
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka › Brno ›Rozvojové záměry ›Strategické dokumenty ›Strategické dokumenty › Přehled cílů v dokumentech dle témat
Brno
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu

Správa věcí veřejných a územní rozvoj

Životní prostředí

Udržitelná spotřeba a výroba

Doprava

Zdraví

Místní ekonomika

Vzdělávání a výchova

Kultura a místní tradice, sport

Sociální prostředí

Zemědělství a venkov

Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Vize a strategie Brno 2050 (2017)
3.4 | Zajistit efektivní spolupráci města Brna se zahraničními partnery | viz dokument » |
3.6 | Získat a umístit do Brna středně důležitou mezinárodní instituci EU nebo OSN | viz dokument » |
6.2 | Adaptovat město na klimatickou změnu a aplikovat opatření k jejímu předcházení | viz dokument » |
7.5 | Zajistit dostatek parků pro rekreaci | viz dokument » |
8.1 | Efektivní využívání území města podporující souvislou zástavbu a rozvoj vyvážené sítě lokálních center | viz dokument » |
8.2 | Město krátkých vzdáleností | viz dokument » |
8.3 | Zvýšit možnosti města Brna pro výstavbu bytů a domů ve svých administrativních hranicích na úkor intenzity výstavby v suburbiích | viz dokument » |
9.1 | Kultivovaná výstavba a podpora moderní architektury odpovídající světovým trendům | viz dokument » |
9.2 | Atraktivní, kvalitní a inspirativní veřejná prostranství jako nedílná součást stabilizovaných i rozvojových oblastí města | viz dokument » |
10.2 | Udržet minimálně 15% podíl obecních bytů na celkovém počtu bytů v Brně | viz dokument » |
10.3 | Připravit pro bytovou výstavbu strategicky významné rozvojové lokality určené pro bydlení | viz dokument » |
10.4 | Odstranit zanedbanost stávajícího bytového fondu | viz dokument » |
10.5 | Zlepšit správu obecního bytového fondu se zaměřením na efektivní hospodaření | viz dokument » |
16.2 | Zvýšit protipovodňovou ochranu města v povodí Svratky a Svitavy vč. využití přírodě blízkých protipovodňových opatření | viz dokument » |
18.9 | Zavést a využívat v rámci města, jeho organizací a městských firem systém zeleného zadávání | viz dokument » |
19.1 | Zvýšit čistotu ulic a veřejných prostranství | viz dokument » |
20.2 | Zajistit připravenost města na krizové situace v případě živelných a jiných událostí (prevence a připravenost – např. protipovodňové stěny, cvičení krizových situací) | viz dokument » |
20.4 | Zabránit vzniku „NO-GO“ zón ve městě | viz dokument » |
21.1 | Zajistit shodu nad dlouhodobým směřováním města a metropolitní oblasti (efektivně plánovat na základě dlouhodobé strategie naplňované městem a jeho společnostmi a územně plánovací dokumentace respektované v rámci celé metropolitní oblasti) | viz dokument » |
21.2 | Koncentrovat investice do strategických rozvojových oblastí města a realizovat aktivní majetkovou politiku města | viz dokument » |
22.1 | Fungující a spolupracující metropolitní oblast | viz dokument » |
22.2 | Pevně ukotvit pojem „metropolitní oblast“ jako důležitou prostorovou úroveň v rozvoji území (tvořit normy „metropolitně“) | viz dokument » |
22.3 | Na principu sdílené zodpovědnosti vytvořit a naplnit prostorovou vizi Brněnské metropolitní oblasti, na které panuje konsensus (koncepčně uvažovat „metropolitně“) | viz dokument » |
22.4 | Zvýšit povědomí o přidané hodnotě metropolitní spolupráce mezi obyvateli metropole | viz dokument » |
23.1 | Zjednodušit a zpříjemnit správu města vůči jeho občanům (intuitivní, srozumitelné a konzistentní procesy a formuláře) | viz dokument » |
23.2 | Zajistit jednoduchý přístup ke kvalitním informacím: uživatelsky příjemný, intuitivní a srozumitelný design služeb (tak aby lidé rychle našli, co potřebují a hledají) | viz dokument » |
23.3 | Provázat městskou správu s krajskou a státní elektronickou správou a IS (integrace na systémy e-Governmentu, kraje, případně jiných poskytovatelů a využívání jejich služeb) | viz dokument » |
23.5 | Zabezpečit kontinuitu provozu, zabezpečit data proti ztrátě nebo zneužití, zabezpečit komunikaci vč. bezpečnostní strategie | viz dokument » |
24.1 | Zapojení široké veřejnosti, komunit, odborníků a dalších stakeholderů do samosprávních aktivit města prostřednictvím participačních nástrojů na různé úrovni odbornosti (identifikace a vybudování osobního vztahu s městem) | viz dokument » |
24.2 | Zasazení participačních nástrojů do samosprávných procesů města ve více úrovních (podle míry zájmu, aktivity a odborné způsobilosti občanů) | viz dokument » |
24.3 | Vytvoření a provoz jednotného informačního webového portálu participace, ve kterém budou v přehledné, strukturované a srozumitelné formě představeny oblasti možného vnějšího zapojení do veřejné správy, definovány jednotlivé participační persony a stanoveny transparentní způsoby, jak je možné do konkrétní participační persony vstoupit | viz dokument » |
24.4 | Využít všech dostupných forem komunikace a technologií pro rovné zapojení všech skupin obyvatel do komunikace s veřejnou správou | viz dokument » |
25.1 | Tvorba otevřených dat je součástí všech datových procesů města i městských firem, veškerá data jsou katalogizována, otevřená data pak i zveřejňována | viz dokument » |
25.2 | Aplikace a služby postavené nad otevřenými daty | viz dokument » |
Koncepce
Aktualizace informační strategie města Brna na období 2020-2024
1.1 | Vytvořit platformu pro moderní portál města | viz dokument » |
1.2 | Zavést eIDAS (elektronická identita a důvěryhodné el. dokumenty) | viz dokument » |
1.3 | Zavést pokročilé bezpečnostní technologie a zvýšit úroveň bezpečnosti na všech vrstvách | viz dokument » |
1.4 | Vytvořit sdílený městský cloud postavený na odolné infrastruktuře vč. datových úložišť | viz dokument » |
1.5 | Posílit datovou integraci přes integrační platformu | viz dokument » |
2.1 | Podpořit technologiemi workflow pro elektronicky poskytovatelné služby | viz dokument » |
2.2 | Zavést bezpečnostní standardy pro elektronicky poskytovatelné služby | viz dokument » |
2.3 | Vytvořit katalog ICT služeb se zadefinovanými parametry pro příjemce v cloudu | viz dokument » |
2.4 | Architektonicky řídit ICT města a vytvořit městské ICT standardy | viz dokument » |
2.5 | Poskytovat z informačních systémů data klasifikovaná jako veřejná | viz dokument » |
3.1 | Poskytovat elektr. služby přes internetovou přepážku v uživatelsky intuitivní a jednotné podobě | viz dokument » |
3.2 | Podporovat využívání cloudových služeb městskými firmami | viz dokument » |
3.3 | Rozšířit využívání aplikací v městském cloudu podle závazných standardů | viz dokument » |
3.4 | Posilovat důvěru ve sdílení dat a propagovat otevřená data a jejich využití | viz dokument » |
4.1 | Elektronizace služeb veřejné správy (elektronická radnice) | viz dokument » |
4.2 | Vytvořit moderní, společné a bezpečné ICT města | viz dokument » |
4.3 | Otevření městských dat veřejnosti | viz dokument » |
Územní energetická koncepce statutárního města Brna (2018)
2.1 | Provozování a rozvoj soustav zásobování tepelnou energií | viz dokument » |
2.8 | Inteligentní sítě | viz dokument » |
Akční plán k územní energetické koncepci statutárního města Brna (2019)
1.1 | Provozování a rozvoj soustav zásobování tepelnou energií | viz dokument » |
1.8 | Inteligentní sítě | viz dokument » |
Plán aktivního stárnutí ve městě Brně a jeho evaluace (2012)
3.1 | Rozšiřovat bezbariérové prostředí v městě Brně - bezbariérovost budov (veřejných i obytných), chodníků, zastávek MHD, přechodů pro chodce a dalších ploch na území města Brna | viz dokument » |
3.3 | Zkvalitňovat veřejná prostranství formou instalace potřebného mobiliáře a chybějícího vybavení (zábradlí, šikmé plochy, lavičky, veřejná WC atd.), aby pohyb seniorů nebyl spojený s překonáváním překážek a aby pobyt venku plnil pro seniory i rekreační funkci (byl místem odpočinku, setkávání a místem pro volnočasové aktivity seniorů) | viz dokument » |
4.1 | Komplexně a cíleně propagovat aktivity všech poskytovatelů, určené pro seniory i ostatní skupiny obyvatel, volit takové formy propagace, které jsou seniory sledovány - zejména zpravodaje městských částí a Brna, regionální tisk, rozhlas, informační letáky v MHD, nástěnky, informační panely atd. | viz dokument » |
4.2 | Usilovat o pozitivní prezentaci seniorů a jejich aktivit v médiích | viz dokument » |
4.3 | Systematicky a soustavně propagovat činnost organizací, které se věnují seniorům | viz dokument » |
4.4 | Zvyšovat informovanost seniorů o aktivitách realizovaných ve všech městských částech | viz dokument » |
4.5 | Vytvořit a provozovat informační portál s nabídkou aktivit cílených na seniory a systematicky jej propagovat | viz dokument » |
4.9 | Provazovat pořádané akce a aktivity na úrovni města (propojit jednotlivé organizace a jejich aktivity, zvýšit vzájemnou informovanost atd.) | viz dokument » |
Program rozvoje cestovního ruchu města Brna 2016-2020
1.2 | Dodávání on-line a digitálních služeb pro město Brno v oblasti CR | viz dokument » |
1.4 | Dodávání výzkumných služeb pro město Brno v oblasti CR | viz dokument » |
2.2 | Systematické sdílení informací | viz dokument » |
2.3 | Společný datový sklad | viz dokument » |
2.4 | Spolupráce mezi veřejnou a komerční sférou | viz dokument » |
2.5 | Spolupráce s místními DMO | viz dokument » |
3.1 | Funkční a turisticky přívětivé vstupní brány do města | viz dokument » |
3.4 | Rozšíření možností zpřístupnění areálu BVV | viz dokument » |
Plán udržitelné městské mobility města Brna (2017)
5.4.1 | Propojit dopravní a územní plánování, zavést principy integrovaného dopravního plánování včetně posílení významu telematických systémů | viz dokument » |
5.5.4 | Zajistit spolehlivost dopravního systému při mimořádných událostech | viz dokument » |