☰
KRAJ LIBERECKÝ
Hlavní web kraje
Kraj v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Terminál pro člena
Portál člena
Další členové
Národní síť Zdravých měst
KRAJ LIBERECKÝ
Web provozuje
NSZM ČR
Hlavní web kraje
Kraj v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Portál člena NSZM ČR
DATAPLÁN pro člena
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
KRAJ LIBERECKÝ
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
Regionální surovinová politika Libereckého kraje 2003-2020 [akt. 2011]
Nepřímé vazby spadající pod cíl:
1
Obecná opatření
Deskriptory:
I.a suroviny
I.c těžební průmysl
Zvolit jiný cíl
Regionální surovinová politika Libereckého kraje 2003-2020 [akt. 2011]
Hlavní cíl
1
Obecná opatření
2
Opatření pro využívání jednotlivých druhů surovin
3
Opatření pro rekultivace
4
Opatření pro minimalizaci dopadů na životní prostředí a veřejné zdraví
mezinárodní
1
Obecná opatření
Společná strategie územního rozvoje států V4+2 (2014)
(VISEGRAD)
3.1
Stručný přehled energetických systémů států V4+2
3.3
b) Meze a možnosti řešení - Přepravní síť ropy
Agenda OSN pro udržitelný rozvoj 2030, Cíle udržitelného rozvoje - SDGs (2015)
(OSN)
6.4
Do roku 2030 podstatně zvýšit efektivitu využívání vody ve všech sektorech a zajistit udržitelný odběr a dodávky pitné vody tak, aby byl vyřešen nedostatek vody a podstatně se snížil počet lidí trpících jejím nedostatkem
8.4
Postupně až do roku 2030 zlepšovat efektivní využívání globálních zdrojů ve spotřebě i výrobě a učinit vše potřebné pro to, aby ekonomický růst nebyl spojen s poškozováním životního prostředí, v souladu s desetiletým rámcovým programem trvale udržitelné spotřeby a výroby, v jehož čele stojí rozvinuté země
12.2
Do roku 2030 dosáhnout udržitelného hospodaření s přírodními zdroji a jejich efektivního využívání
12.5
Do roku 2030 výrazně snížit produkci odpadů s pomocí prevence, redukce, recyklace a opětovného používání
Udržitelné biohospodářství pro Evropu: posílení vazby mezi hospodářstvím, společností a životním prostředím (2018)
(EU)
Posílení a rozšíření odvětví založených na biotechnologiích; uvolnění investic a trhů
Rychlé zavádění lokálního biohospodářství v celé Evropě
Nový akční plán EU pro oběhové hospodářství - Čistší a konkurenceschopnější Evropa (2020)
(EU)
Oběhovost jako předpoklad klimatické neutrality
Vytvoření správných hospodářských podmínek
Podpora transformace prostřednictvím výzkumu, inovací a digitalizace
Plán pro Evropu účinněji využívající zdroje (2011)
(EU)
3.2
Přeměna odpadu na zdroje
4.3
Nerosty a kovy
Uzavření cyklu – akční plán EU pro oběhové hospodářství (2015)
(EU)
1.1
Design výrobků
1.2
Výrobní postupy
3.1
Nakládání s odpady
5.3
Kritické suroviny
5.4
Stavební a demoliční odpad
6.1
Inovace, investice a další horizontální opatření
Evropa 2020 / Europe 2020 (2010)
(EU)
2.1
Evropa méně náročná na zdroje
národní
1
Obecná opatření
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
(MŽP)
9
Přírodní zdroje jsou využívány co nejefektivněji a nejšetrněji tak, aby se minimalizovaly externí náklady, které jejich spotřeba působí.
Národní akční plán adaptace na změnu klimatu (2021)
(MŽP)
SC2
Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb lesů s důrazem na zabránění degradace půdy a posílení přirozeného vodního režimu
SC3
Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb vodních a na vodu vázaných ekosystémů s důrazem na posílení přirozeného vodního režimu krajiny a s ohledem na zajištění potřeb lidské společnosti a udržitelné užívání vody
Průřezová témata adaptace na změnu klimatu
Koncepce výzkumu, vývoje a inovací Ministerstva životního prostředí na léta 2016 až 2035 s výhledem do roku 2050
(MŽP)
1.5
Nerostné zdroje a vlivy těžby na životní prostředí
2. implementační plán Strategického rámce Česká republika 2030 (pro roky 2022-2025)
(MŽP)
9.2
Zvyšuje se podíl oběhového hospodářství na celkovém objemu materiálových toků
Strategie přizpůsobení se změně klimatu v podmínkách ČR (2021)
(MŽP)
SC2
Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb lesů s důrazem na zabránění degradace půdy a posílení přirozeného vodního režimu
SC3
Je zajištěna ekologická stabilita a poskytování ekosystémových služeb vodních a na vodu vázaných ekosystémů s důrazem na posílení přirozeného vodního režimu krajiny a s ohledem na zajištění potřeb lidské společnosti a udržitelné užívání vody
Průřezová témata adaptace na změnu klimatu
Strategický rámec cirkulární ekonomiky České republiky 2040 (2021)
(MŽP)
Suroviny jsou v České republice optimálně využívány, druhotné suroviny se standardně používají v ekonomice a primární suroviny se používají pouze tam, kde je to nezbytně nutné. České firmy soutěží v oblasti ekologických inovací a digitálních technologií na světových trzích. Investováním do oběhového hospodářství zvyšuje český průmysl konkurenceschopnost a snižuje závislost na zdrojích a náklady.
Státní politika životního prostředí 2030 s výhledem do 2050
(MŽP)
2.2
Oběhové hospodářství zaručuje hospodárné nakládání se surovinami, výrobky a odpady v ČR
Implementace Agendy 2030 pro udržitelný rozvoj (Cílů udržitelného rozvoje) v České republice (2018)
(MŽP)
6.4
Do roku 2030 podstatně zvýšit efektivitu využívání vody ve všech sektorech a zajistit udržitelný odběr a dodávky pitné vody tak, aby byl vyřešen nedostatek vody a podstatně se snížil počet lidí trpících jejím nedostatkem
Souhrn opatření k SDG 6
8.4
Postupně až do roku 2030 zlepšovat efektivní využívání globálních zdrojů ve spotřebě i výrobě a učinit vše potřebné pro to, aby ekonomický růst nebyl spojen s poškozováním životního prostředí, v souladu s desetiletým rámcovým programem trvale udržitelné spotřeby a výroby, v jehož čele stojí rozvinuté země
Souhrn opatření k SDG 8
12.2
Do roku 2030 dosáhnout udržitelného hospodaření s přírodními zdroji a jejich efektivního využívání
12.5
Do roku 2030 výrazně snížit produkci odpadů s pomocí prevence, redukce, recyklace a opětovného používání
Souhrn opatření k SDG 12
Politika ochrany klimatu v ČR (2017)
(MŽP)
5A
Zákon o snižování závislosti na fosilních palivech
Strategie ochrany biologické rozmanitosti ČR 2016-2025
(MŽP)
3.2.1
Zajistit udržitelné využívání lesa
3.5.3
Zvýšit podíl rekultivace ploch po těžbě samovolnou sukcesí
Program předcházení vzniku odpadů ČR (2014)
(MŽP)
3
Vytvořit podmínky a nastavit motivační prvky pro snižování surovinových a energetických zdrojů ve výrobních odvětvích a zvyšování využívání druhotných surovin v souvislosti s dalšími strategickými dokumenty, zejména Surovinovou politikou ČR a Politikou druhotných surovin ČR a v návaznosti na Plán odpadového hospodářství ČR.
Plán odpadového hospodářství ČR 2015–2024
(MŽP)
Do roku 2015 zavést tříděný sběr minimálně pro odpady z papíru, plastů, skla a kovů.
Do roku 2020 zvýšit nejméně na 50 % hmotnosti celkovou úroveň přípravyk opětovnému použití a recyklaci alespoň u odpadů z materiálů jako je papír, plast, kov,sklo, pocházejících z domácností, a případně odpady jiného původu, pokud jsou tyto tokyodpadů podobné odpadům z domácností.
Směsný komunální odpad (po vytřídění materiálově využitelných složek, nebezpečnýchsložek a biologicky rozložitelných odpadů) zejména energeticky využívat v zařízeních k tomuurčených v souladu s platnou legislativou.
Snížit maximální množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů ukládaných na skládky tak, aby podíl této složky činil v roce 2020 nejvíce 35 % hmotnostních z celkového množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů vyprodukovaných v roce 1995.
Zvýšit do roku 2020 nejméně na 70 % hmotnosti míru přípravy k opětovnému použití a míru recyklace stavebních a demoličních odpadů a jiných druhů jejich materiálového využití, včetně zásypů, při nichž jsou materiály nahrazeny v souladu s platnou legislativoustavebním a demoličním odpadem kategorie ostatní s výjimkou v přírodě se vyskytujícíchmateriálů uvedených v Katalogu odpadů pod katalogovým číslem 17 05 04 (zeminaa kamení).
Snižovat měrnou produkci nebezpečných odpadů.
Zvyšovat podíl materiálově využitých nebezpečných odpadů.
Minimalizovat negativní účinky při nakládání s nebezpečnými odpady na lidské zdravía životní prostředí.
Zvýšit celkovou recyklaci obalů na úroveň 70 % do roku 2020.
Zvýšit celkové využití odpadů z obalů na úroveň 80 % do roku 2020.
Zvýšit recyklaci plastových obalů na úroveň 50 % do roku 2020.
Zvýšit recyklaci kovových obalů na úroveň 55 % do roku 2020.
Dosáhnout 55 % celkového využití prodejních obalů určených spotřebiteli do roku2020.
Dosáhnout 50 % recyklace prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020.
Dosahovat vysoké úrovně tříděného sběru odpadních elektrických a elektronických zařízení.
Zajistit vysokou míru využití, recyklace a přípravy k opětovnému použití elektroodpadu.
Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů.
Dosahovat vysoké recyklační účinnosti procesů recyklace odpadních bateriía akumulátorů.
Dosahovat vysoké míry využití při zpracování vozidel s ukončenou životností (autovraků).
Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních pneumatik.
Dosahovat vysoké míry využití při zpracování odpadních pneumatik.
Podporovat technologie využívání kalů z čistíren komunálních odpadních vod.
Zvyšovat materiálové a energetické využití odpadních olejů.
Předat veškerá zařízení a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do konce roku 2025 oprávněným osobám, nebo zařízení, a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do této doby dekontaminovat.
Odstranit odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů v držení oprávněných osobk nakládání s odpady do konce roku 2028.
Snižovat množství biologicky rozložitelných odpadů z kuchyní a stravoven a vedlejšíchproduktů živočišného původu ve směsném komunálním odpadu, které jsou původemz veřejných stravovacích zařízení (restaurace, občerstvení) a centrálních kuchyní(nemocnice, školy a další obdobná zařízení).
Správně nakládat s biologicky rozložitelnými odpady z kuchyní a stravoven a vedlejšími produkty živočišného původu a snižovat tak negativní účinky spojené s nakládáním s nimi na lidské zdraví a životní prostředí.
Zpracovávat kovové odpady a výrobky s ukončenou životností na materiály za účelemnáhrady primárních surovin.
Vytvořit a udržovat komplexní, přiměřenou a efektivní síť zařízení k nakládání s odpady naúzemí České republiky.
a)
Po celou dobu realizace Programu předcházení vzniku odpadů zajistit komplexní informační podporu o problematice, včetně zavedení problematiky předcházení vznikuodpadů do školních osnov, výzkumných programů a výchovných, osvětovýcha vzdělávacích aktivit související s ochranou a tvorbou životního prostředí.
b)
Zajistit účinné zapojení státní správy na všech úrovních do problematiky předcházení vzniku odpadů s cílem postupného snižování množství odpadů při výkonu státní správy.
c)
Vytvořit podmínky a nastavit motivační prvky pro snižování surovinovýcha energetických zdrojů ve výrobních odvětvích a zvyšování využívání „druhotných surovin“ v souvislosti s dalšími strategickými dokumenty (zejména Surovinovou politikou České republiky a Politikou druhotných surovin České republiky).
d)
Podpořit všemi dostupnými prostředky zavádění nízkoodpadových a inovativníchtechnologií šetřící vstupní suroviny a materiály a podpořit výrobní a průmyslovou sféru ve snaze optimalizovat procesy řízení výroby z hlediska naplnění cílů Programu předcházení vzniku odpadů.
e)
Na všech úrovních podpořit, propagovat a dostatečně informovat o dostupnýchdobrovolných nástrojích (dobrovolné dohody, systémy environmentálního řízení,environmentálního značení, čistší produkce) s cílem jejich postupného rozšiřování.
f)
V souvislosti s jednotlivými cíli Programu předcházení vzniku odpadů, s cíli jinýchprogramů a politik životního prostředí a s požadavky orgánů Evropské unie zajistitvhodné legislativní prostředí pro realizaci Programu.
g)
Věnovat maximální pozornost odpadům z potravin a vytvořit podmínky pro postupnésnižování těchto odpadů na všech úrovních potravinového cyklu (fáze výroby potravinvčetně jejich uvádění na trh a konzumace).
h)
Vytvořit podmínky ke stabilizaci produkce jednotlivých složek komunálních odpadů a jejímu následnému snižování na všech úrovních veřejné správy a na úrovni občanů.
i)
V součinnosti s dalšími strategickými dokumenty vytvořit podmínky ke stabilizaciprodukce nebezpečných odpadů, stavebních a demoličních odpadů, textilních odpadůa odpadů z výrobkových směrnic s výhledem jejího reálného snižování v následujícíchletech.
j)
Podporovat využívání servisních a charitativních středisek a organizací za účelem prodlužování životnosti a opětovného používání výrobků a materiálů.
l)
Zvýšit účinnost prosazování problematiky předcházení vzniku odpadů v aktivitácha činnostech kolektivních systémů a systémů zpětně odebíraných výrobků.
m)
Zajistit realizaci potřebných analytických podkladů a hodnotících nástrojů za účelemvyhodnocování účinnosti Programu předcházení vzniku odpadů a posouzenídosažených pokroků dílčích prevenčních cílů a opatření.
Strategie resortu ministerstva zemědělství s výhledem do roku 2030
(MZe)
Trvale udržitelné hospodaření v lesích za soustavného zlepšování jejich stavu
Audit národní bezpečnosti (2016)
(MV)
Energetická, surovinová a průmyslová bezpečnost
Vodíková strategie České republiky (2021)
(MPO)
Výroba nízkouhlíkového vodíku
Národní plán obnovy (2020)
(MPO)
2.7
Cirkulární ekonomika, recyklace a průmyslová voda
Politika druhotných surovin České republiky 2019-2022 [akt. 2019]
(MPO)
Zvyšovat soběstačnost České republiky v surovinových zdrojích nahrazováním primárních zdrojů druhotnými surovinami
Podporovat využívání druhotných surovin jako nástroje pro snižování materiálové i energetické náročnosti průmyslové výroby
Intenzivně podporovat osvětu a vzdělávání v oblasti oběhového hospodářství
Aktualizovat statistická zjišťování v oblasti druhotných surovin k monitoringu a vyhodnocování oběhového hospodářství
Surovinová politika ČR v oblasti nerostných surovin a jejich zdrojů (2017)
(MPO)
1
- Bezpečnost dodávek surovin
2
– Efektivní a udržitelné využívání disponibilních zásob nerostných surovin, důsledná ochrana ložisek vyhrazených nerostů
3
– Účinná surovinová diplomacie státu
Akční plán na podporu zvyšování soběstačnosti ČR v surovinových zdrojích substitucí primárních zdrojů druhotnými surovinami (2015)
(MPO)
Zpracovat návrh definice pojmu „druhotná surovina“ a projednat návrh definice, včetně jejího vložení do vhodného právního předpisu ČR, s dotčenými rezorty a zástupci podnikatelské sféry
Formulovat a prezentovat požadavek ČR na definování pojmu „druhotná surovina“ v právních předpisech EU v rámci instrukcí k aktualizovanému balíčku oběhového hospodářství EK a v rámci jednání v orgánech EU
Připravit návrh možností aktivit ČR při řešení nežádoucího vývozu druhotných surovin z EU
Projednat možnost uzavření dobrovolné dohody mezi výrobci a dovozci plochého skla včetně výrobků z něj a subjekty provozujícími stavební činnost včetně demolic o zajištění sběru a zpracování plochého skla a výrobků z plochého skla po ukončení jejich životnosti. V případě dohody dotčených subjektů připravit návrh dobrovolné dohody
Projednat možnosti uzavření dobrovolné dohody mezi výrobci plastů a kolektivními systémy zabývajícími se zpětným odběrem výrobků s ukončenou životností (včetně sběru autovraků) a samosprávnými celky o zajištění sběru a zpracování výrobků z plastů po ukončení jejich životnosti
Prosazovat možnosti využívání druhotných surovin získaných z výrobků, materiálů a surovin po ukončení jejich životnosti v rámci operačních programů a dalších programů podpor
Zpracovat návrh na vyšší materiálové a energetické využití výrobků a materiálů z plastů po ukončení jejich životnosti a snižovat tak výskyt plastů v životním prostředí, a tím eliminovat dopady na životní prostředí
Projednat způsob a postup zpracování katalogu druhotných surovin vhodných pro využití ve stavebnictví
Zpracovat návrh na stanovení minimálních závazných kvót využití druhotných surovin ve stavebnictví v rámci zakázek financovaných z veřejných zdrojů a navrhnout metodický pokyn pro veřejnou správu o možnostech a způsobech použití druhotných surovin ve veřejných zakázkách
Zahrnout zařízení k získávání, zpracování a využívání druhotných surovin (odpadů) v rámci tvorby nového zákona o odpadech do výjimky uvedené v čl. 24 a 25 rámcové směrnice 2008/98/ES o odpadech
Analyzovat potřebu a definovat kritéria pro neodpad (kdy odpad přestal být odpadem) pro vybrané komodity podle potřeb průmyslové sféry a vývoje na vnitřním i vnějším trhu
Identifikovat potřeby pro návrh vybraných obecně platných normativních dokumentů deklarujících požadavky na jakost vybraných druhotných surovin a jejich následné užití
Identifikovat a popsat zásadní dopady překážek pro materiálové využití vybraných odpadů a připravit návrhy možných opatření jejich odstranění nebo zmírnění
Navrhnout systém efektivní osvěty podnikatelské sféry i veřejnosti v oblasti získávání, zpracování a využívání druhotných surovin/druhotných zdrojů
Projednat možnost na úrovni sítě Zdravých měst a Místní Agendy 21 přenesení realizace Politiky druhotných surovin ČR na komunální úroveň
Národní akční plán rozvoje jaderné energetiky v ČR (2015)
(MPO)
Zapojit se do výzkumu využití nekonvenčních zásob uranu s cílem získat přístup k levnějším zásobám než dostupným na trhu, pro případ, že by nedošlo ke komercializaci rychlých reaktorů do roku 2100.
Státní energetická koncepce České republiky (2015)
(MPO)
Vyvážený energetický mix
Infrastruktura a mezinárodní spolupráce
Energetická bezpečnost
Elektroenergetika
Plynárenství
Přeprava a zpracování ropy
Výroba a dodávka tepla
Nástroje v oblasti legislativní
Nástroje v oblasti výkonu státní správy
Politika územního rozvoje ČR, aktualizace č.7 [akt. 2024]
(MMR)
Dálkovody - (162) DV1
Koridor pro zdvojení potrubí k ropovodu Družba ve střední ose řeky Moravy mezi Rohatcem a Holíčí–Klobouky, Klobouky–Rajhrad, Radostín–Kralupy–centrální tankoviště ropy (dále CTR) Nelahozeves, CTR Nelahozeves–Litvínov. Plocha pro výstavbu nové ropovodní přečerpací stanice v obci Golčův Jeníkov. Plocha pro výstavbu nových skladovacích ropných nádrží Velká Bíteš.
Dálkovody - (163) DV2
Koridor pro zdvojení potrubí k ropovodu IKL mezi CTR Nelahozeves–Rozvadov a plocha pro výstavbu skladovacích nádrží u obce Benešovice na ropovodu IKL.
Dálkovody - (164) DV3
Koridor pro prodloužení produktovodu v úseku Loukov–Sedlnice a Sedlnice–letiště Mošnov.
Dálkovody - (165) DV4
Koridor pro produktovod do areálu skladu Potěhy v k. ú. Horky s propojením na obchvat Kolína v k. ú. Polepy (souběh s ropovodem).
Dálkovody - (165a) DV5
Ropovod Litvínov–hranice ČR/Německo (–Spergau): projekt na prodloužení ropovodu Družba, přepravujícího surovou ropu ze systému Jižní větve od rafinerie Litvínov do rafinerie TRM Spergau, přes hranice ČR/Německo.
Dálkovody - (166) Článek zrušen.
Koncepce Smart Cities - odolnost prostřednictvím SMART řešení pro obce, města a regiony
(MMR)
B3
Suroviny a recykláty či druhotné suroviny v oběhovém hospodářství, rozvoj bioekonomiky
Národní koncepce realizace politiky soudržnosti v ČR po roce 2020
(MMR)
Nízkouhlíková ekonomika a odpovědnost k životnímu prostředí Zlepšení kvality životního prostředí, zavedení nízkouhlíkové ekonomiky a adaptace na změnu klimatu
regionální
1
Obecná opatření
Plán odpadového hospodářství Kraje Vysočina 2016-2025
(Kraj Vysočina)
Nakládání s recyklovatelnými složkami komunálních odpadů
Nakládání s odpady železných a neželezných kovů
Aktualizace č. 1 Zásad územního rozvoje Plzeňského kraje - právní stav (2014)
(Plzeňský kraj)
6.4
Ochrana nerostného bohatství
9.6
Ochrana horninového prostředí
Územní energetická koncepce Plzeňského kraje (2004)
(Plzeňský kraj)
Opatření strategického a koncepčního charakteru
Opatření územně plánovací
Opatření k realizaci zvýšení hospodárnosti užití energie
Opatření k využití obnovitelných zdrojů energie
Opatření k zajištění územního rozvoje kraje
Opatření k zajištění spolehlivosti zásobování energií
Aktualizace Regionální surovinové politiky Libereckého kraje 2019 [akt. 2022]
(Liberecký kraj)
1
Obecná opatření
2
Opatření pro využívání jednotlivých druhů surovin
4
. Opatření pro minimalizaci vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví
Program rozvoje Královéhradeckého kraje 2017-2020
(Královéhradecký kraj)
Zvýšit konkurenceschopnost ekonomiky a podpořit rozvoj podnikatelského prostředí na území Královéhradeckého kraje
Plán odpadového hospodářství Olomouckého kraje 2016-2026 [akt. 2023]
(Olomoucký kraj)
6.a
Snižovat měrnou produkci nebezpečných odpadů
6.b
Zvyšovat podíl využitých nebezpečných odpadů
7.1.h
Zajistit obsah recyklátu v nápojových lahvích z PET minimálně 25 % do roku 2025
7.1.i
Zajistit obsah recyklátu v plastových nápojových lahvích minimálně 30 % do roku 2030
8.a
Využívat kaly z čistíren komunálních odpadních vod materiálově se zaměřením zejména na využití fosforu, aplikovat vysoce kvalitní kaly do půdy a využívat kaly energeticky
12.2.a
Zpracovávat kovové odpady a výrobky s ukončenou životností na materiály za účelem náhrady primárních surovin
Strategie Olomouckého kraje o vodě (2021)
(Olomoucký kraj)
08
Voda pro ekonomiku
Zásady územního rozvoje Olomouckého kraje, aktualizace č. 2a (2019) [akt. 2019]
(Olomoucký kraj)
4
Priority v oblasti hospodářského rozvoje
6
(6.1) rozvojovou oblast republikového významu OB8 Olomouc, vymezenou v Politice územního rozvoje ČR a upřesněnou ZÚR OK
Rozvojová oblast Olomouc - seznam obcí: Bělkovice – Lašťany, Bohuňovice, Bukovany, Bystročice, Bystrovany, Dolany, Grygov, Hlubočky, Hlušovice, Hněvotín, Kožušany-Tážaly, Krčmaň, Lutín, Majetín, Mrsklesy, Olomouc, Přáslavice, Samotíšky, Tovéř, Velká Bystřice, Velký Týnec, Křelov-Břuchotín, Skrbeň, Příkazy, Šternberk (pouze k. ú. Lhota u Šternberka, Šternberk), Štarnov, Horka nad Moravou, Liboš, Štěpánov, Slatinice
6
(6.4) rozvojovou oblast nadmístního významu RO3 Šumperk-Zábřeh
Seznam obcí: Bludov, Šumperk, Leština, Lukavice, Postřelmov, Rájec, Zábřeh (bez k. ú. Václavov u Zábřeha a k. ú. Pivonín), Zvole, Petrov nad Desnou, Rapotín, Vikýřovice
6
(6.5) rozvojovou oblast nadmístního významu RO4 Jeseník (Mikulovice)
Seznam obcí: Česká Ves, Hradec-Nová Ves, Jeseník (pouze k. ú. Jeseník a k. ú. Bukovice u Jeseníka), Písečná (pouze k. ú. Písečná u Jeseníka), Mikulovice (bez k. ú. Široký Brod)
8
(8.1) upřesnění rozvojové osy OS10 (Katowice-) hranice Polsko/ČR – Ostrava – Lipník
nad Bečvou – Olomouc – Brno – Břeclav – hranice ČR/Slovensko (Bratislava),
vymezené v Politice územního rozvoje ČR - Obce nacházející se na rozvojové ose (mimo rozvojové oblasti): Bělotín,
Olšovec, Polom, Střítež nad Ludinou, Dolní Újezd, Daskabát, Velký
Újezd, Brodek u Prostějova, Dětkovice, Dobrochov, Hradčany - Kobeřice,
Olšany u Prostějova, Ondratice, Určice, Vranovice - Kelčice, Želeč
8
(8.3) Upřesnění rozvojové osy OS8 Hradec Králové / Pardubice – Moravská
Třebová – Mohelnice – Olomouc – Přerov;
obce nacházející se na rozvojové ose (mimo rozvojové oblasti): Bílá
Lhota, Mladeč, Kokory, Krchleby, Loštice, Maletín, Mírov, Moravičany,
Palonín; Červenka, Dubčany, Cholina, Haňovice, Lišnice, Litovel
(bez k. ú. Savín a Nová Ves u Litovle), Mohelnice, Náklo, Uničov;
8
(8.3.4) ZÚR OK doplňují vymezení rozvojových os vyplývajících z řešení Politiky územního rozvoje ČR o:
8.4.1. rozvojovou osu nadmístního významu OR4 Kojetín
obce nacházející se na rozvojové ose (mimo rozvojové oblasti):
Kojetín (bez k. ú. Kovalovice u Kojetína), Křenovice, Mořice,
Nezamyslice, Němčice nad Hanou, Stříbrnice, Tištín, Vitčice,
Vrchoslavice;
15
(15.1) specifické oblasti s vysokou koncentrací prováděné a připravované (očekávané)
těžby nerostných surovin označených ST 1 – ST 6 (dle výkresu B.2. a B.6.)
A.5.2
Koncepce ochrany a využití nerostných surovin
Program rozvoje Karlovarského kraje 2021-2027
(Karlovarský kraj)
1.1
Hospodářsky prosperující a atraktivní region
5.1
Životní prostředí a zemědělství
Cirkulární Praha 2030: Strategie hl. m. Prahy pro přechod na cirkulární ekonomiku (2022)
(hl.m. PRAHA)
SC1/I
Město jako banka materiálů, evidence a maximální recyklace stavebního materiálu
SC1/II
Snížení stavebního odpadu realizací demoličních postupů, které umožňují znovuvyužití materiálů.
SC1/III
Nová výstavba i renovace splňují požadavky na cirkularitu zdrojů a udržitelné využívání materiálů.
SC1/IV
Udržitelný provoz, renovace má prioritu před novou výstavbou
SC5/I
Zohlednění principů cirkulární ekonomiky ve veřejných zakázkách
SC5/III
Principy CE a šetření primárními zdroji jako východisko projektů města
SC7/II
Nastavení indikátorů pro cirkulární ekonomiku (CE)
SC7/III
Komunikace cílů Strategie pro přechod na CE a jejich plnění
Prognóza, koncepce a strategie ochrany přírody a krajiny v hl. m. Praze (2008)
(hl.m. PRAHA)
N.1
Šetrné využívání ložisek nerostných surovin jako neobnovitelného zdroje v souladu s principy ochrany přírody a krajiny
Krajský plán odpadového hospodářství hl. m. Prahy 2016-2025
(hl.m. PRAHA)
C
Vytvořit podmínky a nastavit motivační prvky pro snižování surovinových a energetických zdrojů ve výrobních odvětvích a zvyšování využívání „druhotných surovin" v souvislosti s dalšími strategickými dokumenty (zejména Surovinovou politikou České republiky a Politikou druhotných surovin České republiky)
Regionální surovinová politika Jihočeského kraje 2003+
(Jihočeský kraj)
Krátkodobé úkoly a doporučení (1-3 roky)
- geologické analýzy, informační systémy a monitoring
Střednědobé úkoly a doporučení (4-7 let)- střednědobý geologický výzkum, certifikace systémů
Dlouhodobé úkoly a doporučení (8 let a více)- dlouhodobý geologický výzkum a monitoring, průmět do územní dokumentace
oblastní
1
Obecná opatření
Nenalezena žádná vazba
místní
1
Obecná opatření
Program rozvoje obce Kamýk nad Vltavou 2022-2028
(Kamýk n. Vlt.)
1.2
Udržitelné hospodaření s přírodními zdroji
TISK
i