☰
Vimperk
Hlavní web města
Dobrá Praxe
Strategické dokumenty
Terminál pro člena
Portál člena
Další členové
Národní síť Zdravých měst
Vimperk
Web provozuje
NSZM ČR
Hlavní web města
Dobrá Praxe
Strategické dokumenty
Portál člena NSZM ČR
DATAPLÁN pro člena
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
Vimperk
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
Strategický plán města Vimperk 2021-2030
Nepřímé vazby spadající pod cíl:
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
Deskriptory:
VII.e mobilita pracovní síly
Zvolit jiný cíl
Strategický plán města Vimperk 2021-2030
1.
Ekonomický rozvoj
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
1.2
Rozvoj maloobchodu a služeb přispívá k místnímu ekonomickému rozvoji
1.3
Ve Vimperku je finančně dostupné a atraktivní bydlení pro všechny skupiny obyvatel
2.
Kvalita života a sociální rozvoj
2.1
Vzdělávací instituce ve Vimperku mají vysokou úroveň, jsou oblíbeny i mezi žáky a studenty spádové oblasti
2.2
Lékařská a sociální péče ve městě je adekvátní potřebám obyvatel a demografickým změnám (stárnutí populace, nárůst počtu obyvatel), kapacity Vimperku zohledňují potřeby celé spádové oblasti
2.3
Město žije čilým kulturním a komunitním životem, některé místní akce a subjekty kulturních a kreativních odvětví přispívají k budování značky města na regionální (případně i národní) úrovni
2.4
Podmínky pro sportovní vyžití ve Vimperku uspokojují svým rozsahem a kvalitou místní obyvatele a jsou i hlavní atraktivitou cestovního ruchu
3.
Udržitelný územní rozvoj a ochrana přírodních hodnot
3.1
Územní rozvoj města se primárně soustředí na vnitřní rezervy, rozvoj zastavitelných ploch je koordinovaný a naplňuje strategické priority města (dostupnost bydlení, ochrana přírodních hodnot, udržitelnost nákladů na infrastrukturu)
3.2
Veřejná prostranství vhodně dotvářejí obraz města, poskytují komfort pěším a cyklistům, nabízejí nezbytné pobytové kvality, jsou v rámci možností bezbariérová a propojují město s krajinou
3.3
Město není nadměrně zatěžováno automobilovou dopravou, vzrůstá atraktivita a provázanost alternativních modů dopravy
4.
Rozvoj cestovního ruchu jako nástroj revitalizace centra města
4.1
Vimperk na Šumavě je oblíbenou destinací tuzemských i zahraničních turistů, kteří zde mají letní i zimní základnu pro poznávání Šumavy a Pošumaví a užívají komfort středověkého města s rozvinutými službami
5.
Efektivní správa města
5.1
Financování investičních akcí a provozu samosprávy a jí založených firem bude dlouhodobě udržitelné, podíl nedaňových příjmů města bude narůstat
5.2
Vimperk snižuje zátěž životního prostředí spojenou s chodem města
5.3
Město efektivně komunikuje se všemi cílovými skupinami, uplatňuje prvky e-governance pro snazší komunikaci s občany, zaměstnanci úřadu a zřizovaných a založených organizací dosahují vysoké míry profesionality
mezinárodní
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
Agenda OSN pro udržitelný rozvoj 2030, Cíle udržitelného rozvoje - SDGs (2015)
(OSN)
8.5
Do roku 2030 dosáhnout plné a produktivní zaměstnanosti a zajistit důstojnou práci pro všechny ženy a muže, včetně mladých lidí a osob se zdravotním postižením, a zajistit stejnou odměnu za rovnocennou práci
Strategický rámec evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě - ET 2020 (2009)
(EU)
1.
Realizovat celoživotní učení a mobilitu v učení
Nová agenda dovedností pro Evropu: Společně pracovat na posílení lidského kapitálu, zaměstnatelnosti a konkurenceschopnosti (2016)
(EU)
1.4
Připojení k internetu: zaměření na digitální dovednosti
Mládež v pohybu (2010)
(EU)
3.
PODPOROVAT DALŠÍ ROZVOJ MOŽNOSTÍ MLADÝCH LIDÍ UČIT SE V ZAHRANIČÍ A JEJICH MOBILITU V OBLASTI ZAMĚSTNÁNÍ
národní
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
Národní program reforem České republiky (2023)
(ÚV)
3.3
Vzdělávání a trh práce
Národní politika výzkumu, vývoje a inovací České republiky 2021+ (2020)
(ÚV)
2.3
Získávat a udržovat odborníky z ČR i ze zahraničí, vytvářet pro ně kvalitní podmínky
3.1
Podpořit zapojení výzkumných týmů do Horizontu Evropa, oboustrannou mezinárodní mobilitu a mezinárodní spolupráci výzkumných organizací a podniků
Koncepce politiky ČR v EU: Aktivní a srozumitelná ČR v jednotné Evropě (2015)
(ÚV)
Prohlubování vnitřního trhu EU
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
(MŽP)
17
Růst kvality života v jednotlivých municipalitách snižuje regionální nerovnosti.
2. implementační plán Strategického rámce Česká republika 2030 (pro roky 2022-2025)
(MŽP)
2.3
S obecnou mírou nezaměstnanosti se zároveň snižuje i podíl dlouhodobě nezaměstnaných na celkové nezaměstnanosti
2.5
Imigrační a integrační politika klade důraz na přilákání kvalifikovaných cizinců a cizinek a posiluje diverzitu pracovních sil významnou pro inovace. Veřejné politiky také podporují návrat českých občanů a občanek ze zahraničí
Implementace Agendy 2030 pro udržitelný rozvoj (Cílů udržitelného rozvoje) v České republice (2018)
(MŽP)
8.5
Do roku 2030 dosáhnout plné a produktivní zaměstnanosti a zajistit důstojnou práci pro všechny ženy a muže, včetně mladých lidí a osob se zdravotním postižením, a zajistit stejnou odměnu za rovnocennou práci
Souhrn opatření k SDG 8
Implementační plán č. 2.2 Personální stabilizace resortu zdravotnictví
(MZd)
2.2.1
Vytvoření dlouhodobé strategie stabilizace a rozvoje personálních zdrojů ve zdravotnictví do roku 2030
2.2.10
Zavedení motivačních faktorů pro zabezpečení praxe na venkově, v obtížně obsaditelných a méně atraktivních oblastech
Strategický rámec rozvoje péče o zdraví v České republice do roku 2030 [akt. 2020]
(MZd)
2.2
- Personální stabilizace resortu zdravotnictví
Strategie Českých center 2020-2023
(MZV)
4.1
Rozvoj sítě ČC v souladu s požadavky MZV
4.4
Zpřesňování pravidel firemní kultury v souladu se standardy EU
Strategie migrační politiky ČR (2015)
(MV)
1.1
Udržení a další rozvoj proaktivní integrační politiky na národní, regionální i lokální úrovni- cíl na národní úrovni
1.2
Úspěšná integrační politika zahrnující podporu začleňování cizinců s respektem k jejich důstojnosti a prevenci bezpečnostních rizik a negativních sociálních jevů, včetně sociálního vyloučení- cíl na národní úrovni
1.3
Zajištění dostatečné informovanosti cizinců i veřejnosti o otázkách migrace, uprchlictví a integrace cizinců- cíl na národní úrovni
1.4
Zachování stávající míry harmonizace na unijní úrovni v oblasti integrace- cíl na unijní úrovni
1.5
Rozvíjení praktické spolupráce v rámci Evropské unie v oblasti integrace, zaměřené především na podporu a sdílení dobré praxe, a zajištění finanční podpory z unijních fondů zřízených pro tuto oblast- cíl na unijní úrovni
2.1
Zajištění bezpečnosti občanů České republiky skrze efektivní prevenci a potírání nelegální migrace- cíl na národní úrovni
2.2
Důsledný trestní postih organizátorů nelegální migrace se zvláštním důrazem na potírání obchodu s lidmi, převaděčství a pachatele trestné činnosti v oblasti nelegální migrace na území České republiky- cíl na národní úrovni
2.3
Udržení kvality rozhodování ve vízovém procesu včetně odhalování padělaných a pozměněných dokladů- cíl na národní úrovni
2.4
Udržení efektivní návratové politiky při zachování transparentnosti, respektu k lidským právům a lidské důstojnosti- cíl na národní úrovni
2.5
Zajištění včasné aktualizace zákonných a podzákonných norem v návaznosti na judikaturu evropských soudů- cíl na národní úrovni
2.6
Posílení opatření zamezujících možnému zneužívání řízení o mezinárodní ochraně (azylu) se zvláštním zřetelem na postihy zprostředkovatelů- cíl na unijní úrovni
2.7
Podpora společné návratové politiky Evropské unie, a to zejména prostřednictvím efektivní spolupráce v rámci dialogu se třetími zeměmi - především sjednáváním a implementací readmisních dohod či participací na společných unijních aktivitách, včetně aktivit koordinovaných agenturou Frontex- cíl na unijní úrovni
2.8
Posílení opatření k potírání nelegální migrace do Evropské unie/ schengenského prostoru, včetně posílené ochrany vnějších hranic Evropské unie zahrnující mj. aktivity koordinované agenturou Frontex- cíl na unijní úrovni
2.9
Podpora aktivit na unijní úrovni směřujících k potírání obchodu s lidmi a převaděčství, včetně aktivit koordinovaných agenturou EUROPOL- cíl na unijní úrovni
3.1
Flexibilní kapacity národního azylového systému- cíl na národní úrovni
3.2
Připravenost českého azylového systému na přijetí většího množství žadatelů o azyl/uprchlíků- cíl na národní úrovni
3.3
Důstojné zacházení s žadateli o azyl, azylanty a osobami s udělenou doplňkovou ochranou v souladu s mezinárodními závazky a společnými unijními pravidly- cíl na národní úrovni
3.4
Soustavné zvyšování kvality a efektivity azylového systému České republiky v souladu s normami a praktickými nástroji Evropské unie se zřetelem na rychlost vyřizování žádostí- cíl na národní úrovni
3.5
Realizace Koncepce Národního přesídlovacího programu jako účinného humanitárního nástroje pomoci uprchlíkům i vyjádření solidarity- cíl na národní úrovni
3.6
Podpora společného evropského azylového systému a všech jeho stávajících nástrojů s důrazem na jeho důsledné dodržování všemi členskými státy Evropské unie- cíl na unijní úrovni
3.7
Podpora praktické spolupráce v oblasti azylu- cíl na unijní úrovni
3.8
Odmítnutí zavedení povinných nástrojů solidarity v oblasti mezinárodní ochrany (azylu) na unijní úrovni (kvóty pro přerozdělování uprchlíků či žadatelů o azyl), a to včetně kvót pro přesídlování- cíl na unijní úrovni
4.1
Komplexní přístup k této problematice a propojení s prováděním dalších sektorových politik (rozvojová a humanitární, obchodní, bezpečnostní) České republiky- cíl na národní úrovni
4.2
Realizace projektů pomoci uprchlíkům i zasaženým zemím v regionech původu, také ve spolupráci s mezinárodními partnery- cíl na národní úrovni
4.3
Podpora bezpečnostní stabilizace a sociálně-ekonomického rozvoje zemí i regionů původu i tranzitu migrantů- cíl na národní úrovni
4.4
Aktivní zapojení České republiky do programů realizovaných Evropskou unií ve třetích zemích v oblasti migrace a uprchlictví- cíl na národní úrovni
4.5
Zahrnutí tematické linky migrace do implementace zahraniční rozvojové spolupráce České republiky- cíl na národní úrovni
4.6
Podpora společných unijních projektů ochrany a rozvoje na lokální i regionální úrovni ve třetích zemích- cíl na unijní úrovni
4.7
Důraz na komplexní přístup k této problematice a provázanost s ostatními politikami Evropské unie- cíl na unijní úrovni
4.8
Podpora sdílení dobré praxe a praktické spolupráce v této oblasti- cíl na unijní úrovni
5.1
Důsledná implementace a dodržování unijního práva volného pohybu osob a schengenských standardů- cíl na národní úrovni
5.2
Podpora schengenské spolupráce jakožto významného instrumentu pro další rozvoj České republiky- cíl na národní úrovni
5.3
Důsledná implementace a využívání společných informačních systémů pro oblast schengenské spolupráce- cíl na národní úrovni
5.4
Příprava České republiky na schengenské hodnocení podle nového evaluačního mechanismu, včetně hodnocení vnitřních hranic- cíl na národní úrovni
5.5
Zachování stávající úrovně volného pohybu osob v Evropské unii za současné podpory opatření proti jeho zneužívání- cíl na unijní úrovni
5.6
Soustředění úsilí na ochranu vnější schengenské hranice a, úměrně jejímu zkvalitňování, posilování prostoru bez kontrol na vnitřních hranicích- cíl na unijní úrovni
5.7
Vybudování pozice České republiky jako respektovaného státu se stabilní politikou a příkladnou praxí v oblasti schengenské spolupráce- cíl na unijní úrovni
6.1
Aktivní a flexibilní imigrační politika vycházející z aktuálních i dlouhodobých potřeb České republiky- cíl na národní úrovni
6.2
Operativní úpravy politiky České republiky v této oblasti v souladu s výstupy pravidelné strategické debaty o potřebách v oblasti legální migrace- cíl na národní úrovni
6.3
Žádoucí objem legální migrace v souladu s absorpčními kapacitami a integračními opatřeními České republiky- cíl na národní úrovni
6.4
Posílení bezpečnostních prvků imigračního procesu a prevence bezpečnostních rizik- cíl na národní úrovni
6.5
Implementace závazků v oblasti již schválených unijních předpisů upravujících oblast legální migrace, zahrnující opatření na zrychlení a usnadnění vstupních procedur legálních migrantů, a to zejména v rámci vnitropodnikových převodů a sezonních prací- cíl na národní úrovni
6.6
Zachování omezené míry harmonizace na unijní úrovni v této oblasti - cíl na unijní úrovni
6.7
Podpora zachování rozhodující role členských států Evropské unie v oblasti legální migrace a zaměstnanosti, včetně zachování práva jednotlivých členských států stanovit objem legální migrace- cíl na unijní úrovni
6.8
Dokončení probíhajícího projednávání návrhů legislativy Evropské unie v oblasti legální migrace- cíl na unijní úrovni
7.1
Důsledné plnění mezinárodních závazků v oblasti migrace, včetně unijních závazků
7.2
Konstruktivní politika, která přispívá k řešení problémů v oblasti migrace v rámci celé Evropské unie i širším mezinárodním kontextu
7.3
Kooperativní přístup k hledání společných postupů na úrovni Evropské unie a solidarita s ostatními státy Evropské unie, podmíněna důsledným plněním dohodnutých pravidel všemi partnery
7.4
Efektivní čerpání finančních zdrojů z příslušných fondů Evropské unie
Koncepce podpory mládeže ČR 2014-2020
(MŠMT)
Podporovat odstraňování překážek při uznávání a využívání znalostí a dovedností získaných skrze studium, práci, dobrovolnickou činnost a neformální vzdělávání v zahraničí
Národní strategie umělé inteligence v České republice 2019-2035
(MPO)
5
Opatření k řešení dopadů AI na trh práce a sociální systém
Strategický rámec politiky zaměstnanosti do roku 2030
(MPSV)
3.3
Adaptace prostředí
Analýza nabídky a poptávky na trhu práce - seznam opatření (2016)
(MPSV)
1.4
Příspěvek na podporu regionální mobility
Koncepce ministerstva práce a sociálních věcí 2015-2017, s výhledem do roku 2020
(MPSV)
2.2
Podpora zaměstnanosti, vytváření pracovních míst a APZ
2.4
Řešení regionálních disparit a podpora profesní mobility
Strategie politiky zaměstnanosti do roku 2020 (2015)
(MPSV)
1.1
Investiční pobídky, podpora vytváření nových pracovních míst, aktivní politika zaměstnanosti
3.1
Vzdělávání a volba povolání
3.3
Nedostatek pracovní síly v některých oborech – podpora zahraniční migrace
Koncepce účinnější péče o tradiční lidovou kulturu v ČR 2016-2020
(MK)
4
mezinárodní spolupráce
Plán implementace Státní kulturní politiky 2015-2020
(MK)
4.2
Podporovat mobilitu
4.5
Posilovat roli kultury v politice vnějších vztahů
Koncepce podpory umění v ČR 2015-2020
(MK)
g
Mezinárodní spolupráce
Koncepce rozvoje venkova 2021-2027
(MMR)
2.4
OBČANSKÁ VYBAVENOST - Dostatečná občanská vybavenost venkovských sídel zajišťující kvalitní život obyvatel venkova
4.1
DIVERZIFIKOVANÁ EKONOMIKA - Diverzifikovaná ekonomická základna venkova odolávající hospodářským recesím a umožňující seberealizaci obyvatel venkova v různých oblastech hospodářství
Strategie regionálního rozvoje ČR 2021+ (2019)
(MMR)
4.4
Zajistit kompetentní lidi/pracovníky pro průmysl, služby a veřejnou správu
Národní koncepce realizace politiky soudržnosti v ČR po roce 2020
(MMR)
Vzdělaná a sociálně soudržná společnost
Konkurenceschopná a soudržná společnost
regionální
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
Strategie rozvoje Kraje Vysočina 2021-2027
(Kraj Vysočina)
1.2
Konkurenceschopné podnikatelské prostředí
Program rozvoje Ústeckého kraje 2014-2020
(Ústecký kraj)
1.3
Efektivita regionálního trhu práce
Program rozvoje Plzeňského kraje 2022+
(Plzeňský kraj)
1.4
Zajištění vnímání Plzeňského kraje jako vhodného regionu pro život a zaměstnání
2.7
Získání a udržení kvalifikované pracovní síly
Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje 2019-2027
(Moravskoslezský kraj)
2.4
Kvalitní pracovní místa
2.5
Inovace při snižování dlouhodobé nezaměstnanosti
Strategie rozvoje Libereckého kraje 2021-2027
(Liberecký kraj)
A1
Pružně reagující pracovní trh
Krátkodobý realizační plán Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2022-2023
(Jihomoravský kraj)
1.4
Vzdělávání a zaměstnanost
Koncepce rodinné politiky pro všechny generace 2020-2030
(Jihomoravský kraj)
SC 4 Podpořit včasnou a zodpovědnou přípravu na stáří a současně zvyšovat kvalitu života ve stáří podporou participace seniorů ve zdravém životním stylu za účelem prodloužení délky života stráveném ve zdraví.
Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025
(Jihomoravský kraj)
1.5
Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil
Plán dopravní obslužnosti územního obvodu Karlovarského kraje 2016-2028
(Karlovarský kraj)
Zajištění základní dopravní obslužnosti v Karlovarském kraji
Strategický plán hl. m. Prahy [akt. 2016]
(hl.m. PRAHA)
1.1
Soudržné město
2.1
Významný region
Program rozvoje územního obvodu Středočeského kraje 2014-2020 [akt. 2011]
(Středočeský kraj)
A.3
Zvyšování zaměstnanosti a zlepšení podmínek na trhu práce
Strategie rozvoje územního obvodu Olomouckého kraje 2021-2027 (výhled 2030) [akt. 2020]
(Olomoucký kraj)
B.1
Zajištění kvality vzdělávání a uplatnitelnosti absolventů
B.2
Podpora zaměstnanosti a rovných příležitostí na trhu práce
Zásady územního rozvoje Olomouckého kraje, aktualizace č. 2a (2019) [akt. 2019]
(Olomoucký kraj)
3
Priority v oblasti soudržnosti společenství obyvatel
oblastní
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
Strategie CLLD MAS Rozkvět 2021-2027
(MAS Rozkvět)
Zlepšení podmínek na trhu práce a udržení zaměstnanosti
místní
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
Strategický plán města Vimperk 2021-2030
(Vimperk)
1.1
Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
TISK
i