| Strategický plán rozvoje městské části Praha-Dolní Počernice 2010-2015 |
| 1. | Územní rozvoj |
| 1.1 | Realizovat výstavbu a rozvoj městské části dle Územního plánu HMP |
| 1.2 | Dokončit revitalizaci centra městské části |
| 2. | Doprava |
| 2.1 | Zlepšit stav dopravní infrastruktury MČ |
| 2.2 | Snížit dopravní zatížení MČ |
| 2.3 | Zvýšit bezpečnost dopravy v městské části |
| 2.4 | Podporovat jiné druhy dopravy (alternativní k automobilové dopravě) |
| 3. | Školství |
| 3.1 | Zajistit dostatečnou kapacitu a kvalitu školských zařízení v návaznosti na rozvoj MČ |
| 3.2 | Poskytovat podporu projektům zaměřeným na problematiku rodin, dětí a mládeže |
| 4. | Veřejná správa a MA21 |
| 4.1 | Podpořit souvztažnost obyvatel k MČ i mezi sebou navzájem |
| 4.2 | Zajistit dobrou komunikaci městské části se svými občany i ostatními subjekty |
| 4.3 | Zkvalitnit výkon činností státní správy a místní samosprávy |
| 5. | Sociální oblast |
| 5.1 | Zlepšení infrastruktury pro poskytování sociálních služeb |
| 5.2 | Zlepšení kvality zdravotní péče |
| 6. | Životní prostředí |
| 6.1 | Zlepšení kvality urbánní zeleně ve městě |
| 6.2 | Environmentální vzdělávání |
| 6.3 | Realizovat projekty na snížení energetické náročnosti provozu budov a zařízení v majetku městské části, zvýšit podíl OZE na energetické potřebě městské části |
| 6.4 | Zvýšit podíl separovaného odpadu v MČ |
| 6.5 | Protipovodňová opatření |
| 6.6 | Usilovat o zajištění dobrého stavu veřejného pořádku v MČ |
| 7. | Bezpečnost |
| 7.1 | Posílit bezpečnost obyvatelstva v městské části |
| 7.2 | Posílit bezpečnost obyvatelstva v krizových situacích |
| 8. | Kultura a památky |
| 8.1 | Kvalitně pečovat o památkově chráněné a historicky cenné objekty v MČ |
| 8.2 | Udržovat vysokou úroveň kulturního a společenského života v MČ |
| 9. | Volný čas |
| 9.1 | Podporovat rozvoj neziskových organizací a volnočasových aktivit |
| 9.2 | Rozšířit a zkvalitnit infrastrukturu pro volnočasové aktivity |
| 9.3 | Podpořit vznik a rozvoj sportovních a rekreačních veřejných ploch |