☰
Liberec
Hlavní web statutárního města
Město v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Terminál pro člena
Portál člena
Další členové
Národní síť Zdravých měst
Liberec
Web provozuje
NSZM ČR
Hlavní web statutárního města
Město v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Portál člena NSZM ČR
DATAPLÁN pro člena
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka
›
Liberec
›
Rozvojové záměry
› Strategické dokumenty
Liberec
Strategické dokumenty
tisk
i
Web ke strategiím
Seřadit:
Dle typu
Abecedně
01. SPRÁVA VĚCÍ VEŘEJNÝCH A ÚZEMNÍ ROZVOJ
1.4
Veřejné osvětlení
[
APUEK Liberec 2018-2030
]
3.4
Udržujeme a zvyšujeme kvalitu technické infrastruktury. Rozvíjíme rozsah a pokrytí města technickou infrastrukturou.
[
SRSM Liberec 2021+
]
3.6
Zvyšujeme kvalitu, rychlost a dostupnost služeb pro klienty veřejné správy. Zvyšujeme komfort pro zaměstnance, efektivně pečujeme o majetek města a podporujeme spolupráci s partnery města. Strategický rozvoj plánujeme v souladu s možnostmi financování rozvojových potřeb.
[
SRSM Liberec 2021+
]
4.1
Centrum města žije aktivním kulturním, komunitním a obchodním životem / obyvatelé města tráví v centru čas, centrum je atraktivní pro obyvatele i návštěvníky
[
SRK Liberec 2022-2029
]
02. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
12.1
Podporovat technologie využívání kalů z čistíren komunálních odpadních vod
[
POH Liberec 2016
]
03. UDRŽITELNÁ SPOTŘEBA A VÝROBA
1.1
Koordinovaným a jednotným přístupem vytvořit podmínky k nižší spotřebě primárních zdrojů a postupnému snižování produkce odpadů
[
POH Liberec 2016
]
2.1
Zavést tříděný sběr minimálně pro odpady z papíru, plastů, skla a kovů
[
POH Liberec 2016
]
2.2
Do roku 2020 zvýšit nejméně na 50 % hmotnosti celkovou úroveň přípravy k opětovnému použití a recyklaci alespoň u odpadů z materiálů jako je papír, plast, kov, sklo, pocházejících z domácností, a případně odpady jiného původu, pokud jsou tyto toky odpadů podobné odpadům z domácností
[
POH Liberec 2016
]
3.1
Směsný komunální odpad (po vytřídění materiálově využitelných složek, nebezpečných složek a biologicky rozložitelných odpadů) zejména energeticky využívat v zařízeních k tomu určených v souladu s platnou legislativou
[
POH Liberec 2016
]
5.1
Snížit maximální množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů ukládaných na skládky tak, aby podíl této složky činil v roce 2020 nejvíce 35 % hmotnostních z celkového množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů vyprodukovaných v roce 1995
[
POH Liberec 2016
]
6.1
Zvýšit do roku 2020 nejméně na 70 % hmotnosti míru přípravy k opětovnému použití a míru recyklace stavebních a demoličních odpadů a jiných druhů jejich materiálového využití, včetně zásypů, při nichž jsou materiály nahrazeny v souladu s platnou legislativou stavebním a demoličním odpadem kategorie ostatní s výjimkou v přírodě se vyskytujících materiálů uvedených v Katalogu odpadů3 pod katalogovým číslem 17 05 04 (zemina a kamení)
[
POH Liberec 2016
]
7.1
Podporovat snižování měrné produkce nebezpečných odpadů při zajištění maximálního třídění nebezpečných složek komunálního odpadu
[
POH Liberec 2016
]
7.2
Zvyšování podílu materiálově využitých nebezpečných odpadů
[
POH Liberec 2016
]
7.3
Minimalizaci negativních účinků při nakládání s nebezpečnými odpady na lidské zdraví a životní prostředí
[
POH Liberec 2016
]
7.4
Odstranění starých zátěží, kde se nacházejí nebezpečné odpady
[
POH Liberec 2016
]
8.1
Podpořit zvýšení celkové recyklace obalů na úroveň 70 % do roku 2020
[
POH Liberec 2016
]
8.2
Podpořit zvýšení celkového využití odpadů z obalů na úroveň 80 % do roku 2020
[
POH Liberec 2016
]
8.3
Podpořit zvýšení recyklace plastových obalů na úroveň 50 % do roku 2020
[
POH Liberec 2016
]
8.4
Podpořit zvýšení recyklace kovových obalů na úroveň 55 % do roku 2020
[
POH Liberec 2016
]
8.5
Podpořit dosažení 55 % celkového využití prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020
[
POH Liberec 2016
]
8.6
Podpořit dosažení 50 % recyklace prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020
[
POH Liberec 2016
]
9.1
Podpořit dosažení vysoké úrovně tříděného sběru odpadních elektrických a elekronických zařízení
[
POH Liberec 2016
]
10.1
Ve spolupráci s kolektivními systémy zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů
[
POH Liberec 2016
]
11.1
Podpořit zvýšení úrovně tříděného sběru odpadních pneumatik
[
POH Liberec 2016
]
13.1
Zvyšovat materiálové a energetické využití odpadních olejů
[
POH Liberec 2016
]
14.1
Předat veškerá zařízení a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do konce roku 2025 oprávněným osobám, nebo zařízení, a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do této doby dekontaminovat
[
POH Liberec 2016
]
15.1
Zvýšit povědomí o perzistentních organických znečišťujících látkách a jejich účincích na lidské zdraví a životní prostředí
[
POH Liberec 2016
]
16.1
Minimalizovat možné negativní účinky při nakládání s odpady s obsahem azbestu na lidské zdraví a životní prostředí
[
POH Liberec 2016
]
17.1
Snižovat množství biologicky rozložitelných odpadů z kuchyní a stravoven4 a vedlejších produktů živočišného původu5 ve směsném komunálním odpadu, které jsou původem z veřejných stravovacích zařízení (restaurace, občerstvení) a centrálních kuchyní (nemocnice, školy a další obdobná zařízení)
[
POH Liberec 2016
]
18.1
Podporovat zpracování kovových odpadů a výrobků s ukončenou životností na materiály za účelem náhrady primárních surovin
[
POH Liberec 2016
]
19.1
Udržovat a rozvíjet přiměřenou a efektivní síť zařízení k nakládání s odpady na území města
[
POH Liberec 2016
]
20.1
Omezit odkládání odpadů mimo místa k tomu určená
[
POH Liberec 2016
]
20.2
Zajistit správné nakládání s odpady odloženými mimo místa k tomu určená a s odpady, jejichž vlastník není znám nebo zanikl
[
POH Liberec 2016
]
1.1
Budovy, vybavení a zařízení v majetku města
[
APUEK Liberec 2018-2030
]
1.2
Terciární sektor (mimo majetek města) - budovy, vybavení a zařízení
[
APUEK Liberec 2018-2030
]
1.3
Domy pro bydlení
[
APUEK Liberec 2018-2030
]
04. DOPRAVA A MOBILITA
1.1
Rychlá a plynulá veřejná doprava
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
1.2
Kvalitní infrastruktura
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
1.3
Vysoký standard služeb dopravců
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
2.1
Odpovídající rozsah dopravní obsluhy území
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
2.2
Dostupnost infrastruktury a vozového parku
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
2.3
Cenová dostupnost služby veřejné dopravy
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
3.1
Zajištění adekvátního financování a smluvních podmínek
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
3.2
Přehledný systém integrované dopravy vyhovující potřebám obyvatel měst
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
4.1
Ochrana a pohodlí cestujících
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
4.2
Snížení hluku nebo emisí z dopravy
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
4.3
Kvalita veřejného prostoru v okolí veřejné dopravy
[
PDO Liberec-Jablonec n.N. 2017-2023
]
1.1
Provoz cyklistů po chodnících a pěších cestách s malým provozem pěších
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
1.2
Umožnění jízdy ve městech bez omezení zavedených pro automobilovou dopravu
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
1.3
Parkování kol v cíli cest
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
1.4
Zřízení koordinátora dopravy / cyklokoordinátora na úrovni obcí
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
2.1
Síť chráněné infrastruktury pro cyklisty
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
2.2
Řešení provozu na hlavních ulicích měst
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
2.3
Řešení bodových závad bezpečnosti cyklistů
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
2.4
Studie průchodnosti územím
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
3.1
Infrastruktura pro vyšší atraktivitu cyklistické dopravy
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
3.2
Orientace pro návštěvníky, turisty
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
3.3
Prevence, osvěta, informace
[
PRC Liberec - Jablonec n. N. 2017-2023
]
1.5
Městská silniční doprava – vozidla města (služební vozidla, doprava odpadu, policie...)
[
APUEK Liberec 2018-2030
]
1.6
Městská silniční doprava: veřejná městská doprava
[
APUEK Liberec 2018-2030
]
1.7
Městská silniční doprava: Osobní a podniková doprava
[
APUEK Liberec 2018-2030
]
1.8
Městská kolejová doprava
[
APUEK Liberec 2018-2030
]
3.3
Podporujeme všechny formy dopravy, staráme se o majetek, udržujeme a rozvíjíme kvalitní dopravní infrastrukturu. Podporujeme dostupnost města z vnějšku a prostupnost zevnitř.
[
SRSM Liberec 2021+
]
3.5
Chráníme a zvyšujeme kvalitu životního prostředí a podporujeme využití obnovitelných zdrojů energie.
[
SRSM Liberec 2021+
]
1.1
Veřejný prostor přívětivý pohybu bez aut
[
PUMM Liberec - Jablonec nad Nisou 2021-2030
]
1.2
Vyšší podíl nemotorové dopravy
[
PUMM Liberec - Jablonec nad Nisou 2021-2030
]
2.1
Vyšší podíl veřejné dopravy
[
PUMM Liberec - Jablonec nad Nisou 2021-2030
]
3.1
Racionální užívání automobilů s ohledem na veřejný prostor
[
PUMM Liberec - Jablonec nad Nisou 2021-2030
]
05. ZDRAVÍ OBYVATEL
2.2
Posilujeme prevenci v oblasti zdraví, pečujeme o zdraví obyvatel a zvyšujeme dostupnost kvalitní zdravotní péče.
[
SRSM Liberec 2021+
]
4.2
Podporujeme dostupnost sportovních aktivit pro všechny generace, podporujeme pravidelnou sportovní činnost dětí a mládeže, včetně sportů okrajových. Sportoviště naplňují moderní standardy na světové úrovni. Město Liberec je vyhledávaným místem pro letní i zimní sporty.
[
SRSM Liberec 2021+
]
4.3
Podporujeme obyvatele v aktivním trávení volného času. V rámci města je k dispozici pestrá nabídka volnočasových aktivit. Podporujeme osvětu a spolupráci.
[
SRSM Liberec 2021+
]
4.4
Město a jeho okolí je lákavé pro turisty všech generací a sociálních skupin. Nabízíme kvalitní služby a dostatek atraktivit pro dlouhodobější pobyty. Spolupracujeme při propagaci města a jeho okolí a při nabídce služeb.
[
SRSM Liberec 2021+
]
1.1
Zajištění podmínek pro sportování široké veřejnosti
[
SPRS Liberec 2020-2030
]
1.2
Podpora sportovních aktivit pro seniory a zdravotně handicapované
[
SPRS Liberec 2020-2030
]
1.3
Rozvoj sportu na školách
[
SPRS Liberec 2020-2030
]
2.1
Podpora sportovních organizací
[
SPRS Liberec 2020-2030
]
2.2
Podpora talentované mládeže a výkonnostních sportovců
[
SPRS Liberec 2020-2030
]
2.3
Nastavení systému víceúrovňové spolupráce a propagace sportu
[
SPRS Liberec 2020-2030
]
3.1
Výstavba, obnova a modernizace sportovišť
[
SPRS Liberec 2020-2030
]
3.2
Rozvoj neformální sportovní infrastruktury
[
SPRS Liberec 2020-2030
]
3.3
Efektivní řízení sportovní infrastruktury
[
SPRS Liberec 2020-2030
]
5.3
Funkční spolupráce aktérů v kultuře a sportu, která vytváří společné podhoubí pro identitu i značku města navenek
[
SRK Liberec 2022-2029
]
5.4
Aglomerace Liberec– Jablonec má efektivní marketing kulturní a sportovní nabídky pro obyvatele i návštěvníky, na kterém spolupracují města i aktéři
[
SRK Liberec 2022-2029
]
06. EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ, CESTOVNÍ RUCH
1.2
Usilujeme o nárůst počtu podnikatelských subjektů v segmentech s vyšší přidanou hodnotou, zaměstnávající osoby s vyšší kvalifikací. Podporujeme diverzifikaci soukromého sektoru a klademe důraz na podporu aplikovaného výzkumu. Podporujeme vědu a budování výzkumných týmů.
[
SRSM Liberec 2021+
]
4.4
Město a jeho okolí je lákavé pro turisty všech generací a sociálních skupin. Nabízíme kvalitní služby a dostatek atraktivit pro dlouhodobější pobyty. Spolupracujeme při propagaci města a jeho okolí a při nabídce služeb.
[
SRSM Liberec 2021+
]
07. VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCHOVA
1.1
Rozvoj lidských zdrojů
[
SRMAP Liberec 2016
]
1.2
Zkvalitňování vzdělávacích programů
[
SRMAP Liberec 2016
]
2.1
Vzdělávací marketing
[
SRMAP Liberec 2016
]
2.2
Aktivizace lidského a sociálního kapitálu dětí a žáků
[
SRMAP Liberec 2016
]
3.1
Modernizace a specializace výukových prostor
[
SRMAP Liberec 2016
]
3.2
Bezbariérovost
[
SRMAP Liberec 2016
]
4.1
Vzdělávací mobilita
[
SRMAP Liberec 2016
]
4.2
Informování a komunikace aktérů vzdělávání
[
SRMAP Liberec 2016
]
4.3
Provázanost školního a rodinného života
[
SRMAP Liberec 2016
]
1.1
Zintenzivnit obousměrnou komunikaci mezi školou a podstatnými aktéry vzdělávací politiky (zkráceně Intenzivní komunikace škol a dalších aktérů)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
1.2
Zlepšovat vnitřní prostředí a klima školy (zkráceně Vhodné klima školy)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
1.3
Zlepšovat vnější prezentaci školy v médiích, na sociálních sítích a ve veřejném prostoru (zkráceně Budování image školy)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
2.1
Aktualizovat a pravidelně vyhodnocovat strategii (koncepci) rozvoje školy a vzdělávání při zapojení široké škály aktérů - sbor, předmětové komise, rodiče, školské rady, žáci, experti, zřizovatel, trh práce, neziskové organizace, školská poradenská zařízení aj. (zkráceně Strategie školy jako dokument)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
2.2
Realizovat strategii školy a dílčí koncepce v praxi (zkráceně Strategie školy v praxi)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
3.1
Zvýšit a zkvalitnit systém prostupnosti předškolního vzdělávání a 1. stupně ZŠ, 1. a 2. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ a SOU/SŠ s ohledem na ulehčení adaptace, úspěšný a všestranný rozvoj žáků, začleňování žáků s potřebou podpory a budoucí kariérové uplatnění (zkráceně Prostupnost vzdělávání)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
4.1
Rozvíjet vzdělávání cizím jazykům a diverzitu jeho forem (zkráceně Jazykové vzdělávání)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
5.1
Rozvíjet technické a přírodovědné vzdělávání a diverzitu jeho forem (zkráceně Odborné vzdělávání)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
6.1
Zavést a rozvíjet prvky participace žáků na chodu školy (zkráceně Žákovská participace)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
7.1
Usilovat o účast v projektech na zlepšování stravování v prostoru školy a jídelny (zkráceně Zdravé stravování)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
8.1
Realizovat v praxi a pravidelně vyhodnocovat koncepci primární prevence rizikových jevů (zkráceně Primární prevence)
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
8.2
Monitorovat výskyt rizikových jevů v prostředí školy
[
SCKVZŠ Liberec 2016
]
1.1
Maximální počet dětí se za spolupráce všech aktérů účastní předškolního vzdělávání a široké škály volnočasových a zájmových aktivit
[
MPI Liberec 2019-2021
]
1.2
Žáci absolvují povinnou školní docházku za spolupráce všech aktérů přednostně v hlavním vzdělávacím proudu podporováni v úspěchu v adekvátně dimenzovaných (personálně, finančně, odborně, metodicky vedených) školách (zvláště základních)
[
MPI Liberec 2019-2021
]
1.3
Žáci od 6 do 15 let věku mají k dispozici širokou škálu volnočasových a zájmových aktivit
[
MPI Liberec 2019-2021
]
1.4
Maximální počet žáků základních škol za spolupráce všech aktérů pokračuje na středním stupni vzdělání
[
MPI Liberec 2019-2021
]
1.1
Usilujeme o zvýšení praktické uplatnitelnosti absolventů škol a nárůst osob s vyšší kvalifikací na území kraje – podporujeme rozvoj kvality vzdělávání a jsme připraveni reagovat na nové společenské výzvy. Podporujeme rozvoj osobnosti žáků a studentů a zvyšujeme jejich připravenost na společenské a technologické změny. Podporujeme udržení stability sítě škol na území města.
[
SRSM Liberec 2021+
]
08. KULTURA A VOLNÝ ČAS
3.2
Budujeme plnohodnotné město pro život. Zvyšujeme atraktivitu města pro bydlení, trávení volného času a práci. Podporujeme život ve veřejném prostoru, zvyšujeme jeho přidanou hodnotu a funkčnost pro veřejnost. Podporujeme vyšší koncentraci obyvatelstva v rámci zastavitelných ploch, usilujeme o zvyšování (architektonické) kvality staveb i hmotného prostředí.
[
SRSM Liberec 2021+
]
4.1
Podporujeme kulturnost obyvatel města – jejich kulturní a společenské vyžití, a podporujeme realizaci akcí komunitního, lokálního i nadregionálního významu. Zvyšujeme povědomí obyvatel o kultuře a kulturních akcích a aktivně je zapojujeme do plánování kultury ve městě.
[
SRSM Liberec 2021+
]
1.1
Mladí lidé mají dostatek příležitostí pro rozvoj a uplatnění svých nápadů v kulturním a společenském životě ve městě
[
SRK Liberec 2022-2029
]
1.2
Studenti Technické univerzity Liberec jsou aktivně zapojeni do kulturního a společenského života města
[
SRK Liberec 2022-2029
]
1.3
Mladá generace z celého regionu navštěvuje městské a krajské kulturní organizace
[
SRK Liberec 2022-2029
]
2.1
Kulturní nabídka je dostupná pro všechny cílové skupiny
[
SRK Liberec 2022-2029
]
2.2
V lokalitách města jsou dostupná veřejná prostranství pro kulturně komunitní dění fyzicky, technicky, procesně
[
SRK Liberec 2022-2029
]
2.3
V lokalitách města je dostupná kulturně komunitní infrastruktura
[
SRK Liberec 2022-2029
]
2.4
Propojená síť lokálních aktérů ve městě, která aktivně komunikuje mezi sebou, s obyvateli i s MML
[
SRK Liberec 2022-2029
]
3.1
Ve městě jsou dostupné prostory pro aktéry kulturních a kreativních odvětví pro podnikání i realizaci aktivit pro veřejnost
[
SRK Liberec 2022-2029
]
3.2
Dostatečná institucionální a finanční podpora pro rozvoj kapacit a spolupráce aktérů kulturních a kreativních odvětví na lokální i mezinárodní úrovni
[
SRK Liberec 2022-2029
]
3.3
Kulturní aktéři, kteří dlouhodobě rozvíjí kulturní program ve městě mají dostupné zdroje financování programu pro veřejnost
[
SRK Liberec 2022-2029
]
5.1
Město akceptuje a rozvíjí svoji specifickou identitu silně formovanou průmyslovou historií a německy mluvícím obyvatelstvem
[
SRK Liberec 2022-2029
]
5.2
Město se profiluje ve vybraných tématech kulturních a kreativních odvětví, která mají silný mezinárodní přesah
[
SRK Liberec 2022-2029
]
5.3
Funkční spolupráce aktérů v kultuře a sportu, která vytváří společné podhoubí pro identitu i značku města navenek
[
SRK Liberec 2022-2029
]
5.4
Aglomerace Liberec– Jablonec má efektivní marketing kulturní a sportovní nabídky pro obyvatele i návštěvníky, na kterém spolupracují města i aktéři
[
SRK Liberec 2022-2029
]
3.2
Zlepšovat podmínky pro život a kvalitní občanské soužití v lokalitách sociálního vyloučení a bytových domech města
[
TAP BBO Liberec 2020-2022
]
09. SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ
1.1
Liberec umí pomoci ke stabilnímu bydlení lidem v akutní bytové nouzi
[
KSB Liberec 2019-2020
]
1.2
Dluhy na nájmech dále nerostou, výběr na nájemném je proinvestován do revitalizace bytového fondu
[
KSB Liberec 2019-2020
]
1.3
Soukromí majitelé bytového fondu se zapojí do řešení bytové nouze potřebných
[
KSB Liberec 2019-2020
]
1.4
Počet sousedských konfliktů klesá, nájemníci jsou spokojeni s rychlou reakcí na stížnosti
[
KSB Liberec 2019-2020
]
1.5
Liberec buduje znalostní bázi o bydlení a má rychlý reporting problémů a reakce na ně
[
KSB Liberec 2019-2020
]
1.6
Pod vedením města se rozvíjí stabilní systém spolupráce mezi aktéry s jasnými rolemi
[
KSB Liberec 2019-2020
]
1.7
Celkový počet domácností v akutní bytové nouzi bude od roku 2019 klesat každoročně nejméně o 20
[
KSB Liberec 2019-2020
]
1.1
Snížení dlouhodobé nezaměstnanosti a vyloučení z trhu práce osob sociálně vyloučených a sociálním vyloučením ohrožených
[
TAPOZD Liberec 2020-2022
]
1.2
Snížení počtu osob v předlužení a s exekucemi v Liberci a zamezení jejich hlubšímu propadu do předlužení
[
TAPOZD Liberec 2020-2022
]
1.1
Zvýšení bezpečnosti a pocitu bezpečí v lokalitě Fügnerova
[
PPK Liberec 2020-2022
]
2.1
Zvyšování povědomí veřejnosti o rizicích spojených s pohybem v kyberprostoru
[
PPK Liberec 2020-2022
]
3.1
Zvyšování rizik a odrazujících prvků pro pachatele
[
PPK Liberec 2020-2022
]
4.1
Efektivní a cílené nakládání s preventivními prostředky na základě snadno dostupných analýz
[
PPK Liberec 2020-2022
]
5.1
Zvýšení rizika dopadení pro pachatele a zajištění průkaznosti protiprávního jednání
[
PPK Liberec 2020-2022
]
6.1
Zvýšení počtu policistů a strážníků na území města
[
PPK Liberec 2020-2022
]
7.1
Zajištění adekvátní odborné reakce města na danou problematiku
[
PPK Liberec 2020-2022
]
8.1
Předcházení vzniku sociálního vyloučení
[
PPK Liberec 2020-2022
]
9.1
Zlepšit občanské soužití a život v sociálně vyloučených lokalitách a jejich okolí
[
PPK Liberec 2020-2022
]
9.2
Zamezovat vzniku nových sociálně vyloučených lokalit
[
PPK Liberec 2020-2022
]
9.3
Zlepšit občanské soužití v lokalitách městského bydlení
[
PPK Liberec 2020-2022
]
10.1
Zlepšit znalost, plánování a koordinaci (nejen) primární prevence
[
PPK Liberec 2020-2022
]
10.2
Zkvalitnit (nejen) primární prevenci u dětí a mládeže
[
PPK Liberec 2020-2022
]
10.3
Snížit příležitosti pro kriminalitu páchanou na seniorech
[
PPK Liberec 2020-2022
]
10.4
Posílit prevenci rizikového chování u veřejnosti
[
PPK Liberec 2020-2022
]
10.5
Systematická práce s cizinci na poli bezpečnosti a prevence rizikového chování
[
PPK Liberec 2020-2022
]
2.1
Optimalizujeme kapacity sociálních služeb, podporujeme vyváženost terénních, ambulantních a pobytových služeb, zvyšujeme jejich kvalitu, dostupnost a adresnost.
[
SRSM Liberec 2021+
]
2.3
Snižujeme kriminalitu, zvyšujeme pocit bezpečí a posilujeme aktivní prvky bezpečnosti na území města.
[
SRSM Liberec 2021+
]
3.1
Zvyšujeme dostupnost bydlení, podporujeme bydlení pro mladé a znevýhodněné na komerčním trhu s bydlením, preferujeme projekty trvale udržitelné architektury a navracíme bydlení do centra města.
[
SRSM Liberec 2021+
]
1.1
Udržení stabilní nabídky služeb pro ohrožené cílové skupiny osob
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
1.2
Rozšířením kapacit stávajících a zřizováním nových služeb směrujeme k ideální paletě nabídky podpory v Liberci
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
1.3
SM Liberec garantuje podporu nových a inovativních forem a metod práce s osobami z cílových skupin
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
1.4
Statutární město Liberec transdisciplinárně síťuje všechny své služby v sociální oblasti a definuje “nepodkročitelné minimum” sítě na svém území
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
1.5
Cílem je vysoká kvalita služeb v sociální oblasti v Liberci
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
1.6
Dostupnost služeb v sociální oblasti je posilována
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
1.7
Všechny služby jsou poskytovány ve vysokém standardu deinstitucionalizace a humanizace
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
2.1
CS ví, kde získá podporu a je možné tuto podporu získat v přiměřeném čase a místě
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
3.1
Cílová skupina (zahrnující jak dospělé, tak i malé děti, mládež) za pomoci místně a časově dostupné sítě služeb dosáhne integrace a stabilizace
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
4.1
Cílová skupina na území Liberecka má zajištěné základní potřeby a podmínky pro zdravý vývoj, a pokud tomu tak není, je pro ni dostupná síť odborných služeb
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
5.1
Tato cílová skupina je z pohledu práce nejpočetnější, a náročnost této práce a potřeba rozsahu služeb se odvíjí od aktuální společenské situace
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
6.1
Každý, kdo je zasažen nebo ohrožen závislostním chováním, najde odpovídající radu, pomoc a podporu v dostupné síti služeb
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
7.1
Zdravotně znevýhodnění jsou další početnou a dlouhodobě etablovanou skupinou obyvatel, u nichž je definována společenská potřeba poskytování specifických sociálních služeb
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
8.1
Cíl pro podporu cílové skupiny válečných migrantů z Ukrajiny ohrožených sociálním vyloučením
[
KPSSO Liberec 2023-2027
]
1.1
Systematizace práce s osobami v bytové nouzi a s žadateli o bydlení
[
TAP BBO Liberec 2020-2022
]
1.2
Posílit systém prevence ztráty bydlení v bytech SML
[
TAP BBO Liberec 2020-2022
]
1.3
Snížení míry ničení majetku v bytech a společných prostorách domů bytového fondu SML
[
TAP BBO Liberec 2020-2022
]
1.4
Aktualizace a vznik dokumentů k systému bydlení SML a bytové nouzi
[
TAP BBO Liberec 2020-2022
]
2.1
Navýšení kapacit a kvality bytového fondu SML
[
TAP BBO Liberec 2020-2022
]
2.2
Zajistit kapacity soukromého standardního bydlení pro osoby ohrožené na trhu s bydlením
[
TAP BBO Liberec 2020-2022
]
3.1
Nastavovat preventivní opatření proti riziku vzniku nových lokalit sociálního vyloučení
[
TAP BBO Liberec 2020-2022
]
3.3
Zlepšovat občanské soužití v lokalitách sociálního vyloučení, v bytových domech města i na veřejných místech
[
TAP BBO Liberec 2020-2022
]
TISK
i