☰
Jihlava
Hlavní web statutárního města
Město v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Terminál pro člena
Portál člena
Další členové
Národní síť Zdravých měst
Jihlava
Web provozuje
NSZM ČR
Hlavní web statutárního města
Město v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Portál člena NSZM ČR
DATAPLÁN pro člena
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka
›
Jihlava
›
Rozvojové záměry
› Strategické dokumenty
Jihlava
Strategické dokumenty
tisk
i
Web ke strategiím
Seřadit:
Dle typu
Abecedně
01. SPRÁVA VĚCÍ VEŘEJNÝCH A ÚZEMNÍ ROZVOJ
1.1
Formulování společné vize pro udržitelné město
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
1.2
Zvyšování míry participace a zlepšení možností pro udržitelný rozvoj v místní komunitě a obecní administrativě
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
1.3
Přizvání všech sektorů místní společnosti k efektivní účasti v rozhodovacím procesu
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
1.4
Aby naše hnutí byla vždy otevřená, transparentní a zodpovědná
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
1.5
Efektivní partnerskou spolupráci se sousedními obcemi, ostatními městy a obcemi a dalšími sférami veřejné správy
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
2.1
Posílení místní Agendy 21 nebo jiných procesů pro místní udžitelnost a jejich nasměrování k samému srdci místní samosprávy
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
2.2
Zajištění integrovaného managmentu pro udržitelný rozvoj, založeného na principu prevence, s ohledem na přicházející Tematickou strategii EU pro městské životní prostředí
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
2.3
Stanovení cílů a časových schémat v rámci Aalborgských závazků a zajištění a sledování monitoringu Aalborgských závazků
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
2.4
Aby témata udržitelného rozvoje byla prioritou v městských rozhodovacích procesech, a aby rozdělení zdrojů bylo založené na jasných všeobecně platných kritériích
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
2.5
Spolupráce s Evropskou kampaní za udržitelná města a obce a jejími sítěmi na monitoringu a hodnocení pokroku směrem k našemu cíli - udržitelnému rozvoji
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
5.1
Znovuvyužití a regenerace opuštěných a znevýhodněných území
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
5.2
Zamezení urban-sprawlu dosahováním přiměřené městské hustoty a upřednostňování brownfields pozemků před rozvojem na zelené louce
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
5.3
Zajištění smíšeného funkčního využití budov a rozvojových ploch s dobrým vyvážením práce, bydlení a služeb, dávajíce prioritu bydlení v centrech měst
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
10.2
Posílení mezinárodní spolupráce měst a obcí a vytvoření místní odezvy globálním problémům v partnerství s místními samosprávami, komunitami a ostatními relevantními subjekty
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
1.1
Jihlava má živé centrum města, kde tráví čas místní i návštěvníci
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
1.2
Veřejný prostor vybízí a umožňuje pořádání kulturních aktivit i neformální pobyt a jsou v něm vyvažovány zájmy různých cílových skupin a inovativně a kultivovaně poskytuje informace o atraktivitách a dění ve městě
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
1.3
Veřejný prostor je aktivně formován a iniciativně využíván mladými lidmi
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
1.1
Dlouhodobě udržet na území města co největší ekonomicky udržitelný rozsah soustav zásobování teplem
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
8.1
Napomáhat v zavádění inteligentních sítí na území města
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
2.1
Efektivní informovanost obyvatel
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
A.1
Vedení města a magistrátu nastaví fungování přípravy projektů a řízení a rozhodování města tak, aby se do přípravy standardně promítala klimatická hlediska
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
A.2
Vedení města a magistrátu zavede klimatické principy do plánovacích dokumentů stanovujících pravidla pro soukromé investice
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
B.4
Město bude rozšiřovat a propagovat všechny nástroje pro včasné varování před krizovými situacemi včetně aktualizace potřebných podkladů a vytváření nových komunikačních kanálů
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
B.8
Město ochrání obyvatele na pobytových veřejných prostranstvích,v rekreačních a turistických cílech, na zastávkách MHD a související infrastruktuře před dopady vln veder a využije přednostně zachycování srážkové vody a aplikaci „modrozelených“ a nízkoemisních řešení
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
O.1
Implementace adaptačních opatření je samozřejmostí pro výstavbu a rekonstrukce v rámci všech investic na území města
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
O.7
Řízení s principy udržitelnosti
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
O.8
Ekonomicky udržitelné město
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
C.1
Posílení institucionální a krajské role Jihlavy
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
N.1
Kompaktní a revitalizované centrum
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
N.2
Rozvoj přirozených obytných celků mimo jádro města, jejich propojení a spojení s centrem a okolní krajinou
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
D.1
Úřad má IT koncepci pro rozvoj informatiky úřadu podporující vnitřní procesy, státní a samosprávné digitální služby
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
D.2
Úřad rozvíjí eGovernment a Portál občana jako součást portálu města s využitím elektronické identity občana
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
D.3
Geoinformace (GIS) jsou dostupné pracovníkům úřadu a organizacím města a jsou poskytovány jako služba
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
D.4
Datový portál města publikuje strojově čitelná data o městě z různých zdrojů
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
D.5
Město sbírá data ze senzorických sítí
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
D.6
Úřad má funkční, elektronicky vedené a formalizované projektové řízení
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
D.7
Úřad začleňuje nové pracovní modely a zvyšuje kvalifikaci zaměstnanců
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
3.2
Rozvíjet technickou infrastrukturu a realizovat protipovodňová opatření
[
IPRÚ JI 2021
]
3.3
Zlepšit kvalitu a atraktivitu městského prostředí
[
IPRÚ JI 2021
]
02. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
3.2
Zlepšení kvality vody, šetření vodou a efektivní využívání vody
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
3.3
Podporu a zvyšování biodiverzity a rozšíření a kvalitní péči o určená přírodní území a zeleň
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
3.4
Zlepšení kvality ovzduší
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
10.1
Snížení vlivu na globální životní prostředí a prosazování principu enviromentální spravedlnosti
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
5.1
Dále snižovat množství emisí škodlivin produkovaných zdroji znečištění na území města
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
A.2
Vedení města a magistrátu zavede klimatické principy do plánovacích dokumentů stanovujících pravidla pro soukromé investice
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
A.3
Vedení města a magistrátu „jde příkladem” při realizaci adaptačních a mitigačních opatření na vlastním majetku
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
A.4
Vedení města a magistrátu spolupracuje se soukromým sektorem a krajem na projektech k adaptaci na změnu klimatu a snížení emisí skleníkových plynů
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
A.5
Vedení města a magistrátu podporuje systematickou vzdělávací činnost k adaptaci na změnu klimatu aktivitami města samotného i ve spolupráci s dalšími subjekty v oblasti vzdělávání a práce s veřejností
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
A.7
Jihlava snižuje příspěvek města ke globální změně klimatu
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
B.5
Město se bude trvale a aktivně účastnit zdravotně-preventivních činností souvisejících s chorobami, jejichž incidence se zvyšuje s postupující změnou klimatu nebo jejichž riziko stoupá v důsledku mitigačních opatření
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
B.6
Město ve spolupráci s dalšími aktéry zajistí příznivé mikroklima ve městě snižováním efektu tepelného ostrova – zvýšením druhové rozmanitosti a zkvalitněním pobytových veřejných prostranství větším využíváním systému zelené infrastruktury a postupnou adaptací všech povrchů, zejména pobytových a parkovacích ploch
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
B.8
Město ochrání obyvatele na pobytových veřejných prostranstvích,v rekreačních a turistických cílech, na zastávkách MHD a související infrastruktuře před dopady vln veder a využije přednostně zachycování srážkové vody a aplikaci „modrozelených“ a nízkoemisních řešení
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
C.1
Město zajistí dostatečné množství kvalitní pitné vody pro obyvatelstvo
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
C.2
Město zajistí bezpečné a plynulé odvádění splaškových vod, ale i dešťových vod, které není možné zadržet na místě vzniku, aby nedocházelo ke kontaminaci půdy a ohrožení vodních zdrojů
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
C.3
Město realizuje opatření pro zadržování a zasakování vody a chrání/zlepšuje funkčnost stávajících retenčních prvků a vodních děl na území města a zároveň zajišťuje zpomalení odtoku vody při přívalových srážkách
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
C.4
Město pečuje o lesy ve svém majetku s využitím postupů přírodě blízkého lesního hospodaření pro zvýšení jejich resilience s ohledem na mimoprodukční funkce, zejména rekreační, půdoochranné, vodozádržné funkce a ochranu biodiverzity
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
C.5
Město realizuje aktivní opatření na obnově a tvorbě propojené a funkční krajiny, čímž chrání zemědělský půdní fond před erozí/znehodnocením, podporuje zvyšování obsahu organické hmoty v půdě a umožňuje existenci rozmanitých rostlinných společenstev a živočišných druhů
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
O.2
Udržitelné hospodaření v lesích a volné krajině
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
03. UDRŽITELNÁ SPOTŘEBA A VÝROBA
3.1
Redukce primární spotřeby energie a zvyšování podílu obnovitelných zdrojů
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
4.1
Snížení množství odpadu a zvýšení znovuvyužití a recyklace
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
4.2
Zacházení s odpadem v souladu se standardy nejlepší praxe
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
1.1
Dlouhodobě udržet na území města co největší ekonomicky udržitelný rozsah soustav zásobování teplem
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
2.1
Využít na území města ekonomický potenciál energetických úspor
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
3.1
Rozvíjet možnosti využití OZE a DZE na území města v souladu s ostatními strategickými dokumenty města a především na majetku města
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
4.1
Zvyšovat množství elektřiny vyráběné na území města v režimu KVET především na majetku města
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
5.1
Dále snižovat množství emisí škodlivin produkovaných zdroji znečištění na území města
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
6.1
Zvyšovat dostupnost a spolehlivost zásobování území města elektrickou energií a zemním plynem
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
7.1
Udržet zásobování elektrickou energií u vybraných (strategicky důležitých) odběrných míst na území města i v případě dlouhodobého výpadku dodávek elektřiny z přenosové/distribuční soustavy
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
8.1
Napomáhat v zavádění inteligentních sítí na území města
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
9.1
Zvyšovat podíl vozidel na alternativní paliva a pohony v majetku města a jeho organizací
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
A.1
Vedení města a magistrátu nastaví fungování přípravy projektů a řízení a rozhodování města tak, aby se do přípravy standardně promítala klimatická hlediska
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
A.3
Vedení města a magistrátu „jde příkladem” při realizaci adaptačních a mitigačních opatření na vlastním majetku
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
A.6
Město provozuje budovy s nízkou spotřebou energie na vytápění i chlazení bez doprovodných negativních dopadů na kvalitu života, využívá obnovitelné zdroje energie
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
A.7
Jihlava snižuje příspěvek města ke globální změně klimatu
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
A.8
Jihlava podporuje cirkulární ekonomiku
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
B.1
Město na základě systematického sledování dat adaptuje budovy ve vlastnictví města do podoby co nejbližší budovám s téměř nulovou spotřebou energie při stabilním vnitřním mikroklimatu
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
O.3
Město s oběhovým hospodářstvím
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
O.4
Udržitelné hospodaření s modrošedou infrastrukturou
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
O.5
Úřad a všechny jeho společnosti a organizace směřují k uhlíkové neutralitě
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
3.1
Podporovat regeneraci brownfield
[
IPRÚ JI 2021
]
04. DOPRAVA A MOBILITA
6.1
Redukci nezbytného používání individuální automobilové dopravy a propagaci atraktivních alternativ dostupných všem
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
6.2
Zvýšení podílu cest vykonaných veřejnou dopravou, pěšky a na kole
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
6.3
Podpora přechodu na nízko-emisní vozidla
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
6.4
Vytvoření integrovaného a udržitelného plánu městské mobility
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
6.5
Snížení vlivu dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
9.1
Zvyšovat podíl vozidel na alternativní paliva a pohony v majetku města a jeho organizací
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
1.1
Rozumné parkování
[
PUMM Jihlava 2019
]
1.2
Průjezdné město
[
PUMM Jihlava 2019
]
1.3
Dostupná veřejná doprava
[
PUMM Jihlava 2019
]
1.4
Aktivní mobilita
[
PUMM Jihlava 2019
]
1.5
Ohleduplné zásobování
[
PUMM Jihlava 2019
]
1.6
Spolupráce
[
PUMM Jihlava 2019
]
B.3
Město zajistí zranitelným skupinám přednostně v rizikovém období dobrou dostupnost zdravotní péče zejména ve smyslu mobility
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
B.7
Město ve spolupráci s dalšími provozovateli veřejné dopravy zajistí snižování uhlíkové stopy dopravy prostřednictvím využívání nízkoemisních vozidel a integrace všech forem veřejné dopravy, doplnění potřebné infrastruktury a nastavení motivačních nástrojů podporujících optimalizaci podílu dopravních výkonů (modal split) v zájmu dalšího zvyšování podílu veřejné dopravy a aktivní (bezmotorové a sdílené) dopravy
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
O.6
Dopravně udržitelné město
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
C.6
Posílení a rozvoj regionální i nadregionální veřejné dopravy včetně přípravy na VRT
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
2.1
Posílit multimodalitu a provázanost dopravy aglomerace
[
IPRÚ JI 2021
]
2.2
Rozvíjet cyklodopravu jako ekologický a bezpečný prostředek pro dojížďku za prací, do školy i za službami
[
IPRÚ JI 2021
]
2.3
Zavést opatření pro zvýšení prostupnosti, bezpečnosti a informovanosti
[
IPRÚ JI 2021
]
05. ZDRAVÍ OBYVATEL
7.1
Zvyšování povědomí a pořádání akcí o širších faktorech zdraví, z nichž většina leží mimo zdravotnický sektor
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
7.2
Prosazení plánování vývoje zdraví města, která zajistí našim městům prostředky k budování a udržování strategických partnerství pro zdraví
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
7.3
Zavedení vyhodnocování vlivů na zdraví jako prostředku k zaměření úsilí všech sektorů na zlepšení zdraví a kvality života
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
1.1
Efektivní provoz sportovních zařízení
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
1.2
Vyvážená prostorová distribuce sportovních zařízení
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
1.3
Koncepční rozvoj a opravy sportovních zařízení
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
1.4
Sportovní akce, programy a iniciativy
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
2.1
Efektivní informovanost obyvatel
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
2.2
Propagace sportu
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
2.3
Využití sportu jako nástroje cestovního ruchu
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
2.4
Podpora reprezentace města
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
3.1
Finanční podpora sportovních spolků
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
3.2
Podpora rozvoje dobrovolnictví ve sportu
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
3.3
Spolupráce s odborníky
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
3.4
Spolupráce škol a sportovního hnutí
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
B.2
Město ochrání seniory, děti a sociálně zranitelné skupiny před zdravotními dopady změny klimatu přizpůsobením zařízení pro jejich pobyt
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
B.5
Město se bude trvale a aktivně účastnit zdravotně-preventivních činností souvisejících s chorobami, jejichž incidence se zvyšuje s postupující změnou klimatu nebo jejichž riziko stoupá v důsledku mitigačních opatření
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
C.4
Město pečuje o lesy ve svém majetku s využitím postupů přírodě blízkého lesního hospodaření pro zvýšení jejich resilience s ohledem na mimoprodukční funkce, zejména rekreační, půdoochranné, vodozádržné funkce a ochranu biodiverzity
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
C.2
Vyšší nabídka sportovního, kulturního a volnočasového vyžití s (nad)regionálním dopadem
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
1.1
Sportovní aktivity mládeže a obyvatel města Jihlavy
[
KPSA Jihlava 2023-2024
]
1.2
Sportovní akce
[
KPSA Jihlava 2023-2024
]
1.3
Specifická podpora sportů
[
KPSA Jihlava 2023-2024
]
1.4
Sportovní zařízení v Jihlavě
[
KPSA Jihlava 2023-2024
]
1.5
Rozvoj sportovní infrastruktury - investice
[
KPSA Jihlava 2023-2024
]
1.6
Ostatní formy podpory
[
KPSA Jihlava 2023-2024
]
06. EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ, CESTOVNÍ RUCH
8.1
Přijetí opatření, která stimulují a podporují místní zaměstnanost a nově založené podniky
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
8.2
Podpora trhu s vysoce kvalitními místními a regionálními produkty
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
8.3
Propagaci místní udržitelné turistiky
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
2.4
Velcí zaměstnavatelé a podnikatelé chápou roli kultury v rozvoji města a přínosy pro jejich podnikání a spolupracují na rozvoji kultury a publika v Jihlavě
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
3.1
Rozvoj cestovního ruchu je efektivně koordinován a jsou vytvořené základní podmínky pro spolupráci s dalšími partnery a aktéry cestovního ruchu
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
3.5
V Jihlavě je dostatečná nabídka ubytování, stravování a doplňkové služby cestovního ruchu pro prioritní cílové skupiny
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
2.3
Využití sportu jako nástroje cestovního ruchu
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
C.3
Rozvoj infrastruktury a služeb cestovního ruchu
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
C.4
Podpora inovací a rozvoj ekonomiky s přidanou hodnotou
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
1.2
Podpořit podnikání a podnikavost v klíčových oborech (spolupráce s výzkumnými pracovišti, školami a dalšími vzdělávacími organizacemi, apod.)
[
IPRÚ JI 2021
]
07. VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCHOVA
2.1
Školy aktivně využívají nabídky kulturních institucí a rozumí potenciálu kulturní nabídky pro vzdělávání ve městě
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
1.1
Optimalizace kapacit MŠ
[
MAP Jihlava (2018)
]
1.2
Metodický a materiální rozvoj škol a profesní rozvoj pedagogů
[
MAP Jihlava (2018)
]
2.1
Optimalizace kapacit ZŠ
[
MAP Jihlava (2018)
]
2.2
Zlepšení výsledků učení v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti
[
MAP Jihlava (2018)
]
3.1
Postupy a metody, které umožní dětem a žákům vstup na pracovní trh
[
MAP Jihlava (2018)
]
4.1
Podpora aktivního trávení volného času dětí a žáků
[
MAP Jihlava (2018)
]
C.5
Podpora získávání a rozvoje kompetencí a snižování nerovností ve vzdělávání
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
1.1
Vytvářet podmínky pro efektivní a flexibilní propojení nabídky a poptávky na trhu práce v aglomeraci ve vazbě na specializaci regionu a zakraktivnění technického vzdělání
[
IPRÚ JI 2021
]
1.2
Vzdělávání a celoživotní učení
[
KPP Jihlava 2022–2026
]
08. KULTURA A VOLNÝ ČAS
5.4
Zajištění přiměřené ochrany, renovace a (znovu) využití našeho městského kulturního dědictví
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
1.1
Jihlava má živé centrum města, kde tráví čas místní i návštěvníci
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
1.2
Veřejný prostor vybízí a umožňuje pořádání kulturních aktivit i neformální pobyt a jsou v něm vyvažovány zájmy různých cílových skupin a inovativně a kultivovaně poskytuje informace o atraktivitách a dění ve městě
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
1.3
Veřejný prostor je aktivně formován a iniciativně využíván mladými lidmi
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
1.4
„Stříbrné údolí“ celoročně žije místními i návštěvníky města, kteří zde tráví volný čas
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
2.1
Školy aktivně využívají nabídky kulturních institucí a rozumí potenciálu kulturní nabídky pro vzdělávání ve městě
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
2.2
Děti a mládež se aktivně účastní kulturního dění a podílí se na vytváření kultury a umění ve městě
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
2.3
Podmínky pro rozvoj náročnějších žánrů, inovací a místní autorské tvorby jsou zajištěné
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
2.4
Velcí zaměstnavatelé a podnikatelé chápou roli kultury v rozvoji města a přínosy pro jejich podnikání a spolupracují na rozvoji kultury a publika v Jihlavě
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
2.5
Veřejná správa i občané města rozumí hodnotě kultury a vnímají ji jako rovnocennou oblast rozvoje města ve vztahu k dalším tématům
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
2.6
V kulturní nabídce se občan i návštěvník rychle orientuje
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
2.7
Město vytváří podmínky pro koncepční rozvoj a koordinaci kultury
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
3.2
Jihlava je aktivně propagovaná destinace s důrazem na nabídku pro prioritní cílové skupiny
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
3.3
Nabídka volnočasových a kulturních aktivit pro místní i návštěvníky je celoroční a funguje i o prázdninách a víkendech (je sezónní i mimosezónní) a obsahuje i akce rozvíjející klíčová témata města
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
3.4
Město a kulturní organizace využívají odborné a tvůrčí kapacity SŠ, VOŠ a VŠ v Jihlavě a podporují tak rozvoj mladých talentů
[
SKVCR Jihlava 2017-2024
]
4.1
Podpora aktivního trávení volného času dětí a žáků
[
MAP Jihlava (2018)
]
2.4
Podpora reprezentace města
[
PRS Jihlava 2018-2025
]
C.2
Vyšší nabídka sportovního, kulturního a volnočasového vyžití s (nad)regionálním dopadem
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
N.5
Rozvoj jihlavského dědictví (místní akce, tradice, osobnosti)
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
09. SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ
9.1
Vytvoření a implementace programů prevence a zmírnění chudoby
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
9.2
Zlepšení jistoty a bezpečnosti v obci
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
9.3
Zajištění kvalitního a sociálně-integrovaného bydlení a životních podmínek
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
B.2
Město ochrání seniory, děti a sociálně zranitelné skupiny před zdravotními dopady změny klimatu přizpůsobením zařízení pro jejich pobyt
[
ASSM Jihlava NZK 2022
]
1.1
Zhodnocení aktuálního stavu v oblasti primární prevence rizikového chování na školách
[
PPK Jihlava 2023–2026
]
1.2
Zajištění kvalitativního rozvoje v oblasti primární prevence
[
PPK Jihlava 2023–2026
]
2.1
Vznik koordinovaného systému preventivních aktivit a informovanosti ve městě. Vytvoření podmínek pro služby, které jsou určeny pro ohrožené skupiny obyvatel
[
PPK Jihlava 2023–2026
]
3.1
Snižování míry a závažnosti protiprávního jednání v oblasti veřejného pořádku, majetku a protiprávního jednání
[
PPK Jihlava 2023–2026
]
3.2
Zvyšování občanské participace v oblasti bezpečnosti
[
PPK Jihlava 2023–2026
]
4.1
Zvyšování finanční gramotnosti zvlášť zranitelných skupin obyvatel (děti, senioři, handicapovaní, matky samoživitelky, ...) v oblasti dluhů a pomoc se zvyšováním orientace vzhledem k energetické chudobě
[
PPK Jihlava 2023–2026
]
5.1
Kvalitativní rozvoj stávající sítě preventivních aktivit nestátních neziskových organizací a MP
[
PPK Jihlava 2023–2026
]
1.1
Podpořit dostupnost terénních služeb pro seniory
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
1.2
Rozšířit a zkvalitnit ambulantní a pobytové služby pro seniory
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
1.3
Zajistit odborné poradenství na celém území SO ORP Jihlava
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
2.1
Podpořit rozšiřování terénních služeb pro osoby se zdravotním postižením
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
2.2
Rozšířit ambulantní, pobytové služby a bydlení pro osoby se zdravotním postižením
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
2.3
Rozvinout aktivizační služby
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
3.1
Podpořit rozšiřování terénních a ambulantních služeb
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
3.2
Podpořit bydlení pro rodiny s dětmi
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
4.1
Podpořit bydlení a navazující služby pro osoby ohrožené sociálním vyloučením
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
4.2
Udržet stávající stav služeb pro osoby ohrožené závislostmi
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
4.3
Podpořit rozšiřování služeb pro cizince
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
5.1
Zajistit systém optimalizace a udržitelnosti sociálních služeb
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
5.2
Zlepšit informovanost o sociálních službách
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
5.3
Zajistit systém udržitelného financování sociálních služeb
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
5.4
Rozvinout dobrovolnické programy v sociálních službách
[
SPRSS Jihlava 2022-2024
]
N.3
Bydlení ve městě je dostupné
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
N.4
Město cíleně podporuje jednotlivce a developery a participuje na realizaci developerských projektů s cílem navyšování počtu různých forem kvalitního bydlení
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
N.6
Soudržné komunity odolné vůči dynamice společenských a ekonomických změn
[
SPRSM Jihlava 2023-2032
]
1.3
Udržovat sociální soudržnost, rozvíjet sociální služby a aktivity v oblasti sociálního začleňování a místní zaměstnanosti
[
IPRÚ JI 2021
]
1.1
Podpora pozitivního stárnutí a mezigenerační solidarity
[
KPP Jihlava 2022–2026
]
1.3
Mezigenerační spolupráce
[
KPP Jihlava 2022–2026
]
1.4
Péče a služby pro seniory
[
KPP Jihlava 2022–2026
]
10. GLOBÁLNÍ ODPOVĚDNOST
10.1
Snížení vlivu na globální životní prostředí a prosazování principu enviromentální spravedlnosti
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
10.2
Posílení mezinárodní spolupráce měst a obcí a vytvoření místní odezvy globálním problémům v partnerství s místními samosprávami, komunitami a ostatními relevantními subjekty
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
5.1
Dále snižovat množství emisí škodlivin produkovaných zdroji znečištění na území města
[
AÚEK Jihlava 2017-2042
]
11. VENKOV, KRAJINA, ZEMĚDĚLSTVÍ
8.2
Podpora trhu s vysoce kvalitními místními a regionálními produkty
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
8.3
Propagaci místní udržitelné turistiky
[
AALBCOM Jihlava 2015
]
TISK
i