Ústí nad Labem
Znak Ústí nad Labem

Web provozuje NSZM ČR
úvodní stránkaÚstí nad LabemStrategické dokumentyStrategické dokumentyStrategické dokumenty › Přehled cílů v dokumentech dle témat  

Ústí nad Labem

tisk
i
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu
téma
Správa věcí veřejných a územní rozvoj
téma
Životní prostředí
téma
Udržitelná spotřeba a výroba
téma
Doprava
téma
Zdraví
téma
Místní ekonomika
téma
Vzdělávání a výchova
téma
Kultura a místní tradice, sport
téma
Sociální prostředí
téma
Zemědělství a venkov
téma
Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění

Koncepce

Znak Ústí nad LabemAkční plán pro udržitelnou energii a klima v Ústí nad Labem do roku 2030 s výhledem do roku 2050 (2023)
4.1 Návrh – rok 2030 - Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 60 % maximálního potenciálu viz dokument »
4.2 Návrh – rok 2050 - Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 100 % maximálního potenciálu viz dokument »
5.1 Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 20 % - komplexní řešení viz dokument »
5.2 Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 5 % - zavedení MaR viz dokument »
5.3 Návrh – rok 2030 - Výměna zdrojů – nahrazení 50 % původních plynových kotlů viz dokument »
5.4 Návrh – rok 2030 - Instalace FVE – pokrytí 20 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách viz dokument »
5.5 Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 30 % - komplexní řešení viz dokument »
5.6 Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 10 % - zavedení MaR viz dokument »
5.7 Návrh – rok 2050 - Výměna zdrojů – nahrazení 100 % původních plynových kotlů viz dokument »
5.8 Návrh – rok 2050 - Instalace FVE – pokrytí 40 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách viz dokument »
6.1 Návrh – rok 2030 Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 60 % maximálního potenciálu viz dokument »
6.2 Návrh – rok 2050 Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 100 % maximálního potenciálu viz dokument »
7.1 Návrh – rok 2030 Dosažení pasivního standardu u 15 % bytů a nízkoenergetického standardu u 25 % bytů. U 60 % bytů se nepředpokládá žádná změna viz dokument »
7.2 Návrh – rok 2030 - Výměna zdrojů – nahrazení 50 % původních kotlů na uhlí, 50 % kotlů na zemní plyn a 20 % kotlů na dřevo za TČ, případně napojení na CZT. viz dokument »
7.3 Návrh – rok 2030 - Instalace FVE – dosažení 50 % maximálního potenciálu v instalaci FVE viz dokument »
7.4 Návrh – rok 2050 - Dosažení pasivního standardu u 30 % bytů a nízkoenergetického standardu u 50 % bytů. U 20 % bytů se nepředpokládá žádná změna viz dokument »
7.5 Návrh – rok 2050 - Výměna zdrojů – nahrazení 100 % původních kotlů na uhlí, 100 % kotlů na zemní plyn a 50 % kotlů na dřevo za TČ, případně napojení na CZT viz dokument »
7.6 Návrh – rok 2050 - Instalace FVE – dosažení 90 % maximálního potenciálu v instalaci FVE viz dokument »
8.1 Návrh – rok 2030 - Doporučuje se kompletní výměna všech zdrojů za moderní, účinné LED zdroje s možností efektivní regulace výkonu dle aktuálních podmínek viz dokument »
8.2 Návrh – rok 2050 - Do roku 2050 se doporučuje údržba systému VO v úsporném standardu, případně doplnění možnosti regulace ke starším částím VO viz dokument »
9.1 Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 5 % - komplexní řešení (zateplení budov, osvětlení, instalace VZT, účinnější spotřebiče, osvětová kampaň, čistění a regulace otopných soustav, …) viz dokument »
9.2 Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 5 % - především optimalizací výroby a zavedení MaR viz dokument »
9.3 Návrh – rok 2030 - Výměna zdrojů – nahrazení 5 % spotřeby zemního plynu viz dokument »
9.4 Návrh – rok 2030 - Instalace FVE – pokrytí 20 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách viz dokument »
9.5 Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 15 % - komplexní řešení (zateplení budov, osvětlení, instalace VZT, účinnější spotřebiče, osvětová kampaň, čistění a regulace otopných soustav, …) viz dokument »
9.6 Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 15 % - především optimalizací výroby a zavedení MaR viz dokument »
9.7 Návrh – rok 2050 - Výměna zdrojů – nahrazení 15 % spotřeby zemního plynu viz dokument »
9.8 Návrh – rok 2050 - Instalace FVE – pokrytí 40 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách viz dokument »
10.1 Návrh – rok 2030 - Nahrazení části vozového parku elektromobily - Vozidla v majetku města, kraje a dalších příspěvkových organizací – 50 % - s cílem být vzorem pro ostatní. Jako alternativa k elektromobilům mohou být použita i vozidla na jiný pohon – např. vodík, apod. viz dokument »
10.2 Návrh – rok 2030 - Nahrazení části vozového parku elektromobily - Svoz odpadu a sanitky – 0 % (zatím technicky obtížně řešitelné) viz dokument »
10.3 Návrh – rok 2050 - Nahrazení vozového parku elektromobily - Nahrazení ze 100 % elektromobily, případně využití vodíkového pohonu. Předpoklad dostupnosti těžších, nákladních vozidel na trhu. Jako alternativa k elektromobilům mohou být použita i vozidla na jiný pohon – např. vodík, apod. Cílem je však využití takového systému, který bude v daném čase dostupný a zároveň bude mít co nejnižší provozní emise viz dokument »
11.1 Návrh – rok 2030 - Pokrytí 70 % ujetých km naftovými autobusy Dopravního podniku novými elektrobusy (příp. vodíkový pohon) viz dokument »
11.2 Návrh – rok 2030 - Pokrytí 30 % ujetých km naftovými autobusy Dopravní společnosti Ústeckého kraje novými elektrobusy (příp. vodíkový pohon) viz dokument »
11.3 Návrh – rok 2030 - Trolejbusy a CNG busy beze změny viz dokument »
11.4 Návrh – rok 2050 - Změna vozového parku – kompletní elektrifikace, případně využití vodíku viz dokument »
12.1 Návrh – rok 2030 - Klíčová je podpora rozvoje dostupnosti a atraktivity městské hromadné dopravy, infrastruktury pro cyklistickou dopravu a infrastruktury pro pěší – např. navýšení počtu spojů, zkrácení intervalů mezi spoji, rozšíření počtu zastávek, výhodnější jízdné, rozvoj cyklostezek, krytých a monitorovaných stojanů na kola, rozvoj pěších zón apod. Lze zvážit i restriktivní podobu opatření, jako např. regulaci podmínek pro parkování, snížení povolené rychlosti, lokální vyloučení automobilové dopravy v exponovaných hodinách apod. Tato opatření mohou snížit intenzitu silniční dopravy ve městě. Nad rámec těchto opatření se počítá dále s nahrazením jednostopých, osobních, dodávkových a lehkých nákladních vozidel z 50 % elektromobily. U středně těžkých a těžkých nákladních vozidel, autobusů, traktorů apod. se nepočítá se změnou viz dokument »
12.2 Návrh – rok 2050 - Doporučuje se dále rozvíjet infrastrukturu MHD, cyklodopravy a pěší dopravy. Dále se uvažuje nahrazení všech vozidel z 100 % elektromobily viz dokument »
15.1 Návrh – rok 2030 - Uvažuje se s energetickým mixem lokálního zdroje tepla se 70 % zemního plynu, 15 % hnědé uhlí a 15 % biomasy viz dokument »
15.2 Návrh – rok 2050 - Uvažuje se s energetickým mixem lokálního zdroje tepla se 85 % zemního plynu a 15 % biomasy. Dojde tedy k úplnému vyloučení spotřeby uhlí viz dokument »
Znak Ústí nad LabemPlán odpadového hospodářství statutárního města Ústí nad Labem 2017-2026
1.1 Trvale podporovat a udržet tříděný sběr minimálně pro odpady z papíru, plastů, skla a kovů ve všech obcích kraje viz dokument »
1.2 Do roku 2020 zvýšit nejméně na 50 % hmotnosti celkovou úroveň přípravy k opětovnému použití a recyklaci alespoň u odpadů z materiálů jako je papír, plast, kov, sklo, pocházejících z domácností, a případně odpady jiného původu, pokud jsou tyto toky odpadů podobné odpadům z domácností viz dokument »
2.1 Směsný komunální odpad (po vytřídění všech materiálově využitelných složek, nebezpečných složek a biologicky rozložitelných odpadů) zejména energeticky využívat v zařízeních k tomu určených, v souladu s platnou legislativou viz dokument »
4.1 Snížit maximální množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů ukládaných na skládky tak, aby podíl této složky činil v roce 2020 nejvíce 35 % hmotnostních z celkového množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů vyprodukovaných v roce 1995 viz dokument »
5.1 Zvýšit do roku 2020 nejméně na 70 % hmotnosti míru přípravy k opětovnému použití a míru recyklace stavebních a demoličních odpadů a jiných druhů jejich materiálového využití, včetně zásypů, při nichž jsou materiály nahrazeny v souladu s platnou legislativou stavebním a demoličním odpadem kategorie ostatní s výjimkou v přírodě se vyskytujících materiálů uvedených v Katalogu odpadů pod katalogovým číslem 17 05 04 (zemina a kamení) viz dokument »
6.1 Snižovat měrnou produkci nebezpečných odpadů viz dokument »
6.2 Zvyšovat podíl materiálově využitých nebezpečných odpadů viz dokument »
6.3 Minimalizovat negativní účinky při nakládání s nebezpečnými odpady na lidské zdraví a životní prostředí viz dokument »
6.4 Odstranit staré zátěže, kde se nacházejí nebezpečné odpady viz dokument »
7.1 Zvýšit celkovou recyklaci obalů na úroveň 70 % do roku 2020 viz dokument »
7.2 Zvýšit celkové využití odpadů z obalů na úroveň 80 % do roku 2020 viz dokument »
7.3 Zvýšit recyklaci plastových obalů na úroveň 50 % do roku 2020 viz dokument »
7.4 Zvýšit recyklaci kovových obalů na úroveň 55 % do roku 2020 viz dokument »
7.5 Dosáhnout 55 % celkového využití prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020 viz dokument »
7.6 Dosáhnout 50 % recyklace prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020 viz dokument »
7.7 Dosáhnout cílů pro recyklaci a využití obalových odpadů podle tabulky 35 viz dokument »
8.1 Dosahovat vysoké úrovně tříděného sběru odpadních elektrických a elektronických zařízení: V letech 2016 – 2021 dosáhnout minimálních úrovní tříděného sběru odpadních elektrických a elektronických zařízení uvedených v tabulce 36 viz dokument »
9.1 Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů. Od roku 2016 dosáhnout požadovanou úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů ve výši 45 % (hodnoceným indikátorem je procentuální podíl hmotnosti přenosných baterií a akumulátorů sebraných tříděným sběrem na průměrné hmotnosti přenosných baterií a akumulátorů uvedených na trh v předchozích třech kalendářních letech v České republice) viz dokument »
10.1 Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních pneumatik. Dosáhnout požadované úrovně sběru pneumatik podle tabulky 37 viz dokument »
11.1 Zvyšovat materiálové a energetické využití odpadních olejů viz dokument »
12.1 Předat veškerá zařízení a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do konce roku 2025 oprávněným osobám nebo zařízení a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do této doby dekontaminovat viz dokument »
13.1 Zvýšit povědomí o perzistentních organických znečišťujících látkách a jejich účincích na lidské zdraví a životní prostředí viz dokument »
14.1 Minimalizovat možné negativní účinky při nakládání s odpady s obsahem azbestu na lidské zdraví a životní prostředí viz dokument »
15.1 Snižovat množství biologicky rozložitelných odpadů z kuchyní a stravoven a vedlejších produktů živočišného původu ve směsném komunálním odpadu, které jsou původem z veřejných stravovacích zařízení (restaurace, občerstvení) a centrálních kuchyní (nemocnice, školy a další obdobná zařízení) viz dokument »
Znak Ústí nad LabemStrategie regenerace brownfieldů (2010)
1.1 Využívání všech právních, formálních a neformálních nástrojů pro opětovné využití brownfieldů viz dokument »
1.2 Aktivní vyhledávání finančních možností a pákových efektů pro opětovné využití brownfieldů viz dokument »
1.3 Zvyšování informovanosti a rozvojových dovedností viz dokument »
1.4 Zlepšování kvality života ve městě a image města viz dokument »
TISK
i