hlavní město PRAHA
Znak hlavní město PRAHA

Web provozuje NSZM ČR
úvodní stránkahlavní město PRAHAStrategické dokumenty › Přehled cílů v dokumentech dle témat  

hlavní město PRAHA

tisk
i
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu
téma
Správa věcí veřejných a územní rozvoj
téma
Životní prostředí
téma
Udržitelná spotřeba a výroba
téma
Doprava
téma
Zdraví
téma
Místní ekonomika
téma
Vzdělávání a výchova
téma
Kultura a místní tradice, sport
téma
Sociální prostředí
téma
Zemědělství a venkov
téma
Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění

Zastřešující strategický dokument

Znak hlavní město PRAHAStrategický plán hl. m. Prahy [akt. 2016]
1.2 Komunitní život viz dokument »
1.3 Život ve městě viz dokument »
1.4 Zdravé město viz dokument »
3.2 Důvěryhodná správa viz dokument »
3.3 Odolnost a bezpečnost viz dokument »

Strategický dokument

Znak hlavní město PRAHAStrategie rozvoje bydlení v hl. m. Praze (2021)
1.2 Připravovat strategicky významné rozvojové lokality pro bytovou výstavbu viz dokument »
2.1 Posilovat roli podporovaného nájemního bydlení ve městě viz dokument »
4.2 Přispívat ke zlepšování kvality života na sídlištích viz dokument »
4.3 Zamezovat vzniku sociálně-segregačních tendencí projevujících se v území města viz dokument »
5.1 Zavést transparentní systém spolupráce s privátními investory-developery viz dokument »
5.2 Aktivní role Prahy na národní úrovni viz dokument »
5.4 Aktivně komunikovat s veřejností nové rozvojové záměry bytové výstavby viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAPlán regionální péče o duševní zdraví v hl. m. Praze 2024-2027
4.1 Rozvinout multidisciplinární týmy jako stěžejní služby zajišťující potřebnou péči v komunitě viz dokument »
4.3 Další rozvoj služeb komunity viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAPlán regionální péče pro oblast duševního zdraví v Praze 2020-2030
1.2 Výstupy plánování na úrovni řídící skupiny i pracovních skupin se promítají do SPRSS, komunitních plánů MČ i do rozhodování ZP a do dalších koncepčních a strategických záměrů na území hl. m. Prahy. viz dokument »
1.6 Transformace PNB je plánována a realizována ve spolupráce s MHMP, poskytovateli sociálních a zdravotních služeb v regionu i uživatelských a rodičovských organizací. viz dokument »
2.1 Zajistit postupné navyšování objemu finančních prostředků do rozvoje terénních sociálních služeb, podpoře bydlení i dalších potřebných sociálních služeb v souvislosti s Reformou péče o duševní zdraví. Zajistit podporu inovativních a pilotních projektů Reformy. Vedle CDZ pro SMI také MDT pro děti a adiktologický MDT. viz dokument »
2.2 Zajištění financování zdravotních terénních služeb v návaznosti na realizaci pilotních projektů a na dlouhodobý záměr budování terénních multidisciplinárních týmů (CDZ) v Praze prostřednictvím úhrad zdravotní péče umožní vybudování 14 CDZ na území Hl. m. Prahy. viz dokument »
2.3 Zajištění finančních prostředků na podporu svépomocných aktivit uživatelů a rodinných příslušníků, podporu pečujících, podporu zaměstnávání lidí s duševním onemocněním, destigmatizačních aktivit, programů primární prevence, vzdělávání a podporu přístupu zotavení, na rozvoj inovativních programů, včetně financování služeb a programů na sociálně zdravotním pomezí. viz dokument »
2.4 Zajištění financování zdravotních služeb v návaznosti na dlouhodobou koncepci péče o duševní zdraví v Praze (zejména restrukturalizaci lůžkové péče, budování psychiatrických ambulancí s rozšířenou péčí, posilování psychoterapeutické péče).
Hledat možnosti financování pobytových služeb na sociálně zdravotním pomezí.
viz dokument »
2.5 Zajištění finančních prostředků na řízení, koordinaci, plánování a monitorování rozvoje péče o duševní zdraví (Reformy) – výkonného týmu Reformy. viz dokument »
2.6 Zajištění dostatečného finančního příjmu pro lidi s duševním onemocněním, závislostí, dlouhodobě hospitalizovaným v PNB, aby mohli žít v běžných podmínkách. viz dokument »
5.2 Existuje a realizuje se každoroční plán destigmatizačních kampaní a akcí. viz dokument »
6.1 Lidé se zkušeností a rodinní příslušníci jsou zastoupeni ve všech orgánech Reformy na krajské úrovni, účastní se rozhodovacích procesů o Reformě v Praze. viz dokument »
6.2 Lidé se zkušeností a rodinní příslušníci se podílejí na kontrole a hodnocení sociálních a zdravotních služeb v Praze. viz dokument »
6.3 Lidé se zkušeností a rodinní příslušníci jsou podporováni a edukováni v tom, aby mohli plnit roli v rozhodovacích a kontrolních orgánech. viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAKoncepce politiky hl. m. Prahy ve vztahu k národnostním menšinám 2021-2025
zajistit každoroční vyhlášení dotačního programu pro oblast národnostních menšin speciálně určenému organizacím národnostních menšin a MČ viz dokument »
zajistit kompletní administraci spojenou s dotačním řízením viz dokument »
zajistit součinnost v oblasti dotačního řízení HMP s klíčovými aktéry ve státní a veřejné správě viz dokument »
reflektovat v nastavení zaměření dotačního programu potřebu digitalizace jednotlivých aktivit realizovaných projektů (multimédia, moderní technologie atd.) viz dokument »
projednat podané žádosti o dotaci v rámci dotačního programu pro oblast národnostních menšin Komisí RHMP pro udělování grantů v oblasti národnostních menšin a integrace cizinců, následně schválit poskytnutí dotací RHMP, ZHMP (současně zajistit podání informace v rámci činnosti Výboru pro NM ZHMP) viz dokument »
přijímat nominace ze strany široké odborné veřejnosti viz dokument »
posuzovat nominace předsedou Výboru pro NM ZHMP společně s poradní pracovní skupinou pro udílení ceny (oddělení národnostních menšin a cizinců KUC MHMP, ředitel DNM, tajemník Rady vlády pro národnostní menšiny, zástupce odborné veřejnosti) viz dokument »
zajistit finanční podporu na provoz a činnost DNM i na jeho další rozvoj individuální účelovou dotací (tj. mimo dotační titul z důvodů, že se jedná o nezbytně nutné náklady pro možné fungování za účelem, k němuž byla organizace založena HMP) s tím, že na dílčí samostatné projekty si DNM žádá o finanční prostředky prostřednictvím příslušného dotačního programu (např. „Setkání národnostních menšin“, akce celoměstského významu, prezentace DNM v rámci aktivit jednotlivých MČ a organizací) viz dokument »
zajistit finanční prostředky z rozpočtu HMP na spolufinancování projektů, pokud budou potřebné při realizaci projektu ze strany DNM z evropských fondů či jiných zdrojů, které vyžadují spolufinancování viz dokument »
zachovat těsnou spolupráci s HMP s cílem zajistit optimální nastavení systému fungování DNM, strategii rozvoje a modernizaci prostředí organizace, stejně jako systému fungování kanceláří národnostních menšin a společných prostor viz dokument »
podpořit DNM v navázání oficiální partnerské spolupráce s některým z evropských pracovišť, které je zaměřeno na práci v oblasti národnostních menšin, a asistovat v případné přípravě a realizaci společných projektů s daným pracovištěm viz dokument »
rozvinout aktivní činnost knihovny a vzdělávacího centra DNM, zpřístupnit katalog knihovny v on-line verzi a podporovat akce pro veřejnost (autorská čtení, prezentace apod.), stejně jako vzdělávací činnost viz dokument »
dbát na dodržování pravidel stanovených ve Statutu DNM, zejm. s ohledem na chod kanceláří DNM a pravidla jejich obsazování viz dokument »
zajistit provoz a pravidelnou aktualizaci webového portálu ve stylu FAQ (Frequently Asked Questions, tj. dokumentu obsahujícího seznam otázek a odpovědí, které se ohledně nějaké problematiky často vyskytují a jsou pro ni typické) pro laickou i odbornou veřejnost na téma dějin a současnosti národnostních menšin v HMP viz dokument »
uvádět na webovém portálu užitečné odkazy na organizace národnostních menšin, institucí a organizací, které se věnují tematice menšinových kultur apod. viz dokument »
rozvíjet podobu webového portálu podle aktuálních doporučení Výboru pro NM ZHMP viz dokument »
poskytnout dostatečné podklady pro jednání komise RHMP pro možnost posuzování podaných projektů v rámci dotačního řízení viz dokument »
projednat podmínky dotačního řízení pro oblast národnostních menšin před jejich předložením Výboru pro NM ZHMP a RHMP pro možnost schválení a následného vyhlášení dotačního řízení viz dokument »
zajistit nezávislé externí hodnocení projektů jako opory pro možnost posouzení komisí RHMP viz dokument »
hodnotit podané projekty komisí RHMP, která je složena z odborníků, zástupců resortů a členů nominovaných politickými kluby ZHMP tak, aby hodnocení bylo co nejvíce odborné a transparentní viz dokument »
věnovat pozornost pravidelnému vyhodnocování výstupů podpořených projektů pro možné efektivní fungování komise RHMP viz dokument »
zajistit pravidelná jednání Výboru pro NM ZHMP alespoň šestkrát ročně (prezenční jednání bude realizováno prioritně, ale s ohledem na to, zda to umožní vnější okolnosti, např. epidemiologická situace) viz dokument »
každoročně zpracovat zprávu o činnosti Výboru pro NM ZHMP viz dokument »
spolupracovat s jednotlivými resorty (zejména pak MK, MŠMT a MPSV), Radou vlády pro národnostní menšiny a Radou vlády pro záležitosti romské menšiny pro možnost vzájemné informovanosti k aktuálním otázkám v oblasti národnostních menšin a celkovému vývoji v dané oblasti viz dokument »
pravidelně oslovovat jednotlivé regiony v ČR i zahraničí pro možné sdílení zkušeností v oblasti práce v rámci tématu národnostních menšin viz dokument »
vždy pozvat zástupce krajských úřadů na „Setkání národnostních menšin“ viz dokument »
sdílet zkušenosti a příklady dobré praxe pro zajištění agendy v rámci oddělení národnostních menšin a cizinců KUC MHMP viz dokument »
zajistit vznik pracovní skupiny (rozdělené dále podle tematických oblastí) zaměřené speciálně na téma romské integrace, která v průběhu roku 2021 dokončí práce na Strategii a připraví ji k projednání orgány HMP viz dokument »
ustanovit CSSP jako garanta procesu dokončení zpracování Strategie a koordinátora její implementace (v součinnost s krajským romským koordinátorem a oddělením národnostních menšin a cizinců KUC MHMP) viz dokument »
zabezpečit úzkou spolupráci oddělení národnostních menšin a cizinců KUC MHMP jako útvaru odpovědného za agendu národnostních menšin s CSSP, krajským romským koordinátorem a Výborem pro NM ZHMP a současně součinnost odborů MHMP při zpracování a implementaci Strategie (zejména odborů MHMP odpovědných za oblast sociálních věcí, zdraví, vzdělávání, bydlení a bezpečnosti) viz dokument »
zajistit z rozpočtu HMP potřebné financování, které umožní CSSP zajištění koordinace a implementace Strategie viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAProtikorupční strategie hl. m. Prahy 2022-2027
3.4 Implementace systému protikorupčního managementu podle ČSN ISO 37001 viz dokument »
3.1 Kvalitní řízení celého životního cyklu veřejných zakázek a jejich kontrola viz dokument »
3.2 Prevence korupce ve správě nemovitého majetku HMP viz dokument »
3.3 Zavedení reportingu rozdělovaných grantů a dotací viz dokument »
3.6 Územní plánování viz dokument »
3.5 Zvýšení transparentnosti rozhodování a jednání Rady hlavního města Prahy a Zastupitelstva hlavního města Prahy a poradních orgánů Rady hlavního města Prahy a Zastupitelstva hlavního města Prahy viz dokument »
3.7 Vyšší transparentnost a kontrola vedení a hospodaření městských společností viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAStrategie prevence, snižování negativních dopadů a ukončování bezdomovectví v Praze do roku 2030
HMP nastaví koordinovaný přístup k plánování, nastavování a poskytování opatření, nástrojů a služeb viz dokument »
Pro všechny oblasti je nastaveno stabilní financování viz dokument »
Ve všech oblastech je navázána spolupráce s MČ viz dokument »
Služby (a další opatření) jsou poskytovány v jednotné kvalitě viz dokument »
Je nastaven systém získávání a pravidelného vyhodnocování dat viz dokument »
Data jsou využívána při průběžném vyhodnocování strategie a plánování služeb viz dokument »
HMP se aktivně zapojuje do legislativních debat viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAStrategie aktivní mobility v Praze (2022)
14 Nastavení dotačního schématu pro financování projektů na místní úrovni z rozpočtu hl. m. Prahy, při dodržení celoměstské koncepce a standardů viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAKoncepce primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na území hl. m. Prahy 2022-2027
Cíl: Pravidelné financování efektivní specifické primární prevence rizikového chování u dětí a mládeže a aktivní přístup k vyhledávání dalších finančních zdrojů pro HMP, grantové řízení reagující na aktuální potřeby v HMP viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAStrategie Hlavního města Prahy pro oblast závislostního chování 2022-2027
18 Efektivně alokovat zdroje jednotlivých aktérů, zejména finanční viz dokument »
21 Podporovat spolupráci a zapojení aktérů politiky závislostí na všech úrovních viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAKoncepce hl. m. Prahy pro oblast integrace cizinců 2022–2027 [akt. 2022]
1.A.1 Posílení administrativních kapacit oddělení NMC k rozvoji integrace cizinců jako průřezové agendy politik HMP viz dokument »
1.A.2 Reflexe situace cizinců a potřeb organizací HMP a MČ, jež s cizinci pracují, ve strategických dokumentech HMP viz dokument »
1.A.3 Spolupráce oddělení NMC s odbory MHMP a organizacemi HMP významnými z hlediska populace migrantů v HMP viz dokument »
1.A.4 Komise RHMP pro oblast integrace cizinců jako partner oddělení NMC ve strategickém rozvoji integrační politiky a jejího souladu s dalšími strategiemi HMP viz dokument »
1.C.9 Systematická tvorba a sběr dat za účelem vyhodnocení politik a opatření HMP vztahujících se k cílovým skupinám integrace viz dokument »
1.C.10 Informovanost systémových aktérů integrace cizinců o potřebách HMP plynoucích z vyhodnocení opatření veřejných politik viz dokument »
2.A.11 Rozvoj systematické spolupráce stávajících aktérů integrace a zapojování dalších aktérů významných z hlediska integrace viz dokument »
2.A.12 Systematické zapojení cizinců do procesů tvorby a implementace integrační politiky HMP viz dokument »
2.B.13 Ukotvení a další rozvoj agendy integrace cizinců na úřadech městských částí viz dokument »
2.B.14 Meziodborová spolupráce na ÚMČ a spolupráce mezi ÚMČ v Praze viz dokument »
3.A.15 Mapování potřeb a monitoring poskytování sociálních a návazných služeb cizincům viz dokument »
3.A.17 Informování o službách viz dokument »
3.B.18 Podpora interkulturní otevřenosti veřejné správy a institucí viz dokument »
3.C.19 Zvyšování interkulturních a odborných kompetencí pracovníků služeb viz dokument »
3.C.20 Metodická podpora kvality a interdisciplinární spolupráce služeb viz dokument »
4.A.23 Vzájemná spolupráce a komunikace mezi školou a rodinou viz dokument »
4.A.24 Kontinuální metodická podpora, podpora systémové koordinace a koncepce viz dokument »
4.C.27 Rozvoj metodické podpory pedagogů viz dokument »
4.C.28 Posílení informovanosti viz dokument »
4.C.29 Širší spolupráce viz dokument »
Znak hlavní město PRAHACirkulární Praha 2030: Strategie hl. m. Prahy pro přechod na cirkulární ekonomiku (2022)
SC2/V Zajistit komplexní přístup k vodnímu hospodářství viz dokument »
SC3/II Podpora městského zemědělství a samozásobitelství (komunitní zahrady, nakládání s přebytky ze zahrádek, střešní farmy, městské farmy apod.) viz dokument »
SC4/IV Průběžně a systematicky komunikovat a šířit osvětu mezi obyvateli, podnikatelskými subjekty i na úrovni národní legislativy. viz dokument »
SC5/I Zohlednění principů cirkulární ekonomiky ve veřejných zakázkách viz dokument »
SC5/II Zohlednění principů cirkulární ekonomiky v provozu města a jeho organizací viz dokument »
SC5/III Principy CE a šetření primárními zdroji jako východisko projektů města viz dokument »
SC7/I Nastavení projektového řízení implementace a přípravy akčních plánů viz dokument »
SC7/II Nastavení indikátorů pro cirkulární ekonomiku (CE) viz dokument »
SC7/III Komunikace cílů Strategie pro přechod na CE a jejich plnění viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAAkční plán snižování hluku aglomerace Praha (2019)
1.A Urbanisticko-architektonická opatření viz dokument »
1.B Urbanisticko-dopravní opatření viz dokument »
1.C Dopravně-organizační opatření viz dokument »
1.D Stavebně-technická opatření viz dokument »
1.E Další opatření viz dokument »
2.A Urbanisticko-architektonická opatření (popsány v kapitole 1.A) viz dokument »
2.B Urbanisticko-dopravní opatření viz dokument »
2.C Dopravně-organizační opatření viz dokument »
2.D Stavebně-technická opatření viz dokument »
3.A Urbanisticko-architektonická opatření viz dokument »
3.B Organizační opatření při plánování letecké dopravy viz dokument »
3.C Stavebně-technická opatření viz dokument »
3.D Aplikace ekonomických nástrojů viz dokument »
4.A Urbanisticko-architektonická opatření viz dokument »
4.B Stavebně-technická opatření viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAStrategie adaptace hl. m. Prahy na změnu klimatu (2017)
1.A Zlepšovat mikroklimatické podmínky v Praze a snižovat negativní vliv extrémních teplot, vln horka a městského tepelného ostrova na obyvatele Prahy viz dokument »
1.B Snižovat dopady extrémních hydrologických jevů (přívalových dešťů, povodní a dlouhodobého sucha) na území hl. m. Prahy a ve volné krajině metropolitní oblasti viz dokument »
1.C Snižovat energetickou náročnost Prahy a podpořit adaptaci budov viz dokument »
1.D Zlepšit připravenost v oblasti krizového řízení viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAKoncepce příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy (2020)
1.1 Komunikovat a spolupracovat s Pražany viz dokument »
2.1 Pečovat o estetiku veřejného prostoru a jeho citlivé využívání viz dokument »
2.2 Zajistit prostupnost dopravy viz dokument »
3.1 Inovovat produkty cestovního ruchu viz dokument »
3.2 Rozvoj spolupráce na všech úrovních viz dokument »
3.3 Maximalizovat přínos cestovního ruchu viz dokument »
3.4 Provádět výzkum, monitoring a evaluaci viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAStrategie podpory alternativních pohonů v hl. m. Praze do roku 2030
1.1 Taxi a spolujízda viz dokument »
1.2 Sdílení automobilů viz dokument »
2.1 City logistika viz dokument »
2.2 Městské služby viz dokument »
3.1 Infrastruktura CNG / LNG viz dokument »
3.2 Vodíkové plnící stanice
- oblast je ponechána v působnosti státu a tudíž pro ni nejsou navržena žádná opatření
viz dokument »
3.3 Dobíjecí infrastruktura viz dokument »
4.1 Pobídky v parkování viz dokument »
4.2 Pobídky v mobilitě viz dokument »
4.3 Finanční pobídky
- oblast je ponechána v působnosti státu a tudíž pro ni nejsou navržena žádná opatření
viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAKoncepce Smart Prague do roku 2030 (2017)
2.3 Smart osvětlení viz dokument »
2.4 Chytré lokální nezávislé sítě viz dokument »
5.1 Asistivní a pokročilé technologie pro domácí péči o seniory a nemocné viz dokument »
5.2 Online detekce rizikových jevů viz dokument »
5.3 Nové funkce na městském mobiliáři a ve veřejných budovách viz dokument »
5.4 Městské farmaření viz dokument »
6.1 Centralizované zajištění datové infrastruktury viz dokument »
6.2 Datová platforma pro zobrazení a analýzu dat z projektů Smart City viz dokument »
6.3 3D datový model města viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAStrategie ICT hl. m. Prahy 2019-2025
1.1 Interaktivní portál občana viz dokument »
1.2 Online prezentace dat města a městských firem viz dokument »
1.3 Univerzální digitální identita uživatelů služeb města a rozvoj MOS viz dokument »
1.4 Digitální identita úředníků města a městských částí viz dokument »
2.1 Otevření Vendor Lock-In viz dokument »
2.2 Centralizace služeb pro městské části viz dokument »
3.1 Standardizace procesů řešení požadavků uživatelů na aplikace (včetně hodnocení
ze strany uživatelů)
viz dokument »
3.2 Koncepční rozvoj všech oblastí ICT viz dokument »
3.3 Neustálá aktualizace katalogu služeb viz dokument »
3.4 Aktualizace a neustálé vyhodnocování ICT architektury viz dokument »
3.5 Audity ICTS a nápravná opatření viz dokument »
3.6 Centrální Service Desk (od L0 k L1 aL2) viz dokument »
3.7 Centrální bezpečnostní a provozní dohled – vybudování SOC (Security Operations
Center) HMP
viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAKoncepce prevence kriminality hl. m. Prahy 2017-2021
Prohloubit koordinaci aktivit prevence kriminality prostřednictvím úzké spolupráce hl. m. Prahy a městských částí hl. m. Prahy, Police ČR, Městské policie hl. m. Prahy, nestátních neziskových organizací (vyvážení prvků prevence a represe) viz dokument »
Zajistit součinnost jednotlivých odborů MHMP v rámci preventivní činnosti pro efektivní nastavení preventivních aktivit, grantové politiky viz dokument »
Vytvořit systém víceletého financování NNO, které realizují osvědčené kontinuální programy tak, aby byla zajištěna návaznost jednotlivých programů a jejich další stabilní rozvoj viz dokument »
Podporovat aktivní zapojení občanské veřejnosti, soukromého sektoru, médií, dobrovolníků do širšího spektra aktivit v bezpečnostní oblasti viz dokument »
Podporovat komunitní programy s cílem zajistit komplex služeb v místní komunitě a aktivizovat občany k větší odpovědnosti za vlastní bezpečí a ochranu majetku viz dokument »
Zviditelnit preventivní politiku hl. m. Prahy a zlepšit informovanost napříč institucemi a širokou veřejností viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAKoncepce odstraňování bariér ve veřejné hromadné dopravě v hl. m. Praze (2014)
Institucionální zajištění odstraňování bariér a pro posilování informovanosti viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAStrategie rozvoje veřejných prostranství hl. m. Prahy (2014)
Definování úlohy veřejného prostoru a veřejných prostranství ve městě, a to jak v jeho fyzické, tak dějové a ideové rovině viz dokument »
Stanovení důležitosti existence a kvality veřejného prostoru a veřejných prostranství v hodnotové hierarchii tvorby a užívání města viz dokument »
Definování vlastností komplexní kvalityveřejných prostranství viz dokument »
Definování nástrojů tvorby kvalitníchveřejných prostranství viz dokument »
A Úloha v urbanismu města viz dokument »
D Úloha ekonomická viz dokument »
Aktivní a latentní veřejné prostranství viz dokument »
Kritéria kvality fyzické struktury veřejnéhoprostranství viz dokument »
Kvalita rámce dějů viz dokument »
Kvalita veřejného prostranství ve smyslové, emoční a poznávací rovině viz dokument »
Veřejná prostranství jsou základní strukturou města a této skutečnosti je nutné podřídit jak vedení technické infrastruktury, tak umísťování jednotlivých objektů. viz dokument »
Kvalita veřejného prostoru města je základním předpokladem kvality života ve městě. viz dokument »
Kvalitní obytné veřejné prostranství je především obytné, tj. bezpečné, vstřícné pro všechny skupiny obyvatel, zdravé, živé, komunikativní, smyslově podnětné a krásné. viz dokument »
Emocionální kvality života jsou stejně významné jako kvality funkční. viz dokument »
Základem tvorby veřejných prostranství je lidské měřítko a lidské smysly viz dokument »
Veřejná prostranství by měla být nejenom přístupná, ale také atraktivní pro všechny skupiny obyvatel. viz dokument »
Veřejná prostranství města by měla vybízet k pěšímu provozu a k pobývání. Prioritou je obytná kvalita veřejných prostranství, které by zpravidla měla být podřízena dopravní i technická infrastruktura. viz dokument »
Dopravní řešení na veřejných prostranstvích města by mělo zohledňovat také potřeby chodců a uživatelů bezmotorové dopravy. Pro obytná prostranství musí být tyto potřeby prioritou. viz dokument »
Míra a způsob parkování na veřejných prostranstvích by měly odpovídat primárnímu účelu, kterým je kvalitní život na veřejných prostranstvích. Objem parkování by zde měl být minimalizován a řešen zejména jinými prostředky, jako je P + R, parkovací domy, mýto, parkovací zóny či přiměřené zpoplatnění. viz dokument »
Kvalitní údržba a úklid jsou stěžejním předpokladem kvality veřejných prostranství. viz dokument »
Jednou z podmínek kvalitního veřejného prostranství ulic a náměstí je komunikativní vztah s parterem přilehlých objektů („politika aktivního průčelí“). viz dokument »
Jedním z důležitých úkolů rozvoje veřejných prostranství je v současnosti odstraňování bariér, a to fyzických, mentálních, sociálních i funkčních. viz dokument »
Jednotlivá veřejná prostranství by mělasloužit své primární utilitární funkci pomocí jednoduchých prostředků, minimálně náročných na investice a údržbu. Současně by však tyto prostředky měly být navrhovány tak, aby vždy poskytovaly i obytnou kvalitu prostoru, a to v rovině smyslové, prožitkové a poznávací. viz dokument »
Vytváření strategie, plánování, investice, ekonomie viz dokument »
Územní plánování a projekční příprava viz dokument »
Správa, provoz a údržba viz dokument »
Užívání viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAZásady rozvoje pěší dopravy na území hl. m. Prahy (2010)
5 Zohledňovat potřeby chodců v koordinovaném územním a dopravním plánování viz dokument »
8 Revitalizovat souvisle zastavěné území města, zejména jeho centrum viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAKoncepce péče o zeleň v hl. m. Praze (2010)
V novém UPn hlavního města Prahy by se nadále mělo pokračovat ve vytipovávání a vymezování území pro nové rozvojové plochy s krajinnou a lesní zelení. Je nutné, aby krajinná a lesní zeleň celopražského významu (I. kategorie) v rozvojových plochách zůstala ve vlastnictví hlavního města Prahy viz dokument »
Při přípravě nového ÚPn se doporučuje, aby území vyčleněná pro ÚSES byla zohledněna jako veřejně prospěšná opatření viz dokument »
Management ÚSES je třeba koordinovat s plánováním v oblasti vod, lesním plánováním, útlumem zemědělské produkce, s péčío zvláště chráněná území, s péčí o historické parky a zahrady a s rekreačními aktivitami v území viz dokument »
Do strategických plánů a územně plánovacích dokumentací je třeba zahrnout vytváření podmínek pro realizaci ÚSES formou zajištěnínových pozemků viz dokument »
V rámci projektových dokumentací je třeba upřesňovat hranice prvků ÚSES do úrovně plánu ÚSES dle konkrétních podmínek stanoviště viz dokument »
Nelze připustit zmenšování ploch prvků ÚSES pod rozsah vymezený v ÚPn a pod prostorové parametry vyplývající z příslušné Metodiky. Zejména ve vnějším pásmu města je třeba iniciovat změny návrhu vymezení ÚSES ve prospěch rozšíření ploch pro realizaci ÚSES. Na těchto plochách lze vhodně využít institutu náhradních výsadeb dle zák.č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny. Pro zajištění funkčnosti ÚSES doporučujeme, aby byla v plném rozsahu respektována a realizována opatření, navržená v materiálu Prognóza, koncepce a strategie ochrany přírody a krajiny v Praze z 4/200 viz dokument »
Znak hlavní město PRAHA Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v hl. m. Praze do roku 2020 [akt. 2014]
Připravit a iniciovat takové změny zákonů, vyhlášek, norem a TP, které poskytnou cyklistům v Praze maximální uživatelské bezpečí a zvýší vlídnost dopravního prostředí města viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAPrognóza, koncepce a strategie ochrany přírody a krajiny v hl. m. Praze (2008)
IO.4 Podpora naplňování cílů ochrany přírody v praktickém rozhodování veřejné správy viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAStrategie řízení a rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy do roku 2020
SC1.1 Spolupráce s Radou hlavního města Prahy a s městskými částmi hlavního města Prahy na přehodnocení a případné novelizaci právních předpisů týkajících se hlavního města Prahy viz dokument »
SC1.2 Účast na tvorbě a novelizací dalších právních předpisů spojených s agendami MHMP viz dokument »
SC1.3 Aktivní vyhledávání, shromažďování a implementace změn zákonů a právních předpisů do výkonu agend MHMP viz dokument »
SC1.4 Aktivní vyhledávání, shromažďování a implementace nové judikatury do výkonu agend MHMP viz dokument »
SC1.5 Zajištění potřebné právně-metodické podpory úřadu viz dokument »
SC1.6 Kontrola platnosti právních předpisů a validace stávající agendy s nimi viz dokument »
SC2.1 Inventarizace agend, činností a úkolů MHMP v samostatné i přenesené působnosti viz dokument »
SC2.2 Sestavení procesního schématu MHMP viz dokument »
SC2.3 Analýza a zhodnocení přínosů a nákladů optimalizace procesů a zavedení standardů agend MHMP viz dokument »
SC2.4 Výběr agend, u kterých dojde ke změně procesů za účelem vyšší efektivity procesu dané agendy viz dokument »
SC2.5 Optimalizace vybraných agend viz dokument »
SC2.6 Výběr agend, u kterých dojde k zavedení standardů viz dokument »
SC2.7 Standardizace vybraných agend viz dokument »
SC3.1 Zmapování nadměrné administrativní zátěže agend MHMP viz dokument »
SC3.2 Zavedení jednotné metodiky pro používání informací, které se shromažďují v základních registrech a databázích veřejné správy viz dokument »
SC3.3 Sjednocení dokumentace používané v prostředí MHMP viz dokument »
SC3.4 Zajištění využití elektronických nástrojů spisové služby k odstranění přebujelé administrativní zátěže viz dokument »
SC3.5 Využití on-line komunikace s klienty úřadu viz dokument »
SC4.1 Validace procesů MHMP s Protikorupční strategií hl. m. Prah viz dokument »
SC4.2 Vzájemné propojení již přijatých opatření protikorupčního systému úřadu a jejich rozšíření na další subjekty viz dokument »
SC4.3 Tvorba jednotného standardního postupu vedoucího k efektivnímu a průhlednému zadávání veřejných zakázek úřadu viz dokument »
SC4.4 Zveřejňování smluv a informací v souladu s platnou legislativou k zajištění transparentního výkonu veřejné správy viz dokument »
SC4.5 Udržitelnost transparentního chování a jednání úřadu viz dokument »
SC5.1 Výběr nástroje a metody hodnocení veřejné správy viz dokument »
SC5.2 Stanovení politiky a cílů kvality MHMP viz dokument »
SC5.3 Stanovení pravomoci a odpovědnosti v oblasti řízení vztahů s klienty úřadu viz dokument »
SC5.4 Zavedení systému řízení vztahů s klienty úřadu, díky němuž bude zjišťována klientská spokojenost a realizována konkrétní opatření směřující k zvýšení klientské spokojenosti a zlepšování vztahů s klienty úřadu viz dokument »
SC5.5 Systematizace přístupu k problematice Public Relations a péče o image MHMP viz dokument »
SC5.6 Příprava integrovaného systému managementu kvality v prostředí MHMP viz dokument »
SC6.1 Analýza rizik a jejich hodnocení viz dokument »
SC6.2 Výběr metodiky, podle které bude Systém řízení rizik vykonáván viz dokument »
SC6.3 Využití metodiky COSO ERM při řízení finančního dopadu rizika viz dokument »
SC6.4 Implementace systému řízení rizik do činností vedoucích zaměstnanců MHMP viz dokument »
SC6.5 Vyhodnocování systému řízení rizik a jeho využití k efektivnějšímu řízení úřadu viz dokument »
SC7.1 Definování kompetencí odboru INF, jejich procesů a výstupů směrem k uživatelům informačních a telekomunikačních technologií v prostředí MHMP viz dokument »
SC7.2 Seznámení se s architekturou eGovernmentu (koordinuje odbor RED) viz dokument »
SC7.3 Včasná reakce na dobudovávání informačních a komunikačních systémů veřejné správy viz dokument »
SC7.4 Sledování novinek, trendů a záměrů gestorů eGovernmentu (koordinuje odbor RED) viz dokument »
SC7.5 Včasná implementace rozšiřování, propojování a konsolidaci datového fondu veřejné správy a jeho efektivní a bezpečné využívání dle jednotlivých agend na principu „opendata“ viz dokument »
SC7.6 Zajištění efektivního a funkčního využití (tedy i modernizace) informačních a komunikačních systémů v prostředí MHMP viz dokument »
SC7.7 Zajištění funkční podpory pro fungování nástrojů eGovernmentu a ICT aplikací zaměstnanců MHMP viz dokument »
SC7.8 Zajištění realizace projektů ICT a realizace IS/ICT strategie hl. m. Prahy viz dokument »
SC8.1 Analýza personální politiky úřadu viz dokument »
SC8.3 Strategie rozvoje lidských zdrojů v prostředí MHMP viz dokument »
SC8.4 Příprava a implementace funkčního systému hodnocení zaměstnanců viz dokument »
SC9.1 Zmapování slabých míst interní komunikace úřadu viz dokument »
SC9.2 Vytipování a následná implementace nejvhodnějších kanálů interní komunikace, aby v prostředí MHMP docházelo k efektivnímu předávání validních informací viz dokument »
SC9.3 Validace a optimalizace systému organizování a vedení porad v prostředí MHMP viz dokument »
SC10.1 Validace akčních plánů získaných z projektu Úřad v pohybu – Praha lidem otevřená a orientace na maximální synergii v implementaci opatření vedoucích k lepšímu vybavení prostor, ve kterých probíhá styk s veřejností a pracovní výkon úřadu viz dokument »
SC10.2 Zavedení funkčního orientačního systému v budovách MHMP i jejich blízkém okolí viz dokument »
SC10.3 Udržení orientačního systému a informací o agendách a pracovištích ve validní podobě viz dokument »
SC10.4 Nastavení bezpečnostních opatření pro zvýšení fyzické bezpečnosti zaměstnanců a klientů úřadu v budovách MHMP i jejich blízkém okolí viz dokument »
SC10.5 Zavedení a udržení funkčního systému oprav, údržby a instalace technické podpory a systému technickohospodářské podpory viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAKrajský plán odpadového hospodářství hl. m. Prahy 2016-2025
B Zajistit účinné zapojení státní správy na všech úrovních do problematiky předcházení vzniku odpadů s cílem postupného snižování množství odpadů při výkonu státní správy. viz dokument »

Strategický prováděcí dokument

Znak hlavní město PRAHAStrategie romské integrace v hlavním městě Praze 2022-2030
0.1 Zajistit financování aktivit Strategie romské integrace v Praze viz dokument »
0.2 Nastavit spolupráci mezi institucemi veřejné správy viz dokument »
0.3 Zajistit hodnocení plnění strategie a jejího přínosu pro Romy viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAImplementační plán Strategie adaptace hl. m. Prahy na změnu klimatu 2020-2024
1.B Snižování dopadů extrémních hydrologických jevů – přívalových dešťů, povodní a dlouhodobého sucha na území hl. m. Prahy viz dokument »
1.D Zlepšování připravenosti v oblasti krizového řízení viz dokument »
Znak hlavní město PRAHACeloměstská koncepce rozvoje informačních systémů pro potřeby hl. m. Prahy a městských částí do 2025
1.1 Elektronizace veřejné správy založená na pilířích digitální samoobsluhy občana, vnitřní digitalizaci úřadů, otevřených datech veřejné správy a identitních a autentizačních/autorizačních systémech. viz dokument »
2.1 Provozní stabilita informačních systémů tj. centralizace dílčích IT řešení, řízení a prosazování dodržování pravidel celkové architektury. viz dokument »
3.1 Získání i udržení odborníků a potlačování tzv. vendor lock-in jevu motivací vlastních pracovníků řídících ICT, rozvojem jejich znalostí a nastaveným systémem vzdělávání. viz dokument »
4.1 Provázané, kvalitní, efektivní a měřitelné ICT služby, projektové řízení rozvoje a provozu ICT, řízení smluvního zajištění ICT služeb, řízení kvality, prosazování dodržování parametrů ICT služeb (SLA). viz dokument »
5.1 Katalogizace aktuálně provozovaných IT služeb a jejich společné pořizování a provoz, ICT služby provozované ve společných datových centrech se zajištěním bezpečné datové komunikační infrastruktury, využití dostupných kapacit informačních technologií, sjednocení a optimalizace počtu datových center, sjednocení síťového prostředí a dalších systémových služeb. viz dokument »
6.1 Katalogizace sdílitelných certifikovaných služeb, využití řešení státu formou služeb pro veřejnou správu a veřejnost za stanovených finančních podmínek. viz dokument »
7.1 Přesná, přístupná a spolehlivá data. ICT maximálně zabezpečeno proti ztrátě důvěrnosti, integrity, dostupnosti a nepopíratelnosti použitím technických, systémových, procesních, personálních a administrativních opatření. viz dokument »
8.1 ICT technologie či služby budou šetrné k životnímu prostředí po celou dobu svého životního cyklu. viz dokument »
9.1 Zajištění souladu ICT systémů a řešení implementovaných v HMP s legislativními rámci eIDAS, GDPR a kyberbezpečnosti. viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAAkční plán pro implementaci územní energetické koncepce hl. m. Prahy 2018-2022
1.4 Uplatňování „zeleného nakupování“ u vybraných výrobků pro potřeby organizací HMP viz dokument »
5.2 Průřezová podpůrná opatření k implementaci ÚEK viz dokument »
5.3 Mezinárodní spolupráce viz dokument »
5.4 Rozvoj konceptu Smart Cities v hl. m. Praze viz dokument »
Znak hlavní město PRAHAOperační program Praha – pól růstu ČR (2014)
1.1 Vyšší míra mezisektorové spolupráce stimulovaná regionální samosprávou viz dokument »
5.1 Zajištění kvalitního a efektivního řízení programu viz dokument »
5.2 Zajištění informovanosti, publicity a absorpční kapacity programu viz dokument »
TISK
i