| Strategický rámec MAP pro území SO ORP Ústí nad Labem (2019) |
| 1. | Vstřícný přístup ve vzdělávání a jeho dostupnost pro každého |
| 1.1 | Otevřenost pedagogických pracovníků ke spolupráci |
| 1.2 | Podpora individuálního přístupu |
| 1.3 | Zachování základních a mateřských škol na venkově |
| 2. | Dostatek připravených, schopných a aktivních pracovníků ve vzdělávání |
| 2.1 | Vyhledávání a formování adeptů učitelství |
| 2.2 | Vzdělávání a motivace pedagogických pracovníků |
| 2.3 | Dostatek kvalifikovaných dalších pracovníků |
| 2.4 | Rozvoj digitálních kompetencí učitelů |
| 3. | Infrastruktura a prostředí zařízení poskytujících vzdělávání |
| 3.1 | Příjemné, moderní prostředí |
| 3.2 | Vybavenost naplňující individuální potřeby všech dětí a žáků |
| 3.3 | Zkvalitnění úrovně materiálně technické vybavenosti |
| 4. | Spolupráce, kvalitní komunikace a zapojení všech subjektů ovlivňujících proces vzdělávání |
| 4.1 | Schopnost spolupráce a komunikace, provázanost působících subjektů |
| 4.2 | Systém předávání podnětů a rozvoj komunikace mezi institucemi |
| 5. | Podpora gramotností dětí a žáků |
| 5.1 | Rozvoj čtenářské, matematické a kulturní gramotnosti |
| 5.2 | Rozvoj jazykové gramotnosti |
| 5.3 | Rozvoj kompetencí k polytechnickému vzdělávání |
| 6. | Rozvoj kompetencí dětí a žáků v oblasti sociálních vztahů |
| 6.1 | Podpora sociálních dovedností, občanské angažovanosti a dalších klíčových kompetencí dětí a žáků |
| 6.2 | Prevence sociálně patologických jevů a rozšiřování kompetencí v oblasti mimořádných situací |
| 6.3 | Vzájemná spolupráce škol a školských zařízení všech stupňů |
| 6.4 | Podpora kritického myšlení, mediální výchova |
| 6.5 | Zdravý lokální patriotismus žáků vůči své obci, městu, regionu, zemi |
| 6.6 | Výchova k toleranci a respektu |
| 7. | Podpora rozvoje osobnosti a kariérového poradenství |
| 7.1 | Podpora podnikavosti, iniciativy a kreativity, podpora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty |
| 7.2 | Propracované kariérové poradenství, uplatnění absolventů na trhu práce |
| 8. | Zájmové a neformální vzdělávání |
| 8.1 | Rozvoj všestranné připravenosti dětí a žáků |
| 8.2 | Rozvoj fyzické kondice dětí a žáků |
| 9. | Mezinárodní spolupráce |
| 9.1 | Rozvoj vzájemné spolupráce se zahraničními partnery |
| 9.2 | Podpora výchovy dětí a žáků k poznávání a toleranci odlišných životních a kulturních hodnot |