Štětí
Znak Štětí

Web provozuje NSZM ČR

Štětí

Strategický plán rozvoje města Štětí do r. 2024 [akt. 2021]

GesceSpolugesceSpolupráce
1. Kvalitní veřejný prostor / Technická infrastruktura a majetek města
1.1 Sídliště a veřejná prostranství
1.1.1 Revitalizace sídlišť a veřejných prostranství ve městě
1.1.1.1 Revitalizace sídlišť a parterů ulic Jiráskova, Školní, Alšova a Mánesova - revitalizace zeleně vč. využití dešťové vody
1.1.1.2 Projekt regenerace sídliště (v souladu s podmínkami Ministerstva pro místní rozvoj)
1.1.2 Revitalizace návsí a veřejných prostranství v místních částech
1.1.2.1 Revitalizace návsi Brocno včetně vybudování retenční nádrže (rybníčku)
1.1.2.2 Revitalizace návsi Počeplice
1.1.2.3 Revitalizace návsi Radouň včetně obnovy rybníčku
1.2 Infrastruktura a služby v místních částech
1.2.1 Dopravní komunikace v místních částech
1.2.1.1 Obnova a údržba sítě polních a lesních cest vč. vlastnického vypořádání - hlavní trasy
1.2.1.2 Most nad železniční tratí za Peluncem (vazba na cestovní ruch)
1.2.1.3 Bezpečné přechody na obcích (zejm. Radouň apod.)
1.2.1.4 Soubor opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v místní části Radouň a to včetně přechodu
1.2.1.5 Zpomalovací semafor a bezpečný přechod pro chodce k autobusové zastávce v Hněvicích.
1.2.1.6 Obnova komunikací v místních částech
1.2.1.7 Obnova a údržba sítě polních a lesních cest vč. vlastnického vypořádání - vedlejší trasy
1.2.2 Služby v místních částech
1.2.2.1 Sběrný dvůr a detašované pracoviště Štětských komunálních služeb v Radouni - revitalizace brownfield
1.2.2.2 Nastavení systému mobilních svozů pro obce Čakovice, Veselí a Újezd
1.3 Efektivní správa majetku města
1.3.1 Modernizace, ekologizace a úspory v provozu majetku města
1.3.1.1 Prostor před kinem a část Husova náměstí
Zlepšení systému sběru, třídění a likvidace komunálního odpadu - (polopodzemní kontejnery - III. etapa
Zlepšení systému sběru, třídění a likvidace komunálního odpadu - (polo)/podzemní kontejnery - IV. etapa
Bezbariérová trasa k radnici - dopravní řešení Mírového náměstí
1.3.1.2 Zlepšení systému sběru, třídění a likvidace komunálního odpadu - (polo)/podzemní kontejnery - I. etapa
1.3.1.3 Rekonstrukce a modernizace městského stadionu - II. etapa
1.3.1.4 Elektronické úřední desky na místních částech (pilotně Radouň, Chcebuz).
1.3.1.5 Využití budov města pro energetické účely - střecha ZŠ Ostrovní ad.
1.3.1.6 Zavlažovací systém na horním travnatém hřišti na městském stadionu
1.3.1.7 Kulturní středisko - zateplení střechy, modernizace klimatizace a půdní vestavba pro archiv měst. úřadu
1.3.1.8 Městské KINO - modernizace klimatizace
1.3.1.9 Moderní bezbariérová radnice a úřad pro občany
1.3.1.10 Nové náměstí - architektonické dořešení severní části (stávající "kašna s pannou")
1.3.1.11 Přesun infocentra do přízemí kina vč. vybudování literární kinokavárny s free wifi
1.3.1.12 Rozšíření zázemí pro Hasičský záchranný sbor ÚK - stavební úprava zbrojnice
1.3.1.13 Zlepšení systému sběru, třídění a likvidace komunálního odpadu - (polo)/podzemní kontejnery - II. etapa
1.3.1.14 Nové zásahové vozidlo pro hasiče (cisterna) - výhled do 5 let
1.3.1.15 Nové náměstí - architektonické dořešení jižní části - skloubit parkování, občanskou vybavenost a amfiteátr
1.3.1.16 Rozšíření štětského hřbitova vč. výstavby rozlučkové místnosti, zřízení rozptylové loučky a zajištění parkování
1.3.1.17 Perspektivní využití stávající městské tržnice
1.3.2 Systém financování a obnovy majetku
1.4 Technologická zlepšení pro život ve městě
1.4.1 Projekt SMART City ("chytré město")
1.4.1.1 Chytré autobusové zastávky a lepší organizace veřejné autobusové dopravy ve městě
1.4.1.2 Prověření podmínek realizace projektu "SMART City" ve Štětí
1.4.1.2 Veřejná dobíjecí stanice pro elektromobily u radnice (ve spolupráci s ČEZ)
1.4.1.3 Veřejná dobíjecí stanice pro elektromobily a elektrokola u cyklostezky v Hněvicích (ve spolupráci s ČEZ)
2. Sociální oblast a bezpečí / Vzdělávání / Volný čas
2.1 Bezpečí ve městě, nežádoucí jevy
2.1.1 Zvyšování pocitu bezpečí, omezování sociálně patologických jevů
2.1.1.1 Kontinuální snižování rizik souvisejících s užíváním nelegálních látek a snižování počtu nových uživatelů návykových látek skrze prevenci jejich nabídky
2.1.1.5 Drogová prevence
2.1.1.2 Podporovat informovanost o aktuální bezpečnostní situaci skrze web, zpravodaj a veřejná fóra
2.1.1.6 Zvyšování důvěry (MP, PČR) doložené zvyšováním počtu oznámení
2.1.1.1 Nová budova Obvodního oddělení Policie ČR a služebny Městské policie Štětí v Pivovarské ulici - Integrovaný záchranný systém
2.1.1.4 Rozšíření kamerového systému - osazení monitorovacích kamer na vjezdech/výjezdech do/z města
2.1.1.2 Odborné sociální (dluhové) poradenství
2.1.1.3 Posílení rodičovských kompetencí ve 20 domácnostech s cílem podpořit zdravý osobnostní vývoj problémových dětí
2.1.1.4 Primární prevence návykových látek a dalších forem rizikového chování
2.1.1.5 Snižování počtu nápadu trestných činů a přestupků (agrese – loupež, hospody, vandalismus) proti předchozímu roku aktivitami doplňujícími standardní nástroje příslušných institucí (SOUD, PČR, MP)
2.2 Kvalitní vzdělávání - ZŠ a MŠ
2.2.1 Provázané fungování ZŠ a MŠ, zvyšování efektivity vzdělávání a eliminace výchovných problémů
2.2.1.1 100 dětí ze socio-kulturně znevýhodňujícího prostředí přijímá podporu v rámci vzdělávací kariéry a dosahu je v nich díky této podpoře lepších výsledků
2.2.1.2 Koordinovaný postup při řešení problémových jevů ve vzdělávacích institucích
2.2.1.3 Podpůrné / servisní centrum pro školská zařízení (žáky, učitele, rodiče)
2.2.1.4 Zvyšování podpory žáků a rodičů při řešení příčin výchovných problémů a snížení počtu jejich případů o 25 procent
2.2.1.5 30 dětí ze socio-kulturně znevýhodňujícího prostředí je lépe připraveno na vzdělávací kariéru a dosahuje v nich lepších výsledků
2.2.1.6 Zajistit kapacity pro děti mladší tří let
2.2.2 Rozšíření a spolupráce v systému vzdělávání
2.2.2.1 Přístavba ZŠ Školní - rozšíření kapacity školních družin a tříd I. stupně, úprava kuchyně a jídelny vč. vybudování WC v jídelně
Nová fasáda hlavní budovy ZUŠ
Přístavba interaktivní učebny EZHZT/nahrávacího studia ZUŠ
Venkovní učebna ZŠ TGM
Modernizace jazykové učebny ZŠ TGM
Konektivita škol, doplňková aktivita rekonstrukce šaten ZŠ TGM
Modernizace odborných učeben ZŠ TGM
Modernizace kmenových učeben ZŠ TGM
Rekonstrukce školní zahrady ZŠ Ostrovní
ZŠ Školní - rekonstrukce školního hřiště, výměna povrchu
ZŠ Školní -řešení klimatizace, rekuperace a fotovoltaika
2.2.2.2 Rekonstrukce zahrad mateřských škol
2.2.2.3 Sportovní základní škola - spolupráce s Národním olympijským centrem vodních sportů
2.2.2.4 Spolupráce škol a podnikatelů
2.2.2.5 Muzeum papíru a výroby papírů
2.2.2.6 Zlepšení podmínek na základních školách pro přírodovědné a polytechnické vzdělávání (specializ. učebny, dílny apod.)
2.3 Podmínky pro volný čas (všech věkových skupin)
2.3.1 Volnočasové zázemí a aktivity
2.3.1.1 Cvičiště pro hasiče
2.3.1.2 Doplnění atrakcí na městském koupališti - tobogán a kamikadze
2.3.1.3 Modernizace dětských hřišť + výstavba nového (závazek společnosti LIDL) Místo DH vybudován v r. 2021-2 nový Workoutový park u věžáků.
2.3.1.4 Zatraktivnění pro cestovní ruch (muzeum, vesnická památková zóna - propagace)
2.3.1.5 Solnice v Počeplicích (kulturní památka)
2.3.1.6 Spolková místnost ve Stračí
2.3.1.7 Sportovní hřiště v Čakovicích
2.3.1.8 Sportovní hala - víceúčelová
2.3.1.9 Sportovní hřiště s mantinely využitelné v zimě jako otevřené kluziště
2.3.1.10 Úprava lomu u Panské cesty - zázemí pro trempování
2.3.1.11 Víceúčelové sportovní hřiště na Chcebuzi
2.3.1.12 Volnočasový areál mládeže "Horovka" - skatepark, parkour, workout
2.3.1.13 Přírodní hřiště s lanovým centrem na lesním hřišti ve Stračí
2.3.1.14 Založení nových zahrádkářských kolonií (osad)
2.3.1.15 Turistická rozhledna
2.3.1.16 Jump park - pozn.: podněty ze školních fór a fóra Zdravého města
2.3.1.17 Areál pro airsoft - pozn.: podněty ze školních fór a fóra Zdravého města
2.3.1.18 Městský wellness bazén se saunovým světem
2.3.2 Zajištění možnosti kvalitního trávení volného času pro děti a mládež
2.3.2.1 60 dětí ze socio-kulturně znevýhodňujícího prostředí se účastní volnočasových a zájmových aktivit a rozšiřování jejich nabídky
2.3.2.2 Transformace Otevřeného klubu mládeže (OKM) na Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež
2.4 Město a stárnutí populace
2.4.1 Kvalitní bydlení pro seniory
2.4.1.1 Zmapování aktuální a výhledové potřeby místních obyvatel v oblasti rozsahu a intenzity poskytovaných sociálních služeb
2.4.1.2 Zmapování aktuální a výhledové potřeby místních obyvatel v oblasti rozsahu a intenzity poskytovaných sociálních služeb
2.4.1.3 Adaptace dalších bytů v majetku města na bezbariérový standard - plán rekonstrukcí
2.4.1.4 Adaptace dalších bytů v majetku města na bezbariérový standard - plán rekonstrukcí
2.5 Situace v sociálně problémových lokalitách
2.5.1 Bydlení pro nízkopříjmové domácnosti, kultivace vyloučených lokalit
2.5.1.1 6 domácností získalo lepší bydlení a to si udrželo
2.5.1.2 Omezování „obchodování s chudobou“ zhoršující individuální situaci domácností a zvyšující napětí ve městě
2.5.1.3 Pilotní ověření implementace systému sociálního bydlení na lokální úrovni v obci Štětí
2.5.1.4 Ve 3 objektech tvořících SVL nájemníci spolupracují na kultivaci bydlení v jejich domě, je snížena míra devastace městského majetku (na „běžnou“ úroveň) a napětí v jeho okolí
2.5.1.5 Revitalizace veřejného prostranství v lokalitě ulice 1. máje vč. okolí SŠ a VOŠ obalové techniky Štětí
2.5.1.6 Sociální služba - terénní programy
2.5.1.7 Výstavba bezbariérových malometrážních bytů se sociálně únosným nájemným pro seniory a zdravotně postižené
2.5.1.8 Zajištění standardního bydlení i pro nízkopříjmové domácnosti
2.5.1.9 Konverze Ubytovny pro potřeby města
2.5.2 Pracovní příležitosti pro dlouhodobě nezaměstnané, minimalizace práce na černo
2.5.2.1 25 dlouhodobě nezaměstnaných získalo zaměstnání (našlo uplatnění na trhu práce) každý rok, v každém roce 50 osob získává praxi/kompetence k nástupu do zaměstnání
2.5.2.2 Minimálně 40 domácností pracuje na významné snížení dluhu a 5 domácností dosáhne na oddlužení, které usnadnění rozhodování o přijetí legální práce
2.5.3 Posilování rodičovských kompetencí ve vyloučených lokalitách
2.5.3.1 50 rodin je skrze sociální služby podpořeno v rozvoji rodičovských kompetencí
2.5.3.2 Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi ve Štětí
3. Životní prostředí ve městě / Krajina
3.1 Protipovodňová ochrana
3.1.1 Kvalitní protipovodňová ochrana města a místních částí
3.1.1.1 Dořešení protipovodňových opatření ve Štětí
3.1.1.2 Ochrana proti přívalovým dešťům - obce Radouň, Čakovice, Brocno, Chcebuz a Stračí
3.1.1.3 Pasportizace dešťových kanalizací v místních částech
3.1.1.4 Protipovodňová ochrana obce Počeplice
3.1.1.5 Protipovodňová ochrana obce Hněvice
3.2 Kvalita ovzduší, zeleň, hluk
3.2.1 Zlepšování kvality ovzduší, péče o zeleň, snižování hluku
3.2.1.1 Koncepce správy, údržby a obnovy zeleně s ohledem na negativní dopady sucha
3.2.1.2 Opatření ke snížení hlukové a prachové zátěže z dopravy u ZŠ Ostrovní
3.2.1.3 Revitalizace funkčních ploch a prvků sídelní zeleně včetně využití dešťové vody
3.2.1.4 Revitalizace zeleně v lokalitě "Ostrov" a na labském nábřeží
3.2.1.5 Výsadba nové izolační zeleně podél komunikací a průmyslových areálů
3.2.1.6 Zpracování hlukové mapy - město i místní části (zejm. Čakovice) včetně návrhu konkrétních opatření ke snížení hlukové zátěže
3.3 Odpadní vody
3.3.1 Odvádění a kvalitní likvidace odpadních vod
3.3.1.1 Odkanalizování 4 rodinných domů v ulici Lukešova - napojení na kanalizační síť Štětí
Odkanalizování části ulice Stračenská
3.3.1.2 Odkanalizování obce Počeplice - nová ČOV na Labi
3.3.1.3 Odkanalizování obce Stračí - napojení na kanalizační síť Štětí
3.3.1.4 Odkanalizování obcí Brocno, Chcebuz a Radouň - nová ČOV na Obrtce
3.3.1.5 Odkanalizování ulice U Cementárny - napojení na kanalizační síť Štětí
3.4 Ekologická stabilita a krajina
3.4.1 Posilování ekologické stability a péče o krajinu, likvidace černých skládek
3.4.1.1 Posílení ekologické stability přírody a krajiny v CHKO Kokořínsko
3.4.1.2 Asanace rozsáhlých černých skládek v krajině - zejm. katastr obce Brocno
3.4.1.3 Komplexní pozemkové úpravy
3.4.1.4 Systematická obnova alejí jako významného krajinného prvku
3.4.1.5 Snižování rizika vodní a větrné eroze - poldry, remízy, biopásy (zejm. okolí Radouně aj.)
3.5 Problematická území a stavby
3.5.1 Brownfieldy a nevyhovující stavby
3.5.1.1 Areál chcebuzského statku (kulturní památka)
3.5.1.2 Bývalá traktorka
3.5.1.3 Hřbitovní zeď a hrobka na hřbitově na Chcebuzi (kulturní památka)
3.5.1.4 Zámek na Brocně
3.5.1.5 Ubytovna č. 4 - vlastní firma SLAMONT
3.5.1.6 Ubytovny č. 7 a 8 (tzv. ZRUP) - vlastní firma TEREK
3.5.1.7 Kaplička (zbrojnice) na návsi na Brocně
4. Doprava / Bydlení
4.1 Komunikace, chodníky a parkování
4.1.1 Budování a údržba komunikací a chodníků, systém parkování
4.1.1.1 Místní komunikace nad tratí (nad nádražím Štětí) spojující oba přejezdy - bezpečnost
Nový sjezd na labské nábřeží ze silnice č. 261 (z prostoru za zahrádkami)
4.1.1.2 Místní propojovací komunikace z ulice Ostrovní na silnici č. II/261
4.1.1.3 Rekonstrukce ulice Stračenská (od ulice Obchodní k obchvatu)
4.1.1.4 Parkoviště v ulici Alšova (za domem ROTO)
4.1.1.5 Parkoviště v ulici Obchodní (za domy č.p. 541 - 543)
4.1.1.6 Parkoviště v ulici Obchodní (za domy č.p. 673 - 680)
4.1.1.7 Parkoviště v ulici Ostrovní (mezi domy č.p. 474 a 475)
4.1.1.8 Propojení labského nábřeží s prostorem za ZŠ Ostrovní - nový bezbečný přechod
4.1.1.9 Nový sjezd na labské nábřeží ze silnice č. 261 (z prostoru za zahrádkami)
4.1.1.10 Zprostupnění cesty pro pěší za areálem městského stadionu
4.1.1.11 Rekonstrukce místní komunikace Újezd - křižovatka Strachaly/Bylochov
4.1.1.12 Stezka pro pěší a cyklisty mezi Štětím a Počeplicemi
4.1.1.13 Veřejné osvětlení a chodníky na štětském mostě - výdaje na spoluúčast související s investiční akcí Ústeckého kraje
4.1.1.14 Nová parkovací místa ve Štětí - vytipování nových lokalit
4.2 Cyklo a pěší doprava
4.2.1 Zlepšení cyklodopravy po městě s důrazem na bezpečnost
4.2.1.1 Cyklostezka v úseku od štětského mostu kolem přístavu k zahrádkám dále k Labi (podél silnice č. 261)
4.2.1.2 Bezpečný průjezd cyklistů křižovatkou ulic Dlouhá a Cihelná směrem k papírnám
4.2.1.3 Cyklogenerel města Štětí
4.2.1.4 Bezpečný průjezd cyklistů kolem obchodního domu Směr
4.2.2 Cyklostezky, pěší a alternativní doprava
4.2.2.1 Revitalizace území a cesty za areálem papíren (kolem kynologického cvičiště až pod Hoštecký kopec)
4.2.2.2 Veřejné přístaviště na Labi - přístupová komunikace a osvětlení
4.3 Veřejná doprava, dopravní infrastruktura
4.3.1 Krajská a státní dopravní infrastruktura, veřejná doprava
4.3.1.1 Dořešení dálničního přivaděče na D8 (obchvat Roudnice n. L. a Předonína)
4.3.1.2 Rekonstrukce silničního mostu v Radouni (ev. č. 26120-2)
4.3.1.3 Rekonstrukce štětského mostu včetně opravy původního sjezdu z mostu na štětské straně po vybudování nového sjezdu
4.3.1.4 Oprava nádražní budovy v Hněvicích vč. podchodu
4.3.1.5 Vhodnější propojení štětského a hněvického nádraží veřejnou dopravou
4.3.1.6 Opravy přístupových cest a komunikací k vlakovému nádraží Štětí a Hněvice
4.3.1.7 Veřejné přístaviště na Labi
4.3.1.8 Celková rekonstrukce štětského vlakového nádraží vč. bezbariérového přístupu a zprostupnění směr Stračí
4.4 Bydlení ve městě a místních částech
4.4.1 Výstavba bytových domů
4.4.1.1 Výstavba domu s nájemními byty (využití dotačních programů MMR, IROP)
4.4.1.2 Výstavba domova pro seniory s kvalitní zdravotní a sociální péčí
4.4.1.3 Výstavba komunitního domu pro seniory
4.4.1.4 Výstavba moderní bytovky s podzemními garážemi
4.4.2 Atraktivní lokality pro individuální výstavbu
4.4.2.1 Zpracování nového územního plánu
4.4.2.2 Zasíťování parcel v lokalitě Stračí
4.4.2.3 Zasíťování parcel v návaznosti na ulici Šípková
5. Spolupráce na rozvoji města s krajem a podniky
5.1 Zdravotní služby
5.1.1 Zlepšování dosažitelnosti zdravotních služeb pro obyvatele
5.1.1.1 Analýza možnosti centralizace zdravotních služeb do městské polikliniky
2.1.1.3 Rozšíření systému tísňové signalizace pro seniory a zdravotně postižené
5.1.1.2 Zajištění operativní dostupnosti lékařské pohotovosti a okolnich poliklinik a nemocnic prostřednictvím služby speciální sanitky nebo seniordopravy
5.1.1.3 Zlepšení dostupnosti zdravotní péče vč. rozšíření služeb lékařů
5.2 Služby státu a kraje sídlící ve Štětí
5.2.1 Zachování a dostupnost služeb státu a kraje ve městě
5.2.1.1 Obhajoba Pověřeného obecního úřadu případně posun na Obec s rozšířenou působností
5.2.1.2 Služby České pošty a Úřadu práce
5.2.1.3 Zřízení výjezdové základny Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje
5.2.1.4 Zachování Obvodního oddělení Policie ČR a výjezdové Stanice Hasičského záchranného sboru
5.3 Rozvoj města s významnými místními podniky
5.3.1 Kvalitní rozvoj města ve spolupráci s Mondi a.s.
5.3.1.1 Koordinace zajištění služeb do budoucna - provozování čistírny odpadních vod (ČOV)
5.3.1.2 Koordinace zajištění služeb do budoucna - provozování skládky odpadů a zajištění příjmů z ní plynoucích
5.3.1.3 Uzavření nového partnerství s Mondi a dalšími místními firmami - určení společných priorit pro komplexní rozvoj Štětska
5.3.1.4 Zapojení podnikatelských subjetků do financovní rozvoje města - např. tzv. "PPP projekty" (partnerství soukr. a veřejného
5.3.1.5 Koordinace zajištění služeb do budoucna - dodávka tepla a teplé vody vč. využití zemního plynu jako alternativního zdroje energie
5.4 Nadregionální projekty
5.4.1 Inovativní projekty nadregionálního významu
5.4.1.1 Nová loděnice se sportovním, relaxačním a vzdělávacím zázemím u Labe
5.4.1.2 Alternativní bezpečná stezka pro pěší do Račic
5.4.1.3 Nová lávka přes Labe propojující obec Hněvice a Štětí přes areál vodních sportů vč. podchodu pod obchvatovou silnicí (za ZŠ Ostrovní)
5.4.1.4 Sportovně - vzdělávací aktivity ve splupráci s Národním olympijským centrem vodních sportů a Akademie vodních sportů
5.4.1.5 Národní olympijské centrum vodních sportů v Račicích - propojení aktivit s městem Štětí
TISK
i