Jihlava
Znak Jihlava

Web provozuje NSZM ČR

Jihlava

Názvy hierarchických úrovní
O. "Pilíře"
O.1 "Specifické cíle"
O.1.1 "Opatření"

Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy 2023-2032

zobrazit:   oblast   cil   skupinu   aktivitu

O. ODOLNÁ JIHLAVA

O.1 Implementace adaptačních opatření je samozřejmostí pro výstavbu a rekonstrukce v rámci všech investic na území města

O.1.1 Realizace adaptačních opatření na investicích/infrastruktuře

O.2 Udržitelné hospodaření v lesích a volné krajině

O.2.1 Realizace adaptačních opatření v krajině

O.3 Město s oběhovým hospodářstvím

O.3.1 Systematický rozvoj a přizpůsobení městské infrastruktury k větší míře uplatnění oběhového hospodářství a sdílené ekonomiky
O.3.2 Minimalizace vzniku odpadu, maximalizace jeho recyklace či opětovné využití

O.4 Udržitelné hospodaření s modrošedou infrastrukturou

O.4.1 Zajištění dostatečného množství pitné vody pro obyvatele a efektivního čištění vod

O.5 Úřad a všechny jeho společnosti a organizace směřují k uhlíkové neutralitě

O.5.1 Realizace kroků snižujících uhlíkovou stopu (navrženo vyřazení měření uhlíkové stopy)

O.6 Dopravně udržitelné město

O.6.1 Podpora šetrných forem dopravy

O.7 Řízení s principy udržitelnosti

O.7.1 Zavedení principů udržitelnosti do řízení úřadu

O.8 Ekonomicky udržitelné město

O.8.1 Udržitelné hospodaření s majetkem města
O.8.2 Efektivní nakládání s rozpočtovanými prostředky

C. JIHLAVA CENTREM VYSOČINY

C.1 Posílení institucionální a krajské role Jihlavy

C.1.1 Nastavení spolupráce s VŠPJ, obcemi v kraji, zaměstnavateli a investory, mezinárodními platformami

C.2 Vyšší nabídka sportovního, kulturního a volnočasového vyžití s (nad)regionálním dopadem

C.2.1 Podpora sportovní a volnočasové nabídky
C.2.2 Podpora nadregionálních kulturních aktivit

C.3 Rozvoj infrastruktury a služeb cestovního ruchu

C.3.1 Podpora udržitelného rozvoje cestovního ruchu

C.4 Podpora inovací a rozvoj ekonomiky s přidanou hodnotou

C.4.1 Podpora podnikání a inovací

C.5 Podpora získávání a rozvoje kompetencí a snižování nerovností ve vzdělávání

C.5.1 Rozvoj kompetencí s důrazem na digitální gramotnost a udržitelnost
C.5.2 Rozvoj podpůrných sítí v oblasti vzdělávání s primárním zaměřením na snižování nerovnosti ve vzdělávání

C.6 Posílení a rozvoj regionální i nadregionální veřejné dopravy včetně přípravy na VRT

C.6.1 Rozvoj regionální dopravy
C.6.2 Rozvoj nadregionální dopravy a příprava na VRT

N. NAŠE JIHLAVA

N.1 Kompaktní a revitalizované centrum

N.1.1 Naplňování konceptu rozvoje MPR a revitalizace centra
N.1.2 Oživení centra lákající k pobytu i k bydlení

N.2 Rozvoj přirozených obytných celků mimo jádro města, jejich propojení a spojení s centrem a okolní krajinou

N.2.1 Vytváření kvalitního pobytového a komunitního prostoru pro setkávání, sport, kulturu nebo volný čas v obytných celcích
N.2.2 Město je prostupné a každý obytný celek dostupný rychle a bezpečně pro každého občana pěšky, na kole a veřejnou dopravou
N.2.3 Ochrana a rozvíjení zelených koridorů pro pohyb a pobyt

N.3 Bydlení ve městě je dostupné

N.3.1 Rozvoj bytového fondu města
N.3.2 Zajištění podpory bydlení pro specifické skupiny obyvatel

N.4 Město cíleně podporuje jednotlivce a developery a participuje na realizaci developerských projektů s cílem navyšování počtu různých forem kvalitního bydlení

N.4.1 Vytvoření podmínek pro různorodé a kvalitní bydlení

N.5 Rozvoj jihlavského dědictví (místní akce, tradice, osobnosti)

N.5.1 Rozvoj koordinované spolupráce odborníků nad mapováním tradic a historie
N.5.2 Rozšíření programu historicko - kulturních aktivit prostřednictvím systematické podpory motivující místní aktéry ke zvyšování počtu a kvality projektů
N.5.3 Propojení komunitního života s místními službami, obchody a historií, uměním

N.6 Soudržné komunity odolné vůči dynamice společenských a ekonomických změn

N.6.1 Koordinace prevence a propojení sociálních a zdravotních služeb
N.6.2 Podpora dobrovolnictví a spolkového života
N.6.3 Zapojení veřejnosti do plánování a rozhodování

D. DIGITÁLNÍ A MODERNÍ JIHLAVA

D.1 Úřad má IT koncepci pro rozvoj informatiky úřadu podporující vnitřní procesy, státní a samosprávné digitální služby

D.1.1 Koncepční řešení IT podpory úřadu a samosprávných služeb občanům

D.2 Úřad rozvíjí eGovernment a Portál občana jako součást portálu města s využitím elektronické identity občana

D.2.1 Město integruje samosprávné služby do Portálu občana

D.3 Geoinformace (GIS) jsou dostupné pracovníkům úřadu a organizacím města a jsou poskytovány jako služba

D.3.1 Město poskytuje data skrze mapové nástroje pro vnitřní potřeby, ale i partnerům či veřejnosti

D.4 Datový portál města publikuje strojově čitelná data o městě z různých zdrojů

D.4.1 Vznik a rozšíření datového portálu a podpora otevřených dat

D.5 Město sbírá data ze senzorických sítí

D.5.1 Sběr a využití celoplošných dat

D.6 Úřad má funkční, elektronicky vedené a formalizované projektové řízení

D.6.1 Zavedení projektového řízení

D.7 Úřad začleňuje nové pracovní modely a zvyšuje kvalifikaci zaměstnanců

D.7.1 Zavádění nových pracovních modelů a zvyšování kvalifikace zaměstnanců
TISK
i