| Komunitní plán zdraví a kvality života Krnov (2017-2018) |
| A. | Zdraví a sociální služby |
| A.1 | Obnova veřejné služby a dalších nástrojů zaměstnanosti
|
| Navýšení počtu stomatologů P
|
| Zvýšení nabídky volnočasových aktivit pro seniory P |
| A.2 | Snížit vysokou nezaměstnanost
|
| A.3 | Zřízení komunitního centra v Kostelci
|
| A.4 | Protišmejdovská opatření
|
| A.5 | Podpora pečujících osob
|
| A.6 | Navýšit sociální služby pro osoby s psychickým onemocněním |
| B. | Volný čas, kultura a sport |
| B.1 | Oprava bazénu a koupaliště P
|
| B.1.1 | Modernizace objektu lázní
|
| Přestavba zimního stadionu na multifunkční prostor - halu |
| Dokončení napojení cyklotrasy Chomýž - Bruntálská - Revoluční |
| B.2 | Oprava atletického stadionu
|
| B.2.1 | Rekonstrukce atletického stadionu a Sokolovny
|
| B.3 | Budování a rekonstrukce multigeneračních hřišť
|
| B.4 | Rekonstrukce krnovského divadla
|
| B.5 | Modernizace školních hřišť a sídlištních plácků
|
| B.6 | Zajistit budovu k pořádání spol. akcí pro mladé |
| B.6.1 | Nedostatek prostoru pro zábavu mladých (např. zábavný park, lanové centrum, mládežnická centra, atd.)
|
| B.7 | Obnova areálu Cvilína (vč. životního prostředí)
|
| B.8 | Posunout termín podávání žádostí o veřejnou finanční podporu |
| C. | Životní prostředí |
| C.1 | Zajistit likvidaci bio-odpadu v domácnostech i obecně |
| C.1.1 | Likvidace biologického odpadu - chybí kompostárna
|
| C.1.2 | Zlepšení podmínek sběru bioodpadu |
| Vytvoření vodních prvků u Jezu |
| C.2 | Další podpora třídění a nakládaní s odpady
|
| C.3 | Kontejnery na bioodpad P
|
| C.4 | Řešení protipovodňové ochrany města
|
| C.5 | Zlepšit přírodní prostředí – parky, řeky, vybavení |
| C.5.1 | Zvýšit kvalitu údržby zeleně |
| D. | Školství, vzdělávání a osvěta |
| D.1 | Bezpečná cesta do škol
|
| Bezpečné přechody u škol - hlídané |
| Rekonstrukce hřiště u SVČ |
| Lepší stravování ve školních jídelnách P
|
| D.2 | Podpořit integraci dětí se zdravotním postižením do ZŠ a MŠ +podpora pozice asistenta pedagoga
|
| D.3 | Školní hřiště (Žižkova, Dvořákův okruh) - rekonstrukce, modernizace
|
| D.4 | Financování pedagogických asistentů
|
| D.6 | Nedostatek učebních oborů pro dívky |
| D.6.1 | Málo učebních oborů pro žáky s nedokončenou školní docházkou a žáky praktických škol |
| G. | Bezpečí a doprava |
| G.1 | Bezpečné řešení křižovatek ve městě |
| G.1.1 | Řešení křižovatky u Atletického stadionu: Petrovická - Smetanův okruh - Jesenická
|
| G.1.2 | Řešení křižovatky Říční okruh - Šmeralova
|
| G.1.3 | Zlepšit viditelnost na křižovatce ulic Partyzánská - Albrechtická
|
| Postavit okružní křižovatku u Sokolovny |
| Opravit chodník na Revoluční ulici |
| Bezpečný přechod u Sokolovny
|
| G.2 | Lepší propojení cyklostezek, cyklopruhy, propojení PZ
|
| G.3 | Zajištění bezpečnosti na přechodech pro chodce u škol (veřejná služba)
|
| G.4 | Řešení cyklostezky do průmyslové zóny Krnov - Červený Dvůr
|
| G.5 | Opravit chodníky na ul. Opavské a Albrechtické |
| G.6 | Kontrola parkování – sídliště u Nemocnice, SPC |
| G.7 | Zvýšit dohled na dětských parcích a hřištích |
| F. | Podnikání, ekonomika a cestovní ruch |
| F.1 | Získat do majetku města lokalitu Šelenburku
|
| Zatraktivnění centra - oživení nabídkou služeb a řemesel P |
| Propojení školství s trhem práce (již od ZŠ - podpora polytechnické výchovy) P |
| F.2 | Chybí koordinace a spolupráce odborů MěÚ
|
| F.3 | Oživení atraktivity Šelenburku
|
| F.4 | Chybí pracovní příležitosti
|
| F.5 | Chybí nabídka prostor pro střední a větší podnikání |
| E. | Veřejná správa a strategický rozvoj města |
| E.1 | Koncepční řešení dopravy ve městě
|
| Zajistit vodní prvek (kašnu) na Hlavním náměstí |
| Hlášení nápadů, připomínek, závad prostřednictvím internetových stránek + zpětná vazba a kontrola odstranění závad (SMS) P
|
| E.2 | Pracovní příležitosti
|
| E.4 | Zlepšit dopravní dostupnost města a vybudovat obchvat
|
| E.4.1 | Zahájení výstavby obchvatu
|
| E.5 | Zajistit protipovodňovou ochranu města
|
| E.5.1 | Dokončit protipovodňová opatření na Opavě a Opavici |
| E.6 | Posílení role městského architekta |