hlavní město PRAHA
Znak hlavní město PRAHA

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

hlavní město PRAHA

Názvy hierarchických úrovní
"Strategický cíl"
1 "Specifický cíl"

Strategie aktivní mobility v Praze (2022)

Souhrnný podíl aktivní mobility a veřejné dopravy na dělbě přepravní práce na 81 %
Zvýšení podílu pěší dopravy na dělbě přepravní práce k hodnotě 27,5 % (celoroční průměr)
Zvýšení podílu cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce k hodnotě 3,5 % (celoroční průměr)

1 Převedení co největšího podílu cest autem do 1,5 km na aktivní mobilitu


2 Zajištění naprosté většiny cest do škol prostřednictvím aktivní mobility či v kombinaci s veřejnou dopravou


3 Umisťování nové zástavby v dobré dostupnosti kolejové veřejné dopravy a zajištění nadstandardně kvalitních pěších a cyklistických vazeb k ní


4 Kompletní páteřní síť cyklotras realizovaná ve vysokém standardu, kapacitě a kontinuitě cyklistických opatření


5 Systematická aplikace zón 30, cyklistických zón a obytných zón na síti obslužných komunikací


6 Rozvoj pěších zón a zón setkávání (sdílených prostorů) ve významných veřejných prostranstvích i před významnými cíli cest


7 Systematická plošná aplikace kvalitních podmínek pro pěší


8 Systematické zajištění kvalitních podmínek pro pohyb cyklistů v uličním prostoru


9 Integrace systémů bikesharing do veřejné dopravy v rámci konceptu Mobilita jako služba (Mobility as a Service)


10 Rozvoj parkovišť B+R a dalších parkovacích možností pro jízdní kola


11 Snížení počtu nehod s účastí chodce či cyklisty vzhledem k celkovému podílu pěší a cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce


12 Rozvoj sítě mikrodep s využíváním cargocyklistiky a pěší dopravy


13 Zajištění kvalitní zimní i běžné údržby infrastruktury pro aktivní mobilitu


14 Nastavení dotačního schématu pro financování projektů na místní úrovni z rozpočtu hl. m. Prahy, při dodržení celoměstské koncepce a standardů


15 Zohlednění požadavků na rozvoj aktivní mobility již v rané fázi přípravy projektových záměrů městských, státních i soukromých investorů


TISK
i