Jihlava
Znak Jihlava

Web provozuje NSZM ČR

Jihlava

Názvy hierarchických úrovní
O. "Pilíře"
O.1 "Specifické cíle"
O.1.1 "Opatření"

Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy 2023-2032

Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy 2023-2032
O.ODOLNÁ JIHLAVA
O.1Implementace adaptačních opatření je samozřejmostí pro výstavbu a rekonstrukce v rámci všech investic na území města
O.1.1Realizace adaptačních opatření na investicích/infrastruktuře
O.2Udržitelné hospodaření v lesích a volné krajině
O.2.1Realizace adaptačních opatření v krajině
O.3Město s oběhovým hospodářstvím
O.3.1Systematický rozvoj a přizpůsobení městské infrastruktury k větší míře uplatnění oběhového hospodářství a sdílené ekonomiky
O.3.2Minimalizace vzniku odpadu, maximalizace jeho recyklace či opětovné využití
O.4Udržitelné hospodaření s modrošedou infrastrukturou
O.4.1Zajištění dostatečného množství pitné vody pro obyvatele a efektivního čištění vod
O.5Úřad a všechny jeho společnosti a organizace směřují k uhlíkové neutralitě
O.5.1Realizace kroků snižujících uhlíkovou stopu (navrženo vyřazení měření uhlíkové stopy)
O.6Dopravně udržitelné město
O.6.1Podpora šetrných forem dopravy
O.7Řízení s principy udržitelnosti
O.7.1Zavedení principů udržitelnosti do řízení úřadu
O.8Ekonomicky udržitelné město
O.8.1Udržitelné hospodaření s majetkem města
O.8.2Efektivní nakládání s rozpočtovanými prostředky
C.JIHLAVA CENTREM VYSOČINY
C.1Posílení institucionální a krajské role Jihlavy
C.1.1Nastavení spolupráce s VŠPJ, obcemi v kraji, zaměstnavateli a investory, mezinárodními platformami
C.2Vyšší nabídka sportovního, kulturního a volnočasového vyžití s (nad)regionálním dopadem
C.2.1Podpora sportovní a volnočasové nabídky
C.2.2Podpora nadregionálních kulturních aktivit
C.3Rozvoj infrastruktury a služeb cestovního ruchu
C.3.1Podpora udržitelného rozvoje cestovního ruchu
C.4Podpora inovací a rozvoj ekonomiky s přidanou hodnotou
C.4.1Podpora podnikání a inovací
C.5Podpora získávání a rozvoje kompetencí a snižování nerovností ve vzdělávání
C.5.1Rozvoj kompetencí s důrazem na digitální gramotnost a udržitelnost
C.5.2Rozvoj podpůrných sítí v oblasti vzdělávání s primárním zaměřením na snižování nerovnosti ve vzdělávání
C.6Posílení a rozvoj regionální i nadregionální veřejné dopravy včetně přípravy na VRT
C.6.1Rozvoj regionální dopravy
C.6.2Rozvoj nadregionální dopravy a příprava na VRT
N.NAŠE JIHLAVA
N.1Kompaktní a revitalizované centrum
N.1.1Naplňování konceptu rozvoje MPR a revitalizace centra
N.1.2Oživení centra lákající k pobytu i k bydlení
N.2Rozvoj přirozených obytných celků mimo jádro města, jejich propojení a spojení s centrem a okolní krajinou
N.2.1Vytváření kvalitního pobytového a komunitního prostoru pro setkávání, sport, kulturu nebo volný čas v obytných celcích
N.2.2Město je prostupné a každý obytný celek dostupný rychle a bezpečně pro každého občana pěšky, na kole a veřejnou dopravou
N.2.3Ochrana a rozvíjení zelených koridorů pro pohyb a pobyt
N.3Bydlení ve městě je dostupné
N.3.1Rozvoj bytového fondu města
N.3.2Zajištění podpory bydlení pro specifické skupiny obyvatel
N.4Město cíleně podporuje jednotlivce a developery a participuje na realizaci developerských projektů s cílem navyšování počtu různých forem kvalitního bydlení
N.4.1Vytvoření podmínek pro různorodé a kvalitní bydlení
N.5Rozvoj jihlavského dědictví (místní akce, tradice, osobnosti)
N.5.1Rozvoj koordinované spolupráce odborníků nad mapováním tradic a historie
N.5.2Rozšíření programu historicko - kulturních aktivit prostřednictvím systematické podpory motivující místní aktéry ke zvyšování počtu a kvality projektů
N.5.3Propojení komunitního života s místními službami, obchody a historií, uměním
N.6Soudržné komunity odolné vůči dynamice společenských a ekonomických změn
N.6.1Koordinace prevence a propojení sociálních a zdravotních služeb
N.6.2Podpora dobrovolnictví a spolkového života
N.6.3Zapojení veřejnosti do plánování a rozhodování
D.DIGITÁLNÍ A MODERNÍ JIHLAVA
D.1Úřad má IT koncepci pro rozvoj informatiky úřadu podporující vnitřní procesy, státní a samosprávné digitální služby
D.1.1Koncepční řešení IT podpory úřadu a samosprávných služeb občanům
D.2Úřad rozvíjí eGovernment a Portál občana jako součást portálu města s využitím elektronické identity občana
D.2.1Město integruje samosprávné služby do Portálu občana
D.3Geoinformace (GIS) jsou dostupné pracovníkům úřadu a organizacím města a jsou poskytovány jako služba
D.3.1Město poskytuje data skrze mapové nástroje pro vnitřní potřeby, ale i partnerům či veřejnosti
D.4Datový portál města publikuje strojově čitelná data o městě z různých zdrojů
D.4.1Vznik a rozšíření datového portálu a podpora otevřených dat
D.5Město sbírá data ze senzorických sítí
D.5.1Sběr a využití celoplošných dat
D.6Úřad má funkční, elektronicky vedené a formalizované projektové řízení
D.6.1Zavedení projektového řízení
D.7Úřad začleňuje nové pracovní modely a zvyšuje kvalifikaci zaměstnanců
D.7.1Zavádění nových pracovních modelů a zvyšování kvalifikace zaměstnanců
TISK
i