Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
hlavní město PRAHA
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu
Správa věcí veřejných a územní rozvoj
Životní prostředí
Udržitelná spotřeba a výroba
Doprava
Zdraví
Místní ekonomika
Vzdělávání a výchova
Kultura a místní tradice, sport
Sociální prostředí
Zemědělství a venkov
Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Strategický plán hl. m. Prahy [akt. 2016]
2.1 | Významný region | viz dokument » |
2.2 | Podnikání a inovace | viz dokument » |
2.3 | Kulturní značka | viz dokument » |
Strategický dokument
Strategie rozvoje bydlení v hl. m. Praze (2021)
1.1 | Vytvořit stavebníkům podmínky pro rychlejší bytovou výstavbu | viz dokument » |
1.4 | Zvýšit kvalitu nově vystavěného prostředí s důrazem na jeho udržitelnost | viz dokument » |
Plán regionální péče o duševní zdraví v hl. m. Praze 2024-2027
1.3 | Podpora zavádění inovativních metod --- Existuje systém podpory zavádění inovativních metod do praxe. | viz dokument » |
Krajský akční plán III Praha (2023)
3.2 | Podpořit spolupráci škol se zaměstnavateli a vytvářet dlouhodobá partnerství tak, aby se zlepšila kvalita vzdělávání a zvýšila se uplatnitelnost absolventů | viz dokument » |
Regionální inovační strategie hl. m. Prahy (revize 2023) [akt. 2023]
Rozvíjet prostředí stimulující inovace a fungující partnerství | viz dokument » | |
Podporovat snazší vznik a rozvoj znalostně intenzívních firem | viz dokument » | |
Rozvíjet místní lidské zdroje pro potřeby znalostní ekonomiky | viz dokument » | |
Zvyšovat intenzitu internacionalizace v oblasti výzkumu a inovací | viz dokument » |
Plán regionální péče pro oblast duševního zdraví v Praze 2020-2030
3A.3 | ZAMĚSTNÁVÁNÍ Bude zajištěna variabilní a individuální podpora při návratu na pracovní trh. Předpokládáme, že celkem 726 osob s dlouhodobým duševním onemocněním v kraji bude potřebovat podporu při nalezení a udržení práce. | viz dokument » |
Cirkulární Praha 2030: Strategie hl. m. Prahy pro přechod na cirkulární ekonomiku (2022)
SC1/I | Město jako banka materiálů, evidence a maximální recyklace stavebního materiálu | viz dokument » |
SC1/II | Snížení stavebního odpadu realizací demoličních postupů, které umožňují znovuvyužití materiálů. | viz dokument » |
SC1/III | Nová výstavba i renovace splňují požadavky na cirkularitu zdrojů a udržitelné využívání materiálů. | viz dokument » |
SC1/IV | Udržitelný provoz, renovace má prioritu před novou výstavbou | viz dokument » |
SC2/III | Využití tepla z odpadních vod a energie vod | viz dokument » |
SC3/V | Podpora inovací v produkci jídla (vertikální farmy, hydroponie, aquaponie, šetrnější zpracování; poskytnutí prostoru, logistika) | viz dokument » |
SC4/IV | Průběžně a systematicky komunikovat a šířit osvětu mezi obyvateli, podnikatelskými subjekty i na úrovni národní legislativy. | viz dokument » |
SC5/I | Zohlednění principů cirkulární ekonomiky ve veřejných zakázkách | viz dokument » |
SC5/III | Principy CE a šetření primárními zdroji jako východisko projektů města | viz dokument » |
SC6/I | Podpora sdílené ekonomiky, občanských iniciativ a podnikatelských subjektů v CE | viz dokument » |
SC6/II | Podpora pilotních projektů a inovací, zapojení vědy a výzkumu | viz dokument » |
SC7/II | Nastavení indikátorů pro cirkulární ekonomiku (CE) | viz dokument » |
SC7/III | Komunikace cílů Strategie pro přechod na CE a jejich plnění | viz dokument » |
Akční plán snižování hluku aglomerace Praha (2019)
1.D | Stavebně-technická opatření | viz dokument » |
2.D | Stavebně-technická opatření | viz dokument » |
3.C | Stavebně-technická opatření | viz dokument » |
4.A | Urbanisticko-architektonická opatření | viz dokument » |
4.B | Stavebně-technická opatření | viz dokument » |
Strategie adaptace hl. m. Prahy na změnu klimatu (2017)
1.A | Zlepšovat mikroklimatické podmínky v Praze a snižovat negativní vliv extrémních teplot, vln horka a městského tepelného ostrova na obyvatele Prahy | viz dokument » |
1.C | Snižovat energetickou náročnost Prahy a podpořit adaptaci budov | viz dokument » |
Koncepce příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy (2020)
1.1 | Komunikovat a spolupracovat s Pražany | viz dokument » |
1.2 | Podporovat a budovat pozitivní vztahy mezi místní a návštěvnickou komunitou | viz dokument » |
2.1 | Pečovat o estetiku veřejného prostoru a jeho citlivé využívání | viz dokument » |
2.2 | Zajistit prostupnost dopravy | viz dokument » |
3.1 | Inovovat produkty cestovního ruchu | viz dokument » |
3.2 | Rozvoj spolupráce na všech úrovních | viz dokument » |
3.3 | Maximalizovat přínos cestovního ruchu | viz dokument » |
3.4 | Provádět výzkum, monitoring a evaluaci | viz dokument » |
Strategie podpory alternativních pohonů v hl. m. Praze do roku 2030
1.3 | Mobilita jako služba | viz dokument » |
Koncepce Smart Prague do roku 2030 (2017)
2.1 | Pražský fond čisté energie | viz dokument » |
2.2 | Zdravé a inteligentní veřejné budovy | viz dokument » |
4.1 | Big data v turismu | viz dokument » |
4.2 | Turismus v mobilu | viz dokument » |
4.3 | Pokročilé technologie pro turismus | viz dokument » |
6.1 | Centralizované zajištění datové infrastruktury | viz dokument » |
Plán udržitelné mobility hl. m. Prahy a okolí (2019)
• | Provázanost veřejné dopravy s ostatními druhy dopravy (B) • Finanční udržitelnost dopravního systému (L) • Procesní podpora udržitelné mobility a efektivní správy města (M) • Udržitelný územní rozvoj Pražské metropolitní oblasti (N) • Ekonomický rozvoj města (O) | viz dokument » |
Strategie rozvoje veřejných prostranství hl. m. Prahy (2014)
Definování úlohy veřejného prostoru a veřejných prostranství ve městě, a to jak v jeho fyzické, tak dějové a ideové rovině | viz dokument » | |
Stanovení důležitosti existence a kvality veřejného prostoru a veřejných prostranství v hodnotové hierarchii tvorby a užívání města | viz dokument » | |
Definování vlastností komplexní kvalityveřejných prostranství | viz dokument » | |
B | Infrastrukturní a technická úloha | viz dokument » |
Celostní kvalita | viz dokument » | |
Kvalita funkčnosti | viz dokument » | |
Kvalita veřejného prostranství ve smyslové, emoční a poznávací rovině | viz dokument » | |
Pobytové kvality | viz dokument » | |
Kvalita pohybu | viz dokument » | |
Možnost užívání pro všechny obyvatele | viz dokument » | |
Dostupnost, prostupnost | viz dokument » | |
Svoboda volby | viz dokument » | |
Lidské měřítko | viz dokument » | |
Bezpečnost | viz dokument » | |
Komunikativnost | viz dokument » | |
Čitelnost — možnost identifikace s prostředím | viz dokument » | |
Přiměřený sociální kontakt | viz dokument » | |
Flexibilita | viz dokument » | |
Udržitelnost | viz dokument » | |
Územní plánování a projekční příprava | viz dokument » |
Strategie řízení a rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy do roku 2020
SC8.1 | Analýza personální politiky úřadu | viz dokument » |
SC8.2 | Analýza potřeb úřadu směrem k lidským zdrojům a jejich uspokojení | viz dokument » |
SC8.5 | Využití moderních metod řízení lidských zdrojů (zejména ve vztahu k získávání nových zaměstnanců, k jejich adaptaci a rozvoji) | viz dokument » |
Krajský plán odpadového hospodářství hl. m. Prahy 2016-2025
C | Vytvořit podmínky a nastavit motivační prvky pro snižování surovinových a energetických zdrojů ve výrobních odvětvích a zvyšování využívání „druhotných surovin" v souvislosti s dalšími strategickými dokumenty (zejména Surovinovou politikou České republiky a Politikou druhotných surovin České republiky) | viz dokument » |
D | Podpořit všemi dostupnými prostředky zavádění nízkoodpadových a inovativních technologií šetřící vstupní suroviny a materiály a podpořit výrobní a průmyslovou sféru ve snaze optimalizovat procesy řízení výroby z hlediska naplnění cílů Programu. | viz dokument » |
K | Zvýšit aktivní úlohu výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti podpory Programu předcházení vzniku odpadů. | viz dokument » |
Strategický prováděcí dokument
Strategie romské integrace v hlavním městě Praze 2022-2030
2.1 | Vytvořit pracovní příležitosti pro osoby těžce uplatnitelné na trhu práce | viz dokument » |
2.2 | Zajistit pro osoby v systému prostupného zaměstnávání síť podpůrných služeb a programů | viz dokument » |
Akční plán pro implementaci územní energetické koncepce hl. m. Prahy 2018-2022
1.2 | Výstavba nových příp. přestavba vybraných objektů v majetku HMP na budovy s téměř nulovou spotřebou energie resp. inteligentní stavby | viz dokument » |
2.3 | Podpora nadstandardně efektivní nové výstavby a rekonstrukcí (jiných investorů než města) | viz dokument » |
5.2 | Průřezová podpůrná opatření k implementaci ÚEK | viz dokument » |
Operační program Praha – pól růstu ČR (2014)
1.1 | Vyšší míra mezisektorové spolupráce stimulovaná regionální samosprávou | viz dokument » |
1.2 | Snazší vznik a rozvoj znalostně intenzivních firem | viz dokument » |
4.3 | Zvýšení dostupnosti zařízení péče o děti | viz dokument » |