☰
Ústí nad Labem
Hlavní web statutárního města
Město v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Terminál pro člena
Portál člena
Další členové
Národní síť Zdravých měst
Ústí nad Labem
Web provozuje
NSZM ČR
Hlavní web statutárního města
Město v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Portál člena NSZM ČR
DATAPLÁN pro člena
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka
›
Ústí nad Labem
›
Rozvojové záměry
› Strategické dokumenty
Ústí nad Labem
Strategické dokumenty
tisk
i
Web ke strategiím
Seřadit:
Dle typu
Abecedně
01. SPRÁVA VĚCÍ VEŘEJNÝCH A ÚZEMNÍ ROZVOJ
1.1
Přátelský veřejný prostor
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
3.3
Využití inovací v řízení města
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
4.1
Rozvoj bezbariérových opatření ve veřejném prostoru a u veřejných budov
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
6.1
Realizace živých nábřeží řeky Labe
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
02. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
2.3
Město blízké přírodě
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
6.2
Podpora výsadby zeleně, rozšiřování zelených ploch
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
03. UDRŽITELNÁ SPOTŘEBA A VÝROBA
1.1
Trvale podporovat a udržet tříděný sběr minimálně pro odpady z papíru, plastů, skla a kovů ve všech obcích kraje
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
1.2
Do roku 2020 zvýšit nejméně na 50 % hmotnosti celkovou úroveň přípravy k opětovnému použití a recyklaci alespoň u odpadů z materiálů jako je papír, plast, kov, sklo, pocházejících z domácností, a případně odpady jiného původu, pokud jsou tyto toky odpadů podobné odpadům z domácností
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
2.1
Směsný komunální odpad (po vytřídění všech materiálově využitelných složek, nebezpečných složek a biologicky rozložitelných odpadů) zejména energeticky využívat v zařízeních k tomu určených, v souladu s platnou legislativou
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
4.1
Snížit maximální množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů ukládaných na skládky tak, aby podíl této složky činil v roce 2020 nejvíce 35 % hmotnostních z celkového množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů vyprodukovaných v roce 1995
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
5.1
Zvýšit do roku 2020 nejméně na 70 % hmotnosti míru přípravy k opětovnému použití a míru recyklace stavebních a demoličních odpadů a jiných druhů jejich materiálového využití, včetně zásypů, při nichž jsou materiály nahrazeny v souladu s platnou legislativou stavebním a demoličním odpadem kategorie ostatní s výjimkou v přírodě se vyskytujících materiálů uvedených v Katalogu odpadů pod katalogovým číslem 17 05 04 (zemina a kamení)
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
6.1
Snižovat měrnou produkci nebezpečných odpadů
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
6.2
Zvyšovat podíl materiálově využitých nebezpečných odpadů
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
6.3
Minimalizovat negativní účinky při nakládání s nebezpečnými odpady na lidské zdraví a životní prostředí
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
6.4
Odstranit staré zátěže, kde se nacházejí nebezpečné odpady
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
7.1
Zvýšit celkovou recyklaci obalů na úroveň 70 % do roku 2020
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
7.2
Zvýšit celkové využití odpadů z obalů na úroveň 80 % do roku 2020
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
7.3
Zvýšit recyklaci plastových obalů na úroveň 50 % do roku 2020
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
7.4
Zvýšit recyklaci kovových obalů na úroveň 55 % do roku 2020
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
7.5
Dosáhnout 55 % celkového využití prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
7.6
Dosáhnout 50 % recyklace prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
7.7
Dosáhnout cílů pro recyklaci a využití obalových odpadů podle tabulky 35
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
8.1
Dosahovat vysoké úrovně tříděného sběru odpadních elektrických a elektronických zařízení: V letech 2016 – 2021 dosáhnout minimálních úrovní tříděného sběru odpadních elektrických a elektronických zařízení uvedených v tabulce 36
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
9.1
Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů. Od roku 2016 dosáhnout požadovanou úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů ve výši 45 % (hodnoceným indikátorem je procentuální podíl hmotnosti přenosných baterií a akumulátorů sebraných tříděným sběrem na průměrné hmotnosti přenosných baterií a akumulátorů uvedených na trh v předchozích třech kalendářních letech v České republice)
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
10.1
Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních pneumatik. Dosáhnout požadované úrovně sběru pneumatik podle tabulky 37
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
11.1
Zvyšovat materiálové a energetické využití odpadních olejů
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
12.1
Předat veškerá zařízení a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do konce roku 2025 oprávněným osobám nebo zařízení a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do této doby dekontaminovat
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
13.1
Zvýšit povědomí o perzistentních organických znečišťujících látkách a jejich účincích na lidské zdraví a životní prostředí
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
14.1
Minimalizovat možné negativní účinky při nakládání s odpady s obsahem azbestu na lidské zdraví a životní prostředí
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
15.1
Snižovat množství biologicky rozložitelných odpadů z kuchyní a stravoven a vedlejších produktů živočišného původu ve směsném komunálním odpadu, které jsou původem z veřejných stravovacích zařízení (restaurace, občerstvení) a centrálních kuchyní (nemocnice, školy a další obdobná zařízení)
[
POH Ústí nad Labem 2017-2026
]
1.1
Využívání všech právních, formálních a neformálních nástrojů pro opětovné využití brownfieldů
[
SRB 2010
]
1.2
Aktivní vyhledávání finančních možností a pákových efektů pro opětovné využití brownfieldů
[
SRB 2010
]
1.3
Zvyšování informovanosti a rozvojových dovedností
[
SRB 2010
]
1.4
Zlepšování kvality života ve městě a image města
[
SRB 2010
]
04. DOPRAVA A MOBILITA
1.1
Veřejná hromadná doprava na území města Ústí nad Labem představuje atraktivní, dostupný, kvalitní, bezpečný a funkční druh dopravy, který budou obyvatelé města i jeho návštěvníci preferovat pro své cesty. Veřejná hromadná doprava zároveň představuje ekologický způsob přemisťování po městě, dbá na zlepšování životního prostředí a v kooperaci s pěší a cyklistickou dopravou zajišťuje udržitelný rozvoj území
[
SUMF Ústí nad Labem 2019
]
4.1
Atraktivní dopravní systém
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
4.2
Výjimečná dostupnost
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
1.1
Moderní a ekologický vozový park MHD
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
1.2
Rozvoj trolejbusové dopravy / elektrické trakce v MHD
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
1.3
Zkvalitnění dopravní obsluhy města
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
1.4
Podpora realizace vysokorychlostní trati (VRT)
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
1.5
Podpora IDS Doprava Ústeckého kraje
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
1.6
Zajištění vhodných podmínek k multimodálnímu dopravnímu chování
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
1.7
Podpora multimodálního dopravního chování
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
1.8
Využití potenciálu nábřeží řeky Labe
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
1.9
Podpora sdílené mobility a rozvoj potřebné infrastruktury
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
2.1
Kvalitní technická infrastruktura pro provoz MHD
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
2.2
Rozvoj komunikační infrastruktury
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
2.3
Řešení problematiky parkování
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
2.4
Modernizace pěší infrastruktury a její rozvoj
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
2.5
Modernizace cyklistické infrastruktury a její rozvoj
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
2.6
Bezbariérová stávající dopravní infrastruktura
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
3.1
Realizace inteligentního dopravního systému (ITS) a dalších inteligentních dopravních řešení
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
3.2
Optimalizace městské logistiky
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
4.2
Realizace zklidňujících opatření na komunikační síti
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
5.1
Zajištění bezpečnosti v prostředcích hromadné dopravy
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
5.2
Zajištění bezpečnosti na pěší a cyklistické infrastruktuře, vč. křížení s ostatní infrastrukturou
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
5.3
Zvýšení bezpečnosti na komunikační síti města
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
5.4
Zajištění bezpečnosti na přechodech pro chodce a v místech pro přecházení
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
6.3
Zvyšování podílu ploch v uličním prostoru pro pěší, cyklisty a pro pobytovou funkci
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
6.4
Zvyšování atraktivity veřejného prostoru pro pěší, cyklisty a pro pobytovou funkci
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
7.1
Podpora elektromobility a vozidel na alternativní pohon
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
7.2
Snížení negativních vlivů z motorové dopravy
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
8.1
Marketingová podpora a kampaně k udržitelné mobilitě
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
8.2
Poskytování informací o udržitelné mobilitě
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
8.3
Participace s veřejností a významnými subjekty ve městě v otázkách udržitelné mobility
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
8.4
Participace s v otázkách udržitelné mobility
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
8.5
Zajištění managementu mobility
[
PUMM Ústí nad Labem (2020)
]
05. ZDRAVÍ OBYVATEL
2.1
Dostupné bydlení, sociální a zdravotní služby
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
2.2
Atraktivní kulturní a volnočasová nabídka
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
2.3
Město blízké přírodě
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
3.3
Zřízení „mokrého domu“ pro lidi dlouhodobě užívající alkohol
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
06. EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ, CESTOVNÍ RUCH
1.2
Efektivní městský marketing
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
3.2
Zdravé podnikatelské prostředí
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
1.1
Vytváření podmínek pro rozvoj nabídky cestovního ruchu
[
KRCR Ústí nad Labem 2030
]
1.2
Podpora zpřístupnění turistických atraktivit a mobility návštěvníků
[
KRCR Ústí nad Labem 2030
]
2.1
Rozvoj destinační spolupráce ve městě a okolí
[
KRCR Ústí nad Labem 2030
]
2.2
Management zdrojů města pro rozvoj cestovního ruchu
[
KRCR Ústí nad Labem 2030
]
3.1
Podpora tvorby produktů cestovního ruchu
[
KRCR Ústí nad Labem 2030
]
3.2
Komunikační aktivity cestovního ruchu
[
KRCR Ústí nad Labem 2030
]
07. VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCHOVA
1.1
Otevřenost pedagogických pracovníků ke spolupráci
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
1.2
Podpora individuálního přístupu
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
1.3
Zachování základních a mateřských škol na venkově
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
2.1
Vyhledávání a formování adeptů učitelství
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
2.2
Vzdělávání a motivace pedagogických pracovníků
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
2.3
Dostatek kvalifikovaných dalších pracovníků
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
2.4
Rozvoj digitálních kompetencí učitelů
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
3.1
Příjemné, moderní prostředí
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
3.2
Vybavenost naplňující individuální potřeby všech dětí a žáků
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
3.3
Zkvalitnění úrovně materiálně technické vybavenosti
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
4.1
Schopnost spolupráce a komunikace, provázanost působících subjektů
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
4.2
Systém předávání podnětů a rozvoj komunikace mezi institucemi
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
5.1
Rozvoj čtenářské, matematické a kulturní gramotnosti
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
5.2
Rozvoj jazykové gramotnosti
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
5.3
Rozvoj kompetencí k polytechnickému vzdělávání
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
6.1
Podpora sociálních dovedností, občanské angažovanosti a dalších klíčových kompetencí dětí a žáků
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
6.2
Prevence sociálně patologických jevů a rozšiřování kompetencí v oblasti mimořádných situací
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
6.3
Vzájemná spolupráce škol a školských zařízení všech stupňů
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
6.4
Podpora kritického myšlení, mediální výchova
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
6.5
Zdravý lokální patriotismus žáků vůči své obci, městu, regionu, zemi
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
6.6
Výchova k toleranci a respektu
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
7.1
Podpora podnikavosti, iniciativy a kreativity, podpora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
7.2
Propracované kariérové poradenství, uplatnění absolventů na trhu práce
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
8.1
Rozvoj všestranné připravenosti dětí a žáků
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
8.2
Rozvoj fyzické kondice dětí a žáků
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
9.1
Rozvoj vzájemné spolupráce se zahraničními partnery
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
9.2
Podpora výchovy dětí a žáků k poznávání a toleranci odlišných životních a kulturních hodnot
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
3.1
Univerzitní město s vynikající úrovní
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
08. KULTURA A VOLNÝ ČAS
2.2
Atraktivní kulturní a volnočasová nabídka
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
09. SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ
6.2
Prevence sociálně patologických jevů a rozšiřování kompetencí v oblasti mimořádných situací
[
MAP Ústí nad Labem 2019
]
2.1
Dostupné bydlení, sociální a zdravotní služby
[
SRM Ústí n.L. 2021-2030
]
1.1
Město má prioritní zájem o zvýšení kvality stávajícího bydlení
[
KBARBFSM Ústí nad Labem 2021-2031
]
1.2
Nastavit systém podporovaného bydlení, tak aby občané města mohli dosahovat vyšších standardů v oblasti ubytování
[
KBARBFSM Ústí nad Labem 2021-2031
]
1.3
Aktivně řešit projekty komunální bytové výstavby, rozšiřovat obecní bytový fond
[
KBARBFSM Ústí nad Labem 2021-2031
]
1.4
Adekvátně navrhnout systém prevence v oblasti bydlení (předcházení vystěhování, včasné řešení problémů)
[
KBARBFSM Ústí nad Labem 2021-2031
]
1.5
Město má zájem řešit prevenci ztráty bydlení odpovídající spoluprací mezi magistrátem, obvody a pracovníky ÚP.
[
KBARBFSM Ústí nad Labem 2021-2031
]
1.6
Nastavení způsobů vymáhání dlužných částek na službách spojených s bydlením, nastavení systému předcházení zadlužování
[
KBARBFSM Ústí nad Labem 2021-2031
]
1.7
Systematické párování bytů a cílové skupiny
[
KBARBFSM Ústí nad Labem 2021-2031
]
1.1
Zajištění stávající sítě sociálních služeb pro seniory
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
1.2
Rozvoj stávající sítě sociálních služeb pro seniory
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
1.3
Vznik nových sociálních služeb pro seniory
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
1.4
Podpora aktivního života seniorů
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
2.1
Podpora stávající sítě komunitních sociálních služeb pro cílovou skupinu osob
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
2.2
Rozvoj služeb v oblasti bydlení a rozvoj služeb pro děti s potřebami v oblasti duševního zdraví
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
2.3
Vznik nových služeb
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
2.4
Podpora ostatních aktivit vztahujících se k naplňování potřeb této cílové skupiny
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
3.1
Udržet a/nebo zvyšovat dostupnost sítě stávajících sociálních služeb pro lidi se závislostmi/závislostmi ohrožené
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
3.2
Rozvoj služeb terénních programů pro osoby se závislostmi/závislostmi ohrožené v ORP Ústí nad Labem
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
3.3
Zřízení „mokrého domu“ pro lidi dlouhodobě užívající alkohol
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
4.1
Udržení sítě stávajících služeb pro osoby s mentálním postižením, poskytovaných na území města Ústí nad Labem a ORP Ústí nad Labem
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
4.2
Doplnění a rozvoj stávající sítě služeb pro osoby s mentálním postižením, poskytovaných na území města Ústí nad Labem a ORP Ústí nad Labem
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
4.3
Doplnění stávající sítě služeb pro osoby s mentálním postižením, poskytovaných na území města Ústí nad Labem a ORP Ústí nad Labem – vznik nové sociální služby domova se zvláštním režimem
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
4.4
Udržení a rozvoj aktivit realizovaných mimo režim sociální služby
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
5.1
Zajištění stávající sítě sociálních služeb pro děti, mládež a rodiny
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
5.2
Navýšení kapacit či rozvoj stávajících služeb
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
5.3
Nové sociální služby
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
5.4
Fakultativní služby, další aktivity pro cílovou skupinu DMR
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
6.1
Podpora a udržení kvality stávajících zařízení péče o rodiny
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
6.2
Podpora a udržení kvality stávajících zařízení péče o rodiny
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
6.3
Institucionální, personální a koncepční zajištění rodinné politiky ve městě Ústí nad Labem
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
7.1
Podpora stávajících sociálních služeb
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
7.2
Rozvoj služeb a navýšení kapacit ve stávajících sociálních službách
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
7.3
Vznik nových služeb pro osoby se zdravotním postižením
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
7.4
Rozvoj a podpora aktivit souvisejících se stávajícími poskytovanými službami a podpora vytváření vhodného prostředí pro osoby se zdravotním postižením
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
8.1
Udržení kapacit stávajících služeb pro osoby v krizi a nouzi
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
8.2
Zvyšování odbornosti a efektivnosti, rozšiřování spektra služeb
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
8.3
Vznik nových služeb pro rodiny s dětmi v krizi
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
8.4
Nadstandardní služby pro osoby v krizi
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
9.1
Udržení stávající sítě sociálních služeb
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
9.2
Doplnění a rozvoj stávající sítě služeb pro osoby ohrožené sociálním vyloučením poskytovaných na území města Ústí nad Labem a ORP Ústí nad Labem
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
9.3
Rozvoj nových služeb
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
9.4
Podpora integrace osob ze SVL do většinové společnosti
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
10.1
Pečovatelské bydlení pro seniory a podpora služeb na území města Trmice
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
10.2
Posílení vzájemné spolupráce mezi poskytovateli sociálních služeb, katedrami sociální práce a Pedagogickou fakultou UJEP
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
10.3
Zajištění odborné manažerské práce při koordinaci, plánování a vyhodnocování sociálních a souvisejících služeb v ORP Ústecko
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
10.4
Digitalizace v sociálních službách
[
7. KPPM Ústí nad Labem 2023-2026
]
TISK
i