
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka › Brno ›Rozvojové záměry ›Strategické dokumenty ›Strategické dokumenty › Přehled cílů v dokumentech dle témat
Brno
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu

Správa věcí veřejných a územní rozvoj

Životní prostředí

Udržitelná spotřeba a výroba

Doprava

Zdraví

Místní ekonomika

Vzdělávání a výchova

Kultura a místní tradice, sport

Sociální prostředí

Zemědělství a venkov

Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Vize a strategie Brno 2050 (2017)
8.2 | Město krátkých vzdáleností | viz dokument » |
14.1 | Zajistit kvalitní, kapacitní a spolehlivé dopravní a komunikační spojení Brna se (středo)evropskými a světovými metropolemi, a to v osobní i nákladní dopravě a také v oblasti informačních toků | viz dokument » |
14.2 | Zajistit kvalitní, kapacitní a spolehlivé fungování dopravních terminálů, které umožňují vstup globálních osobních i nákladních dopravních a informačních toků do prostoru města a metropolitního regionu Brna | viz dokument » |
15.1 | Zvýšit atraktivitu a využití udržitelných druhů dopravy (veřejná, pěší a cyklistická doprava), a snížit tak negativní dopad dopravy na životní prostředí | viz dokument » |
15.3 | Vytvořit efektivní a prostupný dopravní systém umožňující snadnou volbu druhu dopravy, který nejlépe odpovídá požadavků uživatelů – obyvatel města | viz dokument » |
15.4 | Přistupovat k mobilitě ve městě jako ke službě | viz dokument » |
15.5 | Podporovat a implementovat inovace v dopravě | viz dokument » |
Koncepce
Akční plán udržitelné energetiky a klimatu (2030) - statutární město Brno
1.5 | Opatření v dopravě | viz dokument » |
Územní energetická koncepce statutárního města Brna (2018)
2.9 | Využití alternativních paliv v dopravě | viz dokument » |
Akční plán k územní energetické koncepci statutárního města Brna (2019)
1.9 | Využití alternativních paliv v dopravě | viz dokument » |
Plán aktivního stárnutí ve městě Brně a jeho evaluace (2012)
3.2 | Zvyšovat podíl bezbariérových vozidel městské a příměstské hromadné dopravy | viz dokument » |
Program rozvoje cestovního ruchu města Brna 2016-2020
3.1 | Funkční a turisticky přívětivé vstupní brány do města | viz dokument » |
3.6 | Vytvoření systému parkování a dopravy k top produktům CR | viz dokument » |
Plán udržitelné městské mobility města Brna (2017)
5.2.1 | Zvýšit podíl cest (modal split) veřejné, cyklistické a pěší dopravy | viz dokument » |
5.2.2 | Zvýšit integraci udržitelných druhů dopravy (podíl multimodálních cest) a zrychlit veřejnou dopravu (cestovní rychlost na referenčních cestách MHD o 15% vyšší v r. 2030) | viz dokument » |
5.2.3 | Zvýšit počet domácností nevlastnících auto (o 20% do r. 2050) | viz dokument » |
5.3.1 | Nezvyšovat kapacity komunikační sítě pro IAD v centrální části uvnitř města po dobudování ochranného dopravního systému (zachování celkového počtu parkovacích míst v širším centru města na úrovni potřebnosti) | viz dokument » |
5.3.2 | Zvýšit dostupnost a atraktivitu udržitelných forem dopravy města a jeho zázemí (např. příměstské železnice), (podíl příměstské železnice na referenčních cestách vzroste do r. 2030 o 20% na úkor IAD) | viz dokument » |
5.3.3 | Zvýšit počet a kvalitu veřejných prostor (nárůst podílu spokojených obyvatel města s veřejnými prostory o 30% do r. 2030) | viz dokument » |
5.4.1 | Propojit dopravní a územní plánování, zavést principy integrovaného dopravního plánování včetně posílení významu telematických systémů | viz dokument » |
5.4.2 | Zavést komplexní plánování dopravy zaměstnanců a návštěvníků velkých podniků a institucí včetně záměrů generujících dopravu (např. Plány mobility pro obchodní centra, firemní plány mobility povinné pro organizace s více než 100 zaměstnanci do r. 2020, 50 zaměstnanci do r. 2025) | viz dokument » |
5.4.3 | Zavést vzdělávání, školení, osvětu v oblasti městské mobility a informovanost účastníků dopravního provozu | viz dokument » |
5.5.1 | Snížit počet dopravních nehod (plnit národní cíle, např. snížení počtu obětí dopravních nehod do r. 2025 na polovinu oproti roku 2015) | viz dokument » |
5.5.2 | Snížit počet obyvatel trpících nadlimitním hlukem z dopravy (do r. 2025 trpí nadlimitním hlukem z dopravy méně než 5% obyvatel města) | viz dokument » |
5.5.3 | Snížit emise skleníkových plynů a snížit energetickou náročnost dopravy na cestujícího (čtyřnásobný pokles emisí skleníkových plynů do r. 2050 oproti roku 2010, nebo: 1 tuna ekv. CO2 na osobu a rok do r. 2050); pokles celkové energetické spotřeby v dopravě na cestujícího o 20% do r. 2050) | viz dokument » |
5.5.4 | Zajistit spolehlivost dopravního systému při mimořádných událostech | viz dokument » |
5.5.5 | Minimalizovat negativní dopady citylogistiky | viz dokument » |