| Krajský akční plán III Praha (2023) |
| 1. | – Rozvoj podnikavosti, iniciativy a kreativity |
| 1.1 | Systémově rozvíjet pracovníky škol v oblasti podnikavosti a zvýšit jejich motivaci k podpoře podnikavosti žáků ve škole |
| 1.2 | Podporovat spolupráci a peer-to-peer sdílení zkušeností mezi žáky různých typů (a stupňů) škol při společných projektech |
| 1.3 | Podporovat samostatné aktivity žáků, žákovských projektů a participativních přístupů ve škole |
| 1.4 | Rozvíjet centrum podpory podnikavosti (CPP) v Praze |
| 2. | – Polytechnické vzdělávání |
| 2.1 | Připravit, realizovat a hodnotit dlouhodobé komunikační strategie na podporu povědomí veřejnosti a na podporu motivace a zájmu žáků k polytechnickému vzdělávání |
| 2.2 | Rozšířit a prohloubit stávající spolupráci mezi školami všech stupňů vč. zapojení školských a poradenských zařízení a dalších sociálních partnerů a pokračovat v aktivitách navazujících na úspěšné projekty (zejm. KAP, IKAP) |
| 2.3 | Udržet vysoký standard materiálně-technické vybavenosti škol pro zvýšení uplatnitelnosti absolventů |
| 2.4 | Zvýšit odbornou kvalifikaci PP v klíčových oblastech digitálních a technologických trendů |
| 2.5 | Podpořit tvorbu atraktivních a inovativních vzdělávacích materiálů pro polytechnické vzdělávání s důrazem na integraci oblasti konceptu STEM, cirkulární ekonomiky a EVVO a jejich sdílení |
| 3. | – Podpora odborného vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli |
| 3.1 | Podpořit odborný a osobnostní rozvoj PP pražských SŠ a VOŠ tak, aby byli připraveni na změny, které probíhají v oblasti odborného vzdělávání |
| 3.2 | Podpořit spolupráci škol se zaměstnavateli a vytvářet dlouhodobá partnerství tak, aby se zlepšila kvalita vzdělávání a zvýšila se uplatnitelnost absolventů |
| 3.3 | Využívat školu jako centrum excelence (podporovat rozvoj center excelence a jejich využití v celoživotním učení) |
| 3.4 | Udržovat a rozvíjet funkční systém předvídatelné podpory budování infrastruktury odborného vzdělávání s ohledem na inovace |
| 3.5 | Podporovat povědomí o možnostech a nezbytnosti celoživotního profesního vzdělávání |
| 4. | – Kariérové poradenství |
| 4.1 | Rozvíjet klíčové kompetence žáků |
| 4.2 | Zvýšit profesionalitu a motivaci PP v oblasti kariérového rozvoje žáků |
| 4.3 | Rozvíjet školní poradenská pracoviště v oblasti KP |
| 4.4 | Zabezpečit spolupráci školy se sociálním okolím (zaměstnavateli a rodiči) |
| 5. | – Podpora čtenářské gramotnosti |
| 5.1 | Zvýšit kompetence PP v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti žáků |
| 5.2 | Zvyšovat kompetence PP v oblasti mediální gramotnosti |
| 5.3 | Zvyšovat kompetence PP v oblasti čtenářské gramotnosti s důrazem na oblast odborné literatury a technické dokumentace |
| 6. | – Podpora matematické gramotnosti, podpora finanční gramotnosti |
| 6.1 | Rozšířit učební materiály pro výuku matematiky na SŠ zohledňující aktuální vývoj IT technologií a šíření příkladů dobré praxe |
| 6.2 | Podpořit sjednocení úrovně matematické gramotnosti žáků 1. a 4. ročníků SŠ |
| 6.3 | Podporovat zapojení PP a žáků do aktivit rozvíjejících matematickou gramotnost |
| 6.4 | Zjistit úroveň FG na jednotlivých školách jako východiska pro identifikaci a realizaci opatření vedoucích k dosažení žádoucí úrovně FG {standardu obyvatele ČR) |
| 6.5 | Snižovat nerovnosti prostřednictvím přístupu ke kvalitnímu vzděláváni v oblasti FG {zvýšení kvality výuky FG) |
| 6.6 | Zvýšit kvalitu FG s důrazem na komplexní přistup a propojení didaktiky souběžným rozvojem vice gramotností |
| 7. | – Rozvoj potenciálu každého dítěte, žáka, studenta a účastníka neformálního vzdělávání |
| 7.1 | Podpořit rozvoj kompetenci PP / pracovníků v zájmovém a neformálním vzdělávání vedoucích k rozvoji potenciálu každého žáka a účastníka zájmového a neformálního vzděláváni |
| 7.2 | Podpořit školní úspěch žáků z rodin s nízkým SES ze strany školy (důraz na aktivní práci školy, materiální podporu, podporu efektivního trávení volného času) |
| 7.3 | Zlepšit podmínky k realizaci jazykové přípravy pro vícejazyčné žáky a žáky s OMJ |
| 7.4 | Podpořit profesionální přistup k rozvoji nadaných i mimořádně nadaných žáků (dětí) a účastníků neformálního vzdělávání |
| 7.5 | Podpořit PP při zohledňování wellbeingu žáků jako předpokladu úspěchu ve vzdělávání |
| 7.6 | Rozvíjet demokratickou kulturu školy a participaci žáků na životě školy a komunity |
| 7.7 | Propojovat formální a neformální vzděláváni |
| 8. | - Podpora pedagogických, didaktických a manažerských kompetenci ve vzděláváni |
| 8.1 | Realizovat pedagogickou diagnostiku na středních školách a pracovat s jejími závěry |
| 8.2 | Podporovat formativní přístupy k hodnocení (na výkon žáků nahlížet jako na proces, v němž může uspět každý žák) |
| 8.3 | Individualizovat a diferencovat výuku, tvořit individuální plány s gradovanými úlohami a vyhodnocováním důkazů o učení všech žáků |
| 8.4 | Realizovat manažerské vzděláváni (leadership) pro vedeni škol a profesionální supervize PP (vedené certifikovanými supervizory, členy supervizních asociací ČR) |
| 9. | – průřezové téma: Digitální kompetence |
| 9.1 | Rozvíjet digitální kompetenci/gramotnost PP v kontextu vývoje IT |
| 9.2 | Podpořit kvalitní materiální vybavení pro ICT v SŠ |
| 9.3 | Rozvíjet pedagogické digitální kompetence |