Český Brod
Znak Český Brod

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

Český Brod

Názvy hierarchických úrovní
1. "Klíčová oblast"
1.1 "Podoblast"
1.1.1 "Specifický cíl"

Strategický plán města Český Brod do roku 2022 (2007) [akt. 2011]

zobrazit:   oblast   cil   skupinu   aktivitu

1. VZHLED MĚSTA, ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ, ZELEŇ

1.1 Veřejná prostranství a veřejné budovy

1.2 Vzhled města

1.3 Inženýrské sítě

1.3.1 Vybudovat nové a vyměnit a opravit stávající technicky nevyhovující kanalizace
1.3.2 Zajistit maximální a kvalitní připojení nemovitostí a domácností na kanalizaci
1.3.3 Zajistit čištění veškerých odpadních vod
1.3.4 Vybudovat nové a vyměnit a opravit stávající technicky nevyhovující vodovodní sítě
1.3.5 Zajistit maximální a kvalitní připojení nemovitostí a domácností na vodovodní sítě
1.3.6 Zajistit zdroje vody a akumulaci zásob (vodojemy)
1.3.7 Efektivně využívat vodohospodářský majetek i pro okolní obce (napojení na městský vodovod a kanalizační systém)
1.3.8 Zabezpečit inženýrské sítě na rozvojových plochách města
1.3.9 Dokončit zemní kabelizaci rozvodů (elektro, telekomunikací, veřejné osvětlení ad.)

1.4 Napojení na krajinu a prostupnost krajiny

1.4.1 Udržovat a zakládat biokoridory
1.4.2 Obnovit a udržovat zeleň podél komunikací a cest, vodních toků a ploch, mezí a další
1.4.3 Revitalizovat vodní toky a plochy
1.4.4 Zajistit prostupnost krajiny

1.5 Odpadové hospodářství

1.5.1 Funkčně a efektivně třídit, případně využívat odpady vč. bio-odpadů
1.5.2 Optimalizovat počet míst a četnost svozů tříděného odpadu
1.5.3 Rozšířit třídění na bio-odpad a kartony
1.5.4 Evidovat a likvidovat černé skládky na katastru města
1.5.5 Vybudovat funkční sběrný dvůr v souladu s potřebami likvidace širokého spektra odpadů vč. nebezpečných

1.6 Zdravé životní prostředí

1.6.1 Specifikovat rizikové faktory, které ohrožují ŽP a zdraví obyvatel ve městě a okolí (hluk, prašnost, emise ad.)
Učíme se udržitelnému rozvoji
1.6.2 Redukovat rizikové faktory, které ohrožují ŽP a zdraví obyvatel ve městě a okolí (hluk, prašnost, emise ad.)
1.6.3 Vytvořit Koncepci ochrany ŽP
1.6.4 Využívat alternativní energetické zdroje pro veřejné budovy
1.6.5 Snížit energetickou náročnost veřejných budov
1.6.6 Snížit vytápění nevhodnými palivy a materiály

2. PODNIKÁNÍ, ZAMĚSTNANOST, SLUŽBY

2.1 Služby a obchody

2.1.1 Provést průzkum žádaných služeb a obchodů včetně sortimentu a otevírací doby mezi obyvatelstvem, podnikateli a návštěvníky ve městě
2.1.2 Přispět k zajištění nejžádanějších služeb dle průzkumu
2.1.3 Přispět ke koordinaci rozmanitosti obchodů a vhodné otevírací doby
2.1.4 Zajistit služby pro rodiče na rodičovské dovolené
2.1.5 Iniciovat vznik půjčovny kol a sportovních potřeb

2.2 Plochy a prostory pro podnikání

2.2.1 Vymezit v Územním plánu plochy pro podnikání
2.2.2 Provést pasport prostorů vhodných pro podnikání
2.2.3 Využít brownfieldů pro podnikání

2.3 Spolupráce a informace

2.3.1 Zajistit informovanost a propagaci poskytovaných služeb, obchodů a produktů ve městě a okolí
2.3.2 Založit podnikatelské fórum pro spolupráci podnikatelských a dalších subjektů (vč. škol) pro rozvoj podnikání ve městě a okolí
2.3.3 Realizovat slavnosti ovoce / jablek / jarmarky (ve spolupráci s podnikateli, sadaři a dalšími)
2.3.4 Zapojit místní podnikatele do akcí ve městě
2.3.5 Realizovat pravidelné městské trhy se zaměřením na místní produkty

3. DOPRAVA

3.1 Silniční motorová doprava

3.1.1 Vybudovat záchytná parkoviště v okolí centra – P+R (u nádraží a dalších místech)
3.1.2 Řešit parkování pro rezidenty v rámci celého města, s ohledem na ochranu životního prostředí
3.1.3 Zamezit nočnímu a dlouhodobému parkování nákladních vozidel na veřejných komunikacích
3.1.4 Dobudovat vnitřní okruh plynule průjezdný
3.1.5 Zamezit tranzitní dopravě přes centrum města při zachování vjezdu do centra pro zásobování, nakupování, bydlení a veřejnou dopravu
3.1.6 Vybudovat obchvat města ve směru J-S a ve směru V-Z napojením na silnici I/12 pomocí mimoúrovňových křižovatek.
3.1.7 Na základě seznamu kolizních míst v motorové i nemotorové dopravě řešit tato místa
3.1.8 Zamezit tranzitu těžkých nákladních vozidel přes město
3.1.9 Zajistit průběžnou údržbu a opravu související dopravní infrastruktury (komunikace, osvětlení ad.)

3.2 Veřejná doprava

3.2.1 Vybudovat komplexní, funkční terminál veřejné dopravy
3.2.2 Stanovit a aplikovat standardy kvality autobusových zastávek
3.2.3 Zajistit dostatečně hustou kapacitně vyhovující a navazující síť spojů ve městě a regionu
3.2.4 Zajistit bezbariérovost nástupišť a dopravních prostředků veřejné dopravy
3.2.5 Zajistit průběžnou údržbu a opravu související dopravní infrastruktury (komunikace, osvětlení ad.)

3.3 Nemotorová doprava

3.3.1 Zpracovat pasport dopravních bariér ve městě
3.3.2 Realizovat odstranění bariér v pořadí dle závažnosti vč. řešení rozdělení města železniční tratí
3.3.3 Vybudovat bezbariérové chodníky a přechody pro chodce
3.3.4 Vybudovat provázanou síť cyklotras a cyklostezek ve městě a okolí (přednostně podél Šembery)
3.3.5 Vybudovat stezky pro další nemotorovou dopravu
3.3.6 Napojit nemotorovou dopravu na dopravní terminál
3.3.7 Vybudovat infrastrukturu pro nemotorovou dopravu
3.3.8 Vybudovat terminál B+R (bike + ride - úschovna jízdních kol) v rámci dopravního terminálu
3.3.9 Hledat nová další moderní řešení pro rozšíření nemotorové dopravy
3.3.10 Preferovat oddělení cyklistické a další nemotorové dopravy včetně pěší dopravy
3.3.11 Zajistit průběžnou údržbu a opravu související dopravní infrastruktury (komunikace, osvětlení ad.)

4. BYDLENÍ

4.1 Rozvoj individuálního bydlení (rodinné domy) a bytové výstavby

4.1.1 Zpracovat jasnou Politiku podpory a rozvoje bydlení města ČB včetně studie potřeb sociálního/ podporovaného/ účelového (kantoři, lékaři ad.) bydlení a při respektování potřeb zdravého kvalitního bydlení
4.1.2 Realizovat Politiku podpory a rozvoje bydlení v ČB

4.2 Kapacita technické infrastruktury

4.2.1 Zpracovat, případně aktualizovat generely stavu technické infrastruktury v návaznosti na rozvoj bydlení
4.2.2 Zpracovat Akční plány ve spolupráci se správci sítí technické infrastruktury
4.2.3 Realizovat Akční plány ve spolupráci se správci sítí technické infrastruktury

4.3 Kapacita sociální infrastruktury – občanská vybavenost

4.3.1 Zpracovat analýzu potřeb občanské vybavenosti
4.3.2 Na základě analýzy zpracovat Akční plány týkající se jednotlivých typů občanské vybavenosti
4.3.3 Realizovat Akční plány občanské vybavenosti

4.4 Spolupráce se subjekty podílejícími se na bydlení

4.4.1 Zahájit spolupráci s majiteli pozemků v rozvojových zónách a s podnikatelskými subjekty zajišťujícími bydlení (včetně finančních ústavů) a nalézt společná řešení pro rozvoj bydlení v ČB
4.4.2 Stanovit společná řešení na základě Politiky podpory a rozvoje bydlení města ČB a realizovat je

4.5 Informovanost

4.5.1 Vytvořit informační centrum pro rozvoj bydlení v ČB
4.5.2 Zajistit informovanost o možnostech bydlení v ČB ve spolupráci s relevantními subjekty
4.5.3 Vytvořit image města jako výhodného místa pro bydlení

5. ZDRAVOTNICTVÍ A SOCIÁLNÍ SLUŽBY

5.1 Zdravotnictví

5.1.1 Obnovit lékařskou pohotovost pro děti a dorost a dospělé
5.1.2 Zajistit dostatečný počet praktických lékařů o Počet odchylek pro děti a dorost a dospělé
5.1.3 Zajistit dostupnost odborných lékařských služeb
5.1.4 Zajistit bezbariérovost zdravotnických zařízení
5.1.5 Podporovat spolupráci mezi poskytovateli ambulantní péče s cílem zajistit dostatečně ambulantní péči ve městě

5.2 Sociální služby

5.2.1 Rozšířit prostorové a zajistit materiální vybavení a personální zajištění pro poskytování všech sociálních služeb
5.2.2 Zpracovat a realizovat Komunitní plán sociálních služeb
5.2.3 Zajistit odlehčovací služby dle potřeb klientů a jejich rodin
5.2.4 Vybudovat centra pro denní péči pro všechny cílové skupiny včetně poradenství
5.2.5 Zapojit proškolené dobrovolníky do sociálních služeb
5.2.6 Spolupracovat při zajištění sociálního bydlení pro jednotlivé cílové skupiny (dům z pečovatelskou službou, azylový dům pro matky s dětmi, podporované bydlení, bydlení pro osoby bez přístřeší a pro sociálně slabé rodiny a jednotlivce)
5.2.7 Zavést a rozšířit terénní služby pro jednotlivé cílové skupiny

5.3 Vzdělávání, prevence a poradenství

5.3.1 Vybudovat a provozovat vzdělávací středisko pro celoživotní vzdělávání v sociálních a zdravotních službách včetně osvětové činnosti pro jednotlivé cílové skupiny
5.3.2 Zajistit průběžné vzdělávání pracovníků sociálních a zdravotních služeb
5.3.3 Vybudovat dobrovolnické centrum a zajistit vzdělávání dobrovolníků
5.3.4 Provádět osvětovou činnost pro širokou veřejnost a speciálně pro vybrané cílové skupiny
5.3.5 Realizovat a spolupracovat při realizaci preventivních programů
5.3.6 Poskytovat poradenství pro všechny uživatele

5.4 Spolupráce mezi poskytovateli a informovanost

5.4.1 Vytvořit funkční systém spolupráce mezi poskytovateli sociálních a zdravotních služeb
5.4.2 Spolupracovat na vybudování a provozování informačního systému pro zdravotní a sociální služby
5.4.3 Zajistit spolupráci s dalšími institucemi a subjekty (úřad práce, sociálně právní ochrana dětí a dalšími)

6. BEZPEČNOST

6.1 Dopravní bezpečnost

6.1.1 Zajistit dodržování maximální povolené rychlosti vozidel v obci
6.1.2 Zajistit bezpečné přecházení chodců
6.1.3 Zabránit vstupu lidí na železniční trať
6.1.4 Vytipovat krizová místa v dopravě, vytvořit přehled těchto míst, stanovit priority a zajistit minimalizaci krizových prvků dle pořadí priorit
6.1.5 Zajistit bezpečnost nemotorové dopravy

6.2 Prevence

6.2.1 Realizovat dlouhodobou primární prevenci na základních školách
6.2.2 Zajistit cílené preventivní programy, projekty a akce pro děti a mládež na témata: drogy, vandalismus, konfliktní jednání, alkoholismus, kriminalita
6.2.3 Realizovat preventivní programy na místní úrovni
6.2.4 Realizovat dopravní výchovu
6.2.5 Pokračovat v terénních programech pro uživatele drog a zabezpečit minimální zázemí pro tyto programy

6.3 Bezpečnost občanů a jejich majetku, klid a pořádek ve městě

6.3.1 Vytipovat krizová místa, vytvořit přehled těchto míst, stanovit priority (ve spolupráci s občany) a zajistit minimalizaci krizových prvků dle pořadí priorit
6.3.2 Dopracovat městský kamerový dohlížecí systém (MKDS)
6.3.3 Spolupracovat při rozšíření využívání pultu centrální ochrany
6.3.4 Zřídit tísňovou linku pro Městskou policii
6.3.5 Spolupracovat s majiteli nemovitostí na ochraně přilehlého veřejného prostranství
6.3.6 Snížit počet rizikových objektů (herny apod.), především v památkové zóně města
6.3.7 Posílit početní stav Městské policie
6.3.8 Lokalizovat centrální sídlo Městské policie do centra města
6.3.9 Zajistit klid a pořádek ve městě v denní i noční době

6.4 Krizové řízení

6.4.1 Zajistit funkčnost integrovaného záchranného systému
6.4.2 Zkvalitnit spolupráci mezi složkami integrovaného záchranného systému (IZS) samotnými a mezi IZS a městem, a to na základě zjištění problémů a požadavků jednotlivých složek IZS

6.5 Informovanost a spolupráce

6.5.1 Zajistit informovanost občanů o možnostech zabezpečení klidu, pořádku a bezpečnosti ve městě a zajistit zpětnou vazbu
6.5.2 Zajistit spolupráci Městské policie, Policie ČR a dalších subjektů vč. neziskových organizací
6.5.3 Aktivizovat veřejnost pro spolupráci s bezpečnostními složkami

7. CESTOVNÍ RUCH A PAMÁTKY

7.1 Spolupráce a koordinace v oblasti CR

7.1.1 Ustanovit subjekt koordinace CR včetně náplně činnosti a financování
7.1.2 Vytvořit síť aktivně spolupracujících subjektů v ČB a regionu
7.1.3 Vytvořit Marketingovou studii pro CR včetně Akčního plánu

7.2 Nabídka pro návštěvníky a památky ve městě

7.2.1 Vytýčit a označit vhodné trasy pro pěší turisty tak, aby byly součástí systému turistických tras
7.2.2 Vytvořit a vytyčit hipotrasy
7.2.3 Vytvořit naučné stezky
7.2.4 Vytvořit tématické balíčky dle cílových skupin a obtížnosti
7.2.5 Zkvalitnit služby Regionálního muzea
7.2.6 Regenerovat MPZ a Štolíř jako urbanistické celky
7.2.7 Regenerovat drobné sakrální památky na území města
7.2.8 Nalézt využití, regenerovat a zpřístupnit památky na území města včetně soukromých objektů a majetků církví (vč. zřízení nových expozic v památkových objektech)

7.3 Infrastruktura pro CR

7.3.1 Zajistit a vybudovat mobiliář pro CR (mapy, stojany na kola, přístřešky)
7.3.2 Dostavět Regionální muzeum
7.3.3 Iniciovat a podporovat rehabilitačně- relaxační služby a zázemí ve městě a okolí
7.3.4 Iniciovat zlepšení kvality ubytování a rozšíření ubytovací kapacity
7.3.5 Iniciovat rozšíření kvalitních stravovacích zařízení

7.4 PR cestovního ruchu

7.4.1 Spolupracovat s krajem a dalšími subjekty při PR CR
7.4.2 Zvýšit kvalitu PR města a zohlednit zákonitosti PR (jednotná úroveň, grafický manuál atd.) široká škála propagačních materiálů atd.
7.4.3 Propojit PR CR s výsledky Marketingové studie

7.5 Informační systém

7.5.1 Označit památky – historické a další informace
7.5.2 Vytvořit Informační systém pro cestovní ruch (informační centrum, značení ve městě - nádraží, náměstí, turistické lokality a okolí - poutače)
7.5.3 Vytvořit a umístit /distribuovat lokální mapy pro stezky a nabídky pro turisty
7.5.4 Zapojit se do elektronických rezervačních systémů

8. VZDĚLÁVÁNÍ

8.1 Personalistika v oblasti vzdělávání

8.1.1 Zajistit profesionální a osobnostní rozvoj pracovníků v oblasti vzdělávání
8.1.2 Vytvořit podmínky pro pedagogickou činnost
8.1.3 Nabízet praxe pro budoucí pedagogické pracovníky

8.2 Materiálně – technické zajištění

8.2.1 Zajistit odpovídající prostory pro předškolní, školní i zájmové vzdělávání
8.2.2 Zajistit dostatek didaktických pomůcek a techniky
8.2.3 Přizpůsobit předškolní i školská zařízení a zařízení pro zájmové vzdělávání potřebám osob se zdravotním postižením
8.2.4 Zajistit dostatečnou kapacitu pro stravování v předškolních a školských zařízeních
8.2.5 Přizpůsobit stravování v předškolních a školských zařízeních požadavkům zdravé výživy

8.3 Předškolní a školní (formální) vzdělávání

8.3.1 Koncepčně řešit předškolní vzdělávání s přihlédnutím k žákům se specifickými poruchami učení (SPU)
8.3.2 Zajistit naplňování školského vzdělávacího programu (ŠVP) a rámcového vzdělávacího programu (RVP)
8.3.3 Nabízet dosažení co nejvyššího vzdělání pro maximální počet žáků

8.4 Zájmové (neformální) vzdělávání včetně celoživotního vzdělávání

8.4.1 Rozšířit nabídku akreditovaných vzdělávacích programů pro co největší počet frekventantů
8.4.2 Iniciovat vznik a podporovat neformální vzdělávání
8.4.3 Využívat systém dotačních titulů pro zájmové, celoživotní vzdělávání
8.4.4 Realizovat preventivní programy ke snížení sociálně patologických jevů ve městě a okolí

8.5 Spolupráce a koordinace subjektů ve vzdělávání

8.5.1 Vytvořit funkční informační portál o vzdělávání v ČB dostupný široké veřejnosti
8.5.2 Zajistit provázanost informací s dalšími subjekty (ÚP, OSSZ, sociálně právní ochrana dětí a další)
8.5.3 Realizovat společné projekty v oblasti vzdělávání
8.5.4 Vytvořit systém environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO)

9. ŘÍZENÍ ROZVOJE, SPRÁVA MĚSTA A SPOLUPRÁCE

9.1 Ekonomické zajištění rozvoje

9.1.1 Vypracovat dotační analýzu města
9.1.2 Zajistit subjekt, který bude cíleně sledovat, koordinovat a uplatňovat možnosti využívání externích zdrojů
9.1.3 Zajistit financování akcí a projektů, které naplňují cíle stanovené ve Strategickém plánu (vč. akcí a projektů podpořených z externích zdrojů)
9.1.4 Vytvořit systém grantové podpory zájmových organizací včetně transparentních kritérií
9.1.5 Vytvořit systém motivačních programů pro rozvoj města

9.2 Informovanost a propagace

9.2.1 Zkvalitnit stávající formy informování veřejnosti, zvláště Českobrodský zpravodaj, hledat nové cesty a prostředky a zajistit efektivnost informování veřejnosti
9.2.2 Vypracovat a realizovat Komunikační strategii města
9.2.3 Zajistit prezentaci a propagaci aktivit ve městě a pro vnější subjekty
9.2.4 Rozšířit připojení subjektů a domácností ve městě k internetu
9.2.5 Vytvořit, spravovat a v maximální možné míře integrovat informační systémy pro klíčové oblasti rozvoje, které to vyžadují (veřejná správa, vzdělávání, zdravotnictví a sociální služby, sport, kultura a volný čas a další)

9.3 Spolupráce vnitřní a vnější

9.3.1 Iniciovat platformu pro komunikaci dle témat rozvoje města
9.3.2 Pomáhat znevýhodněným skupinám
9.3.3 Lépe využívat a rozšiřovat kontakty se zahraničními partnery
9.3.4 Využívat stávající i nová zapojení do regionálních, národních a zájmových sdružení
9.3.5 Vypracovat systém potencionálního propojení technické infrastruktury a zón bydlení s okolními obcemi
9.3.6 Zajistit zpětnou vazbu od občanů a klíčových partnerů

9.4 Veřejná správa (VS)

9.4.1 Zajistit odbornou způsobilost a soustavný růst odborné úrovně zaměstnanců ve VS
9.4.2 Zajistit elektronizaci VS
9.4.3 Zajistit doplňování standardů ve VS
9.4.4 Zajistit plnění agendy pracovníků ve VS
9.4.5 Podporovat vstřícný přístup pracovníků VS ke klientům
9.4.6 Eliminovat zneužívání pravomocí
9.4.7 Využívat moderní srovnávací a hodnotící metody a příklady dobré praxe ve VS

9.5 Řízení rozvoje

9.5.1 Naplňovat cíle Strategického plánu (SP)
9.5.2 Monitorovat indikátory stanovené ve SP a vyhodnocovat je
9.5.3 Na základě vyhodnocování SP přijímat potřebná opatření, případně aktualizace SP
9.5.4 Koordinovat, vyhodnocovat a aktualizovat naplňování dílčích koncepcí a provázanost Územního plánu s cíli SP a provázanost SP s nadřazenými koncepčními dokumenty
9.5.5 Vhodně uplatňovat moderní metody řízení

10. REKREACE, SPORT, KULTURA, AKTIVITY VOLNÉHO ČASU

10.1 Materiálně - technické zajištění kulturních, sportovních a volnočasových aktivit

10.1.1 Provést audit (vč. vlastnických vztahů) a výhled stavu kulturních, sportovních a dalších zařízení volného času (VČ) vč. přírodních vodních a dalších ploch
10.1.2 Rekonstruovat a udržovat sportovní, kulturní a další zařízení vč. vybavení dle doporučení auditu
10.1.3 Vybudovat, resp. vyčistit, a následně udržovat chybějící kulturní, sportovní a další zařízení rekreace a VČ a z

10.2 Činnost institucí a organizací kultury, sportu a volného času

10.2.1 Vytvořit podmínky pro profesionalizaci personálního obsazení organizací a institucí kultury, sportu, rekreace a VČ
10.2.2 Iniciovat spolupráci mezi jednotlivými organizacemi a programově provázat jejich činnost.
10.2.3 Podporovat fórum námětů a příkladů dobré praxe kulturních, sportovních, rekreačních a dalších aktivit VČ a jejich uplatnění ve městě
10.2.4 Realizovat městské slavnosti, festivaly, přehlídky, klání, sportovní soutěže a kulturní a další celoměstské akce pro občany i pro návštěvníky města a okolí

10.3 Financování kulturních, sportovních a volnočasových aktivit

10.3.1 Vytvořit transparentní dotační programy podpory kultury, sportu a volnočasových aktivit včetně jasně definovaných kritérií a priorit
10.3.2 Personálně zabezpečit získávání externích zdrojů finanční podpory.
10.3.3 Zabezpečit včasnou informovanost všech relevantních subjektů o možnostech získání financí z externích zdrojů vč. možností konzultací

10.4 Informování o kultuře, sportu, možnostech rekreace a dalších volnočasových akcích a aktivitách ve městě a okolí

10.4.1 Rozšířit působnost MKIC pro široké informování o kultuře, sportu, rekreačních a volnočasových akcích a aktivitách
10.4.2 Motivovat organizace a instituce případně další subjekty k dodávání informací o akcích a aktivitách
10.4.3 Vytvořit samostatný a jednoduše přístupný portál pro informování o kulturních, sportovních, rekreačních a VČ akcích a aktivitách ve městě a okolí pro obyvatele i návštěvníky města.
10.4.4 Provázat informace se subjekty ve městě, regionu a kraji
TISK
i