
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
hlavní město PRAHA
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu
Správa věcí veřejných a územní rozvoj
Životní prostředí
Udržitelná spotřeba a výroba
Doprava
Zdraví
Místní ekonomika
Vzdělávání a výchova
Kultura a místní tradice, sport
Sociální prostředí
Zemědělství a venkov
Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Strategický plán hl. m. Prahy [akt. 2016]
| 2.1 | Významný region | viz dokument » |
| 2.2 | Podnikání a inovace | viz dokument » |
| 2.3 | Kulturní značka | viz dokument » |
Strategický dokument
Koncepce Smart Prague 2030 [akt. 2024]
| 1 | Pokročilá analýza dopravního proudu na komunikacích: Vyhodnocování dat ze sčítání a sledování automobilové, pěší a cyklo dopravy | viz dokument » |
| 2 | E-mobilita: Podpora infrastruktury pro e-mobilitu | viz dokument » |
| 4 | Mobilita jako služba (MaaS): Intermodální plánování v mobilní aplikaci PID Lítačka – městská aplikace pro dopravu, parkování, využívání sharingových služeb | viz dokument » |
| 1 | Podpora digitalizace procesů odpadového hospodářství | viz dokument » |
| 2 | Měření mikroklimatických parametrů a adaptace na změnu klimatu | viz dokument » |
| 1 | Systematizace monitorování trendů, výzev a potřeb v oblasti inovací | viz dokument » |
| 2 | Inovační laboratoř pro participativní co- design a uživatelské testování inovativních řešení | viz dokument » |
| 3 | Podpora rychlého a efektivního prototypování a pilotování | viz dokument » |
| 4 | Monitoring a vyhodnocování inovačních projektů | viz dokument » |
| 5 | Organizační a procesní modely zavádění inovativních řešení | viz dokument » |
| 6 | Budování znalostní báze skrze mezinárodní spolupráci a projekty | viz dokument » |
| 1 | Koordinace kontinuální výměny informací a budování znalostní báze mezi klíčovými aktéry | viz dokument » |
| 2 | Budování kapacit a kompetencí | viz dokument » |
| 3 | Smart Prague Index (SPI) | viz dokument » |
Strategie příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy 2024-2027
| 1.1 | Cestovní ruch s vysokou přidanou hodnotou | viz dokument » |
| 1.2 | tvorba a komunikace nabídky pro kultivovanou a bonitní klientelu | viz dokument » |
| 1.3 | Podnikání v cestovním ruchu | viz dokument » |
| 2.1 | Strategickým řízením k odolné destinaci | viz dokument » |
| 2.2 | Rozhodování založené na datech | viz dokument » |
| 3.1 | Budování a rozvoj infrastruktury v cestovním ruchu | viz dokument » |
| 4.1 | Vztah rezidentů a podnikatelů k Praze | viz dokument » |
| 4.2 | Partnerstvím k prosperitě a udržitelnosti | viz dokument » |
| 4.3 | Spoluprací a inovacemi ke špičkovým službám | viz dokument » |
Strategie rozvoje bydlení v hl. m. Praze (2021)
| 1.1 | Vytvořit stavebníkům podmínky pro rychlejší bytovou výstavbu | viz dokument » |
| 1.4 | Zvýšit kvalitu nově vystavěného prostředí s důrazem na jeho udržitelnost | viz dokument » |
Plán regionální péče o duševní zdraví v hl. m. Praze 2024-2027
| 1.3 | Podpora zavádění inovativních metod --- Existuje systém podpory zavádění inovativních metod do praxe. | viz dokument » |
Krajský akční plán III Praha (2023)
| 3.2 | Podpořit spolupráci škol se zaměstnavateli a vytvářet dlouhodobá partnerství tak, aby se zlepšila kvalita vzdělávání a zvýšila se uplatnitelnost absolventů | viz dokument » |
Regionální inovační strategie hl. m. Prahy (revize 2023) [akt. 2023]
| Rozvíjet prostředí stimulující inovace a fungující partnerství | viz dokument » | |
| Podporovat snazší vznik a rozvoj znalostně intenzívních firem | viz dokument » | |
| Rozvíjet místní lidské zdroje pro potřeby znalostní ekonomiky | viz dokument » | |
| Zvyšovat intenzitu internacionalizace v oblasti výzkumu a inovací | viz dokument » |
Plán regionální péče pro oblast duševního zdraví v Praze 2020-2030
| 3A.3 | ZAMĚSTNÁVÁNÍ Bude zajištěna variabilní a individuální podpora při návratu na pracovní trh. Předpokládáme, že celkem 726 osob s dlouhodobým duševním onemocněním v kraji bude potřebovat podporu při nalezení a udržení práce. | viz dokument » |
Cirkulární Praha 2030: Strategie hl. m. Prahy pro přechod na cirkulární ekonomiku (2022)
| SC1/I | Město jako banka materiálů, evidence a maximální recyklace stavebního materiálu | viz dokument » |
| SC1/II | Snížení stavebního odpadu realizací demoličních postupů, které umožňují znovuvyužití materiálů. | viz dokument » |
| SC1/III | Nová výstavba i renovace splňují požadavky na cirkularitu zdrojů a udržitelné využívání materiálů. | viz dokument » |
| SC1/IV | Udržitelný provoz, renovace má prioritu před novou výstavbou | viz dokument » |
| SC2/III | Využití tepla z odpadních vod a energie vod | viz dokument » |
| SC3/V | Podpora inovací v produkci jídla (vertikální farmy, hydroponie, aquaponie, šetrnější zpracování; poskytnutí prostoru, logistika) | viz dokument » |
| SC4/IV | Průběžně a systematicky komunikovat a šířit osvětu mezi obyvateli, podnikatelskými subjekty i na úrovni národní legislativy. | viz dokument » |
| SC5/I | Zohlednění principů cirkulární ekonomiky ve veřejných zakázkách | viz dokument » |
| SC5/III | Principy CE a šetření primárními zdroji jako východisko projektů města | viz dokument » |
| SC6/I | Podpora sdílené ekonomiky, občanských iniciativ a podnikatelských subjektů v CE | viz dokument » |
| SC6/II | Podpora pilotních projektů a inovací, zapojení vědy a výzkumu | viz dokument » |
| SC7/II | Nastavení indikátorů pro cirkulární ekonomiku (CE) | viz dokument » |
| SC7/III | Komunikace cílů Strategie pro přechod na CE a jejich plnění | viz dokument » |
Akční plán snižování hluku aglomerace Praha (2019)
| 1.D | Stavebně-technická opatření | viz dokument » |
| 2.D | Stavebně-technická opatření | viz dokument » |
| 3.C | Stavebně-technická opatření | viz dokument » |
| 4.A | Urbanisticko-architektonická opatření | viz dokument » |
| 4.B | Stavebně-technická opatření | viz dokument » |
Strategie adaptace hl. m. Prahy na změnu klimatu (2017)
| 1.A | Zlepšovat mikroklimatické podmínky v Praze a snižovat negativní vliv extrémních teplot, vln horka a městského tepelného ostrova na obyvatele Prahy | viz dokument » |
| 1.C | Snižovat energetickou náročnost Prahy a podpořit adaptaci budov | viz dokument » |
Strategie podpory alternativních pohonů v hl. m. Praze do roku 2030
| 1.3 | Mobilita jako služba | viz dokument » |
Plán udržitelné mobility hl. m. Prahy a okolí (2019)
| • | Provázanost veřejné dopravy s ostatními druhy dopravy (B) • Finanční udržitelnost dopravního systému (L) • Procesní podpora udržitelné mobility a efektivní správy města (M) • Udržitelný územní rozvoj Pražské metropolitní oblasti (N) • Ekonomický rozvoj města (O) | viz dokument » |
Strategie rozvoje veřejných prostranství hl. m. Prahy (2014)
| Definování úlohy veřejného prostoru a veřejných prostranství ve městě, a to jak v jeho fyzické, tak dějové a ideové rovině | viz dokument » | |
| Stanovení důležitosti existence a kvality veřejného prostoru a veřejných prostranství v hodnotové hierarchii tvorby a užívání města | viz dokument » | |
| Definování vlastností komplexní kvalityveřejných prostranství | viz dokument » | |
| B | Infrastrukturní a technická úloha | viz dokument » |
| Celostní kvalita | viz dokument » | |
| Kvalita funkčnosti | viz dokument » | |
| Kvalita veřejného prostranství ve smyslové, emoční a poznávací rovině | viz dokument » | |
| Pobytové kvality | viz dokument » | |
| Kvalita pohybu | viz dokument » | |
| Možnost užívání pro všechny obyvatele | viz dokument » | |
| Dostupnost, prostupnost | viz dokument » | |
| Svoboda volby | viz dokument » | |
| Lidské měřítko | viz dokument » | |
| Bezpečnost | viz dokument » | |
| Komunikativnost | viz dokument » | |
| Čitelnost — možnost identifikace s prostředím | viz dokument » | |
| Přiměřený sociální kontakt | viz dokument » | |
| Flexibilita | viz dokument » | |
| Udržitelnost | viz dokument » | |
| Územní plánování a projekční příprava | viz dokument » |
Strategický prováděcí dokument
Strategie romské integrace v hlavním městě Praze 2022-2030
| 2.1 | Vytvořit pracovní příležitosti pro osoby těžce uplatnitelné na trhu práce | viz dokument » |
| 2.2 | Zajistit pro osoby v systému prostupného zaměstnávání síť podpůrných služeb a programů | viz dokument » |
Akční plán pro implementaci územní energetické koncepce hl. m. Prahy 2018-2022
| 1.2 | Výstavba nových příp. přestavba vybraných objektů v majetku HMP na budovy s téměř nulovou spotřebou energie resp. inteligentní stavby | viz dokument » |
| 2.3 | Podpora nadstandardně efektivní nové výstavby a rekonstrukcí (jiných investorů než města) | viz dokument » |
| 5.2 | Průřezová podpůrná opatření k implementaci ÚEK | viz dokument » |
Operační program Praha – pól růstu ČR (2014)
| 1.1 | Vyšší míra mezisektorové spolupráce stimulovaná regionální samosprávou | viz dokument » |
| 1.2 | Snazší vznik a rozvoj znalostně intenzivních firem | viz dokument » |
| 4.3 | Zvýšení dostupnosti zařízení péče o děti | viz dokument » |

