
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka › Ústí nad Labem ›Strategické dokumenty ›Strategické dokumenty ›Strategické dokumenty › Přehled cílů v dokumentech dle témat
Ústí nad Labem
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu

Správa věcí veřejných a územní rozvoj

Životní prostředí

Udržitelná spotřeba a výroba

Doprava

Zdraví

Místní ekonomika

Vzdělávání a výchova

Kultura a místní tradice, sport

Sociální prostředí

Zemědělství a venkov

Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Koncepce
Akční plán pro udržitelnou energii a klima v Ústí nad Labem do roku 2030 s výhledem do roku 2050 (2023)
4.1 | Návrh – rok 2030 - Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 60 % maximálního potenciálu | viz dokument » |
4.2 | Návrh – rok 2050 - Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 100 % maximálního potenciálu | viz dokument » |
5.1 | Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 20 % - komplexní řešení | viz dokument » |
5.2 | Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 5 % - zavedení MaR | viz dokument » |
5.3 | Návrh – rok 2030 - Výměna zdrojů – nahrazení 50 % původních plynových kotlů | viz dokument » |
5.4 | Návrh – rok 2030 - Instalace FVE – pokrytí 20 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách | viz dokument » |
5.5 | Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 30 % - komplexní řešení | viz dokument » |
5.6 | Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 10 % - zavedení MaR | viz dokument » |
5.7 | Návrh – rok 2050 - Výměna zdrojů – nahrazení 100 % původních plynových kotlů | viz dokument » |
5.8 | Návrh – rok 2050 - Instalace FVE – pokrytí 40 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách | viz dokument » |
6.1 | Návrh – rok 2030 Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 60 % maximálního potenciálu | viz dokument » |
6.2 | Návrh – rok 2050 Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 100 % maximálního potenciálu | viz dokument » |
7.1 | Návrh – rok 2030 Dosažení pasivního standardu u 15 % bytů a nízkoenergetického standardu u 25 % bytů. U 60 % bytů se nepředpokládá žádná změna | viz dokument » |
7.2 | Návrh – rok 2030 - Výměna zdrojů – nahrazení 50 % původních kotlů na uhlí, 50 % kotlů na zemní plyn a 20 % kotlů na dřevo za TČ, případně napojení na CZT. | viz dokument » |
7.3 | Návrh – rok 2030 - Instalace FVE – dosažení 50 % maximálního potenciálu v instalaci FVE | viz dokument » |
7.4 | Návrh – rok 2050 - Dosažení pasivního standardu u 30 % bytů a nízkoenergetického standardu u 50 % bytů. U 20 % bytů se nepředpokládá žádná změna | viz dokument » |
7.5 | Návrh – rok 2050 - Výměna zdrojů – nahrazení 100 % původních kotlů na uhlí, 100 % kotlů na zemní plyn a 50 % kotlů na dřevo za TČ, případně napojení na CZT | viz dokument » |
7.6 | Návrh – rok 2050 - Instalace FVE – dosažení 90 % maximálního potenciálu v instalaci FVE | viz dokument » |
8.1 | Návrh – rok 2030 - Doporučuje se kompletní výměna všech zdrojů za moderní, účinné LED zdroje s možností efektivní regulace výkonu dle aktuálních podmínek | viz dokument » |
8.2 | Návrh – rok 2050 - Do roku 2050 se doporučuje údržba systému VO v úsporném standardu, případně doplnění možnosti regulace ke starším částím VO | viz dokument » |
9.1 | Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 5 % - komplexní řešení (zateplení budov, osvětlení, instalace VZT, účinnější spotřebiče, osvětová kampaň, čistění a regulace otopných soustav, …) | viz dokument » |
9.2 | Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 5 % - především optimalizací výroby a zavedení MaR | viz dokument » |
9.3 | Návrh – rok 2030 - Výměna zdrojů – nahrazení 5 % spotřeby zemního plynu | viz dokument » |
9.4 | Návrh – rok 2030 - Instalace FVE – pokrytí 20 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách | viz dokument » |
9.5 | Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 15 % - komplexní řešení (zateplení budov, osvětlení, instalace VZT, účinnější spotřebiče, osvětová kampaň, čistění a regulace otopných soustav, …) | viz dokument » |
9.6 | Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 15 % - především optimalizací výroby a zavedení MaR | viz dokument » |
9.7 | Návrh – rok 2050 - Výměna zdrojů – nahrazení 15 % spotřeby zemního plynu | viz dokument » |
9.8 | Návrh – rok 2050 - Instalace FVE – pokrytí 40 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách | viz dokument » |
10.1 | Návrh – rok 2030 - Nahrazení části vozového parku elektromobily - Vozidla v majetku města, kraje a dalších příspěvkových organizací – 50 % - s cílem být vzorem pro ostatní. Jako alternativa k elektromobilům mohou být použita i vozidla na jiný pohon – např. vodík, apod. | viz dokument » |
10.2 | Návrh – rok 2030 - Nahrazení části vozového parku elektromobily - Svoz odpadu a sanitky – 0 % (zatím technicky obtížně řešitelné) | viz dokument » |
10.3 | Návrh – rok 2050 - Nahrazení vozového parku elektromobily - Nahrazení ze 100 % elektromobily, případně využití vodíkového pohonu. Předpoklad dostupnosti těžších, nákladních vozidel na trhu. Jako alternativa k elektromobilům mohou být použita i vozidla na jiný pohon – např. vodík, apod. Cílem je však využití takového systému, který bude v daném čase dostupný a zároveň bude mít co nejnižší provozní emise | viz dokument » |
11.1 | Návrh – rok 2030 - Pokrytí 70 % ujetých km naftovými autobusy Dopravního podniku novými elektrobusy (příp. vodíkový pohon) | viz dokument » |
11.2 | Návrh – rok 2030 - Pokrytí 30 % ujetých km naftovými autobusy Dopravní společnosti Ústeckého kraje novými elektrobusy (příp. vodíkový pohon) | viz dokument » |
11.3 | Návrh – rok 2030 - Trolejbusy a CNG busy beze změny | viz dokument » |
11.4 | Návrh – rok 2050 - Změna vozového parku – kompletní elektrifikace, případně využití vodíku | viz dokument » |
12.1 | Návrh – rok 2030 - Klíčová je podpora rozvoje dostupnosti a atraktivity městské hromadné dopravy, infrastruktury pro cyklistickou dopravu a infrastruktury pro pěší – např. navýšení počtu spojů, zkrácení intervalů mezi spoji, rozšíření počtu zastávek, výhodnější jízdné, rozvoj cyklostezek, krytých a monitorovaných stojanů na kola, rozvoj pěších zón apod. Lze zvážit i restriktivní podobu opatření, jako např. regulaci podmínek pro parkování, snížení povolené rychlosti, lokální vyloučení automobilové dopravy v exponovaných hodinách apod. Tato opatření mohou snížit intenzitu silniční dopravy ve městě. Nad rámec těchto opatření se počítá dále s nahrazením jednostopých, osobních, dodávkových a lehkých nákladních vozidel z 50 % elektromobily. U středně těžkých a těžkých nákladních vozidel, autobusů, traktorů apod. se nepočítá se změnou | viz dokument » |
12.2 | Návrh – rok 2050 - Doporučuje se dále rozvíjet infrastrukturu MHD, cyklodopravy a pěší dopravy. Dále se uvažuje nahrazení všech vozidel z 100 % elektromobily | viz dokument » |
15.1 | Návrh – rok 2030 - Uvažuje se s energetickým mixem lokálního zdroje tepla se 70 % zemního plynu, 15 % hnědé uhlí a 15 % biomasy | viz dokument » |
15.2 | Návrh – rok 2050 - Uvažuje se s energetickým mixem lokálního zdroje tepla se 85 % zemního plynu a 15 % biomasy. Dojde tedy k úplnému vyloučení spotřeby uhlí | viz dokument » |
Plán odpadového hospodářství statutárního města Ústí nad Labem 2017-2026
1.1 | Trvale podporovat a udržet tříděný sběr minimálně pro odpady z papíru, plastů, skla a kovů ve všech obcích kraje | viz dokument » |
1.2 | Do roku 2020 zvýšit nejméně na 50 % hmotnosti celkovou úroveň přípravy k opětovnému použití a recyklaci alespoň u odpadů z materiálů jako je papír, plast, kov, sklo, pocházejících z domácností, a případně odpady jiného původu, pokud jsou tyto toky odpadů podobné odpadům z domácností | viz dokument » |
2.1 | Směsný komunální odpad (po vytřídění všech materiálově využitelných složek, nebezpečných složek a biologicky rozložitelných odpadů) zejména energeticky využívat v zařízeních k tomu určených, v souladu s platnou legislativou | viz dokument » |
4.1 | Snížit maximální množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů ukládaných na skládky tak, aby podíl této složky činil v roce 2020 nejvíce 35 % hmotnostních z celkového množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů vyprodukovaných v roce 1995 | viz dokument » |
5.1 | Zvýšit do roku 2020 nejméně na 70 % hmotnosti míru přípravy k opětovnému použití a míru recyklace stavebních a demoličních odpadů a jiných druhů jejich materiálového využití, včetně zásypů, při nichž jsou materiály nahrazeny v souladu s platnou legislativou stavebním a demoličním odpadem kategorie ostatní s výjimkou v přírodě se vyskytujících materiálů uvedených v Katalogu odpadů pod katalogovým číslem 17 05 04 (zemina a kamení) | viz dokument » |
6.1 | Snižovat měrnou produkci nebezpečných odpadů | viz dokument » |
6.2 | Zvyšovat podíl materiálově využitých nebezpečných odpadů | viz dokument » |
6.3 | Minimalizovat negativní účinky při nakládání s nebezpečnými odpady na lidské zdraví a životní prostředí | viz dokument » |
6.4 | Odstranit staré zátěže, kde se nacházejí nebezpečné odpady | viz dokument » |
7.1 | Zvýšit celkovou recyklaci obalů na úroveň 70 % do roku 2020 | viz dokument » |
7.2 | Zvýšit celkové využití odpadů z obalů na úroveň 80 % do roku 2020 | viz dokument » |
7.3 | Zvýšit recyklaci plastových obalů na úroveň 50 % do roku 2020 | viz dokument » |
7.4 | Zvýšit recyklaci kovových obalů na úroveň 55 % do roku 2020 | viz dokument » |
7.5 | Dosáhnout 55 % celkového využití prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020 | viz dokument » |
7.6 | Dosáhnout 50 % recyklace prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020 | viz dokument » |
7.7 | Dosáhnout cílů pro recyklaci a využití obalových odpadů podle tabulky 35 | viz dokument » |
8.1 | Dosahovat vysoké úrovně tříděného sběru odpadních elektrických a elektronických zařízení: V letech 2016 – 2021 dosáhnout minimálních úrovní tříděného sběru odpadních elektrických a elektronických zařízení uvedených v tabulce 36 | viz dokument » |
9.1 | Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů. Od roku 2016 dosáhnout požadovanou úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů ve výši 45 % (hodnoceným indikátorem je procentuální podíl hmotnosti přenosných baterií a akumulátorů sebraných tříděným sběrem na průměrné hmotnosti přenosných baterií a akumulátorů uvedených na trh v předchozích třech kalendářních letech v České republice) | viz dokument » |
10.1 | Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních pneumatik. Dosáhnout požadované úrovně sběru pneumatik podle tabulky 37 | viz dokument » |
11.1 | Zvyšovat materiálové a energetické využití odpadních olejů | viz dokument » |
12.1 | Předat veškerá zařízení a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do konce roku 2025 oprávněným osobám nebo zařízení a odpady s obsahem polychlorovaných bifenylů do této doby dekontaminovat | viz dokument » |
13.1 | Zvýšit povědomí o perzistentních organických znečišťujících látkách a jejich účincích na lidské zdraví a životní prostředí | viz dokument » |
14.1 | Minimalizovat možné negativní účinky při nakládání s odpady s obsahem azbestu na lidské zdraví a životní prostředí | viz dokument » |
15.1 | Snižovat množství biologicky rozložitelných odpadů z kuchyní a stravoven a vedlejších produktů živočišného původu ve směsném komunálním odpadu, které jsou původem z veřejných stravovacích zařízení (restaurace, občerstvení) a centrálních kuchyní (nemocnice, školy a další obdobná zařízení) | viz dokument » |
Strategie regenerace brownfieldů (2010)
1.1 | Využívání všech právních, formálních a neformálních nástrojů pro opětovné využití brownfieldů | viz dokument » |
1.2 | Aktivní vyhledávání finančních možností a pákových efektů pro opětovné využití brownfieldů | viz dokument » |
1.3 | Zvyšování informovanosti a rozvojových dovedností | viz dokument » |
1.4 | Zlepšování kvality života ve městě a image města | viz dokument » |