hlavní město PRAHA
Znak hlavní město PRAHA

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

hlavní město PRAHA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Klíčové téma"
1.1 "Cíl"

Krajský akční plán III Praha (2023)

Krajský akční plán III Praha (2023)
1.– Rozvoj podnikavosti, iniciativy a kreativity
1.1Systémově rozvíjet pracovníky škol v oblasti podnikavosti a zvýšit jejich motivaci k podpoře podnikavosti žáků ve škole
1.2Podporovat spolupráci a peer-to-peer sdílení zkušeností mezi žáky různých typů (a stupňů) škol při společných projektech
1.3Podporovat samostatné aktivity žáků, žákovských projektů a participativních přístupů ve škole
1.4Rozvíjet centrum podpory podnikavosti (CPP) v Praze
2.– Polytechnické vzdělávání
2.1Připravit, realizovat a hodnotit dlouhodobé komunikační strategie na podporu povědomí veřejnosti a na podporu motivace a zájmu žáků k polytechnickému vzdělávání
2.2Rozšířit a prohloubit stávající spolupráci mezi školami všech stupňů vč. zapojení školských a poradenských zařízení a dalších sociálních partnerů a pokračovat v aktivitách navazujících na úspěšné projekty (zejm. KAP, IKAP)
2.3Udržet vysoký standard materiálně-technické vybavenosti škol pro zvýšení uplatnitelnosti absolventů
2.4Zvýšit odbornou kvalifikaci PP v klíčových oblastech digitálních a technologických trendů
2.5Podpořit tvorbu atraktivních a inovativních vzdělávacích materiálů pro polytechnické vzdělávání s důrazem na integraci oblasti konceptu STEM, cirkulární ekonomiky a EVVO a jejich sdílení
3.– Podpora odborného vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli
3.1Podpořit odborný a osobnostní rozvoj PP pražských SŠ a VOŠ tak, aby byli připraveni na změny, které probíhají v oblasti odborného vzdělávání
3.2Podpořit spolupráci škol se zaměstnavateli a vytvářet dlouhodobá partnerství tak, aby se zlepšila kvalita vzdělávání a zvýšila se uplatnitelnost absolventů
3.3Využívat školu jako centrum excelence (podporovat rozvoj center excelence a jejich využití v celoživotním učení)
3.4Udržovat a rozvíjet funkční systém předvídatelné podpory budování infrastruktury odborného vzdělávání s ohledem na inovace
3.5Podporovat povědomí o možnostech a nezbytnosti celoživotního profesního vzdělávání
4.– Kariérové poradenství
4.1Rozvíjet klíčové kompetence žáků
4.2Zvýšit profesionalitu a motivaci PP v oblasti kariérového rozvoje žáků
4.3Rozvíjet školní poradenská pracoviště v oblasti KP
4.4Zabezpečit spolupráci školy se sociálním okolím (zaměstnavateli a rodiči)
5.– Podpora čtenářské gramotnosti
5.1Zvýšit kompetence PP v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti žáků
5.2Zvyšovat kompetence PP v oblasti mediální gramotnosti
5.3Zvyšovat kompetence PP v oblasti čtenářské gramotnosti s důrazem na oblast odborné literatury a technické dokumentace
6.– Podpora matematické gramotnosti, podpora finanční gramotnosti
6.1Rozšířit učební materiály pro výuku matematiky na SŠ zohledňující aktuální vývoj IT technologií a šíření příkladů dobré praxe
6.2Podpořit sjednocení úrovně matematické gramotnosti žáků 1. a 4. ročníků SŠ
6.3Podporovat zapojení PP a žáků do aktivit rozvíjejících matematickou gramotnost
6.4Zjistit úroveň FG na jednotlivých školách jako východiska pro identifikaci a realizaci opatření vedoucích k dosažení žádoucí úrovně FG {standardu obyvatele ČR)
6.5Snižovat nerovnosti prostřednictvím přístupu ke kvalitnímu vzděláváni v oblasti FG {zvýšení kvality výuky FG)
6.6Zvýšit kvalitu FG s důrazem na komplexní přistup a propojení didaktiky souběžným rozvojem vice gramotností
7.– Rozvoj potenciálu každého dítěte, žáka, studenta a účastníka neformálního vzdělávání
7.1Podpořit rozvoj kompetenci PP / pracovníků v zájmovém a neformálním vzdělávání vedoucích k rozvoji potenciálu každého žáka a účastníka zájmového a neformálního vzděláváni
7.2Podpořit školní úspěch žáků z rodin s nízkým SES ze strany školy (důraz na aktivní práci školy, materiální podporu, podporu efektivního trávení volného času)
7.3Zlepšit podmínky k realizaci jazykové přípravy pro vícejazyčné žáky a žáky s OMJ
7.4Podpořit profesionální přistup k rozvoji nadaných i mimořádně nadaných žáků (dětí) a účastníků neformálního vzdělávání
7.5Podpořit PP při zohledňování wellbeingu žáků jako předpokladu úspěchu ve vzdělávání
7.6Rozvíjet demokratickou kulturu školy a participaci žáků na životě školy a komunity
7.7Propojovat formální a neformální vzděláváni
8.- Podpora pedagogických, didaktických a manažerských kompetenci ve vzděláváni
8.1Realizovat pedagogickou diagnostiku na středních školách a pracovat s jejími závěry
8.2Podporovat formativní přístupy k hodnocení (na výkon žáků nahlížet jako na proces, v němž může uspět každý žák)
8.3Individualizovat a diferencovat výuku, tvořit individuální plány s gradovanými úlohami a vyhodnocováním důkazů o učení všech žáků
8.4Realizovat manažerské vzděláváni (leadership) pro vedeni škol a profesionální supervize PP (vedené certifikovanými supervizory, členy supervizních asociací ČR)
9.– průřezové téma: Digitální kompetence
9.1Rozvíjet digitální kompetenci/gramotnost PP v kontextu vývoje IT
9.2Podpořit kvalitní materiální vybavení pro ICT v SŠ
9.3Rozvíjet pedagogické digitální kompetence
TISK
i