I. PŘÍNOSY PRO KVALITU VEŘEJNÉ SPRÁVY ČLENŮ NSZM  | 
  I.1 Zvyšuje se počet středně pokročilých členů NSZM (kategorie "C" Ligy NSZM)   
                   I.2 NSZM nadále poskytuje portfolio důležitých služeb pro členy, potřebných k jejich kvalitnímu postupu v místních a regionálních podmínkách.   
                   I.3 Kvalitní postup členů NSZM je podpořen programy, službami a informačními nástroji asociace   
                   I.4 Systém komunikace NSZM přináší potřebné informace pro členy   
                 | 
                I.4.1 Pořádat interní akce NSZM pro důležité cílové skupiny   
                 | 
                I.4.1.1 Metodické semináře politiků PZM a MA21 s odborníky (základní služba)  
                
 I.4.1.2 Konzultační setkání pro koordinátory a politiky PZM a MA21 (základní služba)  
                
 I.4.1.3 Jednání Rady NSZM ČR (4x ročně)  
                
 I.4.1.4 Jednání Valné hromady NSZM  (2xročně)  
                 |  
 
 I.4.2 Zajistit interní část Informačního systému NSZM   
                 | 
                I.4.2.1 Interní e-konference NSZM pro koordinátory a politiky PZM a MA21 (základní služba)  
                
 I.4.2.2 Zabezpečená část webu iNSZM s informacemi pouze pro členy a Radu NSZM (základní služba)  
                 |  
  |  
 
  | 
  
    II. NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A POZICE NSZM  | 
  II.1 Na mezinárodní úrovni  NSZM udržuje svoji pozici vůči důležitým institucím a spolupracuje s partnery v mezinárodních projektech a aktivitách.   
                 | 
                II.1.1 Aktivně spolupracovat s WHO, sítěmi Zdravých měst, jednotlivými ZM - sdílení dobré praxe   
                 | 
                III.2.1.3 Účast NSZM na mezinárodních konferencích WHO-EURO a setkáních evropských sítí Zdravých měst  
                
 III.2.1.4 Spolupráce se zahraničními národními sítěmi Zdravých města  regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./  
                 |  
  |  
    II.2 Na národní úrovni je NSZM aktivním a respektovaným partnerem vlády, resortů a národních institucí.   
                 | 
                II.2.1 Posílit pozici členů propojováním jejich cílů s cíli krajskými a celostátními   
                 | 
                II.2.1.1 DATAPLÁN NSZM – programování, správa a plnění s ohledem na propojení strategické dokumentace na místní-regionální-národní úrovni  
                 |  
 
 II.2.2 Aktivně prosazovat zdraví, udržitelný rozvoj a kvalitu života ve strategickém rozvoji a komunikaci na celostátní úrovni.   
                 | 
                III.1.1.1 Rada vlády pro udržitelný rozvoj /RVUR/, Řídící výbor rady, Výbor pro udržitelné municipality, Výbor pro strategii, další  výbory a minitýmy  
                
 II.1.2.2 Výbor pro komunikaci RVUR - předsednictví  
                
 III.1.1.2 RVUR, MŽP: PS pro MA21  
                
 III.1.1.4 MV: Řídicí výbor modernizace VS, Sekce kvality ve veřejné správě  
                
 II.1.2.10 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná doprava  
                
 II.1.2.11 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná energetika  
                
 II.1.2.12 Vyjednávání na národní úrovni k finančním zdrojům a příprava programů pro financování MA21, zdraví a územního rozvoje  
                
 II.1.2.13 Krajské kulaté stoly k udržitelnému rozvoji ČR (ve spolupráci s RVUR a kraji)  
                 |  
 
 II.2.3 Aktivně spolupracovat s Kanceláří WHO v Praze   
                 | 
                II.1.3.3 Pracovní skupina pro prevenci úrazů při WHO LO Praha  
                
 II.1.3.4 PS pro expertní Zdravotní plány (při MZ a WHO CZ)  
                 |  
 
 II.2.4 Aktivně spolupracovat s resorty, institucemi a odbornými partnery   
                 | 
                II.1.4.3 Spolupráce s MMR a MF (metodika strategické práce, využití DATAPLÁNU, aj.)  
                
 II.1.4.4 Spolupráce s MV a odbornými partnery pro oblast kvality veřejné správy  
                
 II.1.4.5 Spolupráce s MZd a odbornými partnery pro oblast zdraví (Zdravotní plány a politiky, aj.)  
                
 II.1.4.8 Spolupráce s expertním týmem PS MA21 a dalšími odbornými partnery k hodnocení UR na místní a regionální úrovni  
                
 III.1.3.2 Spolupráce s UK, ČSÚ, ÚZIS a dalšími odbornými partnery pro indikátory /expertní metodiky, zdroje dat/ (projektová aktivita)  
                 |  
  |  
 
  | 
  
    III. MARKETING, PROPAGACE A MEDIALIZACE NSZM  | 
  III.1 Medializace, propagace a vnější informační činnost NSZM probíhá úspěšně; je zvyšována image asociace vůči důležitým cílovým skupinám na místní, celostátní i mezinárodní úrovni   
                 | 
                III.1.1 Provozovat veřejný Informační systém NSZM   
                 | 
                II.1.2.1 Informační server "ZdravaMesta.cz" - informace o jednotlivých členech asociace, s propojením na DtP a další portály NSZM (základní služba)  
                
 II.1.2.3 E-mailové rozesílací konference NSZM /dle témat UR/- otevřené pro všechny zájemce (základní služba)  
                 |  
 
 III.1.2 Aktivně medializovat a propagovat NSZM   
                 | 
                II.1.1.1 Tiskové zprávy, články, vystoupení zástupců NSZM a členů v médiích  
                
 II.1.1.2 e-Zpravodaj NSZM - propagace asociace a aktivit členů (základní služba)  
                
 II.1.1.3 Propagační a informační materiály NSZM, zejména pravidelná Výroční zpráva asociace - vydávání a distribuce  
                
 II.1.1.4 Mediální partneři k akcím, kampaním, tématům NSZM  
                 |  
 
 III.1.3 Pořádat a spolupořádat významné akce k propagaci NSZM a jejích členů   
                 | 
                III.1.3.1 Celostátní Konference NSZM  
                
 III.1.3.2 Konference "Doprava a technologie k udržitelnému rozvoji"; Karlovy Vary  
                
 II.1.3.1 Národní konference kvality /MV/ - prezentace NSZM  
                
 III.1.3.4 Konference Moderní obec v 21. století - téma PPP  
                 |  
 
 III.1.4 Propagovat NSZM a členy vůči zahraničí   
                 | 
                II.2.5.1 Anglická verze eZpravodaje NSZM /"HCCZ Bulletin"/ s informacemi o aktivitách členů  
                
 II.2.5.3 Anglické verze hlavních propagačních materiálů NSZM  
                
 II.2.5.2 Anglická verze serveru Dobrá praxe NSZM /"Good Practice.cz"/ - propagace příkladů dobré praxe členů vůči zahraničí  
                
 II.1.4.4 Propagace NSZM v rámci spolupráce s WHO, ICLEI, Energy Cities a s dalšími mezinárodními institucemi a odbornými partnery  
                 |  
 
 III.1.5 Zajistit aktivní nábor nových členů   
                 | 
                II.1.5.1 Jednání o členství v NSZM s významnými městy a městskými částmi  
                
 II.1.5.2 Jednání o členství v NSZM s dalšími kraji  
                 |  
  |  
    III.2 Společné aktivity členů NSZM umožňují efektivní medializaci na národní a mezinárodní úrovni.   
                 | 
                III.2.1 Zajistit medilizaci NSZM a členů ve vazbě na Společná témata a stálé Sekce NSZM   
                 | 
                III.2.1.2 Propagace a medializace témat NSZM  
                
 II.2.6.1 Evidence aktivit členů NSZM v rámci vybraných celostátních kampaní  
                 |  
 
 III.2.2 Zajistit celostátní medializaci a spolupráci v rámci společných komunitních kampaní členů NSZM   
                 |  
 
  | 
  
    IV. INTERNÍ STAV NSZM  | 
  IV.1 Externí i vlastní zdroje NSZM umožňují dostatečné financování potřebných aktivit asociace.   
                 | 
                IV.1.1 Spravovat systém členských příspěvků NSZM pro financování asociace   
                 | 
                IV.1.2.1 Postup Kanceláře NSZM dle pravidel pro členské příspěvky v kalendářním roce  
                
 IV.1.1.2 Navrhnout základní a rozšířené služby NSZM ve vazbě na členské příspěvky  
                 |  
 
 IV.1.2 Dofinancovat provozní náklady asociace z externích zdrojů   
                 | 
                IV.1.1.2 Zajištění kvalitního monitoringu a výkaznictví projektů; možné uplatnění některých provozních nákladů do projektů v souladu s pravidly projektů  
                 |  
  |  
    IV.2 Činnost Kanceláře NSZM je po organizační a personální stránce kvalitně zajištěna.   
                 | 
                IV.2.1 Zajistit kvalitní strategické a operativní řízení NSZM   
                 | 
                IV.2.2.1 Pravidelná aktualizace a vyhodnocování dokumentů pro řízení NSZM /Strategie NSZM, Střednědobé a Roční plány, Koncepce ředitele/  
                
 IV.2.2.2 Indikátory k hodnocení úspěšnosti NSZM v rámci strategických dokumentů asociace - pravidelné sledování a vyhodnocování  
                 |  
 
 IV.2.2 Zajistit kvalifikovaný a výkonný personál NSZM, dostatečný pro zajištění šíře aktivit   
                 | 
                IV.3.1.1 Zajištění a udržení kvalitního personálu Kanceláře NSZM  
                 |  
  |  
 
  | 
  
    O. OSTATNÍ AKTIVITY A PROVOZ NSZM  | 
  | 
                 | 
                O.1.1 Bazální provoz NSZM jako organizace v souladu se zákonem   
                 | 
                IV.2.1.1 Průběžné účetnictví organizace NSZM, roční účetní závěrka, daňová agenda a audit  
                
 IV.3.1.2 Právní poradenství pro NSZM  
                
 V.1.1.3 Bankovní služby pro NSZM  
                 |  
 
 O.1.2 Provozně-technické zázemí Kanceláře   
                 | 
                IV.2.3.1 Pronájem kancelářských a skladových prostor pro Kancelář NSZM  
                
 IV.2.3.2 Vybavení Kanceláře NSZM a technické vybavení pro personál  
                 |  
  |  
 
  |