☰
Praha 10
Hlavní web městské části
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Terminál pro člena
Portál člena
Další členové
Národní síť Zdravých měst
Praha 10
Web provozuje
NSZM ČR
Hlavní web městské části
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Portál člena NSZM ČR
DATAPLÁN pro člena
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka
›
Praha 10
› Strategické dokumenty
Praha 10
Strategické dokumenty
tisk
i
Web ke strategiím
Seřadit:
Dle typu
Abecedně
01. SPRÁVA VĚCÍ VEŘEJNÝCH A ÚZEMNÍ ROZVOJ
1.1
Úpravy veřejných prostorů připravovat v logické časové a prostorové návaznosti
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.2
Nízkonákladová drobná řešení jsou nedílnou součástí priorit Strategie
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.3
Veškeré stavební činnosti provádět koordinovaně se všemi partnery s cílem zamezit jednoúčelovým opravám a opakované stavební činnosti
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.4
V místech nové výstavby či obnovy areálů vytvořit podmínky pro doplnění veřejných prostorů a zlepšení prostupnosti a dostupnosti území
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.5
Liniové trasy technické infrastruktury seskupovat do koridorů tak, aby neomezovaly možnost využití veřejných prostorů a neomezovaly veřejnou zeleň
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.6
Informování obyvatel různými způsoby (web, noviny, výstavy…) je prvním krokem k zapojení veřejnosti do řešení veřejných prostorů
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.7
Zapojovat veřejnost do různých fází plánování – veřejná setkání, komunitní plánování, mítinky na místě, dotazníky atd. K podpoře zapojení veřejnosti do proměny veřejných prostorů slouží projekt Společně měníme Prahu 10
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.8
K proměně veřejných prostorů využívat všech dostupných projektů
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.9
Podporovat a rozvíjet fungující místa a osvědčená řešení (využívat místní znalosti a názory obyvatel)
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.10
Plán úprav veřejných prostorů bude vycházet z podpory obyvatel a z významu místa
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.11
Zajistit pravidelné financování veřejných prostorů a jejich proměny z rozpočtu městské části
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.12
Podpořit zvelebování veřejných prostorů systémem grantů městské části
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.13
Využívat další veřejné zdroje k spolufinancování úprav veřejných prostorů
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.14
Do spolufinancování zapojovat soukromý sektor, případně další partnery či zdroje (např. dotace a fondy), k tomu vytvořit a využívat podpůrné mechanismy
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.15
Pravidelně sledovat a vyhodnocovat postup na úpravách veřejných prostorů (hodnocení následně vhodným způsobem zveřejňovat)
[
SPVP Praha 10 2010
]
2.1
Respektovat stávající cesty, průchody, plácky, obnovovat zaniklé a vytvářet nové s ohledem na charakter místa, tím dbát na zlepšení prostupnosti území
[
SPVP Praha 10 2010
]
2.2
Zachovat stávající a vytvářet nabídku nových cest ve směru pohybu lidí, například ve vazbě na zastávky veřejné dopravy, školy, základní služby a vybavenost, sportovní a rekreační možnosti, významná pracoviště a další možné cíle
[
SPVP Praha 10 2010
]
2.3
Prostupnost území zajistit nepřetržitě, v odůvodněných a logických případech může být omezena (např. časově u pasáží, průchodů, vybraných parků a rekreačních ploch). Omezení prostupnosti nejsou přípustná, vzniknou-li tím slepé cesty
[
SPVP Praha 10 2010
]
2.4
Podporovat nabídku služeb a vybavenosti dle potřeb místních obyvatel
[
SPVP Praha 10 2010
]
2.5
Uplatňovat progresivní modelová řešení (např. v oblasti sociální a v oblasti životního prostředí) a veřejně je prezentovat (web, místní tisk, výstavy, konference...)
[
SPVP Praha 10 2010
]
2.6
. V nové zástavbě a v nových projektech dbát na dostatek veřejných prostorů a na prostupnost území. Zamezit tak vzniku „gated communities“ (uzavřených a neprostupných lokalit)
[
SPVP Praha 10 2010
]
3.1
Respektovat charakter místa a místní specifika (druh zástavby a její typ, topografie, ekonomické podmínky atd)
[
SPVP Praha 10 2010
]
3.2
Obnovovat tradiční prvky a detaily (materiály, tvarová řešení, umělecké prvky…) s ohledem na charakter místa
[
SPVP Praha 10 2010
]
3.3
Rozvíjet veřejné prostory s respektem k historii místa. Historii a její připomínky zakomponovat do nových řešení
[
SPVP Praha 10 2010
]
3.4
Podporovat a umožnit konání tradičních akcí a místních aktivit (obnovovat zaniklé trhy, slavnosti, případně podporovat vznik nových)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.1
Řešení veřejných prostorů musí odpovídat lidskému měřítku (detaily, členění, materiály...)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.2
Zajistit dostatečné zázemí veřejných prostorů (např. odpadkové koše, možnosti k sezení, dostupnost veřejných toalet s prostorem pro přebalování kojenců a pro invalidy)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.3
Využít veřejné prostory pro osvětu (informační tabule, historické fragmenty, výstavy pod širým nebem...)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.4
Mobiliář volit uživatelsky příjemný, srozumitelný (materiál, design, rozmístění, vhodnost využití pro různé uživatele)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.5
Uplatňovat vodní prvky (pítka, kašny, vodní plochy, kaskády...)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.7
Klást důraz na ekologický a mikroklimatický význam zeleně v městském prostředí
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.8
Městská zeleň má koncepční, kompoziční, estetickou a sociální funkci ve veřejném prostoru. Charakter, umístění a návrh zeleně bude těmto funkcím odpovídat
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.9
Stromořadí a travnaté plochy jsou potřebnou součástí uličního prostoru a veřejných zelených ploch. Jejich obnova a doplňování ve vhodných místech je potřebná zejména v blokové zástavbě
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.10
Součástí změn budou řešení omezující hluk ve veřejných prostorech (povrchy, technická a organizační opatření, omezení zdrojů hluku atd)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.11
Stanoviště tříděného odpadu jsou v koncepci hl. m. Prahy součástí veřejného prostoru. Rozmístění, uspořádání a úprava stanoviště je nedílnou součástí řešení veřejného prostoru. Potřebné je zavedení jejich jednotného vzhledu, úpravy a úklidu. Stanoviště tříděného odpadu je vhodné doplňovat o informace o třídění odpadů a o sběru nebezpečného odpadu
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.12
Ve vybraných exponovaných místech zřizovat podzemní kontejnery na tříděný odpad
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.13
Na vhodných místech zřizovat komunitní kompostárny
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.14
Reklamy ve veřejném prostoru musí odpovídat svým množstvím, velikostí a typem charakteru místa
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.2
Dopravní systém organizovat do uspořádaného celku tak, aby bylo zřejmé, že dopravní systém je součástí veřejného prostoru
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.4
Vozovku a parkovací místa dimenzovat úsporným způsobem s ohledem na pořadí priorit jednotlivých druhů dopravy a s ohledem na urbanistické a prostorové podmínky a skutečnost, že jde o komunikaci v městském prostředí a ve veřejném prostoru. Úspornější dimenzování vozovky povede ke snižování rychlosti, počtu vozidel a preferenci menších vozidel. Tím bude podpořena pěší i cyklistická doprava i další využívání prostoru lidmi
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.5
V obytných čtvrtích a v místech s vyšším pohybem chodců zavádět „Zóny 30“, zřizovat obytné zóny, v lokálních centrech zřídit pěší zóny
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.6
Minimalizovat svislé dopravní značení, zejména ve vedlejších ulicích a v obytných čtvrtích, upřednostňovat takové fyzické úpravy a takové změny v organizaci dopravy, které povedou k odstranění, případně minimalizaci potřeby svislého dopravního značení; tam, kde zůstane, zmenšovat jeho velikost
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.8
Na vytipovaných místech vytvářet sdílený prostor, tzv. „Shared Space“
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.9
Zajistit dostupnost různými formami dopravy, vždy však pěšky (mj. oboustranný chodník)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.10
Stavebními opatřeními bránit ve zneužívání veřejného prostoru nedisciplinovanými řidiči
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.2
Na vhodných místech preferovat samostatné tramvajové těleso, podle místních podmínek buď zatravněné nebo pojížděné (pro další druhy veřejné dopravy a IZS)
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.4
Zastávky a stanice veřejné dopravy řešit jako významný prvek veřejného prostoru s důrazem na jejich umístění s dobrou návazností na přístupové cesty. Zastávky musí být komfortní a bezpečné. Tyto principy ve zvýšené míře platí pro přestupní zastávky a stanice, zvláštní pozornost je nutné věnovat pohodlí a přehlednosti přestupních vazeb
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.5
Zastávky autobusů veřejné dopravy standardně umísťovat do jízdního pruhu, přilehlý prostor využít pro rozšíření prostoru nástupiště. Vozovku u zastávek na vhodných místech doplnit o dělící ostrůvek bránící nebezpečnému objíždění autobusu v zastávce
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.6
Hranu nástupišť zastávek veřejné dopravy zvyšovat tak, aby usnadnila nástup do tramvaje či autobusu
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.7
Hranu nástupiště upravit tak, aby umožňovala těsné najetí autobusu k hraně
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.1
Zajistit přímé pěší trasy bez zbytečných zacházek a oklik (např. při přecházení vozovky)
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.2
Zlepšovat podmínky pro chodce (chodníkové přejezdy, rozvolnění parkování podél pěších tras, doplnění vybaveností, mobiliářem, zelení...), k tomu využívat i netradičních a inovativních forem
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.4
Pěší trasy mají být bez bariér, tj. bez zbytečných výškových rozdílů a ztracených spádů (těmi jsou např. podchody či nadchody)
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.6
Cesty pro cyklisty mají být uspořádány do přehledného, pohodlného a bezpečného systému s ochranou cyklistů před automobily a současně chránící chodce před cyklisty
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.8
V případě stavební činnosti na chodníku je nutné zajistit snadný a bezpečný průchod chodců a to například na úkor vozovky
[
SPVP Praha 10 2010
]
7.1
Aktivity a kulturní akce patří do veřejného prostoru (např. předzahrádky restaurací, místa pro příležitostný prodej, možnost instalace podia či výstavních panelů apod.), nesmí však dlouhodobě narušovat jeho funkčnost
[
SPVP Praha 10 2010
]
7.2
Pro drobné pěstitele a řemeslníky na vybraných místech vytvořit tržiště
[
SPVP Praha 10 2010
]
7.3
Fyzická aktivita obyvatel města, jako např. chůze, hry, cyklistika, sport (venkovní posilovny, hřiště pro děti i dospělé, chodecké trasy atd.) je jednou ze základních funkcí veřejného prostoru a musí být podporován její rozvoj
[
SPVP Praha 10 2010
]
7.4
Podporovat školní aktivity a slavnosti ve veřejném prostoru
[
SPVP Praha 10 2010
]
7.5
Na vybraných vhodných místech vytvářet a rozvíjet klidové zóny s dostatečným zázemím
[
SPVP Praha 10 2010
]
8.1
Veřejný prostor řešit přehledně, bez zbytečného prostorového či výškového členění
[
SPVP Praha 10 2010
]
8.2
Zajistit vhodný orientační systém ve veřejném prostoru (např. umísťováním orientačních map, směrovek k vybraným cílům) včetně doplňování veřejného prostoru o vhodné orientační body (např. solitérní stromy, architektonické či umělecké objekty, herní prvky apod.)
[
SPVP Praha 10 2010
]
8.3
Zajistit dostatečné umělé osvětlení s ohledem na charakter prostoru
[
SPVP Praha 10 2010
]
8.4
Zvláštní pozornost věnovat bezpečnostně problematickým místům (využívat např. bezpečnostní inspekce a bezpečnostní audity, posílení dozoru policií)
[
SPVP Praha 10 2010
]
8.5
Vybraná místa v nočních hodinách uzavírat nebo jim zajistit vhodný režim užívání či dozoru
[
SPVP Praha 10 2010
]
8.6
Posílit společenskou kontrolu veřejného prostoru, tomu přizpůsobit uspořádání místa
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.1
Veřejným prostorům zajistit pravidelnou a kvalitní údržbu a úklid
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.2
Zajistit pravidelnou a odbornou péči o veřejnou zeleň (údržbu a pěstování)
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.3
Při úpravách veřejných prostorů dohlížet na kvalitu provedení
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.4
Prostory pro výběh psů vybírat s ohledem na charakter veřejného prostoru i na ostatní uživatele. Prostory pro psy jasně vymezit a označit včetně informací pro vlastníky psů
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.5
Dohlížet na pořádek ve veřejném prostoru, vytvořit účinné mechanismy k postihu nepořádku
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.6
Pravidelně kontrolovat funkčnost chodníků, tj. provádět systematický dohled a následná opatření pro odstranění nedostatků (zejména nevhodně parkující automobily, překážky, nevhodně umístěné dopravní značení atd)
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.7
Systematicky postupovat při prevenci před vandalismem ve veřejném prostoru. K tomu využívat společenské kontroly, dohledu policie, volby materiálů a provedení, rychlý a fungující servis
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.1
Transparentní komunikace s veřejností
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.2
Transparentní personální politika
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.3
Transparentní veřejné zakázky
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.4
Transparentní nakládání s majetkem
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.5
Transparentní vnitřní kontrola
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.6
Transparentní vnější kontrola ve vztahu k veřejným zakázkám
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.7
Transparentní evaluace procesů
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.8
Elektronizace veřejné správy
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.9
Nezávislý interní audit
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.10
Transparentní vyřizování stížností
[
PS MČ Praha 10 2016
]
5.1
Podporovat a pozitivně usměrňovat snahu obyvatel participovat na zvelebování veřejného prostoru a pořádání kulturních a komunitních akcí ve veřejném prostoru
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
5.2
Vnímat kultivovaný veřejný prostor jako základ kvality života ve městě
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
5.3
Podporovat umění ve veřejném prostoru
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
6.1
Utvářet stabilní systém finanční podpory včetně zavedení nového dotačního systému a revize systému kulturních dotací s ohledem na priority podpory
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
6.2
Nabízet veřejnosti nástroje mediální podpory (např. kulturní kalendář, webové stránky městské části, sociální sítě, nově zavedené noviny městské části)
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
1.5
Podpora registrovaných sociálních služeb prostřednictvím dotačního řízení MČ Praha 10
[
APM Praha 10 2019-2020
]
01.1
Kvalitní radnice sloužící lidem
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
01.2
Městská část je dobrým hospodářem
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
11.1
Moderní způsob plánování a rozvoje veřejného prostoru
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
11.2
Sebevědomý přístup MČ Praha 10 při rozvoji území
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
02. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
4.2
Zajistit dostatečné zázemí veřejných prostorů (např. odpadkové koše, možnosti k sezení, dostupnost veřejných toalet s prostorem pro přebalování kojenců a pro invalidy)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.4
Mobiliář volit uživatelsky příjemný, srozumitelný (materiál, design, rozmístění, vhodnost využití pro různé uživatele)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.7
Klást důraz na ekologický a mikroklimatický význam zeleně v městském prostředí
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.8
Městská zeleň má koncepční, kompoziční, estetickou a sociální funkci ve veřejném prostoru. Charakter, umístění a návrh zeleně bude těmto funkcím odpovídat
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.9
Stromořadí a travnaté plochy jsou potřebnou součástí uličního prostoru a veřejných zelených ploch. Jejich obnova a doplňování ve vhodných místech je potřebná zejména v blokové zástavbě
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.10
Součástí změn budou řešení omezující hluk ve veřejných prostorech (povrchy, technická a organizační opatření, omezení zdrojů hluku atd)
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.1
Veřejným prostorům zajistit pravidelnou a kvalitní údržbu a úklid
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.2
Zajistit pravidelnou a odbornou péči o veřejnou zeleň (údržbu a pěstování)
[
SPVP Praha 10 2010
]
02.1
Kvalitní péče o životní prostředí
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
02.2
Aktivní zapojení veřejnosti do péče o životní prostředí
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
03. UDRŽITELNÁ SPOTŘEBA A VÝROBA
4.6
Při hospodaření s přírodními zdroji využívat zejména srážkovou vodu a sluneční energií
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.11
Stanoviště tříděného odpadu jsou v koncepci hl. m. Prahy součástí veřejného prostoru. Rozmístění, uspořádání a úprava stanoviště je nedílnou součástí řešení veřejného prostoru. Potřebné je zavedení jejich jednotného vzhledu, úpravy a úklidu. Stanoviště tříděného odpadu je vhodné doplňovat o informace o třídění odpadů a o sběru nebezpečného odpadu
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.12
Ve vybraných exponovaných místech zřizovat podzemní kontejnery na tříděný odpad
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.13
Na vhodných místech zřizovat komunitní kompostárny
[
SPVP Praha 10 2010
]
03.1
Udržitelná spotřeba úřadu a jeho organizací
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
03.2
Odpovědné nakládání s odpady a předcházení jejich vzniku
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
04. DOPRAVA A MOBILITA
2.1
Respektovat stávající cesty, průchody, plácky, obnovovat zaniklé a vytvářet nové s ohledem na charakter místa, tím dbát na zlepšení prostupnosti území
[
SPVP Praha 10 2010
]
2.2
Zachovat stávající a vytvářet nabídku nových cest ve směru pohybu lidí, například ve vazbě na zastávky veřejné dopravy, školy, základní služby a vybavenost, sportovní a rekreační možnosti, významná pracoviště a další možné cíle
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.1
Respektovat stanovené obecné pořadí priorit jednotlivých druhů dopravy (veřejná doprava, chodci, cyklisté, obslužná doprava, cílová individuální doprava, průjezdná doprava)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.2
Dopravní systém organizovat do uspořádaného celku tak, aby bylo zřejmé, že dopravní systém je součástí veřejného prostoru
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.3
Rozvíjet synergické vazby mezi jednotlivými druhy dopravy a podporovat nové způsoby kombinované dopravy
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.4
Vozovku a parkovací místa dimenzovat úsporným způsobem s ohledem na pořadí priorit jednotlivých druhů dopravy a s ohledem na urbanistické a prostorové podmínky a skutečnost, že jde o komunikaci v městském prostředí a ve veřejném prostoru. Úspornější dimenzování vozovky povede ke snižování rychlosti, počtu vozidel a preferenci menších vozidel. Tím bude podpořena pěší i cyklistická doprava i další využívání prostoru lidmi
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.5
V obytných čtvrtích a v místech s vyšším pohybem chodců zavádět „Zóny 30“, zřizovat obytné zóny, v lokálních centrech zřídit pěší zóny
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.6
Minimalizovat svislé dopravní značení, zejména ve vedlejších ulicích a v obytných čtvrtích, upřednostňovat takové fyzické úpravy a takové změny v organizaci dopravy, které povedou k odstranění, případně minimalizaci potřeby svislého dopravního značení; tam, kde zůstane, zmenšovat jeho velikost
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.7
Omezit vjezd nákladních automobilů do obytných čtvrtí a logicky rozšířit „Zónu 6t“
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.8
Na vytipovaných místech vytvářet sdílený prostor, tzv. „Shared Space“
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.9
Zajistit dostupnost různými formami dopravy, vždy však pěšky (mj. oboustranný chodník)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.10
Stavebními opatřeními bránit ve zneužívání veřejného prostoru nedisciplinovanými řidiči
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.1
Upřednostňovat veřejnou dopravu šetrnou k životnímu prostředí (tramvaje, železnice, metro)
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.2
Na vhodných místech preferovat samostatné tramvajové těleso, podle místních podmínek buď zatravněné nebo pojížděné (pro další druhy veřejné dopravy a IZS)
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.3
Ve směrech, kde schází ekologická veřejná doprava, upřednostňovat veřejnou autobusovou dopravu
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.4
Zastávky a stanice veřejné dopravy řešit jako významný prvek veřejného prostoru s důrazem na jejich umístění s dobrou návazností na přístupové cesty. Zastávky musí být komfortní a bezpečné. Tyto principy ve zvýšené míře platí pro přestupní zastávky a stanice, zvláštní pozornost je nutné věnovat pohodlí a přehlednosti přestupních vazeb
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.5
Zastávky autobusů veřejné dopravy standardně umísťovat do jízdního pruhu, přilehlý prostor využít pro rozšíření prostoru nástupiště. Vozovku u zastávek na vhodných místech doplnit o dělící ostrůvek bránící nebezpečnému objíždění autobusu v zastávce
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.6
Hranu nástupišť zastávek veřejné dopravy zvyšovat tak, aby usnadnila nástup do tramvaje či autobusu
[
SPVP Praha 10 2010
]
5.7
Hranu nástupiště upravit tak, aby umožňovala těsné najetí autobusu k hraně
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.1
Zajistit přímé pěší trasy bez zbytečných zacházek a oklik (např. při přecházení vozovky)
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.2
Zlepšovat podmínky pro chodce (chodníkové přejezdy, rozvolnění parkování podél pěších tras, doplnění vybaveností, mobiliářem, zelení...), k tomu využívat i netradičních a inovativních forem
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.3
Křižovatky řešit způsobem vhodným pro pěší a cyklisty, zejména tomu přizpůsobit režim semaforů (SSZ), přechody pro chodce umisťovat v prodloužení chodníků (přímá cesta), přechody na všech ramenech křižovatek jsou nedílnou součástí řešení (případné vynechání je odůvodnitelné pouze urbanistickými důvody, nikoli dopravními)
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.4
Pěší trasy mají být bez bariér, tj. bez zbytečných výškových rozdílů a ztracených spádů (těmi jsou např. podchody či nadchody)
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.5
Pěší trasy mají mít vhodné povrchy
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.6
Cesty pro cyklisty mají být uspořádány do přehledného, pohodlného a bezpečného systému s ochranou cyklistů před automobily a současně chránící chodce před cyklisty
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.7
Chodníky a cyklostezky propojovat pouze v těch místech, kde nebude narušena bezpečnost chodců
[
SPVP Praha 10 2010
]
6.8
V případě stavební činnosti na chodníku je nutné zajistit snadný a bezpečný průchod chodců a to například na úkor vozovky
[
SPVP Praha 10 2010
]
7.3
Fyzická aktivita obyvatel města, jako např. chůze, hry, cyklistika, sport (venkovní posilovny, hřiště pro děti i dospělé, chodecké trasy atd.) je jednou ze základních funkcí veřejného prostoru a musí být podporován její rozvoj
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.6
Pravidelně kontrolovat funkčnost chodníků, tj. provádět systematický dohled a následná opatření pro odstranění nedostatků (zejména nevhodně parkující automobily, překážky, nevhodně umístěné dopravní značení atd)
[
SPVP Praha 10 2010
]
04.1
Dostupná, kvalitní a atraktivní městská hromadná doprava
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
04.2
Zklidňovat automobilovou dopravu
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
04.3
Prostupné území pro bezpečný a bezbariérový pohyb
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
05. ZDRAVÍ OBYVATEL
1.1
Dostupná veřejná sportovní infrastruktura ve vlastnictví MČ Praha 10
[
KSPMČ Praha 10 2017
]
1.2
Přístupná školní hřiště
[
KSPMČ Praha 10 2017
]
1.3
Dostupná veřejná sportovní infrastruktura ve vlastnictví jiných subjektů na území MČ Praha 10
[
KSPMČ Praha 10 2017
]
2.1
Dostatečná nabídka sportovních akcí pro všechny cílové skupiny
[
KSPMČ Praha 10 2017
]
2.2
Podpora subjektů realizujících sportovní akce
[
KSPMČ Praha 10 2017
]
3.1
Systém dlouhodobého financování sportu umožňující plánování
[
KSPMČ Praha 10 2017
]
3.2
Efektivní organizace a spolupráce v oblasti sportu
[
KSPMČ Praha 10 2017
]
7.3
Fyzická aktivita obyvatel města, jako např. chůze, hry, cyklistika, sport (venkovní posilovny, hřiště pro děti i dospělé, chodecké trasy atd.) je jednou ze základních funkcí veřejného prostoru a musí být podporován její rozvoj
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.3
Spolupráce v oblasti sportu a pohybových aktivit
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
1.4
Podpora zázemí pro sport, podpora pohybu a zdravého životního stylu
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
05.1
Kvalitní informovanost, spolupráce a osvěta v oblasti prevence nemocí a podpory zdraví
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
05.2
Pestrá nabídka sportovních a volnočasových aktivit pro každého
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
1.7
Podporovat spolupráci jednotlivých aktérů
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
06. EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ, CESTOVNÍ RUCH
2.4
Podporovat nabídku služeb a vybavenosti dle potřeb místních obyvatel
[
SPVP Praha 10 2010
]
7.2
Pro drobné pěstitele a řemeslníky na vybraných místech vytvořit tržiště
[
SPVP Praha 10 2010
]
06.1
Praha 10 pro podnikatele a podnikatelé pro Prahu 10
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
07. VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCHOVA
1.2
Přístupná školní hřiště
[
KSPMČ Praha 10 2017
]
7.4
Podporovat školní aktivity a slavnosti ve veřejném prostoru
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.1
Podpora polytechnické gramotnosti
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
1.2
Podpora environmentální výchovy a přírodních věd
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
1.3
Rozvoj čtenářské a matematické (pre)gramotnosti
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
1.4
Rozvoj jazykových kompetencí
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
1.5
Zvýšení digitálních kompetencí dětí a žáků
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
2.1
Podpora a rozvoj dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
2.2
Podpora pedagogicko-psychologického poradenství
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
2.3
Osobní rozvoj a další vzdělávání pedagogických pracovníků v rámci inkluze
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
2.4
Podpora bezbariérového přístupu
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
3.1
Podpora vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských a základních škol
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
3.2
Další vzdělávání pedagogických pracovníků v rámci inkluze
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
4.1
Spolupráce mezi mateřskými a základními školami
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
4.2
Spolupráce mezi základními a středními školami
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
4.3
Spolupráce v oblasti sportu a pohybových aktivit
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
4.4
Spolupráce se speciálními školami
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
4.5
Setkávání učitelů, setkávání ředitelů, sdílení zkušeností a dobré praxe
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
4.6
Spolupráce s organizacemi neformálního vzdělávání
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
5.1
Zlepšení technického stavu budov areálů MŠ a ZŠ včetně zařízení školního stravování
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
5.2
Modernizace učeben a vybavení MŠ a ZŠ
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
5.3
Podpora infrastruktury pro zájmové a neformální vzdělávání
[
SR MAP Praha 10 2017-2023
]
1.1
Budování kapacit škol
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
1.2
Vytvoření plánu oprav a investic
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
1.3
Modernizace vnitřního vybavení škol
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
1.4
Podpora zázemí pro sport, podpora pohybu a zdravého životního stylu
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
2.1
Snížení administrativní zátěže a uvolňování kapacit pro pedagogické vedení
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
2.2
Provozní asistenti a další pracovní pozice ve školách
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
2.3
Profesní rozvoj vedení škol
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
2.4
Propojování externího a interního hodnocení škol
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
3.1
Metodické vedení učitelů
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
3.2
Profesní rozvoj pedagogů
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
3.3
Byty pro potřeby škol
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
4.1
Společné prioritní cíle vzdělávání napříč školami zřizovanými městskou částí Praha 10
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
4.2
Posilování spolupráce v jednotlivých školách i mezi nimi
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
4.3
Podpora spolupráce nad rámec škol s komunitou a organizacemi neformálního vzdělávání
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
5.1
Podpora tvůrčího přístupu a projektové výuky
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
5.2
Kvalitní vzdělávání pro všechny, podpora inkluzívního vzdělávání
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
5.3
Rozvoj jazykových dovedností
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
5.4
Podpora prevence
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
5.5
Podpora Dětského parlamentu Prahy 10
[
KRŠ Praha 10 2020-2025
]
07.1
Inspirativní a vstřícné prostředí obecních škol s dostatečnou kapacitou
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
07.2
Škola v centru dění
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
1.3
Při plánování vycházet ze zjištění odborně zpracovaných šetření mapujících výskyt rizikového chování ve školách
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
1.4
Posílit pozici školního metodika prevence, jako klíčového aktéra v systému prevence
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
1.5
Zajistit srovnatelnou kvalitu a dostupnost všeobecné PPRCH ve všech školách
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
1.6
Podpořit dostupnost certifikovaných programů selektivní prevence pro školy
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
08. KULTURA A VOLNÝ ČAS
3.1
Respektovat charakter místa a místní specifika (druh zástavby a její typ, topografie, ekonomické podmínky atd)
[
SPVP Praha 10 2010
]
3.2
Obnovovat tradiční prvky a detaily (materiály, tvarová řešení, umělecké prvky…) s ohledem na charakter místa
[
SPVP Praha 10 2010
]
3.3
Rozvíjet veřejné prostory s respektem k historii místa. Historii a její připomínky zakomponovat do nových řešení
[
SPVP Praha 10 2010
]
3.4
Podporovat a umožnit konání tradičních akcí a místních aktivit (obnovovat zaniklé trhy, slavnosti, případně podporovat vznik nových)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.3
Využít veřejné prostory pro osvětu (informační tabule, historické fragmenty, výstavy pod širým nebem...)
[
SPVP Praha 10 2010
]
4.14
Reklamy ve veřejném prostoru musí odpovídat svým množstvím, velikostí a typem charakteru místa
[
SPVP Praha 10 2010
]
7.1
Aktivity a kulturní akce patří do veřejného prostoru (např. předzahrádky restaurací, místa pro příležitostný prodej, možnost instalace podia či výstavních panelů apod.), nesmí však dlouhodobě narušovat jeho funkčnost
[
SPVP Praha 10 2010
]
7.4
Podporovat školní aktivity a slavnosti ve veřejném prostoru
[
SPVP Praha 10 2010
]
8.1
Veřejný prostor řešit přehledně, bez zbytečného prostorového či výškového členění
[
SPVP Praha 10 2010
]
8.2
Zajistit vhodný orientační systém ve veřejném prostoru (např. umísťováním orientačních map, směrovek k vybraným cílům) včetně doplňování veřejného prostoru o vhodné orientační body (např. solitérní stromy, architektonické či umělecké objekty, herní prvky apod.)
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.1
Prezentovat významné osobnosti spojené s Prahou 10 (například Čapek, Waldes, Kintera, Svěrák, Sekora, Kotěra)
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
1.2
Podporovat oživení významných kulturních památek (Čapkova vila, Waldesovo muzeum, Trmalova vila, Kotěrova vila)
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
1.3
Formou podpory vzdělávacích programů podnítit zapojení dětí do témat kulturní identity Prahy 10
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
2.1
Podporovat rovnoměrné rozložení kulturní infrastruktury na území Prahy 10 a zajistíme zázemí pro kulturně sousedský život v lokalitách
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
2.2
Navazovat a podporovat spolupráci s místními kulturními aktéry a rozvíjet toto partnerství, a to včetně iniciace vzájemného kontaktu jednotlivých subjektů
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
2.3
Podporovat projekty, které vychází ze samotného konkrétního místa, a nabízí tak lidem možnost poznávat lokální odlišnost a posilovat identitu svázanou s místem
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
2.4
Realizovat pomoc s propagací lokálních akcí včetně realizace souhrnného kalendáře akcí
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
3.1
Zajišťovat vyhovující stav objektů ve správě MČ Praha 10, odpovídající uživatelským potřebám obyvatel hl. m. Prahy ve 21. století
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
3.2
Hledat strategická partnerství pro pronájem městských kulturních objektů
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
3.3
Zajišťovat pro kulturní objekty ve vlastnictví MČ Praha 10 kvalitní řízení a strategii, jasnou programovou nabídku, která bude odrážet specifika lokality a bude hledat i přiměřené možnosti nabízet program celopražskému publiku
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
3.4
Realizovat spolupráci s ostatními objekty na území MČ Praha 10, jejichž primárním účelem není kulturní činnost (např. Vršovický zámeček)
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
4.1
Zlepšovat kvalitu programu a zohlednit pečlivě poptávku obyvatel, stejně jako oslovení různých cílových skupin (a to zejména těch specifických, jako jsou děti, mládež a senioři, včetně akcentace mezigeneračního hlediska akcí)
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
4.2
Zlepšovat kvalitu služeb dodávaných na kulturní akce (např. kvalitu servisu, gastronomie, služby s ohledem na zdraví, životní prostředí a udržitelnost, nakládání s odpady)
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
4.3
Zapojovat místní aktivní spolky a jednotlivce do akcí pořádaných městskou částí, a to zejména s ohledem na lokálnost a podporu kvality kultury v konkrétních lokalitách, kdy je kultura vnímána jako podporovatel komunitního povědomí a prohlubuje sounáležitost s danou lokalitou i celou Prahou 10
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
4.4
Zlepšovat propagaci kulturních akcí na území MČ Praha 10, a to včetně využití jiných než tradičních médií
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
5.1
Podporovat a pozitivně usměrňovat snahu obyvatel participovat na zvelebování veřejného prostoru a pořádání kulturních a komunitních akcí ve veřejném prostoru
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
5.2
Vnímat kultivovaný veřejný prostor jako základ kvality života ve městě
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
5.3
Podporovat umění ve veřejném prostoru
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
6.1
Utvářet stabilní systém finanční podpory včetně zavedení nového dotačního systému a revize systému kulturních dotací s ohledem na priority podpory
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
6.2
Nabízet veřejnosti nástroje mediální podpory (např. kulturní kalendář, webové stránky městské části, sociální sítě, nově zavedené noviny městské části)
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
6.3
Nabízet materiální podporu aktivním subjektům a jednotlivcům
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
6.4
Nabízet organizační podporu (záštity městské části pro kulturní akce, administrativní pomoc se zábory a povoleními, odpouštění poplatků za zábory, úklid po akcích ve veřejném prostoru)
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
6.5
Realizovat mapování a vyhodnocování kulturního prostředí (tj. průběžně aktualizovat informace o nabídce a poptávce pro poskytování kulturních služeb)
[
KRK Praha 10 2020-2025
]
05.2
Pestrá nabídka sportovních a volnočasových aktivit pro každého
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
08.1
Inspirující prostředí pro rozvoj kultury
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
08.2
Praha 10 kulturnější
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
08.3
Pestrá nabídka volnočasových aktivit
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
08.4
Prezentovat nemovité kulturní dědictví a pečovat o něj
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
09. SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ
8.4
Zvláštní pozornost věnovat bezpečnostně problematickým místům (využívat např. bezpečnostní inspekce a bezpečnostní audity, posílení dozoru policií)
[
SPVP Praha 10 2010
]
9.7
Systematicky postupovat při prevenci před vandalismem ve veřejném prostoru. K tomu využívat společenské kontroly, dohledu policie, volby materiálů a provedení, rychlý a fungující servis
[
SPVP Praha 10 2010
]
1.11
Vzdělávání v oblasti boje proti korupci
[
PS MČ Praha 10 2016
]
1.1
Poradenské a podpůrné služby pro osoby v nepříznivé sociální situaci
[
APM Praha 10 2019-2020
]
1.2
Bydlení pro osoby v nepříznivé sociální situaci
[
APM Praha 10 2019-2020
]
1.3
Komunitní aktivity podporující osoby v nepříznivé sociální situaci a osoby touto situací ohrožené
[
APM Praha 10 2019-2020
]
1.4
Služby podporující setrvání občanů v domácím prostředí
[
APM Praha 10 2019-2020
]
1.5
Podpora registrovaných sociálních služeb prostřednictvím dotačního řízení MČ Praha 10
[
APM Praha 10 2019-2020
]
1.6
Rozvoj a zkvalitňování procesu plánování sociální pomoci a zvýšení informovanosti a spolupráce
[
APM Praha 10 2019-2020
]
1.7
Služby a programy pro rodiny, děti a mládež ohrožené rizikovými sociálními jevy
[
APM Praha 10 2019-2020
]
1.8
Služby pro dospělé osoby sociálně vyloučené a sociálním vyloučením ohrožené
[
APM Praha 10 2019-2020
]
09.1
Kvalitní sociální péče a služby
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
09.2
Bezpečné prostředí pro všechny skupiny obyvatel
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
09.3
Příznivé prostředí a podmínky pro rodiny
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
09.4
Dostupné a sociální bydlení
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
1.1
Poradenské a podpůrné služby pro osoby v nepříznivé sociální situaci
[
SPRUSNS Praha 10 2021-2024
]
1.2
Bydlení pro osoby v nepříznivé sociální situaci
[
SPRUSNS Praha 10 2021-2024
]
1.3
Komunitní aktivity podporující osoby v nepříznivé sociální situaci a osoby touto situací ohrožené
[
SPRUSNS Praha 10 2021-2024
]
1.4
Služby podporující setrvání občanů v domácím prostředí
[
SPRUSNS Praha 10 2021-2024
]
1.5
Rozvoj registrovaných sociálních služeb prostřednictvím dotačního řízení MČ Praha 10
[
SPRUSNS Praha 10 2021-2024
]
1.6
Rozvoj a zkvalitňování procesu plánování sociální pomoci a zvýšení informovanosti a spolupráce
[
SPRUSNS Praha 10 2021-2024
]
1.7
Služby a programy pro rodiny, děti a mládež ohrožené rizikovými sociálními jevy
[
SPRUSNS Praha 10 2021-2024
]
1.8
Služby pro dospělé osoby sociálně vyloučené a sociálním vyloučením ohrožené
[
SPRUSNS Praha 10 2021-2024
]
1.1
Zajistit dlouhodobou udržitelnost systému prevence
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
1.2
Podporovat pouze programy prevence založené na vědecky ověřených principech
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
1.3
Při plánování vycházet ze zjištění odborně zpracovaných šetření mapujících výskyt rizikového chování ve školách
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
1.4
Posílit pozici školního metodika prevence, jako klíčového aktéra v systému prevence
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
1.5
Zajistit srovnatelnou kvalitu a dostupnost všeobecné PPRCH ve všech školách
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
1.6
Podpořit dostupnost certifikovaných programů selektivní prevence pro školy
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
1.7
Podporovat spolupráci jednotlivých aktérů
[
KPP Praha 10 2018-2024
]
10. GLOBÁLNÍ ODPOVĚDNOST
10.1
Partnerstvím k udržitelnému rozvoji
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
10.2
Lokálně reagovat na změny klimatu
[
SPUR Praha 10 2020-2030
]
11. VENKOV, KRAJINA, ZEMĚDĚLSTVÍ
7.2
Pro drobné pěstitele a řemeslníky na vybraných místech vytvořit tržiště
[
SPVP Praha 10 2010
]
TISK
i