Brno
Znak Brno

Web provozuje NSZM ČR

Brno

Rozbalit detaily

Vize a strategie Brno 2050 (2017)

1. Zdraví lidé ve zdravém městě

1.1 Ochránit zdraví obyvatel a posílit roli prevence a zdravého životního stylu včetně vytváření vhodných nástrojů pro dlouhodobé sledování zdraví obyvatelstva

Deskriptory:
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu

1.2 Udržovat kvalitní a dostupnou zdravotní péči a poskytovat ji s ohledem na demografický vývoj s velkým důrazem na individualitu jedince a prevenci, včetně opatření pro snížení počtu chronicky nemocných

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb

1.3 Posílit zdravou demografickou strukturu města s využitím dat o životním prostředí a zdravotních údajů

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

1.4 Podpořit rodiny napříč generacemi, mezigenerační soudržnost a solidaritu v poskytování zdravotní i sociální péče vč. pečujících a zařízení paliativní péče

Deskriptory:
X. Rodinná politika

1.5 Zvyšovat zdravotní gramotnost obyvatel prostřednictvím popularizačních i preventivních programů zaměřených na častá onemocnění (např. ischemická choroba srdeční, nádorová onemocnění, cévní mozková příhoda, duševní onemocnění, poruchy plodnosti,

Deskriptory:
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu

1.6 Podpořit zdravý životní styl, včetně podpory správného stravování a pohybu (rekreačního a sportovního vyžití)

Deskriptory:
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

1.7 Posílit vlastní odpovědnost za život a zdraví napříč všemi skupinami obyvatel

Deskriptory:
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu

1.8 Využívat moderní technologie a postupy

Deskriptory:
XIII. Zdravotnictví

1.9 Budovat centra zdravotně-sociálních služeb v rámci sítě komunitní péče

Deskriptory:
IX. Sociální služby

2. Soudržné a respektující město

2.1 Posílit soudržnost mezi obyvateli města

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě

2.2 Zvýšit dostupnost a kvalitu péče a služeb pro seniory, zdravotně postižené a další skupiny obyvatel potřebující sociální péči a sociální pomoc vč. podpory pečujících osob

Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny

2.3 Snížit počet sociálně vyloučených lokalit a omezit vznik nových

Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny

2.4 Systematicky podporovat sociální inovace (podpora alternativních řešení klasických sociálních služeb, rozvoj a využití moderních ICT a asistivních technologií, podpora sociálního podnikání apod.)

Deskriptory:
IX. Sociální služby

2.5 Podporovat různorodost a rovný přístup ke všem obyvatelům (rovnost pohlaví, zvýšení míry tolerance vůči různým generacím, etnikům a jiným minoritám)

Deskriptory:
VIII. Sociální začleňování

2.6 Zvýšit míru solidárnosti obyvatel a společenské odpovědnosti firem (dobrovolná výpomoc, dárcovství...)

Deskriptory:
III. Podnikání a zahraniční obchod

3. Mezinárodní město

3.1 Lákat a udržet ve městě talentované cizince všech kategorií

Deskriptory:
VIII.e začleňování cizinců

3.2 Vytvořit komplexní systém služeb a mechanismů ve veřejném a soukromém sektoru pro přijímání a integraci cizinců

Deskriptory:
VIII.e začleňování cizinců

3.3 Posílit systém školství umožňující dětem cizinců studovat na základních a středních státních školách a českým dětem získat vzdělání v cizím jazyce

Deskriptory:
VIII.e začleňování cizinců

3.4 Zajistit efektivní spolupráci města Brna se zahraničními partnery

Deskriptory:
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce

3.5 Podpořit přítomnost brněnských firem v zahraničí

Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí

3.6 Získat a umístit do Brna středně důležitou mezinárodní instituci EU nebo OSN

Deskriptory:
XX.i Evropská unie

4. Kulturní město

4.1 Osobitá kulturní a kreativní scéna s mezinárodním renomé, která aktivně pracuje s kulturním dědictvím Brna i experimentem

Deskriptory:
XV. Kultura

4.2 Kvalitní kultura je vyžadována všemi obyvateli Brna a je jim dostupná

Deskriptory:
XV. Kultura

4.3 Zachovalé a připomínané kulturní dědictví Brna (hmotné i nehmotné)

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví

4.4 Kvalitní a funkční vzdělávání pro kulturu a kreativní sektor, spolupráce vzdělávacích subjektů s praxí

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

5. Sportovní město

5.1 Zajistit pestrou sportovní nabídku pokrývající všechny výkonnostní úrovně

Deskriptory:
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

5.2 Podpořit rekreační sport pro všechny generace

Deskriptory:
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

5.3 Zlepšit podmínky pro výkonnostní sport

Deskriptory:
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

5.4 Podpořit vrcholový sport

Deskriptory:
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

6. Zdravé životní prostředí

6.1 Snížit vliv faktorů s negativním dopadem na zdraví člověka a prostředí

Deskriptory:
XII. Životní prostředí

6.2 Adaptovat město na klimatickou změnu a aplikovat opatření k jejímu předcházení

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

6.3 Posílit ochranu a obnovu ekosystémů a zvýšit biodiverzitu

Deskriptory:
XII.f biodiverzita

7. Příroda ve městě

7.1 Vytvořit a chránit provázaný systém zelené a modré infrastruktury ve městě

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

7.2 Revitalizovat stávající zeleň a navázat ji na biokoridory

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

7.3 Podporovat výsadbu a zakládání nové zeleně (vč. zelených střech či fasád), vodních ploch a toků

Deskriptory:
XVII.f komunální služby a občanská vybavenost (např. veřejné osvětlení, pohřebnictví, výstavba a údržba místních sítí, lokální zásobování teplem)

7.4 Zvyšovat biodiverzitu ve městě

Deskriptory:
XII.f biodiverzita

7.5 Zajistit dostatek parků pro rekreaci

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

8. Kompaktní a vyvážené město

8.1 Efektivní využívání území města podporující souvislou zástavbu a rozvoj vyvážené sítě lokálních center

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

8.2 Město krátkých vzdáleností

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

8.3 Zvýšit možnosti města Brna pro výstavbu bytů a domů ve svých administrativních hranicích na úkor intenzity výstavby v suburbiích

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

9. Architektonická tvář města

9.1 Kultivovaná výstavba a podpora moderní architektury odpovídající světovým trendům

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

9.2 Atraktivní, kvalitní a inspirativní veřejná prostranství jako nedílná součást stabilizovaných i rozvojových oblastí města

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

9.3 Město bez vizuálního smogu

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

10. Město s dostupným bydlením

10.1 Podporovat výstavbu finančně dostupného bydlení a nastavit příznivé podmínky pro zapojení soukromých prostředků pro realizaci bytové výstavby

Deskriptory:
XVI.d dostupné bydlení

10.2 Udržet minimálně 15% podíl obecních bytů na celkovém počtu bytů v Brně

Deskriptory:
XVI.a bytový fond

10.3 Připravit pro bytovou výstavbu strategicky významné rozvojové lokality určené pro bydlení

Deskriptory:
XVI.e bytová výstavba

10.4 Odstranit zanedbanost stávajícího bytového fondu

Deskriptory:
XVI.a bytový fond

10.5 Zlepšit správu obecního bytového fondu se zaměřením na efektivní hospodaření

Deskriptory:
XVI.a bytový fond

10.6 Zajistit dostatečné množství sociálního bydlení a bydlení pro skupiny obyvatel se specifickými potřebami (startovací byty, byty pro mladé, byty pro seniory, byty pro hendikepované a dostupné bydlení pro nízkopříjmové skupiny obyvatel)

Deskriptory:
IX. Sociální služby

10.7 Posilovat schopnost sebereflexe a seberealizace seniorů v oblasti řešení budoucí bytové situace

Deskriptory:
VIII.d aktivní stárnutí obyvatel

11. Prosperující město

11.1 Podpořit nárůst životní úrovně obyvatel města (z hlediska ekonomické dimenze)

Deskriptory:
VII. Zaměstnanost a trh práce

11.2 Podpořit atraktivní pracovní příležitosti – širokou nabídku kvalifikovaných pracovních míst odpovídající ekonomické struktuře obyvatel

Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti

11.3 Napomoci řešení dlouhodobé nezaměstnanosti

Deskriptory:
VII.b nezaměstnanost

11.4 Podpořit propojení škol s businessem a firmami (praxe studentů během studia, podpora zaměstnávání absolventů)

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání

11.5 Posílit kvalitní prostředí pro podnikání a podporu malých a středních podniků (MSP), start-upů

Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí

11.6 Připravit město na nové ekonomické modely a budoucí trendy (sdílená ekonomika, robotizace…)

Deskriptory:
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

11.7 Slaďování rodinného a pracovního života v rámci podpory rodin a posilování její nezastupitelné role ve výchově

Deskriptory:
X.a soulad soukromého a pracovního života

12. Středoevropské centrum vědy, výzkumu a inovací

12.1 Zvýšit aplikovatelnost brněnského výzkumu

Deskriptory:
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

12.2 Podpořit zralost výzkumného podpůrného prostředí v Brně

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

12.3 Posílit atraktivitu výzkumného prostředí v Brně

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

12.4 Posílit mezinárodní atraktivitu výzkumného prostředí v Brně

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

12.5 Podpořit propojenost a propustnost výzkumného prostředí v Brně

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

13. Vzdělané univerzitní město

13.1 Zajistit kvalitní, dostupné a inkluzivní vzdělávání na všech jeho stupních

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

13.2 Zvýšit kvalitu a internacionalizaci brněnských univerzit a vysokých škol

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

13.3 Posílit otevřenost akademické sféry vůči veřejnosti, přímé zapojení akademických pracovníků a studentů do aktivit města (univerzity jako otevřená centra vzdělanosti)

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání
IV. Výzkum, vývoj, inovace a technologie

13.4 Zajistit kvalitní, dostupné a inkluzivní vzdělávání na úrovni mateřských a základních škol

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

13.5 Flexibilně a smysluplně koncipovat obory středního vzdělávání v kontextu potřeb trhu práce

Deskriptory:
VII. Zaměstnanost a trh práce
VI. Vzdělávání

13.6 Zajistit dostupné a kvalitní zájmové a neformální vzdělávání

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

13.7 Vytvářet podmínky pro spolupracující a informovanou rodinu

Deskriptory:
X. Rodinná politika

13.8 Podpořit celoživotní učení

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení

14. Globálně dostupné město

14.1 Zajistit kvalitní, kapacitní a spolehlivé dopravní a komunikační spojení Brna se (středo)evropskými a světovými metropolemi, a to v osobní i nákladní dopravě a také v oblasti informačních toků

Deskriptory:
XI.a silniční doprava

14.2 Zajistit kvalitní, kapacitní a spolehlivé fungování dopravních terminálů, které umožňují vstup globálních osobních i nákladních dopravních a informačních toků do prostoru města a metropolitního regionu Brna

Deskriptory:
XI. Doprava

15. Město s efektivní a udržitelnou mobilitou

15.1 Zvýšit atraktivitu a využití udržitelných druhů dopravy (veřejná, pěší a cyklistická doprava), a snížit tak negativní dopad dopravy na životní prostředí

Deskriptory:
XI.k nemotorová doprava

15.2 Zlepšit kvalitu prostředí města

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

15.3 Vytvořit efektivní a prostupný dopravní systém umožňující snadnou volbu druhu dopravy, který nejlépe odpovídá požadavků uživatelů – obyvatel města

Deskriptory:
XI. Doprava

15.4 Přistupovat k mobilitě ve městě jako ke službě

Deskriptory:
XI. Doprava

15.5 Podporovat a implementovat inovace v dopravě

Deskriptory:
XI.a silniční doprava

16. Město efektivně hospodařící s vodou

16.1 Zabezpečit kvalitní a dostatečně kapacitní zdroje a rozvody pitné vody

Deskriptory:
XII.h odvádění a čištění odpadních vod
XII.j jakost povrchových a podpovrchových vod

16.2 Zvýšit protipovodňovou ochranu města v povodí Svratky a Svitavy vč. využití přírodě blízkých protipovodňových opatření

Deskriptory:
XX.g ochrana obyvatelstva (civilní nouzové plánování, krizové řízení, IZS, hasiči)

16.3 Efektivně nakládat s odpadními vodami, minimalizovat vliv „Brna“ na kvalitu vody ve vodních tocích

Deskriptory:
XII.h odvádění a čištění odpadních vod
XII.j jakost povrchových a podpovrchových vod

16.4 Efektivně nakládat s dešťovými vodami

Deskriptory:
XII.h odvádění a čištění odpadních vod
XII.j jakost povrchových a podpovrchových vod

17. Energeticky šetrné, nezávislé a odolné město

17.1 Zabezpečit dostatečnou energetickou kapacitu z čistých obnovitelných zdrojů energie, a tím snížit zdroj emisí a polutantů, které negativně ovlivňují lidské zdraví a životní prostředí

Deskriptory:
II.d hospodaření a úspory energie

17.2 Založit energetickou spotřebu na čistých OZE (obnovitelných zdrojích energie)

Deskriptory:
II.d hospodaření a úspory energie

17.3 Snížit celkovou energetickou spotřebu při postupném zvyšování energetické účinnosti

Deskriptory:
II.d hospodaření a úspory energie

17.4 Zvýšit podíl místních obnovitelných zdrojů na energetickém zásobování města na základě technologických inovací

Deskriptory:
II.d hospodaření a úspory energie

17.5 Rozšířit a maximálně podporovat místní dopad inovací v oboru čistých obnovitelných zdrojů včetně dekarbonizačních metod (CCS)

Deskriptory:
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů

17.6 Integrovat Brno do evropských iniciativ v oboru OZE a na implementaci celoevropského gridu umožňujícího propojení, vývoz a dovoz čistých obnovitelných zdrojů energie, a tím snížit ztráty spojené s variabilitou těchto zdrojů

Deskriptory:
II.d hospodaření a úspory energie

18. Soběstačné a cirkulární město

18.1 Podpořit využívání maximálního potenciálu materiálů dostupných na úrovni města

Deskriptory:
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů

18.2 Maximalizovat využití odpadních toků ve výrobních podnicích pro vstupy do navazujících podniků

Deskriptory:
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů

18.3 Podpořit recyklaci a znovuvyužití odpadních vod a produktů jejich čištění

Deskriptory:
XII.b nakládání s odpady

18.4 Předcházet vzniku odpadů (průmyslových i komunálních) a podpořit jejich znovuvyužití

Deskriptory:
XII.b nakládání s odpady

18.5 Nakládat s bioodpady jako se zdrojem pro městské zemědělství a další aktivity vč. produkce bioplynu (zavést třídění, recyklaci a znovuvyužití biologicky rozložitelného odpadu (BRO))

Deskriptory:
XII.b nakládání s odpady

18.6 Zvýšit potravinovou soběstačnost města (zvýšení resilience vůči krizím, dopadům změn klimatu aj.)

Deskriptory:
XVIII.a zemědělství
XVIII.b lesnictví

18.7 Zvýšit rozsah ploch využívaných pro produkci potravin / zemědělskou produkci

Deskriptory:
XVIII.a zemědělství
XVIII.b lesnictví

18.8 Dlouhodobě vzdělávat obyvatelstvo v oblasti udržitelného rozvoje, zdrojové i potravinové soběstačnosti nebo volby výrobků s nízkým dopadem na životní prostředí

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení

18.9 Zavést a využívat v rámci města, jeho organizací a městských firem systém zeleného zadávání

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

18.10 Dlouhodobě podporovat sdílenou ekonomiku

Deskriptory:
III. Podnikání a zahraniční obchod

18.11 Nahradit primární suroviny druhotnými

Deskriptory:
XII.b nakládání s odpady

19. Čisté město

19.1 Zvýšit čistotu ulic a veřejných prostranství

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

19.2 Snížit produkci komunálního odpadu, odstranit skládkování a jeho důsledky

Deskriptory:
XII.b nakládání s odpady

19.3 Zvýšit podíl tříděného odpadu a míry jeho recyklace

Deskriptory:
XII.b nakládání s odpady

19.4 Podpořit růst efektivity energetického využití odpadu pro výrobu tepla

Deskriptory:
II.d hospodaření a úspory energie

20. Bezpečné město

20.1 Snížit kriminalitu a minimalizovat počet incidentů ohrožujících bezpečnost a zdraví

Deskriptory:
XX.b kriminalita a prevence kriminality

20.2 Zajistit připravenost města na krizové situace v případě živelných a jiných událostí (prevence a připravenost – např. protipovodňové stěny, cvičení krizových situací)

Deskriptory:
XX.g ochrana obyvatelstva (civilní nouzové plánování, krizové řízení, IZS, hasiči)
XII.h odvádění a čištění odpadních vod
XII.j jakost povrchových a podpovrchových vod

20.3 Kvalifikovanou prací s dětmi a mládeží snížit kriminalitu mládeže a podpořit prevenci šikany

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

20.4 Zabránit vzniku „NO-GO“ zón ve městě

Deskriptory:
XII.g omezování hluku a vibrací

21. Sdílená vize a dobré jméno města

21.1 Zajistit shodu nad dlouhodobým směřováním města a metropolitní oblasti (efektivně plánovat na základě dlouhodobé strategie naplňované městem a jeho společnostmi a územně plánovací dokumentace respektované v rámci celé metropolitní oblasti)

Deskriptory:
XII.g omezování hluku a vibrací

21.2 Koncentrovat investice do strategických rozvojových oblastí města a realizovat aktivní majetkovou politiku města

Deskriptory:
XVII. Veřejná správa
XIX.b rozpočtování a makroekonomika

21.3 Vytvořit udržitelný a funkční systém strategického řízení značky města a regionu založený na moderních principech content marketingu, resp. city identity

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

22. Fungující Brněnská metropolitní oblast

22.1 Fungující a spolupracující metropolitní oblast

Deskriptory:
XII.g omezování hluku a vibrací

22.2 Pevně ukotvit pojem „metropolitní oblast“ jako důležitou prostorovou úroveň v rozvoji území (tvořit normy „metropolitně“)

Deskriptory:
XII.g omezování hluku a vibrací

22.3 Na principu sdílené zodpovědnosti vytvořit a naplnit prostorovou vizi Brněnské metropolitní oblasti, na které panuje konsensus (koncepčně uvažovat „metropolitně“)

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XII.g omezování hluku a vibrací

22.4 Zvýšit povědomí o přidané hodnotě metropolitní spolupráce mezi obyvateli metropole

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě

23. Efektivně fungující elektronizovaná správa

23.1 Zjednodušit a zpříjemnit správu města vůči jeho občanům (intuitivní, srozumitelné a konzistentní procesy a formuláře)

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě

23.2 Zajistit jednoduchý přístup ke kvalitním informacím: uživatelsky příjemný, intuitivní a srozumitelný design služeb (tak aby lidé rychle našli, co potřebují a hledají)

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

23.3 Provázat městskou správu s krajskou a státní elektronickou správou a IS (integrace na systémy e-Governmentu, kraje, případně jiných poskytovatelů a využívání jejich služeb)

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

23.4 Přizpůsobit služby všem občanům města včetně různě znevýhodněných skupin (např. senioři nebo hendikepovaní)

Deskriptory:
IX. Sociální služby

23.5 Zabezpečit kontinuitu provozu, zabezpečit data proti ztrátě nebo zneužití, zabezpečit komunikaci vč. bezpečnostní strategie

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

24. Participativní správa

24.1 Zapojení široké veřejnosti, komunit, odborníků a dalších stakeholderů do samosprávních aktivit města prostřednictvím participačních nástrojů na různé úrovni odbornosti (identifikace a vybudování osobního vztahu s městem)

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě

24.2 Zasazení participačních nástrojů do samosprávných procesů města ve více úrovních (podle míry zájmu, aktivity a odborné způsobilosti občanů)

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě

24.3 Vytvoření a provoz jednotného informačního webového portálu participace, ve kterém budou v přehledné, strukturované a srozumitelné formě představeny oblasti možného vnějšího zapojení do veřejné správy, definovány jednotlivé participační persony a stanoveny transparentní způsoby, jak je možné do konkrétní participační persony vstoupit

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.h participace občanů na veřejné správě

24.4 Využít všech dostupných forem komunikace a technologií pro rovné zapojení všech skupin obyvatel do komunikace s veřejnou správou

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě

25. Město otevřené v oblasti dat

25.1 Tvorba otevřených dat je součástí všech datových procesů města i městských firem, veškerá data jsou katalogizována, otevřená data pak i zveřejňována

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

25.2 Aplikace a služby postavené nad otevřenými daty

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
TISK
i