
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
hlavní město PRAHA
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu

Správa věcí veřejných a územní rozvoj

Životní prostředí

Udržitelná spotřeba a výroba

Doprava

Zdraví

Místní ekonomika

Vzdělávání a výchova

Kultura a místní tradice, sport

Sociální prostředí

Zemědělství a venkov

Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Strategický plán hl. m. Prahy [akt. 2016]
2.4 | Vzdělávání | viz dokument » |
Strategický dokument
Koncepce prevence kriminality hl. m. Prahy na léta 2024 až 2028
6 | Prevence kybernetické kriminality a rizikové chování v kyberprostoru | viz dokument » |
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy hl. m. Prahy 2024-2028
I.1 | Zápis nové MŠ – navýšení kapacity stávající MŠ – zápis nového místa poskytování vzdělávání na území HMP v místech aktuální a dlouhodobé potřeby do rejstříku | viz dokument » |
I.2 | Podpora výuky jazyků a rozvoj polytechnické výchovy v předškolním vzdělávání | viz dokument » |
I.3 | Podpora výuky základních tělovýchovných návyků a sportovních činností a prevence proti úrazům a zraněním dětí předškolního věku. | viz dokument » |
I.4 | Podpora integrace dětí s odlišným mateřským jazykem (OMJ) | viz dokument » |
I.5 | Podpora nabídky logopedické péče | viz dokument » |
I.6 | Snížení počtu odkladů povinné školní docházky | viz dokument » |
II.1 | Zápis nové ZŠ – navýšení kapacity stávající ZŠ – zápis nového místa poskytování vzdělávání na území HMP v místech aktuální a dlouhodobé potřeby do rejstříku | viz dokument » |
II.2 | Aktualizace školních vzdělávacích programů | viz dokument » |
II.3 | Podpora výuky cizích jazyků | viz dokument » |
II.4 | Podpora žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). | viz dokument » |
II.5 | Podpora polytechnické výchovy, matematické, finanční, čtenářské a přírodovědné gramotnosti na základních školách a podpora výchovy ke kreativitě | viz dokument » |
II.6 | Podpora výuky základních tělovýchovných návyků a sportovních činností a prevence proti úrazům a zraněním žáků | viz dokument » |
II.7 | Zvyšování a prohlubování odborné kvalifikace pedagogických pracovníků a zvyšování jejich prestiže | viz dokument » |
II.8 | Podpora investičních akcí a podpora vybavenosti základních škol | viz dokument » |
II.9 | Podpora školních poradenských služeb a školních psychologů a odstraňování vnější diferenciace na základním stupni vzdělávání | viz dokument » |
II.10 | Podpora kreativity, podnikavosti a spoluúčasti žáků na činnosti školy, včetně spoluúčasti žáků na výuce | viz dokument » |
III.1 | Zápis nové ZUŠ – navýšení kapacity stávající ZUŠ – zápis nového místa poskytování vzdělávání na území HMP v místech aktuální a dlouhodobé potřeby do rejstříku | viz dokument » |
III.2 | Zahraniční prezentace žáků ZUŠ, mobilita a podpora projektů ZUŠ. Podpora a rozvoj vzdělávání seniorů na ZUŠ prostřednictvím Akademie umění a kultury pro seniory HMP | viz dokument » |
IV.1 | Zápisy nových středních škol, nových míst poskytování vzdělávání nebo navyšování kapacit středních škol | viz dokument » |
IV.2 | Podpora technických oborů, matematické a přírodovědné gramotnosti | viz dokument » |
IV.3 | Podpora výuky cizích jazyků | viz dokument » |
IV.4 | Podpora inovace školních vzdělávacích programů | viz dokument » |
IV.5 | Podpora integrace žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) | viz dokument » |
IV.6 | Podpora spolupráce se zaměstnavateli, sociálními partnery a spolupráce s partnery z oblasti kulturních a kreativních průmyslů | viz dokument » |
IV.7 | Podpora zvyšování a prohlubování kvalifikace pedagogů a posilování jejich prestiže | viz dokument » |
IV.8 | Podpora investičních akcí, vybavení škol a školských zařízení, digitalizace a inovace výukových pomůcek | viz dokument » |
IV.9 | Podpora školních poradenských služeb a školních psychologů | viz dokument » |
IV.10 | Podpora kreativity, podnikavosti a spoluúčasti žáků na činnosti školy, včetně spoluúčasti žáků na výuce | viz dokument » |
V.1 | Zápisy nových vyšších odborných škol, nových míst poskytování vzdělávání nebo navyšování kapacit vyšších odborných škol (VOŠ) | viz dokument » |
V.2 | Podpora vyššího odborného vzdělávání při realizaci opatření vedoucích k funkčnímu a inovativnímu systému vyššího odborného vzdělávání | viz dokument » |
V.3 | Podpora vzdělávání v konzervatořích při realizaci opatření vedoucích inovativním vzdělávacím metodám a mobilitě účastníků vzdělávání v konzervatořích | viz dokument » |
VI.1 | Zápisy nových základních škol speciálních, nových míst poskytování vzdělávání nebo navyšování kapacit základních škol speciálních, zápis nových oborů vzdělání Základní škola speciální. Zápis a posilování kapacit středních škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami | viz dokument » |
VI.2 | Podpora a rozvoj sítě škol poskytujících vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami zřizovaných HMP | viz dokument » |
VI.3 | Rozšíření nabídky vzdělávacích akcí v oblasti vzdělávání dětí žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami | viz dokument » |
VI.4 | Zápisy nových subjektů školských poradenských zařízení, nových míst poskytování školských služeb. | viz dokument » |
VI.5 | Zachování sítě školských poradenských zařízení na území HMP (PPP, SPC) | viz dokument » |
VI.6 | Podpora programů primární prevence v PPP a zefektivnění podpory školských poradenských zařízení. | viz dokument » |
VII.1 | Zápis nových školských zařízení pro zájmové vzdělávání, zvyšování kapacit školních družin a školních klubů | viz dokument » |
VII.2 | Zkvalitňování mimoškolního života dětí a mládeže (ZŠ) | viz dokument » |
VII.3 | Zkvalitňování mimoškolního života dětí a mládeže (SŠ) | viz dokument » |
VIII.1 | Zřizování nových škol a rozšiřování kapacit škol s právem státní jazykové zkoušky | viz dokument » |
VIII.2 | Podpora integrace žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) v jazykových školách | viz dokument » |
VIII.3 | Zápis nových školských zařízení, zapisovaných školských služeb a kapacity nových školských zařízení | viz dokument » |
VIII.4 | Podpora školských zařízení a služeb | viz dokument » |
IX.1 | Zápis nových školských zařízení a kapacity nových školských zařízení | viz dokument » |
IX.2 | Podpora efektivní péče o ohrožené děti a podpora odborné péče v dětských domovech | viz dokument » |
IX.3 | Podpora klientů ústavní a ochranné výchovy, vzdělávání pedagogických pracovníků při práci s dětmi které jsou klienty ústavní ochranné výchovy | viz dokument » |
X.1 | Systematické vzdělávání pedagogických i dalších pracovníků školských zařízení v oblasti EVVO | viz dokument » |
X.2(1 | Podpora sítí škol v oblasti EVVO a propojení mezi aktivitami EVVO ve školách a školských zařízeních i v rámci mimoškolní činnosti | viz dokument » |
X.2(2 | Zajištění výuky v bezprostředním kontaktu s přírodou, podpora zřizování venkovních učeben a badatelen pro výuku obsahující informace o EVVO | viz dokument » |
X.3 | Realizace kvalitních vzdělávacích programů EVVO ve školách a školských zařízeních | viz dokument » |
X.4 | Rozvoj mimoškolní činnosti pro děti a mládež | viz dokument » |
X.5 | Podpora škol a školských zařízení při implementaci opatření směřujících ke zavádění a zkvalitnění systému vzdělávání pro udržitelnost | viz dokument » |
X.6 | Podpora škol a školských zařízení při implementaci opatření směřující ke zavádění a zkvalitnění systému vzdělávání pro udržitelnost | viz dokument » |
X.7 | Podpora škol a školských zařízení v oblasti well-beingu, duševního zdraví a bezpečného prostředí | viz dokument » |
X.8 | Podpora škol a školských zařízení v oblasti pohybových aktivit a školního sportu | viz dokument » |
X.9 | Podpora aktivit k posílení prevence rizikového chování a podpora sociálního klimatu ve školách | viz dokument » |
X.11 | Zkvalitňování výuky nadaných dětí, žáků a studentů | viz dokument » |
X.12 | Podpora zkvalitňování výuky cizích jazyků na všech stupních a typech škol | viz dokument » |
X.13 | Podpora zavedení a udržení systému celoživotního učení na území HMP | viz dokument » |
X.14 | Zkvalitňování výuky pro žáky se specifickými poruchami učení a chování | viz dokument » |
X.15 | Program podpory odborného vzdělávání na území HMP | viz dokument » |
XI.1 | Podpora pedagogických pracovníků, jejich vzdělávání, zvyšování jejich kvalifikace a prestiže | viz dokument » |
XI.2 | Podpora řídících pracovníků a širšího managementu škol na všech úrovních | viz dokument » |
XI.3 | Podpora řízení školského systému na území HMP v souladu se Strategií 2030+ | viz dokument » |
Plán regionální péče o duševní zdraví v hl. m. Praze 2024-2027
3.1 | Nastavení systému kvality --- Je nastaven systém kontroly kvality služeb. | viz dokument » |
Krajský akční plán III Praha (2023)
1.1 | Systémově rozvíjet pracovníky škol v oblasti podnikavosti a zvýšit jejich motivaci k podpoře podnikavosti žáků ve škole | viz dokument » |
1.2 | Podporovat spolupráci a peer-to-peer sdílení zkušeností mezi žáky různých typů (a stupňů) škol při společných projektech | viz dokument » |
1.3 | Podporovat samostatné aktivity žáků, žákovských projektů a participativních přístupů ve škole | viz dokument » |
1.4 | Rozvíjet centrum podpory podnikavosti (CPP) v Praze | viz dokument » |
2.1 | Připravit, realizovat a hodnotit dlouhodobé komunikační strategie na podporu povědomí veřejnosti a na podporu motivace a zájmu žáků k polytechnickému vzdělávání | viz dokument » |
2.2 | Rozšířit a prohloubit stávající spolupráci mezi školami všech stupňů vč. zapojení školských a poradenských zařízení a dalších sociálních partnerů a pokračovat v aktivitách navazujících na úspěšné projekty (zejm. KAP, IKAP) | viz dokument » |
2.3 | Udržet vysoký standard materiálně-technické vybavenosti škol pro zvýšení uplatnitelnosti absolventů | viz dokument » |
2.4 | Zvýšit odbornou kvalifikaci PP v klíčových oblastech digitálních a technologických trendů | viz dokument » |
2.5 | Podpořit tvorbu atraktivních a inovativních vzdělávacích materiálů pro polytechnické vzdělávání s důrazem na integraci oblasti konceptu STEM, cirkulární ekonomiky a EVVO a jejich sdílení | viz dokument » |
3.1 | Podpořit odborný a osobnostní rozvoj PP pražských SŠ a VOŠ tak, aby byli připraveni na změny, které probíhají v oblasti odborného vzdělávání | viz dokument » |
3.2 | Podpořit spolupráci škol se zaměstnavateli a vytvářet dlouhodobá partnerství tak, aby se zlepšila kvalita vzdělávání a zvýšila se uplatnitelnost absolventů | viz dokument » |
3.3 | Využívat školu jako centrum excelence (podporovat rozvoj center excelence a jejich využití v celoživotním učení) | viz dokument » |
3.4 | Udržovat a rozvíjet funkční systém předvídatelné podpory budování infrastruktury odborného vzdělávání s ohledem na inovace | viz dokument » |
3.5 | Podporovat povědomí o možnostech a nezbytnosti celoživotního profesního vzdělávání | viz dokument » |
4.1 | Rozvíjet klíčové kompetence žáků | viz dokument » |
4.2 | Zvýšit profesionalitu a motivaci PP v oblasti kariérového rozvoje žáků | viz dokument » |
4.3 | Rozvíjet školní poradenská pracoviště v oblasti KP | viz dokument » |
4.4 | Zabezpečit spolupráci školy se sociálním okolím (zaměstnavateli a rodiči) | viz dokument » |
5.1 | Zvýšit kompetence PP v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti žáků | viz dokument » |
5.2 | Zvyšovat kompetence PP v oblasti mediální gramotnosti | viz dokument » |
5.3 | Zvyšovat kompetence PP v oblasti čtenářské gramotnosti s důrazem na oblast odborné literatury a technické dokumentace | viz dokument » |
6.1 | Rozšířit učební materiály pro výuku matematiky na SŠ zohledňující aktuální vývoj IT technologií a šíření příkladů dobré praxe | viz dokument » |
6.2 | Podpořit sjednocení úrovně matematické gramotnosti žáků 1. a 4. ročníků SŠ | viz dokument » |
6.3 | Podporovat zapojení PP a žáků do aktivit rozvíjejících matematickou gramotnost | viz dokument » |
6.4 | Zjistit úroveň FG na jednotlivých školách jako východiska pro identifikaci a realizaci opatření vedoucích k dosažení žádoucí úrovně FG {standardu obyvatele ČR) | viz dokument » |
6.5 | Snižovat nerovnosti prostřednictvím přístupu ke kvalitnímu vzděláváni v oblasti FG {zvýšení kvality výuky FG) | viz dokument » |
6.6 | Zvýšit kvalitu FG s důrazem na komplexní přistup a propojení didaktiky souběžným rozvojem vice gramotností | viz dokument » |
7.1 | Podpořit rozvoj kompetenci PP / pracovníků v zájmovém a neformálním vzdělávání vedoucích k rozvoji potenciálu každého žáka a účastníka zájmového a neformálního vzděláváni | viz dokument » |
7.2 | Podpořit školní úspěch žáků z rodin s nízkým SES ze strany školy (důraz na aktivní práci školy, materiální podporu, podporu efektivního trávení volného času) | viz dokument » |
7.3 | Zlepšit podmínky k realizaci jazykové přípravy pro vícejazyčné žáky a žáky s OMJ | viz dokument » |
7.4 | Podpořit profesionální přistup k rozvoji nadaných i mimořádně nadaných žáků (dětí) a účastníků neformálního vzdělávání | viz dokument » |
7.5 | Podpořit PP při zohledňování wellbeingu žáků jako předpokladu úspěchu ve vzdělávání | viz dokument » |
7.6 | Rozvíjet demokratickou kulturu školy a participaci žáků na životě školy a komunity | viz dokument » |
7.7 | Propojovat formální a neformální vzděláváni | viz dokument » |
8.1 | Realizovat pedagogickou diagnostiku na středních školách a pracovat s jejími závěry | viz dokument » |
8.2 | Podporovat formativní přístupy k hodnocení (na výkon žáků nahlížet jako na proces, v němž může uspět každý žák) | viz dokument » |
8.3 | Individualizovat a diferencovat výuku, tvořit individuální plány s gradovanými úlohami a vyhodnocováním důkazů o učení všech žáků | viz dokument » |
8.4 | Realizovat manažerské vzděláváni (leadership) pro vedeni škol a profesionální supervize PP (vedené certifikovanými supervizory, členy supervizních asociací ČR) | viz dokument » |
9.1 | Rozvíjet digitální kompetenci/gramotnost PP v kontextu vývoje IT | viz dokument » |
9.2 | Podpořit kvalitní materiální vybavení pro ICT v SŠ | viz dokument » |
9.3 | Rozvíjet pedagogické digitální kompetence | viz dokument » |
Regionální inovační strategie hl. m. Prahy (revize 2023) [akt. 2023]
Rozvíjet prostředí stimulující inovace a fungující partnerství | viz dokument » | |
Podporovat snazší vznik a rozvoj znalostně intenzívních firem | viz dokument » | |
Rozvíjet místní lidské zdroje pro potřeby znalostní ekonomiky | viz dokument » | |
Zvyšovat intenzitu internacionalizace v oblasti výzkumu a inovací | viz dokument » |
Plán regionální péče pro oblast duševního zdraví v Praze 2020-2030
3A.8 | VOLNÝ ČAS/REKREACE Praha podporuje využívání běžných programů v komunitě lidmi s duševním onemocněním, cíleně podporuje programy umožňující jejich sebeuplatnění a seberealizaci (např. formou výtvarných aktivit). | viz dokument » |
3B.4 | ŠKOLY Pracovníci ve školách mají dostatečné personální kapacity, odborné znalosti a dovednosti pro vzdělávání dětí s potížemi v oblasti duševního zdraví | viz dokument » |
4.2 | Všichni odborní pracovníci ve službách pro duševní zdraví jsou vzdělávání v tématech jako je multidisciplinární přístup, recovery přístup, v měkkých dovednostech (práce se vztahem, respektující komunikace apod.), ve znalosti lidských práv a jejich uplatňování v praxi, ve znalosti konceptu patient-centered care, ve znalosti komunitní péče. | viz dokument » |
4.3 | Pracovníci spolupracujících služeb (praktičtí lékaři, pracovníci IZS, škol, úřadů veřejné správy, ad. Jsou vzděláváni v základních znalostech a přístupech v oblasti péče o duševní zdraví. | viz dokument » |
5.3 | Existují a jsou podporovány destigmatizační programy a programy prevence v oblasti duševního zdraví pro děti a mládež. | viz dokument » |
5.4 | Každoročně probíhají destigmatizační a edukační aktivity pro jednotlivé cílové skupiny - pracovníci veřejné správy včetně IZS, pracovníci zdravotních a sociálních služeb, školství, lidé s duševním onemocněním a jejich rodinní příslušníci, novináři a pracovníci médií, místní komunity. | viz dokument » |
7.1 | Přeměna systému existujících sociálních a zdravotních služeb na služby, které umožní na území Prahy naplňovat potřeby osob s duševním onemocněním (s ohledem na rozdílné diagnózy, věk apod.) v souladu s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením. | viz dokument » |
7.2 | Nastavení systému hodnocení úrovně naplňování Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením ve zdravotnických a sociálních službách na území Hl.m.Prahy a v organizacích, které MHMP zřizuje (např.s využitím standardů WHO Quality Rights Tool Kit). | viz dokument » |
Koncepce politiky hl. m. Prahy ve vztahu k národnostním menšinám 2021-2025
zapojit vědecké instituce i odbornou veřejnost ke spolupráci | viz dokument » | |
spolupracovat na tvorbě vzdělávacích programů o multikulturním prostředí HMP obecně a o jednotlivých menšinových ve spolupráci DNM a zástupců národnostních menšin | viz dokument » | |
realizovat přednáškové a výukové programy v prostorách knihovny a vzdělávacího centra DNM | viz dokument » | |
oslovit ZŠ a SŠ na území HMP ve spolupráci s odborem SML MHMP k vytvoření vzdělávacích programů dle individuálních požadavků a potřeb škol a vzdělávacích zařízení | viz dokument » | |
vytvořit pracovní listy k tématu národnostních menšin, které by byly využity jako podpůrné informačně-vzdělávací materiály při akcích pro širokou veřejnost, kterých se účastní děti a mládež | viz dokument » | |
v rámci vzdělávacího centra DNM nabídnout lektorské programy mapující historii a současnost života národnostních menšin na území HMP | viz dokument » | |
zpracovat návrh vzdělávacího programu pro dospělé (v rámci programů celoživotního vzdělávání) k tématu národnostních menšin, který by se ucházel o akreditaci příslušného resortu (přednostně určeného akreditovaného školení pro úředníky, pedagogy apod.) | viz dokument » | |
zajistit účast prostřednictvím vlastního stánku na výstavě pražského středního školství Schola Pragensis pro možnost navázání spolupráce se SŠ a současně za účelem zvýšení informovanosti pedagogů, mládeže a veřejnosti | viz dokument » |
Kulturní politika hl. m. Prahy 22+ (2022)
Spoluprací nejdál dojdeš: spolupracovat napříč kulturní obcí, budovat partnerství napříč veřejné správy, rozvíjet tvůrčí potenciál dětí od školního věku... | viz dokument » |
Plán rozvoje sportu a sportovních zařízení v hl. m. Praze 2021-2032
2.2 | Podpora vyšší informovanosti široké veřejnosti | viz dokument » |
3.2 | Využití potenciálu školních sportovišť | viz dokument » |
6.1 | Oblast rekreačně-výkonostního sportu | viz dokument » |
Koncepce primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na území hl. m. Prahy 2022-2027
Cíl 2: Zvýšení podílu zapojených škol do systému SEPA, zvýšení počtu škol zapojených do systémové podpory rozvoje kvality PPRCH | viz dokument » | |
Cíl 3: Vzdělávání pedagogů, pracovníků školských poradenských pracovišť, rodičů apod. s akcentem na definovaná prioritní témata. Navyšování kompetencí pedagogů v oblasti PPRCH tak, aby se zvyšoval počet pedagogů, kteří si uvědomují svoji nezastupitelnou roli v realizaci všeobecné PPRCH, vědomě pracují na vytváření bezpečného prostředí ve škole i v kolektivu, působí na děti preventivně a jsou vnímaví při každodenním kontaktu s nimi. | viz dokument » |
Strategie Hlavního města Prahy pro oblast závislostního chování 2022-2027
2 | Podpořit kompetence žáků pomáhající zamezit výskytu rizikové chování včetně závislostí | viz dokument » |
3 | Podpořit budování bezpečného klima a zdravých vztahů ve školách | viz dokument » |
Koncepce hl. m. Prahy pro oblast integrace cizinců 2022–2027 [akt. 2022]
4.A.21 | Zajištění jazykové přípravy a podpory | viz dokument » |
4.B.25 | Systémové a kontinuální vzdělávání dospělých | viz dokument » |
4.B.26 | Posílení informovanosti v oblasti vzdělávání dospělých cizinců | viz dokument » |
Cirkulární Praha 2030: Strategie hl. m. Prahy pro přechod na cirkulární ekonomiku (2022)
SC3/V | Podpora inovací v produkci jídla (vertikální farmy, hydroponie, aquaponie, šetrnější zpracování; poskytnutí prostoru, logistika) | viz dokument » |
SC6/I | Podpora sdílené ekonomiky, občanských iniciativ a podnikatelských subjektů v CE | viz dokument » |
SC6/II | Podpora pilotních projektů a inovací, zapojení vědy a výzkumu | viz dokument » |
SC6/III | Komunikace, vzdělávání a osvěta pro CE | viz dokument » |
Strategie adaptace hl. m. Prahy na změnu klimatu (2017)
1.F | Zlepšit podmínky v oblasti environmentálního vzdělávání, podpořit monitoring a výzkum dopadů klimatické změny v Praze | viz dokument » |
Strategie podpory alternativních pohonů v hl. m. Praze do roku 2030
1.3 | Mobilita jako služba | viz dokument » |
Krajská koncepce environmentálního vzdělání, výchovy a osvěty hl. m. Prahy 2016-2025
SC1 | Cílem prioritní oblasti je do roku 2025 zvýšit kvalitu EVVO na školách, posílit klíčové kompetence EVVO u dětí a mládeže ve školním i mimoškolním prostředí a zlepšit jejich vztah k životnímu prostředí a jednání v jeho prospěch. | viz dokument » |
SC2 | Cílem je do roku 2025 zajistit pozitivní změnu vnímání životního prostředí ze strany veřejnosti a dalších specifických skupin, což povede ke změně chování a aktivnímu zapojování občanů do ochrany životního prostředí a udržitelného rozvoje, zejména v rámci městských částí. Cílem je tedy zajistit systematickou a dlouhodobou podporu klíčových ekovýchovných a ekoporadenských aktivit a projektů v Praze pro veřejnost, rodiny a specifické skupiny zkvalitňováním a rozšiřováním nabídky vzdělávacích programů. Dílčím cílem je vtáhnout podnikatelský sektor do aktivit EVVO a motivovat jeho zástupce k environmentálně odpovědnému jednání. | viz dokument » |
SC3 | Cílem je do roku 2025 posílit již vytvořenou síť infrastruktury a metodickou podporu v oblasti EVVO za účelem zvyšování kvality poskytovaných služeb. Toho bude dosaženo postupným a koncepčním zapojováním městských částí, zajištěním dostatečného množství odborníků a navazováním vzájemné spolupráce a partnerství mezi všemi subjekty a skupinami. Dalším cílem je nastavení a implementace evaluačních mechanismů za účelem reflexe, vyhodnocování programů a aktivit. | viz dokument » |
SC4 | Cílem je do roku 2025 zajistit fungující koordinační systém EVVO založený na stabilní organizační struktuře a rozvinout spolupráci a funkční komunikaci mezi jednotlivými subjekty EVVO. Současně také zvyšovat informovanost veřejnosti prostřednictvím kvalitního informačního systému EVVO a s využitím moderních informačních zdrojů, což zajistí poskytování kvalitních a aktuálních informací o životním prostředí obyvatelům a návštěvníkům Prahy. Dalším cílem je zabezpečení stabilního financování aktivit EVVO vč. většího zapojení městských částí a dalších zdrojů do systému financování. | viz dokument » |
Strategický prováděcí dokument
Strategie romské integrace v hlavním městě Praze 2022-2030
1.1 | Zajistit dětem ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí předškolní přípravu | viz dokument » |
1.2 | Zajistit úspěch dětí ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí v hlavním vzdělávacím proudu na základní škole | viz dokument » |
1.3 | Zajistit kvalitní vzdělávání pro všechny žáky základních škol | viz dokument » |
1.4 | Zajistit pro děti ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí navazující vzdělávání | viz dokument » |
1.5 | Zajistit pro děti a mládež volnočasové a sportovní vyžití a zájmové vzdělávání | viz dokument » |
5.1 | Odstranit stereotypní pohledy na Romy a další menšiny a předcházet útokům na tyto menšiny | viz dokument » |
6.1 | Budovat identitu Romů a podporovat jejich skupinové sebevědomí | viz dokument » |
Operační program Praha – pól růstu ČR (2014)
4.1 | Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let | viz dokument » |
4.2 | Zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím posílení inkluze v multikulturní společnosti | viz dokument » |
4.3 | Zvýšení dostupnosti zařízení péče o děti | viz dokument » |