| Místní akční plán Rozvoj vzdělávání na Mariánskolázeňsku 2018-2023 |
| 1. | Nepříznivý demografický vývoj |
| 1.1 | Pestrá nabídka kvalitních škol a školských zařízení |
| 1.1.1 | Spolupráce s VŠ |
| 1.1.2 | Zřízení zařízení jeselského typu |
| 1.1.3 | Dostupnost školy a školských zařízení |
| 1.1.4 | Talentovaní žáci |
| 1.1.5 | Budování partnerství škol a školských zařízení v česku a zahraničí |
| 1.2 | Regionální identita |
| 1.2.1 | Inormační zdroje o školách a školských zařízení |
| 1.2.2 | Budování vztahu kola - rodina - obec/mikroregion |
| 1.2.3 | Gastronomie |
| 1.2.4 | Podpora zavedení společné regionální zpětné vazby kvality škol a pedagogů |
| 2. | Dostatek financí pro školu a její potřeby |
| 2.1 | Spolupráce škol a školských zařízení |
| 2.1.1 | Neformální spolupráce školských zařízení |
| 2.1.2 | Úspory z rozsahu |
| 2.1.3 | Finanční podpora sdíleného personálu |
| 2.2 | Alternativní zdroje příjmů škol a školských zařízení |
| 2.2.1 | Hospodářská činnost školských zařízení |
| 2.2.2 | Dotační management |
| 3. | Zajištění kvalitních pedagogů a dalšího personálu pro vzdělávací proces |
| 3.1 | Dostatek kvalifikovaných pedagogů |
| 3.1.1 | Nefinanční motivace pro přilákání pedagogů do regionu |
| 3.1.2 | Spolupráce s učiteli na rodičovské dovolené nebo v důchodovém věku |
| 3.1.3 | Spolupráce s pedagogickou fakultou při získávání nových pedagogů |
| 3.1.4 | Zajistit kvalitní jazykovou výuku |
| 3.2 | Dostatek podpůrného kvalitního (nepedagogického) personálu pro vzdělávací proces |
| 3.2.1 | Zapojení lidí z praxe do činností |
| 3.2.2 | Výpomoc při nepedagogické činnosti |
| 3.2.3 | Sdílení podpůrného personálu více školami |
| 3.2.4 | Dostatek odborných pracovníků ve vzdělávacím procesu |
| 3.3 | Zajištění systémové personální podpory školám v regionu |
| 3.3.1 | Vytvořit institut školního metodika pro ORP |
| 4. | Kvalitní vzdělávací proces odpovídající aktuálním požadavkům |
| 4.1 | Ředitelé škol v regionu jsou lídři a manažeři |
| 4.1.1 | Akční plánování |
| 4.1.2 | Zefektivnění komunikace |
| 4.1.3 | Vzdělávání ředitelů škol |
| 4.1.4 | Profesní portfolio ředitelů MŠ a ZŠ |
| 4.2 | Učitel je klíčovým předpokladem kvality vzdělávání |
| 4.2.1 | Podpora pedagogů při zavádění aktivit rozvíjející osobnostní a sociální dovednosti dětí a žáků |
| 4.2.2 | Sdílení hodnot a přístupu ke vzdělávání v rámci pedagogického sboru MŠ a ZŠ |
| 4.2.3 | Vzdělávání pedagogů MŠ a ZŠ |
| 4.2.4 | Profesní portfolio učitelů MŠ a ZŠ |
| 4.3 | Zlepšení spolupráce a dosažení souladu mezi aktéry vzdělávání v regionu |
| 4.3.1 | Vzdělávání zřizovatelů |
| 4.3.2 | Komunikace s řediteli a sdílení dobré praxe |
| 4.3.3 | Spolupráce s veřejností |
| 4.3.4 | Komunikující školy otevřené pro rodiče |
| 4.3.5 | Systém spolupráce mezi shodnými a návaznými stupni vzdělávání |
| 4.3.6 | Spolupráce škol se subjekty v území |
| 4.4 | Kvalitní a inspirativní prostředí ke vzdělávání a odstranění bariér pro znevýhodněné skupiny |
| 4.4.1 | Odstranění stavebních bariér ve školských zařízeních |
| 4.4.2 | Odstranění kulturních a komunikačních bariér |
| 4.4.3 | Kvalitní vybavení skoly pro vzdělávání |
| 4.4.4 | Vytvoření příjemného prostředí školy |
| 4.5 | Aktivní zapojení volnočasových aktivit do vzdělávacího procesu |
| 4.5.1 | Škola podporuje neformální vzdělávání |
| 4.5.2 | Škola využívá ve výuce místní experty a zajímavé osobnosti |