| Akční plán strategického rámce MAP pro území SO ORP Ústí nad Labem 2018-2021   | 
   | 1. | Vstřícný přístup ve vzdělávání a jeho dostupnost pro každého   | 
   | 1.1 | Otevřenost pedagogických pracovníků ke spolupráci    | 
| 1.2 | Podpora individuálního přístupu    | 
| 1.3 | Zachování základních a mateřských škol na venkově    | 
| 2. | Dostatek připravených, schopných a aktivních pracovníků ve vzdělávání   | 
   | 2.1 | Vyhledávání a formování adeptů učitelství    | 
| 2.2 | Vzdělávání a motivace pedagogických pracovníků    | 
| 2.3 | Dostatek kvalifikovaných dalších pracovníků    | 
| 2.4 | Rozvoj digitálních kompetencí učitelů    | 
| 3. | Infrastruktura a prostředí zařízení poskytujících vzdělávání   | 
   | 3.1 | Příjemné, moderní prostředí    | 
| 3.2 | Vybavenost naplňující individuální potřeby všech dětí a žáků    | 
| 3.3 | Zkvalitnění úrovně materiálně technické vybavenosti    | 
| 4. | Spolupráce, kvalitní komunikace a zapojení všech subjektů ovlivňujících proces vzdělávání   | 
   | 4.1 | Schopnost spolupráce a komunikace, provázanost působících subjektů    | 
| 4.2 | Systém předávání podnětů a rozvoj komunikace mezi institucemi    | 
| 5. | Podpora gramotností dětí a žáků   | 
   | 5.1 | Rozvoj čtenářské, matematické a kulturní gramotnosti     | 
| 5.2 | Rozvoj jazykové gramotnosti    | 
| 5.3 | Rozvoj kompetencí k polytechnickému vzdělávání    | 
| 6. | Rozvoj kompetencí dětí a žáků v oblasti sociálních vztahů   | 
   | 6.1 | Podpora sociálních dovedností, občanské angažovanosti a dalších klíčových kompetencí dětí a žáků    | 
| 6.2 | Prevence sociálně patologických jevů a rozšiřování kompetencí v oblasti mimořádných situací    | 
| 6.3 | Vzájemná spolupráce škol a školských zařízení všech stupňů    | 
| 6.4 | Podpora kritického myšlení, mediální výchova    | 
| 6.5 | Zdravý lokální patriotismus žáků vůči své obci, městu, regionu, zemi    | 
| 6.6 | Výchova k toleranci a respektu    | 
| 7. | Podpora rozvoje osobnosti a kariérového poradenství   | 
   | 7.1 | Podpora podnikavosti, iniciativy a kreativity    | 
| 7.2 | Propracované kariérové poradenství, uplatnění absolventů na trhu práce    | 
| 8. | Zájmové a neformální vzdělávání   | 
   | 8.1 | Rozvoj všestranné připravenosti dětí a žáků    | 
| 8.2 | Rozvoj fyzické kondice dětí a žáků    | 
| 9. | Mezinárodní spolupráce   | 
   | 9.1 | Rozvoj vzájemné spolupráce se zahraničními partnery    | 
| 9.2 | Podpora výchovy dětí a žáků k poznávání a toleranci odlišných životních a kulturních hodnot    |