Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
KRAJ ÚSTECKÝ
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu
Správa věcí veřejných a územní rozvoj
Životní prostředí
Udržitelná spotřeba a výroba
Doprava
Zdraví
Místní ekonomika
Vzdělávání a výchova
Kultura a místní tradice, sport
Sociální prostředí
Zemědělství a venkov
Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Aktualizovaná Strategie udržitelného rozvoje Ústeckého kraje (2010)
3.1 | Vytváření podmínek pro zlepšení zdraví a životního stylu obyvatel Ústeckého kraje | viz dokument » |
Program rozvoje Ústeckého kraje 2014-2020
2.3 | Sociální a zdravotnické služby | viz dokument » |
2.4 | Kultura, sport a volný čas | viz dokument » |
Strategický dokument
Strategie prevence závislostí Ústeckého kraje 2024-2028 [akt. 2020]
Cílem je předcházení vzniku a rozvoje závislostního chování, zejména mladými lidmi. | viz dokument » | |
Cílem je snížení míry závislostního chování a podpora úzdravy a sociální integrace osob trpících závislostním chováním. | viz dokument » |
Strategie podpory zdraví a rozvoje zdravotních služeb v Ústeckém kraji 2023–2033
1.1 | Podpořit zapojení škol do projektů a programů zaměřených nejen na primární, ale i sekundární prevenci nemocí | viz dokument » |
1.2 | Podpořit aktivity obcí a dobrovolných svazků obcí při realizaci programů primární a sekundární prevence nemocí | viz dokument » |
1.3 | Úzce spolupracovat a podpořit aktivity prevence nemocí a to jak při realizací národních programů primární a sekundární prevence tak i konkrétních aktivit zdravotních pojišťoven (ve spolupráci s primární péčí) | viz dokument » |
1.4 | Ve spolupráci se zdravotními pojišťovnami navrhnout efektivní model zavádění programů primární a sekundární prevence nemocí u velkých zaměstnavatelů (firemní benefity) | viz dokument » |
1.5 | Vyhodnotit a zvážit podporu vytvoření dostupné sítě mediátorů zdraví ev. koordinátorů/metodiků prevence | viz dokument » |
1.6 | Při realizaci aktivit podpory zdraví (např. i zvyšování zdravotní gramotnosti a odpovědnosti občanů za své zdraví) obyvatel úzce spolupracovat se Státním zdravotním ústavem a dalšími institucemi a to i v návaznosti na zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví | viz dokument » |
2.1 | Pravidelně aktualizovat Plán pokrytí území Ústeckého kraje výjezdovými základnami zdravotnické záchranné služby | viz dokument » |
2.2 | Rozvíjet úzkou spolupráci se všemi partnery v rámci mezinárodního Ujednání o přeshraniční spolupráci zdravotnických záchranných služeb | viz dokument » |
3.1 | Prohlídky těl zemřelých mimo zdravotnické zařízení na území Ústeckého kraje realizovat prostřednictvím veřejné zakázky na 2–4 roky | viz dokument » |
3.2 | Průběžně vyhodnocovat systém zajištění prohlídek těl zemřelých mimo zdravotnické zařízení a případně navrhovat organizační či jiná opatření | viz dokument » |
4.1 | Vyhodnotit provoz PZSt v Teplicích v kontextu potřeb celého Ústeckého kraje (ve spolupráci s nemocnicemi, obcemi a odbornou veřejností) | viz dokument » |
4.2 | V návaznosti na vyhodnocení navrhnout a realizovat případné strukturální změny v zajištění PZSt na území kraje | viz dokument » |
5.1 | Definovat spádové oblasti Ústeckým krajem zajišťované a podporované LPS ve vazbě na urgentní příjmy nemocnic s cílem snížit jejich počet, a zvýšit tak jejich průchodnost a kvalitu díky odpovídajícímu zázemí navazujících zdravotních služeb (laboratorní a radiologický komplement, odborná konziliární vyšetření) – koncept ordinace LPS výhradně u nemocnice akutní péče (ideálně s urgentním příjmem). Sjednotit ordinační dobu LPS na území celého Ústeckého kraje | viz dokument » |
5.2 | V přímé návaznosti na reformu primární péče, na vznikající síť a provozní fungování urgentních příjmů, a v úzké vazbě na zjevně nedostatečné kapacity lékařů v primární péče vyhodnotit fungování LPS v kontextu potřeb celého Ústeckého kraje (ve spolupráci s nemocnicemi, obcemi a odbornou veřejností) | viz dokument » |
5.3 | V návaznosti na vyhodnocení navrhnout a realizovat strukturální změny v zajištění LPS na území kraje a vytvořit funkční model pohotovostní služby jako součást urgentních příjmů na úrovni okresních nemocnic vč. funkčního modelu lékárenské pohotovostní služby | viz dokument » |
6.3 | Vytvořit program podpory provozu ordinací registrujících poskytovatelů zdravotních služeb primární péče (vznik nových, udržení provozu stávajících) | viz dokument » |
6.4 | Průběžně vyhodnocovat situaci, priority a opatření v oblasti primární a ambulantní péče a navrhovat další opatření k zajištění dostupnosti primární péče v Ústeckém kraji | viz dokument » |
7.1 | Podporovat investice do udržení ev. i rozvoje potřebných kapacit nemocniční péče u páteřní sítě nemocnic Ústeckého kraje (klíčové nemocnice a centra, zajištění místní dostupnosti) | viz dokument » |
7.2 | Prioritně podporovat investice do nemocnic s urgentním příjmem | viz dokument » |
8.1 | Podporovat investice do posílení a rozvoje potřebných kapacit následné a dlouhodobé péče | viz dokument » |
8.2 | Podporovat investice do posílení a rozvoje potřebných kapacit paliativní a lůžkové hospicové péče a služeb | viz dokument » |
8.3 | Podporovat posílení a rozvoj potřebných kapacit mobilní hospicové péče tím rozvíjet tzv. žádoucí trajektorií péče o pacienty v závěru života | viz dokument » |
9.1 | Realizovat cíle a opatření Krajského plánu péče o duševní zdraví pro Ústecký kraj a průběžně vyhodnocovat jejich realizaci | viz dokument » |
9.2 | Vytvořit pracovní skupinu pro realizaci Krajského plánu péče o duševní zdraví pro Ústecký kraj a aktivit reformy péče o duševní zdraví (navázat na aktivity projektu MULTIDISCIPLINARITA). | viz dokument » |
9.3 | Aktivity reformy péče o duševní zdraví realizovat prostřednictvím Řídícího výboru reformy péče o duševní zdraví projektu MULTIDISCIPLINARITA | viz dokument » |
10.1 | Připravit Koncepci rozvoje zdravotní péče Krajské zdravotní, a.s. (koncepce podnikatelské činnosti) | viz dokument » |
10.2 | Podporovat realizaci konkrétních cílů a opatření Koncepce rozvoje zdravotní péče Krajské zdravotní, a.s. (koncepce podnikatelské činnosti) | viz dokument » |
10.3 | Podporovat realizaci investičních aktivit Krajské zdravotní, a.s. podporujících obnovu a rozvoj infrastruktury péče páteřních nemocnic Ústeckého kraje (v rámci pověření výkonem služeb obecného hospodářského zájmu) | viz dokument » |
11.1 | Připravit a v orgánech kraje projednat Koncepci udržitelnosti a rozvoje Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje, poskytující zdravotní služby, v jejichž rámci je na základě tísňové výzvy, poskytována zejména přednemocniční neodkladná péče osobám se závažným postižením zdraví nebo v přímém ohrožení života | viz dokument » |
12.1 | Připravit a realizovat plán transformace služeb poskytovaných Kojeneckými ústavy Ústeckého kraje ve vazbě na probíhající legislativní změny v péči o děti do 3 let (vyhotovení konceptu služeb ve vztahu k možnému přesunu do sféry sociálních služeb), analyzovat budoucí využití areálu a navrhnout příslušná opatření | viz dokument » |
13.1 | Definovat koncept role Psychiatrické léčebny Petrohrad nejen v rámci reformy péče o duševní zdraví ale globálně ve vztahu ke struktuře poskytované péče, efektivnímu využití personálních i prostorových kapacit napříč poskytovateli zdravotních služeb kraje (využití synergických efektů dlouhodobé ošetřovatelské péče a péče akutních oddělní nemocnic) | viz dokument » |
13.2 | Aktualizovat a postupně realizovat opatření Transformačního plánu Psychiatrické léčebny Petrohrad v rámci reformy péče o duševní zdraví | viz dokument » |
14.1 | Podpora personálního zajištění zdravotních služeb | viz dokument » |
14.2 | Podpora geografické dostupnosti a kapacit primární péče | viz dokument » |
14.3 | Optimalizace struktury kapacit lůžkové péče | viz dokument » |
14.5 | Kvalita (adekvátní trajektorie) péče v závěru života | viz dokument » |
14.6 | e-Health a elektronizace zdravotnictví | viz dokument » |
14.7 | Prevence nemocí, podpora veřejného zdraví, screening | viz dokument » |
14.8 | Kvalita péče pacientů s chronickým nebo dlouhodobým onemocněním | viz dokument » |
14.9 | Management řízení a udržitelného financování zdravotnictví Ústeckého kraje | viz dokument » |
14.10 | Prosazování realizace národních strategií ve zdravotnictví | viz dokument » |
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji 2022-2024
2 | Zvýšení podílu odpovědnosti obcí na protidrogové politice | viz dokument » |
2 | Zajištění provázanosti programů léčby a resocializace závislých osob a osob ohrožených závislostí se zdravotní péčí | viz dokument » |
1 | Zajištění dostupné a kvalitní péče o osoby závislé a závislostí ohrožené v Ústeckém kraji ve všech oblastech prevence závislostí a udržení potřebné finanční podpory | viz dokument » |
2 | Podpora a rozvoj systému koordinace na místní i krajské úrovni | viz dokument » |
Ústecký krajský plán vyrovnání příležitostí 2021-2025
6.1 | Zajistit osobám se zdravotním postižením takovou asistenci, aby mohly uplatnit svá práva ve všech oblastech života. | viz dokument » |
7.2 | Podpora vzniku služeb pro specifické cílové skupiny jako například osoby s poruchou autistického spektra, kombinované diagnózy aj. | viz dokument » |
9.1 | Pokračovat v naplňování databáze bezbariérových zdravotnických zařízení | viz dokument » |
13.2 | Podporovat tvůrčí a umělecký potenciál osob se zdravotním postižením. | viz dokument » |
13.3 | Podpora zapojení osob se zdravotním postižením do sportovních aktivit. | viz dokument » |
Strategie protidrogové politiky Ústeckého kraje 2015-2018
1.1 | Zajištění realizace kvalitních programů primární prevence v Ústeckém kraji | viz dokument » |
3.2 | Zajištění provázanosti programů léčby a resocializace závislých osob a osob ohrožených závislostí se zdravotní péčí | viz dokument » |
Plán pokrytí území Ústeckého kraje výjezdovými základnami zdravotnické záchranné služby (2015)
1.1 | Řešení limitu dosažitelnosti stanovený dojezdovou dobou do 20 minut | viz dokument » |