| Aalborgské závazky Statutárního města Jihlavy (2015) |
| 1. | Veřejná správa |
| 1.1 | Formulování společné vize pro udržitelné město |
| 1.2 | Zvyšování míry participace a zlepšení možností pro udržitelný rozvoj v místní komunitě a obecní administrativě |
| 1.3 | Přizvání všech sektorů místní společnosti k efektivní účasti v rozhodovacím procesu |
| 1.4 | Aby naše hnutí byla vždy otevřená, transparentní a zodpovědná |
| 1.5 | Efektivní partnerskou spolupráci se sousedními obcemi, ostatními městy a obcemi a dalšími sférami veřejné správy |
| 2. | Místní samospráva pro udržitelný rozvoj |
| 2.1 | Posílení místní Agendy 21 nebo jiných procesů pro místní udžitelnost a jejich nasměrování k samému srdci místní samosprávy |
| 2.2 | Zajištění integrovaného managmentu pro udržitelný rozvoj, založeného na principu prevence, s ohledem na přicházející Tematickou strategii EU pro městské životní prostředí |
| 2.3 | Stanovení cílů a časových schémat v rámci Aalborgských závazků a zajištění a sledování monitoringu Aalborgských závazků |
| 2.4 | Aby témata udržitelného rozvoje byla prioritou v městských rozhodovacích procesech, a aby rozdělení zdrojů bylo založené na jasných všeobecně platných kritériích |
| 2.5 | Spolupráce s Evropskou kampaní za udržitelná města a obce a jejími sítěmi na monitoringu a hodnocení pokroku směrem k našemu cíli - udržitelnému rozvoji |
| 3. | Společné přírodní zdroje |
| 3.1 | Redukce primární spotřeby energie a zvyšování podílu obnovitelných zdrojů |
| 3.2 | Zlepšení kvality vody, šetření vodou a efektivní využívání vody |
| 3.3 | Podporu a zvyšování biodiverzity a rozšíření a kvalitní péči o určená přírodní území a zeleň |
| 3.4 | Zlepšení kvality ovzduší |
| 4. | Zodpovědná spotřeba a volba životního stylu |
| 4.1 | Snížení množství odpadu a zvýšení znovuvyužití a recyklace |
| 4.2 | Zacházení s odpadem v souladu se standardy nejlepší praxe |
| 5. | Plánování a rozvoj |
| 5.1 | Znovuvyužití a regenerace opuštěných a znevýhodněných území |
| 5.2 | Zamezení urban-sprawlu dosahováním přiměřené městské hustoty a upřednostňování brownfields pozemků před rozvojem na zelené louce |
| 5.3 | Zajištění smíšeného funkčního využití budov a rozvojových ploch s dobrým vyvážením práce, bydlení a služeb, dávajíce prioritu bydlení v centrech měst |
| 5.4 | Zajištění přiměřené ochrany, renovace a (znovu) využití našeho městského kulturního dědictví |
| 6. | Zlepšení mobility, méně dopravy |
| 6.1 | Redukci nezbytného používání individuální automobilové dopravy a propagaci atraktivních alternativ dostupných všem |
| 6.2 | Zvýšení podílu cest vykonaných veřejnou dopravou, pěšky a na kole |
| 6.3 | Podpora přechodu na nízko-emisní vozidla |
| 6.4 | Vytvoření integrovaného a udržitelného plánu městské mobility |
| 6.5 | Snížení vlivu dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel |
| 7. | Místní akce pro zdraví |
| 7.1 | Zvyšování povědomí a pořádání akcí o širších faktorech zdraví, z nichž většina leží mimo zdravotnický sektor |
| 7.2 | Prosazení plánování vývoje zdraví města, která zajistí našim městům prostředky k budování a udržování strategických partnerství pro zdraví |
| 7.3 | Zavedení vyhodnocování vlivů na zdraví jako prostředku k zaměření úsilí všech sektorů na zlepšení zdraví a kvality života |
| 8. | Živá a udržitelná místní ekonomika |
| 8.1 | Přijetí opatření, která stimulují a podporují místní zaměstnanost a nově založené podniky |
| 8.2 | Podpora trhu s vysoce kvalitními místními a regionálními produkty |
| 8.3 | Propagaci místní udržitelné turistiky |
| 9. | Sociální rovnost a spravedlnost |
| 9.1 | Vytvoření a implementace programů prevence a zmírnění chudoby |
| 9.2 | Zlepšení jistoty a bezpečnosti v obci |
| 9.3 | Zajištění kvalitního a sociálně-integrovaného bydlení a životních podmínek |
| 10. | Od lokálního ke globálnímu |
| 10.1 | Snížení vlivu na globální životní prostředí a prosazování principu enviromentální spravedlnosti |
| 10.2 | Posílení mezinárodní spolupráce měst a obcí a vytvoření místní odezvy globálním problémům v partnerství s místními samosprávami, komunitami a ostatními relevantními subjekty |