Praha 20
Znak Praha 20

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

Praha 20

Názvy hierarchických úrovní
1. "Rozvojové cíle"
1.1 "Dílčí cíle a výstupy"
1.1.1 "Opatření a záměry"

Strategický plán rozvoje MČ Praha 20 (2020)

1. Soudržná komunita MČ využívající kvalitní a kapacitní občanskou vybavenost

1.1 Dosažení optimálních kapacit místních škol a školských zařízení

1.1.1 modernizace školských zařízení - dle MAP III. (místní akční plán vzdělávání)
1.1.2 zajištění odpovídajících kapacit školských zařízení na území MČ s ohledem na demografický vývoj - dle MAP III
1.1.3 obnova vnitřního vybavení a pořízení interaktivních učebních pomůcek - dle MAP III

1.2 Rozšíření nabídky zdravotnických služeb

1.2.1 mapování nabídky a poptávky lékařské péče (např. formou pravidelného telefonického zjišťování kapacit lékařských ordinací)
1.2.2 iniciace pokrytí MČ službami lékařů (např. formou zvýhodněných pronájmů nebytových prostor, bytů, apod.)
1.2.3 zachování dotační politiky MČ směrem k poskytovatelům zdravotních služeb

1.3 Rozšíření a zajištění potřebných kapacit sociálních služeb

1.3.1 příprava vybraných objektů pro budoucí poskytování sociálních služeb
1.3.2 prověření budoucí poptávky po sociálních službách (typy služeb, objem poptávky) s využitím demografického prognózování, dotazníkových šetření apod.

1.4 Doplnění nabídky volnočasové infrastruktury

1.4.1 zajištění prostor pro sportovní a klubové aktivity
1.4.2 budování, rekonstrukce a zkapacitnění objektů volnočasové občanské vybavenosti
1.4.3 zachování dotační politiky MČ směrem ke spolkům působícím v oblasti sportu, kultury a volného času
1.4.4 nastavení odpovídajícího režimu školních sportovišť pro užívání veřejností a doplnění odpovídajícího zázemí pro takové užívání (např. WC pro veřejnost)
1.4.5 personální zabezpečení volnočasových aktivit pro děti a mládež, další vzdělávání pedagogů volného času - viz. MAP
1.4.6 plán rozvoje sportu MČ

1.5 Zvýšení bezpečnosti v městské části

1.5.1 rozšíření aktivit policie a jejich větší koordinace (PČR, Městská policie, Cizinecká policie)
1.5.2 rozšíření Městského kamerového dohlížecího systému (MKDS)
1.5.3 podpora činnosti spolků a dalších neziskových organizací působících v oblasti integrace cizinců
1.5.4 rozšíření aktivit MČ - přednášky, osvěta veřejnosti

1.6 Budování lokálních center a doplnění nabídky komerčních služeb

1.6.1 definování lokálních center na základě koncensu MČ a veřejnosti
1.6.2 přednostní umísťování objektů občanské vybavenosti do lokálních center MČ
1.6.3 podpora maloobchodu a služeb i mimo centrum MČ
1.6.4 podpora rozvoje zařízení pro setkávání občanů

1.7 Zlepšené podmínky pro rozvoj podnikání

1.7.1 aktivní role MČ při jednání o budoucím využití brownfields a nevyužitých areálů (intenzivnější komunikace s jejich vlastníky)
1.7.2 setkávání města a místních podnikatelů (koordinace a spolupráce zásadních projektů, vzájemná podpora k projektům HMP, ŘSD apod.)
1.7.3 marketingová podpora místních podnikatelů (tiskové zprávy, prezentace na webu města, …)

1.8 Vysoká úroveň veřejné správy v území

1.8.1 zefektivnění veřejné správy a veřejného sektoru
1.8.2 modernizace zázemí místní veřejné správy

2. Odstranění nedostatků v dopravní infrastruktuře a minimalizace negativních vlivů dopravy na životní prostředí

2.1 Vymístění tranzitní dopravy z intravilánu MČ

2.1.1 zklidnění ulice Náchodská
2.1.2 vybudování žel. zastávky na východním okraji intravilánu včetně záchytného parkoviště P+R pro dopravu z Prahy-východ
2.1.3 viz další opatření dílčích cílů 2.4 a 2.5

2.2 Minimalizace negativních vlivů dálniční a železniční dopravy na obytné prostředí MČ

2.2.1 dokončení a modernizace protihlukových opatření na dálnicích s důrazem na prosazení protihlukového tubusu na SOKP podél místní části Chvaly
2.2.2 realizace protihlukových opatření v rámci probíhající Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) - Praha-Vysočany (včetně) a v případě potřeby i po jejím dokončení
2.2.3 instalace měřících stanic emisní a hlukové zátěže a jejich provoz v gesci samotné MČ

2.3 Nová napojení MČ na dálnice

2.3.1 alternativní (druhé) napojení průmyslové zóny na nadřazenou komunikační síť (na D10 nebo na D0)
2.3.2 výstavba MÚK Beranka, vč. připojovacích komunikací

2.4 Kvalitnější napojení MČ na okolní obce a MČ

2.4.1 Rekonstrukce ulice Hartenberská
2.4.2 „Jižní propojení“ - komunikace Robotnice (okružní křižovatka Ikea – ul. Božanovská a dále na V)
2.4.3 Severovýchodní komunikační spojení (K Zelenči – Bártlova a dále na Zeleneč, nebo Náchodskou ulici)
2.4.4 Klánovická spojka (propojení MÚK Beranka na Klánovice)
2.4.5 Propojení průmyslové zóny na k.ú. Černý Most na ul. Ocelkova

2.5 Odstranění závad na kříženích silničních komunikací s železniční tratí Praha – Lysá nad Labem

2.5.1 Realizace podjezdu v ulici Bystrá
2.5.2 Podchod pro pěší v ul. Ve Žlíbku a v ul. Bártlova
2.5.3 Dokončení podchodu v žst. Horní Počernice do průmyslové zóny
2.5.4 Podchod či nadchod v ul. Stoliňská
2.5.5 Lávka pro cyklisty přes D0 při žel. trati

2.6 Zvýšení dostupnosti parkovacích míst v místech s jejich nedostatkem

2.6.1 Řešení P+R u žst. Horní Počernice a vymístění související dopravy v klidu z uličního prostoru mezi žst. a ul. Náchodskou
2.6.2 Přijetí koncepce řešení potíží s parkováním v problematických lokalitách MČ
2.6.3 Rozšíření parkovacích ploch na sídlištích
2.6.4 Vytvoření/rozšíření zón s časově omezenou délkou parkování
2.6.5 Řešení rezidenčního parkování v návaznosti na systém v rámci celé Prahy

2.7 Dostavba a zkvalitnění cyklistické infrastruktury

2.7.1 Aktualizace Koncepce cyklistické dopravy MČ Praha 20
2.7.2 Napojení cyklistických tras na žst. Praha - Horní Počernice (včetně B+R)
2.7.3 Napojení cyklistických tras na metro B vč. odstranění lokálních závad na stávajících úsecích
2.7.4 Výstavba cyklostezek a cyklotras dle Koncepce cyklistické dopravy MČ Praha 20 a její aktualizace, zejména:
2.7.5 Instalace doprovodné infrastruktury a mobiliáře pro cyklistickou dopravu (stojany, mobiliář pro sdílení jízdních kol apod.)
2.7.6 Drobná opatření a stavební úpravy zvyšující bezpečnost a odstraňující bariérovost v cyklistické dopravě (cyklopiktokoridory v ul. Božanovská, integrační opatření v ul. Hartenberská, bezpečnostní opatření v ul. Ve Žlíbku – Malých Běchovic apod.)
2.7.7 Podpora při výstavbě cyklostezek

2.8 Zlepšení stavu místních komunikací

2.8.1 Aktualizace pasportu komunikací ve správě MČ a jeho digitalizace včetně zpracování aktuálních údajů o stavu komunikací a majetkových poměrech pozemků pod nimi
2.8.2 Souvislá údržba, stavební úpravy popř. i náhrada místních komunikací v nevyhovujícím stavebně technickém nebo dopravně technickém stavu

2.9 Opatření v souvislosti s výstavbou a provozem vysokorychlostní trati

2.9.1 Analýza dopadu výstavby a provozu vysokorychlostní trati (VRT) v úsek Praha-Běchovice – Poříčany na území MČ Praha 20
2.9.2 Prosazení řešení vedení VRT na základě urbanistické a krajinářské studie řešící zejména:
2.9.3 Návrh koncepčních dopravních opatření v souvislosti s výstavbou a provozem VRT

3. Dosažení co nejvyšší kvality obytného a životního prostředí

3.1 Environmentálně šetrný rozvoj s důrazem na optimální vybavenost a podmínky pro obsluhu veřejnou dopravou a cyklodopravou

3.1.1 přijmutí oficiálních stanovisek MČ k urbanistickému a dopravnímu řešení velkých rozvojových ploch na základě koncepčních dokumentů (např. územních studií), projednaných napříč zastupitelstvem, s veřejností a s dotčenými vlastníky pozemků
3.1.2 jednání s developery za účelem jejich spolupodílu na zajištění občanské vybavenosti související s bytovou výstavbou (vazba na Cíl 1)
3.1.3 důraz na koncepční rozvoj bydlení, a to tak, aby byla nebyla nadmíru zatěžována stávající zástavba a infrastruktura (mj. důraz na etapizaci výstavby pro snížení nárazového přetížení místní infrastruktury a občanské vybavenosti)
3.1.4 komunikace dle potřeb se sousedícími městskými částmi a obcemi na téma územního rozvoje

3.2 Šetrné nakládání se zemědělskou půdou a plochami volné krajiny

3.2.1 podpora vhodného způsobu zástavby (územní rozvoj primárně v návaznosti na zastavěné území s efektivnějším využitím ploch)
3.2.2 zpracování koncepce rozvoje veřejné zeleně
3.2.3 realizace aktivit k minimalizaci důsledků znečišťování ovzduší zemědělskou výrobou (realizace stromořadí, lesních ploch, pásů ochranné zeleně, rozšiřování lesních ploch, funkční oddělení rezidenční zástavby od ploch orné půdy apod.)
3.2.4 naplnění koncepce veřejné zeleně podle územního plánu (realizace prvků ÚSES a zelených pásů)

3.3 Adaptace na klimatické změny a rozvoj zelené infrastruktury

3.3.1 zpracování zásobníku adaptačních a mitigačních (zmírňujících/zpomalujících změny klimatu) opatření
3.3.2 realizace projektů za účelem zadržování vody v krajině a efektivnější hospodaření se srážkovými vodami (mj. ve vazbě na opatření 3.4)
3.3.3 údržba zeleně v zastavěném území
3.3.4 vytváření nových ploch zeleně
3.3.5 podpora environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty

3.4 Zvýšení odkanalizování celého intravilánu MČ a navýšení kapacit ČOV

3.4.1 ujasnění koncepce řešení problematiky nakládání se splaškovými a dešťovými vodami (zejména ujasnění řešení odkanalizování Svépravic - výstavba kanalizačního sběrače H2, nebo zkapacitnění PČOV Svépravice)
3.4.2 při budování či zkapacitnění PČOV dbát na využití nejlepších dostupných technologií pro prevenci zápachu
3.4.3 zkapacitnění PČOV Čertousy
3.4.4 řešení odkanalizování Svépravic (naplnění kapacit PČOV Svépravice)
3.4.5 rozšíření kanalizační sítě do neodkanalizovaných lokalit MČ
3.4.6 podpora výstavby PČOV Na Sychrově

3.5 Pokrytí celého území MČ kvalitním GSM signálem

3.5.1 prověření deficitů v zajištění pokrytí území GSM signálem
3.5.2 iniciace zajištění pokrytí území GSM signálem příslušnými poskytovateli

3.6 Hluk - ochrana obyvatel před nadměrnou hlukovou expozicí

3.6.1 výstavba protihlukových stěn podél celého úseku dálnice D11 v KÚ MČ Praha 20
3.6.2 aplikace protihlučného povrchu (tichý alfalt)
3.6.3 zklidnění Náchodské

3.7 Překonávání bariér tvořených dálnicemi a železnicí

3.7.1 realizace projektů vedoucích k překonávání bariér tvořených dálnicemi a železnicemi
3.7.2 zachování prostupnosti území přes VRT (vysokorychlostní trať) viz. bod 2.9
3.7.3 těžké překrytí dálnice D11 podél ul. Ke Xaverovu

3.8 Zajištění bezbariérové infrastruktury v MČ

3.8.1 bezbariérové úpravy na pozemních komunikacích a v rámci objektů občanské vybavenosti

3.9 Sanace starých ekologických zátěží

3.9.1 řešení problematiky brownfields, které jsou ve vlastnictví MČ (Bílý vrch)
TISK
i