hlavní město PRAHA
Znak hlavní město PRAHA

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

hlavní město PRAHA

Názvy hierarchických úrovní
SC1. "Strategický cíl"
SC1.1 "Aktivity"

Strategie řízení a rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy do roku 2020

Strategie řízení a rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy do roku 2020
SC1.– Legislativní návrhy a  právní změny vedoucí k  lepšímu fungování státní správy a samosprávy a efektivnější funkčnosti úřadu
SC1.1Spolupráce s Radou hlavního města Prahy a s městskými částmi hlavního města Prahy na přehodnocení a případné novelizaci právních předpisů týkajících se hlavního města Prahy
SC1.2Účast na tvorbě a novelizací dalších právních předpisů spojených s agendami MHMP
SC1.3Aktivní vyhledávání, shromažďování a implementace změn zákonů a právních předpisů do výkonu agend MHMP
SC1.4Aktivní vyhledávání, shromažďování a implementace nové judikatury do výkonu agend MHMP
SC1.5Zajištění potřebné právně-metodické podpory úřadu
SC1.6Kontrola platnosti právních předpisů a validace stávající agendy s nimi
SC2.– Využití prvků procesního řízení, optimalizace procesů a zavedení standardů vybraných agend
SC2.1Inventarizace agend, činností a úkolů MHMP v samostatné i přenesené působnosti
SC2.2Sestavení procesního schématu MHMP
SC2.3Analýza a zhodnocení přínosů a nákladů optimalizace procesů a zavedení standardů agend MHMP
SC2.4Výběr agend, u kterých dojde ke změně procesů za účelem vyšší efektivity procesu dané agendy
SC2.5Optimalizace vybraných agend
SC2.6Výběr agend, u kterých dojde k zavedení standardů
SC2.7Standardizace vybraných agend
SC3.– Odstranění byrokratické zátěže a přebujelé administrativy
SC3.1Zmapování nadměrné administrativní zátěže agend MHMP
SC3.2Zavedení jednotné metodiky pro používání informací, které se shromažďují v základních registrech a databázích veřejné správy
SC3.3Sjednocení dokumentace používané v prostředí MHMP
SC3.4Zajištění využití elektronických nástrojů spisové služby k odstranění přebujelé administrativní zátěže
SC3.5Využití on-line komunikace s klienty úřadu
SC4.– Udržování efektivně fungujícího protikorupčního systému a transparentního jednání úřadu
SC4.1Validace procesů MHMP s Protikorupční strategií hl. m. Prah
SC4.2Vzájemné propojení již přijatých opatření protikorupčního systému úřadu a jejich rozšíření na další subjekty
SC4.3Tvorba jednotného standardního postupu vedoucího k efektivnímu a průhlednému zadávání veřejných zakázek úřadu
SC4.4Zveřejňování smluv a informací v souladu s platnou legislativou k zajištění transparentního výkonu veřejné správy
SC4.5Udržitelnost transparentního chování a jednání úřadu
SC5.– Zvyšování poskytované kvality služeb zavedením systému hodnocení veřejné správy a systému řízení vztahů s klienty úřadu
SC5.1Výběr nástroje a metody hodnocení veřejné správy
SC5.2Stanovení politiky a cílů kvality MHMP
SC5.3Stanovení pravomoci a odpovědnosti v oblasti řízení vztahů s klienty úřadu
SC5.4Zavedení systému řízení vztahů s klienty úřadu, díky němuž bude zjišťována klientská spokojenost a realizována konkrétní opatření směřující k zvýšení klientské spokojenosti a zlepšování vztahů s klienty úřadu
SC5.5Systematizace přístupu k problematice Public Relations a péče o image MHMP
SC5.6Příprava integrovaného systému managementu kvality v prostředí MHMP
SC6.– Zavedení systému řízení rizik
SC6.1Analýza rizik a jejich hodnocení
SC6.2Výběr metodiky, podle které bude Systém řízení rizik vykonáván
SC6.3Využití metodiky COSO ERM při řízení finančního dopadu rizika
SC6.4Implementace systému řízení rizik do činností vedoucích zaměstnanců MHMP
SC6.5Vyhodnocování systému řízení rizik a jeho využití k efektivnějšímu řízení úřadu
SC7.– Koordinace činností při implementaci a rozvoji eGovernmentu a zajištění funkční podpory ICT do úřadu
SC7.1Definování kompetencí odboru INF, jejich procesů a výstupů směrem k uživatelům informačních a telekomunikačních technologií v prostředí MHMP
SC7.2Seznámení se s architekturou eGovernmentu (koordinuje odbor RED)
SC7.3Včasná reakce na dobudovávání informačních a komunikačních systémů veřejné správy
SC7.4Sledování novinek, trendů a záměrů gestorů eGovernmentu (koordinuje odbor RED)
SC7.5Včasná implementace rozšiřování, propojování a konsolidaci datového fondu veřejné správy a jeho efektivní a bezpečné využívání dle jednotlivých agend na principu „opendata“
SC7.6Zajištění efektivního a funkčního využití (tedy i modernizace) informačních a komunikačních systémů v prostředí MHMP
SC7.7Zajištění funkční podpory pro fungování nástrojů eGovernmentu a ICT aplikací zaměstnanců MHMP
SC7.8Zajištění realizace projektů ICT a realizace IS/ICT strategie hl. m. Prahy
SC8.– Moderní řízení a rozvoj lidských zdrojů, zvyšování spokojenosti zaměstnanců a jejich loajality
SC8.1Analýza personální politiky úřadu
SC8.2Analýza potřeb úřadu směrem k lidským zdrojům a jejich uspokojení
SC8.3Strategie rozvoje lidských zdrojů v prostředí MHMP
SC8.4Příprava a implementace funkčního systému hodnocení zaměstnanců
SC8.5Využití moderních metod řízení lidských zdrojů (zejména ve vztahu k získávání nových zaměstnanců, k jejich adaptaci a rozvoji)
SC9.– Otevřená interní komunikace
SC9.1Zmapování slabých míst interní komunikace úřadu
SC9.2Vytipování a následná implementace nejvhodnějších kanálů interní komunikace, aby v prostředí MHMP docházelo k efektivnímu předávání validních informací
SC9.3Validace a optimalizace systému organizování a vedení porad v prostředí MHMP
SC10.– Příjemné prostředí pro výkon práce i obsluhu klientů úřadu
SC10.1Validace akčních plánů získaných z projektu Úřad v pohybu – Praha lidem otevřená a orientace na maximální synergii v implementaci opatření vedoucích k lepšímu vybavení prostor, ve kterých probíhá styk s veřejností a pracovní výkon úřadu
SC10.2Zavedení funkčního orientačního systému v budovách MHMP i jejich blízkém okolí
SC10.3Udržení orientačního systému a informací o agendách a pracovištích ve validní podobě
SC10.4Nastavení bezpečnostních opatření pro zvýšení fyzické bezpečnosti zaměstnanců a klientů úřadu v budovách MHMP i jejich blízkém okolí
SC10.5Zavedení a udržení funkčního systému oprav, údržby a instalace technické podpory a systému technickohospodářské podpory
TISK
i