☰
KRAJ JIHOMORAVSKÝ
Hlavní web kraje
Kraj v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Terminál pro člena
Portál člena
Další členové
Národní síť Zdravých měst
KRAJ JIHOMORAVSKÝ
Web provozuje
NSZM ČR
Hlavní web kraje
Kraj v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Portál člena NSZM ČR
DATAPLÁN pro člena
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
KRAJ JIHOMORAVSKÝ
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025
Nepřímé vazby spadající pod cíl:
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
VII.e mobilita pracovní síly
Zvolit jiný cíl
Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025
1.
Vzdělávání a zaměstnanost
1.1
Kvalita a struktura školství
1.2
Propojení školství a praxe
1.3
Zlepšení podmínek pro výzkum, vývoj, inovace
1.4
Rozvoj vzdělávání dospělých
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
2.
Rozvoj lidského potenciálu a sociální začleňování
2.1
Age management
2.2
Aktivní a pozitivní stárnutí
2.3
Rozvoj občanské společnosti
2.4
Sociální začleňování
2.5
Integrace cizinců
mezinárodní
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
UNESCO Globální akční program pro vzdělávání k udržitelnému rozvoji (2018)
(UNESCO)
1.4
Empowering and mobilizing youth
Agenda OSN pro udržitelný rozvoj 2030, Cíle udržitelného rozvoje - SDGs (2015)
(OSN)
1.3
Zavést na úrovni států vhodné systémy sociální ochrany pro všechny včetně nejpotřebnějších, a do roku 2030 rozšířit jejich dosah na většinu chudých a ohrožených
8.5
Do roku 2030 dosáhnout plné a produktivní zaměstnanosti a zajistit důstojnou práci pro všechny ženy a muže, včetně mladých lidí a osob se zdravotním postižením, a zajistit stejnou odměnu za rovnocennou práci
8.6
Do roku 2020 podstatně snížit podíl mladých lidí, kteří nepracují ani nestudují
8.b
Do roku 2020 rozvinout a uvést v život globální strategii pro zaměstnávání mladých a realizovat Globální pakt pro pracovní místa Mezinárodní organizace práce
Strategický rámec evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě - ET 2020 (2009)
(EU)
1.
Realizovat celoživotní učení a mobilitu v učení
4.
Zlepšit kreativitu a inovace, včetně podnikatelských schopností, na všech úrovních vzdělávání a odborné přípravy
Priorita EU: Hospodářství, které pracuje ve prospěch lidí 2019-2024
(EU)
Pracovní místa, hospodářský růst a investice / Stimulace investic a tvorba pracovních míst
Zaměstnanost mladých lidí / Při vstupu na trh práce mladí lidé často narážejí na překážky. Zaslouží si přitom příležitost plně rozvinout svůj potenciál a pomoci tak utvářet budoucnost EU a využít ekologicky orientované a digitální transformace
Nová evropská agenda pro kulturu (2018)
(EU)
4.2
Hospodářský rozměr – podpora kreativity založené na kultuře v oblasti vzdělávání a inovací ve prospěch tvorby pracovních míst a růstu
Úloha vzdělávání a odborné přípravy při provádění strategie Evropa 2020 (2011)
(EU)
II.2
Zvýšení počtu osob ve věku 30–34 let s dokončeným terciárním nebo ekvivalentním vzděláním na nejméně 40 %
Nová agenda dovedností pro Evropu: Společně pracovat na posílení lidského kapitálu, zaměstnatelnosti a konkurenceschopnosti (2016)
(EU)
1.1
Posilování základů: základní dovednosti
1.2
Posilování odolnosti: klíčové schopnosti a odbornější, složitější dovednosti
1.4
Připojení k internetu: zaměření na digitální dovednosti
2.1
Zvýšení transparentnosti a srovnatelnosti kvalifikací
2.2
Včasné zjištění profilu dovedností a kvalifikací migrantů
3.1
Lepší volba díky lepším poznatkům a informacím
3.2
Lepší volba díky lepším poznatkům a informacím
3.3
Zdokonalení poznatků o dovednostech v hospodářských odvětvích
3.4
Lepší porozumění výkonům absolventů
Mládež v pohybu (2010)
(EU)
1.
ROZVOJ MODERNÍCH SYSTÉMŮ VZDĚLÁVÁNÍ A ODBORNÉ PŘÍPRAVY, KTERÉ BUDOU ZDROJEM KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ A VYNIKAJÍCÍCH VÝSLEDKŮ
2.
PODPOROVAT PŘITAŽLIVOST VYSOKOŠKOLSKÉHO VZDĚLÁNÍ PRO ZNALOSTNÍ EKONOMIKU
3.
PODPOROVAT DALŠÍ ROZVOJ MOŽNOSTÍ MLADÝCH LIDÍ UČIT SE V ZAHRANIČÍ A JEJICH MOBILITU V OBLASTI ZAMĚSTNÁNÍ
4.
RÁMEC PRO ZAMĚSTNÁVÁNÍ MLADÝCH LIDÍ
Evropa 2020 / Europe 2020 (2010)
(EU)
1.2
Mládež v pohybu
3.1
Program pro nové dovednosti a pracovní místa
národní
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
Národní plán podpory rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením 2021-2025 [akt. 2022]
(ÚV)
Efektivní podpora zaměstnanosti osob se zdravotním postižením na chráněném i na otevřeném trhu práce
Podpora zaměstnávání osob se zdravotním postižením ve veřejném sektoru
Strategie rovnosti žen a mužů 2021-2030
(ÚV)
Snížení nerovností mezi muži a ženami na trhu práce
Strategie romské integrace 2021-2030
(ÚV)
Zajistit rovný přístup Romů k zaměstnání
Národní program reforem České republiky (2023)
(ÚV)
3.3
Vzdělávání a trh práce
Národní politika výzkumu, vývoje a inovací České republiky 2021+ (2020)
(ÚV)
2.3
Získávat a udržovat odborníky z ČR i ze zahraničí, vytvářet pro ně kvalitní podmínky
3.1
Podpořit zapojení výzkumných týmů do Horizontu Evropa, oboustrannou mezinárodní mobilitu a mezinárodní spolupráci výzkumných organizací a podniků
Koncepce politiky ČR v EU: Aktivní a srozumitelná ČR v jednotné Evropě (2015)
(ÚV)
Prohlubování vnitřního trhu EU
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
(MŽP)
2
Technologický a sociální rozvoj rozšiřují přístup k důstojné práci.
17
Růst kvality života v jednotlivých municipalitách snižuje regionální nerovnosti.
2. implementační plán Strategického rámce Česká republika 2030 (pro roky 2022-2025)
(MŽP)
2.1
Trh práce vykazuje na celostátní i regionální úrovni nižší strukturální nerovnováhy, zmírňuje se polarizace trhu práce i její společenské dopady
2.2
Přístup k důstojné práci se rozšiřuje i pro skupiny, které jsou na trhu práce dosud znevýhodněné, rodiče na rodičovské dovolené, osoby se zdravotním postižením nebo osoby starší 50 let
2.3
S obecnou mírou nezaměstnanosti se zároveň snižuje i podíl dlouhodobě nezaměstnaných na celkové nezaměstnanosti
2.5
Imigrační a integrační politika klade důraz na přilákání kvalifikovaných cizinců a cizinek a posiluje diverzitu pracovních sil významnou pro inovace. Veřejné politiky také podporují návrat českých občanů a občanek ze zahraničí
Implementace Agendy 2030 pro udržitelný rozvoj (Cílů udržitelného rozvoje) v České republice (2018)
(MŽP)
1.3
Zavést na úrovni států vhodné systémy sociální ochrany pro všechny včetně nejpotřebnějších, a do roku 2030 rozšířit jejich dosah na většinu chudých a ohrožených
Souhrn opatření k SDG 1
8.5
Do roku 2030 dosáhnout plné a produktivní zaměstnanosti a zajistit důstojnou práci pro všechny ženy a muže, včetně mladých lidí a osob se zdravotním postižením, a zajistit stejnou odměnu za rovnocennou práci
8.6
Do roku 2020 podstatně snížit podíl mladých lidí, kteří nepracují ani nestudují
8.b
Do roku 2020 rozvinout a uvést v život globální strategii pro zaměstnávání mladých a realizovat Globální pakt pro pracovní místa Mezinárodní organizace práce
Souhrn opatření k SDG 8
Strategie resortu ministerstva zemědělství s výhledem do roku 2030
(MZe)
Rozvoj využití zemědělské biomasy jako obnovitelného zdroje energie
Ekologicky šetrný růst efektivnosti a produktivity českého potravinářství
Implementační plán č. 2.2 Personální stabilizace resortu zdravotnictví
(MZd)
2.2.1
Vytvoření dlouhodobé strategie stabilizace a rozvoje personálních zdrojů ve zdravotnictví do roku 2030
2.2.9
Personální posílení orgánů ochrany veřejného zdraví
2.2.10
Zavedení motivačních faktorů pro zabezpečení praxe na venkově, v obtížně obsaditelných a méně atraktivních oblastech
Strategický rámec rozvoje péče o zdraví v České republice do roku 2030 [akt. 2020]
(MZd)
2.2
- Personální stabilizace resortu zdravotnictví
Národní akční plán pro duševní zdraví 2020-2030 [akt. 2020]
(MZd)
2.1
Zvýšit podíl financí plynoucích do oblasti péče o duševní zdraví s cílem rozvoje
komunitního systému péče a prevence chudoby lidí s duševním onemocněním.
Strategie reformy psychiatrické péče ČR (2014)
(MZd)
Zvýšit kvalitu psychiatrické péče systémovou změnou organizace.
Zvýšit úspěšnost plnohodnotného začleňování duševně nemocných do společnosti (zejména zlepšením podmínek pro zaměstnanost, vzdělávání, bydlení aj.)
Strategie Českých center 2020-2023
(MZV)
4.1
Rozvoj sítě ČC v souladu s požadavky MZV
4.4
Zpřesňování pravidel firemní kultury v souladu se standardy EU
Strategie migrační politiky ČR (2015)
(MV)
1.1
Udržení a další rozvoj proaktivní integrační politiky na národní, regionální i lokální úrovni- cíl na národní úrovni
1.2
Úspěšná integrační politika zahrnující podporu začleňování cizinců s respektem k jejich důstojnosti a prevenci bezpečnostních rizik a negativních sociálních jevů, včetně sociálního vyloučení- cíl na národní úrovni
1.3
Zajištění dostatečné informovanosti cizinců i veřejnosti o otázkách migrace, uprchlictví a integrace cizinců- cíl na národní úrovni
1.4
Zachování stávající míry harmonizace na unijní úrovni v oblasti integrace- cíl na unijní úrovni
1.5
Rozvíjení praktické spolupráce v rámci Evropské unie v oblasti integrace, zaměřené především na podporu a sdílení dobré praxe, a zajištění finanční podpory z unijních fondů zřízených pro tuto oblast- cíl na unijní úrovni
2.1
Zajištění bezpečnosti občanů České republiky skrze efektivní prevenci a potírání nelegální migrace- cíl na národní úrovni
2.2
Důsledný trestní postih organizátorů nelegální migrace se zvláštním důrazem na potírání obchodu s lidmi, převaděčství a pachatele trestné činnosti v oblasti nelegální migrace na území České republiky- cíl na národní úrovni
2.3
Udržení kvality rozhodování ve vízovém procesu včetně odhalování padělaných a pozměněných dokladů- cíl na národní úrovni
2.4
Udržení efektivní návratové politiky při zachování transparentnosti, respektu k lidským právům a lidské důstojnosti- cíl na národní úrovni
2.5
Zajištění včasné aktualizace zákonných a podzákonných norem v návaznosti na judikaturu evropských soudů- cíl na národní úrovni
2.6
Posílení opatření zamezujících možnému zneužívání řízení o mezinárodní ochraně (azylu) se zvláštním zřetelem na postihy zprostředkovatelů- cíl na unijní úrovni
2.7
Podpora společné návratové politiky Evropské unie, a to zejména prostřednictvím efektivní spolupráce v rámci dialogu se třetími zeměmi - především sjednáváním a implementací readmisních dohod či participací na společných unijních aktivitách, včetně aktivit koordinovaných agenturou Frontex- cíl na unijní úrovni
2.8
Posílení opatření k potírání nelegální migrace do Evropské unie/ schengenského prostoru, včetně posílené ochrany vnějších hranic Evropské unie zahrnující mj. aktivity koordinované agenturou Frontex- cíl na unijní úrovni
2.9
Podpora aktivit na unijní úrovni směřujících k potírání obchodu s lidmi a převaděčství, včetně aktivit koordinovaných agenturou EUROPOL- cíl na unijní úrovni
3.1
Flexibilní kapacity národního azylového systému- cíl na národní úrovni
3.2
Připravenost českého azylového systému na přijetí většího množství žadatelů o azyl/uprchlíků- cíl na národní úrovni
3.3
Důstojné zacházení s žadateli o azyl, azylanty a osobami s udělenou doplňkovou ochranou v souladu s mezinárodními závazky a společnými unijními pravidly- cíl na národní úrovni
3.4
Soustavné zvyšování kvality a efektivity azylového systému České republiky v souladu s normami a praktickými nástroji Evropské unie se zřetelem na rychlost vyřizování žádostí- cíl na národní úrovni
3.5
Realizace Koncepce Národního přesídlovacího programu jako účinného humanitárního nástroje pomoci uprchlíkům i vyjádření solidarity- cíl na národní úrovni
3.6
Podpora společného evropského azylového systému a všech jeho stávajících nástrojů s důrazem na jeho důsledné dodržování všemi členskými státy Evropské unie- cíl na unijní úrovni
3.7
Podpora praktické spolupráce v oblasti azylu- cíl na unijní úrovni
3.8
Odmítnutí zavedení povinných nástrojů solidarity v oblasti mezinárodní ochrany (azylu) na unijní úrovni (kvóty pro přerozdělování uprchlíků či žadatelů o azyl), a to včetně kvót pro přesídlování- cíl na unijní úrovni
4.1
Komplexní přístup k této problematice a propojení s prováděním dalších sektorových politik (rozvojová a humanitární, obchodní, bezpečnostní) České republiky- cíl na národní úrovni
4.2
Realizace projektů pomoci uprchlíkům i zasaženým zemím v regionech původu, také ve spolupráci s mezinárodními partnery- cíl na národní úrovni
4.3
Podpora bezpečnostní stabilizace a sociálně-ekonomického rozvoje zemí i regionů původu i tranzitu migrantů- cíl na národní úrovni
4.4
Aktivní zapojení České republiky do programů realizovaných Evropskou unií ve třetích zemích v oblasti migrace a uprchlictví- cíl na národní úrovni
4.5
Zahrnutí tematické linky migrace do implementace zahraniční rozvojové spolupráce České republiky- cíl na národní úrovni
4.6
Podpora společných unijních projektů ochrany a rozvoje na lokální i regionální úrovni ve třetích zemích- cíl na unijní úrovni
4.7
Důraz na komplexní přístup k této problematice a provázanost s ostatními politikami Evropské unie- cíl na unijní úrovni
4.8
Podpora sdílení dobré praxe a praktické spolupráce v této oblasti- cíl na unijní úrovni
5.1
Důsledná implementace a dodržování unijního práva volného pohybu osob a schengenských standardů- cíl na národní úrovni
5.2
Podpora schengenské spolupráce jakožto významného instrumentu pro další rozvoj České republiky- cíl na národní úrovni
5.3
Důsledná implementace a využívání společných informačních systémů pro oblast schengenské spolupráce- cíl na národní úrovni
5.4
Příprava České republiky na schengenské hodnocení podle nového evaluačního mechanismu, včetně hodnocení vnitřních hranic- cíl na národní úrovni
5.5
Zachování stávající úrovně volného pohybu osob v Evropské unii za současné podpory opatření proti jeho zneužívání- cíl na unijní úrovni
5.6
Soustředění úsilí na ochranu vnější schengenské hranice a, úměrně jejímu zkvalitňování, posilování prostoru bez kontrol na vnitřních hranicích- cíl na unijní úrovni
5.7
Vybudování pozice České republiky jako respektovaného státu se stabilní politikou a příkladnou praxí v oblasti schengenské spolupráce- cíl na unijní úrovni
6.1
Aktivní a flexibilní imigrační politika vycházející z aktuálních i dlouhodobých potřeb České republiky- cíl na národní úrovni
6.2
Operativní úpravy politiky České republiky v této oblasti v souladu s výstupy pravidelné strategické debaty o potřebách v oblasti legální migrace- cíl na národní úrovni
6.3
Žádoucí objem legální migrace v souladu s absorpčními kapacitami a integračními opatřeními České republiky- cíl na národní úrovni
6.4
Posílení bezpečnostních prvků imigračního procesu a prevence bezpečnostních rizik- cíl na národní úrovni
6.5
Implementace závazků v oblasti již schválených unijních předpisů upravujících oblast legální migrace, zahrnující opatření na zrychlení a usnadnění vstupních procedur legálních migrantů, a to zejména v rámci vnitropodnikových převodů a sezonních prací- cíl na národní úrovni
6.6
Zachování omezené míry harmonizace na unijní úrovni v této oblasti - cíl na unijní úrovni
6.7
Podpora zachování rozhodující role členských států Evropské unie v oblasti legální migrace a zaměstnanosti, včetně zachování práva jednotlivých členských států stanovit objem legální migrace- cíl na unijní úrovni
6.8
Dokončení probíhajícího projednávání návrhů legislativy Evropské unie v oblasti legální migrace- cíl na unijní úrovni
7.1
Důsledné plnění mezinárodních závazků v oblasti migrace, včetně unijních závazků
7.2
Konstruktivní politika, která přispívá k řešení problémů v oblasti migrace v rámci celé Evropské unie i širším mezinárodním kontextu
7.3
Kooperativní přístup k hledání společných postupů na úrovni Evropské unie a solidarita s ostatními státy Evropské unie, podmíněna důsledným plněním dohodnutých pravidel všemi partnery
7.4
Efektivní čerpání finančních zdrojů z příslušných fondů Evropské unie
Informační koncepce Ministerstva spravedlnosti 2023-2028
(MS)
04.01
Návrh změn systemizace a katalogizace ICT profesí
04.03
Navrhnout a realizovat systém, který zajistí vyšší přiliv kvalitních absolventů
05.02
Alokace adekvátních lidských a finančních zdrojů pro realizaci informační koncepce ČR
Akční plán Koncepce vězeňství do roku 2025 pro roky 2023-2024
(MS)
1.1.2.2.1
Rozšířit nabídku standardizovaných programů do alespoň dalších 2 věznic, v nichž tyto programy nebyly dosud poskytovány ve standardním režimu. V souvislosti s tímto zvýšit počet absolventů těchto programů alespoň o 50.
1.2.2.1.1
Prostřednictvím hledání nových příležitostí k navýšení počtu zaměstnaných odsouzených navýšit zaměstnanost na 58 %.
6.1.1.1.1
Odbory GŘ VS ČR zpracují analýzy služebních a pracovních činností po jednotlivých úsecích včetně nastavení kritérií a normativů pro tyto činnosti. Souhrnný materiál bude předložen MSp.
6.1.2.1.1
Realizace návrhů změn souvisejících právních předpisů na základě výsledků pilotního projektu.
Koncepce vězeňství do roku 2025 [akt. 2023]
(MS)
6.1
Aktivní personální politika
Akční plán Koncepce rozvoje probace a mediace do roku 2025 pro roky 2023 a 2024
(MS)
14
Rozvoj personální politiky PMS
Koncepce podpory mládeže ČR 2014-2020
(MŠMT)
Podporovat odstraňování překážek při uznávání a využívání znalostí a dovedností získaných skrze studium, práci, dobrovolnickou činnost a neformální vzdělávání v zahraničí
Usnadňovat mladým lidem přechod mezi školním a pracovním prostředím a vytvářet podmínky k jejich plynulému zapojení do pracovního procesu
Podporovat hlubší spolupráci mezi školami, školskými zařízeními a jejich zřizovateli, dalšími vzdělavateli, zaměstnavateli, profesními a sektorovými sdruženími a úřady práce pro zlepšení uplatnění mladých lidí na trhu práce
Zlepšovat přístup dětí a mládeže s omezenými příležitostmi ke službám v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti, zdravotnictví a sociální péče
Národní politika kvality 2023-2030
(MPO)
Přispívat k rozvoji soudržné společnosti bez sociálního vylučování
Národní plán obnovy (2020)
(MPO)
3.3
Modernizace služeb zaměstnanosti a rozvoj trhu práce
Národní strategie umělé inteligence v České republice 2019-2035
(MPO)
5
Opatření k řešení dopadů AI na trh práce a sociální systém
Strategický rámec přípravy na stárnutí společnosti 2021-2025
(MPSV)
8.1
Podporovat ve všech úrovních vzdělávání kompetence potřebné k budoucímu uplatnění na trhu práce i ve vyšším věku (podpora škol a knihoven jako Center celoživotního učení ve smyslu mezigeneračního učení a vzdělávání seniorů). Podporovat a rozvíjet využívání stávajících forem, metod a nástrojů celoživotního učení (např. Národní soustavy kvalifikací) napříč věkovým spektrem s důrazem na aktivity, které znamenají přípravu na aktivně prožité stáří, a vytvářet podmínky umožňující rozšiřování nabídky vzdělávacích kurzů v rámci celoživotního učení pro osoby 65+ a ve smyslu podpory občanských kompetencí. Dále zvyšovat kvalifikaci lektorů v oblasti práce se specifickými cílovými skupinami, např. prostřednictvím získání profesní kvalifikace Lektor dalšího vzdělávání. Pedagogové, lektoři i kariérní poradci by měli brát ohled na v současné době lišící se vzdělávací a profesní dráhy u mužů a žen
8.2
Podporovat zavádění a rozvoj flexibilních forem práce, jakými jsou práce z domova či pružná pracovní doba apod. a další opatření agemanagementu nebo např. mezigenerační programy na pracovišti tak, aby byli zaměstnavatelé motivováni zaměstnávat starší osoby a starší lidé byli motivováni setrvat na pracovním trhu co nejdéle. Důraz bude kladen zejména na podporu takových forem flexibility práce, která nebude znamenat práci prekérní
8.3
V souvislosti s postupující průmyslovou revolucí (Práce 4.0) připravit soubor opatření zahrnující výraznější, cílené, specifické podpory k udržitelnosti zaměstnanosti věkově starších osob formou nových nástrojů APZ či opatření z úrovně státu, které povedou k jejich udržitelnosti v aktivním pracovněprávním vztahu na trhu práce (změnit cílovou skupinu 55+ na 60+, legislativní zakotvení postupného krácení fondu pracovní doby pro seniory, zavedení sdíleného pracovního místa, vzdělávacího konta hrazeného zaměstnavatelem apod.)
Strategie sociálního začleňování 2021-2030
(MPSV)
2.1
Vytvářet podmínky pro vstup a udržení se na trhu práce pro osoby sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené
2.2
Vytvářet příznivé prostředí pro zaměstnavatele, kteří zaměstnávají osoby sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené
2.4
Zavedení individuálního a komplexního přístupu veřejných služeb zaměstnanosti k osobám s více znevýhodněními na trhu práce. Rozvíjet možnosti sociálního podnikání
9.1
Zajistit adekvátní příjem a prevenci ztráty příjmu pro osoby sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené
Strategický rámec politiky zaměstnanosti do roku 2030
(MPSV)
1.1
Informační systémy, statistické sledování, monitoring
1.2
Predikce
1.3
Profilace
1.4
Prevence
2.1
Individuální přístup k jednotlivcům
2.2
Individuální přístup k zaměstnavatelům
2.3
Individuální přístup k regionům
3.1
Adaptace pracovní síly
3.2
Adaptace zaměstnavatelů
3.3
Adaptace prostředí
4.1
Efektivní veřejné služby zaměstnanosti
4.2
Efektivní spolupráce na trhu práce
Koncepce rodinné politiky ČR (2017)
(MPSV)
Sleva na pojistném pro zaměstnavatele, kteří poskytují flexibilní formy práce
Sdílené pracovní místo
Zahájení diskuze o započítávání dovolené pro zaměstnance pečující o děti, jiné závislé osoby a o zaměstnance v pracovní neschopnosti
Strategie digitální gramotnosti ČR 2015-2020
(MPSV)
Zvýšení motivace zaměstnaných a nezaměstnaných osob k využívání digitálních technologií pro zvyšování své adaptability a zaměstnatelnosti.
Zavedení opatření, která umožní udržovat potřebnou úroveň digitální gramotnosti pracovníků veřejné správy ovlivňujících podobu a obsah elektronických služeb veřejného sektoru.
Analýza nabídky a poptávky na trhu práce - seznam opatření (2016)
(MPSV)
1.1
Veřejná služba
1.3b
Revize dávkového systému
1.4
Příspěvek na podporu regionální mobility
2.1
Cílené poskytování příspěvků APZ
3.1
Intenzifikace zprostředkovatelské činnosti ÚP ČR
3.2
Párování uchazečů o zaměstnání a volných pracovních míst
3.3
Koordinace politiky zaměstnanosti a sociální politiky
4.3
Predikce trhu práce
4.4
Spolupráce na trhu práce
Koncepce ministerstva práce a sociálních věcí 2015-2017, s výhledem do roku 2020
(MPSV)
2.1
Národní cíle Strategie Evropa 2020
2.2
Podpora zaměstnanosti, vytváření pracovních míst a APZ
2.3
Podpora zaměstnatelnosti znevýhodněných skupin na trhu práce
2.4
Řešení regionálních disparit a podpora profesní mobility
2.5
Podpora rovnosti žen a mužů na trhu práce
2.8
Úřad práce ČR, posílení veřejných služeb zaměstnanosti
2.11
Sociální podnikání
3.2
Minimální mzda
Operační program Zaměstnanost 2014-2020 [akt. 2015]
(MPSV)
1.3.2
Zvýšit adaptabilitu starších pracovníků
1.4.1
Zvýšit kapacitu, komplexnost a kvalitu služeb poskytovaných institucemi veřejných služeb zaměstnanosti
1.5.1
Zvýšit zaměstnanost podpořených mladých lidí, kteří nejsou v zaměstnání, ve vzdělávání nebo v profesní přípravě v regionu NUTS II Severozápad
2.1.1
Zvýšit uplatnitelnost osob ohrožených sociálním vyloučením nebo sociálně vyloučených ve společnosti a na trhu práce
3.1.1
Zvýšit kvalitu a kvantitu využívání sociálních inovací a mezinárodní spolupráce v tematických oblastech OPZ
Strategie politiky zaměstnanosti do roku 2020 (2015)
(MPSV)
1.1
Investiční pobídky, podpora vytváření nových pracovních míst, aktivní politika zaměstnanosti
1.2
Podpora zaměstnatelnosti znevýhodněných skupin
2.1
Slaďování rodinného a pracovního života
3.1
Vzdělávání a volba povolání
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
4.1
Budování kapacit Úřadu práce ČR
4.2
Spolupráce na trhu práce
Národní akční plán podporující pozitivní stárnutí 2013-2017
(MPSV)
2.1
Vytvořit funkční systém dalšího vzdělávání, který bude atraktivní pro zaměstnance i zaměstnavatele a bude odpovídat poptávce po pracovní síle
3.1
Zajistit kvalitní informovanost veřejnosti o důchodové reformě a možnostech pracovní činnosti v kombinaci s dávkou v důchodovém systému
3.2
Prodloužit pracovní kariéru pracovníků a motivovat je k odkladu odchodu do důchodu skrze úpravy legislativních podmínek a akcentování konceptu Age Managementu na pracovištích a bojovat proti výskytu věkové diskriminace
Koncepce účinnější péče o tradiční lidovou kulturu v ČR 2016-2020
(MK)
4
mezinárodní spolupráce
Plán implementace Státní kulturní politiky 2015-2020
(MK)
4.2
Podporovat mobilitu
4.5
Posilovat roli kultury v politice vnějších vztahů
Koncepce podpory umění v ČR 2015-2020
(MK)
g
Mezinárodní spolupráce
Akční plán Strategie regionálního rozvoje ČR 2021-2022
(MMR)
5.1
Zvýšení diverzifikace ekonomických činností a podpora tvorby lokálních pracovních míst
Dohoda o partnerství pro programové období 2014-2020 (rev. 6/2020) [akt. 2020]
(MMR)
ESF (TC8):
Zvýšení zaměstnanosti obtížně zaměstnatelných skupin osob prostřednictvím vyšší účinnosti veřejných služeb zaměstnanosti
ESF (TC8):
Zvýšená spolupráce klíčových aktérů na trhu práce, realizace synergických opatření zvyšujících zaměstnanost
EZFRV (TC8):
Vytvoření pracovních míst ve venkovských oblastech podporou diverzifikace činností zemědělských podniků
ESF (TC8):
Vyšší adaptabilita zaměstnanců a lepší uplatnitelnost uchazečů o zaměstnání díky vyššímu souladu znalostí a dovedností pracovní síly s požadavky trhu práce
ESF (TC9):
Zvýšená uplatnitelnost a zaměstnanost osob sociálně vyloučených (ohrožených sociálním vyloučením) na trhu
Koncepce rozvoje venkova 2021-2027
(MMR)
2.4
OBČANSKÁ VYBAVENOST - Dostatečná občanská vybavenost venkovských sídel zajišťující kvalitní život obyvatel venkova
4.1
DIVERZIFIKOVANÁ EKONOMIKA - Diverzifikovaná ekonomická základna venkova odolávající hospodářským recesím a umožňující seberealizaci obyvatel venkova v různých oblastech hospodářství
Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+ (2019)
(MMR)
3.3
Zlepšit dostupnost služeb v regionálních centrech i v jejich venkovském zázemí s důrazem na kulturní dědictví, péči o památky a místní specifika a reagovat na problémy spojené se stárnutím a existencí či vznikem sociálně vyloučených lokalit
4.4
Zajistit kompetentní lidi/pracovníky pro průmysl, služby a veřejnou správu
5.1
Zvýšení diverzifikace ekonomických činností a podpora tvorby lokálních pracovních míst
Národní koncepce realizace politiky soudržnosti v ČR po roce 2020
(MMR)
Vzdělaná a sociálně soudržná společnost
Konkurenceschopná a soudržná společnost
Akční plán Strategie regionálního rozvoje ČR 2019-2020
(MMR)
P.1
Využití potenciálu rozvojových území
P.3
Zkvalitnění sociálního prostředí rozvojových území
P.5
Oživení periferních území
Integrovaný regionální operační program 2014-2020
(MMR)
2.2
Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání
Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR 2014-2020
(MMR)
2.3
Rozvoj lidských zdrojů v cestovním ruchu
regionální
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
Strategie rozvoje Kraje Vysočina 2021-2027
(Kraj Vysočina)
1.2
Konkurenceschopné podnikatelské prostředí
Aktualizovaná Strategie udržitelného rozvoje Ústeckého kraje (2010)
(Ústecký kraj)
1.3
Zvyšováním kvality dopravní infrastruktury a dopravních služeb, podporovat udržitelný ekonomický růst a pracovní mobilitu
1.4
Snižovat nezaměstnanost s cílem dosáhnout v období 2010 – 2020 rovnovážného stavu mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce
1.5
Zvýšit vzdělanost, kvalifikaci a konkurenceschopnost obyvatelstva Ústeckého kraje na trhu práce
3.3
Zajištění rovných příležitostí pro občany kraje při vstupu do vzdělávání a na trh práce
Strategie podpory zdraví a rozvoje zdravotních služeb v Ústeckém kraji 2023–2033
(Ústecký kraj)
6.2
Vytvořit program metodické a administrativní podpory žadatelů o dotaci ze státního rozpočtu na rezidenční místa (dotační program MZČR)
Strategie rozvoje Ústeckého kraje do roku 2027
(Ústecký kraj)
J.1
Zvýšit sociální status obyvatel a eliminovat sociální nestabilitu
J.3
Zajistit ekonomický růst region
O.2
Rozvinout potenciál ekonomiky
S.2
Zvýšit sociální vitalitu a stabilitu území
Program rozvoje Ústeckého kraje 2014-2020
(Ústecký kraj)
1.3
Efektivita regionálního trhu práce
Program rozvoje Plzeňského kraje 2022+
(Plzeňský kraj)
1.4
Zajištění vnímání Plzeňského kraje jako vhodného regionu pro život a zaměstnání
2.7
Získání a udržení kvalifikované pracovní síly
Koncepce psychiatrické péče Plzeňského kraje 2016-2023
(Plzeňský kraj)
6
podporovat služby podpory bydlení, vzdělávání a zaměstnávání pro osoby s duševním onemocněním v kraji
Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje 2019-2027
(Moravskoslezský kraj)
2.4
Kvalitní pracovní místa
2.5
Inovace při snižování dlouhodobé nezaměstnanosti
Strategie protidrogové politiky Moravskoslezského kraje 2015-2020
(Moravskoslezský kraj)
1
Primární prevence
Případová studie pro hospodářsky a sociálně ohrožené území Novoborsko (2023)
(Liberecký kraj)
Prosperující kraj
Strategie sociálního začleňování Libereckého kraje 2021+ (2021)
(Liberecký kraj)
Liberecký kraj ve spolupráci s Paktem zaměstnanosti LK a Krajskou pobočkou Úřadu práce v Liberci společnými kroky napomáhají maximalizaci využití potenciálu osob obtížně uplatnitelných na volném trhu práce
Strategie rozvoje Libereckého kraje 2021-2027
(Liberecký kraj)
A1
Pružně reagující pracovní trh
Hospodářská strategie se zaměřením na vybraná území Jihomoravského kraje (2023)
(Jihomoravský kraj)
3.3
Podpora spolupráce a propojení škol a místních zaměstnavatelů
6.1
Podpora zaměstnanosti
Krátkodobý realizační plán Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2022-2023
(Jihomoravský kraj)
1.4
Vzdělávání a zaměstnanost
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
Koncepce rodinné politiky pro všechny generace 2020-2030
(Jihomoravský kraj)
SC 4 Podpořit včasnou a zodpovědnou přípravu na stáří a současně zvyšovat kvalitu života ve stáří podporou participace seniorů ve zdravém životním stylu za účelem prodloužení délky života stráveném ve zdraví.
Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025
(Jihomoravský kraj)
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
Strategie rozvoje Zlínského kraje 2030
(Zlínský kraj)
1.5
Podporovat udržitelný vývoj na trhu práce
Plán dopravní obslužnosti územního obvodu Karlovarského kraje 2016-2028
(Karlovarský kraj)
Zajištění základní dopravní obslužnosti v Karlovarském kraji
Plán regionální péče o duševní zdraví v hl. m. Praze 2024-2027
(hl.m. PRAHA)
2.1
Srovnání příležitostí --- Zajištění toho, aby měli všichni občané hl. m. Prahy rovné podmínky v přístupu k duševnímu zdraví v průběhu celého svého života.
Strategie prevence, snižování negativních dopadů a ukončování bezdomovectví v Praze do roku 2030
(hl.m. PRAHA)
Motivovat ke vzniku pracovních příležitostí na úrovni MČ, které umožňují zlepšení finanční situace a stabilizaci na trhu práce
Strategický plán hl. m. Prahy [akt. 2016]
(hl.m. PRAHA)
1.1
Soudržné město
2.1
Významný region
Program rozvoje územního obvodu Středočeského kraje 2014-2020 [akt. 2011]
(Středočeský kraj)
A.3
Zvyšování zaměstnanosti a zlepšení podmínek na trhu práce
Strategie rozvoje školství Jihočeského kraje do roku 2020
(Jihočeský kraj)
Uplatnění absolventů na trhu práce a prognóza trhem práce požadovaných profesí
Podpora prezentace středních škol a spolupráce se zahraničím
Strategie rozvoje Královéhradeckého kraje 2021-2027
(Královéhradecký kraj)
1.2
Kvalifikované lidské zdroje a kvalitní vzdělávání
Program rozvoje Královéhradeckého kraje 2017-2020
(Královéhradecký kraj)
Zvýšit zaměstnanost v Královéhradeckém kraji zlepšením vzdělanostní struktury obyvatel a jejím propojením na regionální trh práce
Strategie rozvoje územního obvodu Olomouckého kraje 2021-2027 (výhled 2030) [akt. 2020]
(Olomoucký kraj)
B.1
Zajištění kvality vzdělávání a uplatnitelnosti absolventů
B.2
Podpora zaměstnanosti a rovných příležitostí na trhu práce
Zásady územního rozvoje Olomouckého kraje, aktualizace č. 2a (2019) [akt. 2019]
(Olomoucký kraj)
3
Priority v oblasti soudržnosti společenství obyvatel
Krajský plán vyrovnávání příležitostí pro osoby se zdravotním postižením Olomouckého kraje (2016)
(Olomoucký kraj)
Zaměstnávání
oblastní
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
Integrovaná strategie Mladoboleslavské aglomerace 2021-2027
ITI
(ITI MB)
2.2
Zlepšení uplatnitelnosti obyvatel na trhu práce
Integrovaná územní strategie Ostravské metropolitní oblasti 2021-2027
ITI
(ITI OS)
1.1
Zvýšit uplatnitelnost obyvatel na trhu práce
1.3
Zvýšit efektivitu řízení a vyhodnocování situace na trhu práce
Integrovaná strategie Ústecko-Chomutovské aglomerace 2021-2027
ITI
(ITI UL-CH)
1.1
Zvýšit šance znevýhodněných osob na trhu práce
Integrovaná územní strategie ITI Olomoucké aglomerace 2021-2027
ITI
(ITI OL)
2.2
Rozvoj kompetencí zaměstnanců a uchazečů o zaměstnání
Strategie CLLD MAS Rozkvět 2021-2027
(MAS Rozkvět)
Zlepšení podmínek na trhu práce a udržení zaměstnanosti
místní
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
Strategický plán rozvoje města Bohumína 2014-2020
(Bohumín)
3.1
Vytváření podmínek pro vznik nových pracovních příležitostí
Strategický plán rozvoje města Mostu do roku 2020 [akt. 2016]
(Most)
1.1
Rozvíjet strategickou průmyslovou zónu Joseph a efektivní trh práce
Strategický plán rozvoje města Příbram 2022-2030
(Příbram)
5.2
Zlepšit nabídku a dostupnost pracovních míst
Komunitní plán sociálních a návazných služeb Český Brod 2020-2024
(Český Brod)
4.4
Podpora zaměstnanosti osob ohrožených sociálním vyloučením
Plán sociálního začleňování města Moravská Třebová 2022-2027
(Moravská Třebová)
3.1
Podpora pracovních příležitostí pro osoby s kumulací hendikepů
3.2
Komplexní program na podporu osob ohrožených na trhu práce v přístupu k zaměstnání a jeho udržení
Strategický plán rozvoje města Česká Třebová 2014-2020
(Čes.Třebová)
1.1
Rozvoj podnikatelských aktivit čerpajících výhody významného dopravního uzlu s cílem navyšování počtu pracovních míst a vytváření dlouhodobého partnerství subjektů
Strategický plán rozvoje města Nový Jičín 2021-2027
(Nový Jičín)
1.2
Spolupracovat na projektech zvyšování zaměstnanosti
Střednědobý plán rozvoje sociálních a návazných služeb město Krnov 2021-2024
(Krnov)
4.2
Zaměstnání pro osoby s handicapem, pro osoby s nepříznivým sociálním statusem
Plán sociálního začleňování města Krnova 2022-2027
(Krnov)
3.1
Zvýšit připravenost CS na profesní život a podpora úspěšnosti při vstupu na trh práce
3.2
Nové pracovní příležitosti pro CS
Integrovaná strategie rozvoje Rokytnice nad Jizerou 2022-2035
(Rokytnice n.J.)
2.2
Ve městě se zvyšuje počet pracovních míst s vyšší přidanou hodnotou
Strategický plán rozvoje města Česká Lípa 2017-2023
(Č. Lípa)
A.1
Ekonomika, zaměstnanost a podnikání
Rozvojová strategie obce Bory 2015-2025
(Bory)
C.1
V obci jsou pracovní příležitosti, fungují služby a obec vytváří prostředí přející podnikání
Komunitní plán sociálních služeb města Nového Města na Moravě a mikroregionu Novoměstsko 2021-2025
(Nové Město na Moravě)
3.8
Podpora zaměstnanosti
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy 2023-2032
(Jihlava)
C.1
Posílení institucionální a krajské role Jihlavy
Strategický plán rozvoje města Chebu (2009) [akt. 2012]
(Cheb)
B.4
Rozvoj zaměstnanosti a potenciálu obyvatel města
Strategický plán rozvoje města Hodonín 2017-2022
(Hodonín)
1.1
Podpora místní ekonomiky a zaměstnanosti
Vize a strategie Brno 2050 (2017)
(Brno)
11.2
Podpořit atraktivní pracovní příležitosti – širokou nabídku kvalifikovaných pracovních míst odpovídající ekonomické struktuře obyvatel
Koncepce rodinné politiky obce Boskovice 2021-2030
(Boskovice)
3.4
Vytvoření co-workingových center
Strategický plán rozvoje města Blansko 2013-2023 [akt. 2016]
(Blansko)
A1.1
Záměrem města pro období 2013-2023 se stalo vytvoření přitažlivých podmínek pro bydlení s dobrou nabídkou pracovních příležitostí, služeb a možností zájmových aktivit ve velmi dobrém životním prostředí
Strategický plán města Vimperk 2021-2030
(Vimperk)
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
Strategický plán města Českých Budějovic 2017-2027
(Č. Budějovice)
A.1
Vytvořit systém predikce potřeb a získávání a udržení pracovní síly ve městě
A.2
Zvýšit zájem o vzdělávání v moderních oborech a oborech žádoucích na trhu práce
TISK
i