KRAJ ÚSTECKÝ
Znak KRAJ ÚSTECKÝ

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránkaKRAJ ÚSTECKÝRozvojové záměryStrategické dokumentyStrategické dokumenty › Přehled cílů v dokumentech dle témat  

KRAJ ÚSTECKÝ

tisk
i
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu
téma
Správa věcí veřejných a územní rozvoj
téma
Životní prostředí
téma
Udržitelná spotřeba a výroba
téma
Doprava
téma
Zdraví
téma
Místní ekonomika
téma
Vzdělávání a výchova
téma
Kultura a místní tradice, sport
téma
Sociální prostředí
téma
Zemědělství a venkov
téma
Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění

Zastřešující strategický dokument

Znak KRAJ ÚSTECKÝAktualizovaná Strategie udržitelného rozvoje Ústeckého kraje (2010)
1.4 Snižovat nezaměstnanost s cílem dosáhnout v období 2010 – 2020 rovnovážného stavu mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce viz dokument »
2.2 Zlepšit stav měst a obcí viz dokument »
3.2 Snížit výskyt rizikového chování v populaci a snížit kriminalitu na území Ústeckého kraje viz dokument »
3.3 Zajištění rovných příležitostí pro občany kraje při vstupu do vzdělávání a na trh práce viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝStrategie rozvoje Ústeckého kraje do roku 2027
J.1 Zvýšit sociální status obyvatel a eliminovat sociální nestabilitu viz dokument »
R.3 Zvýšit sounáležitost obyvatel s územím a sladit zájmy jednotlivých aktérů v území viz dokument »
S.2 Zvýšit sociální vitalitu a stabilitu území viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝProgram rozvoje Ústeckého kraje 2014-2020
2.1 Eliminace a prevence sociálního vyloučení viz dokument »
2.3 Sociální a zdravotnické služby viz dokument »

Strategický dokument

Znak KRAJ ÚSTECKÝStřednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji 2025-2027
A 1: Podpora setrvání seniorů v domácím prostředí viz dokument »
A 2: Pobytová zařízení sociálních služeb péče poskytují podporu seniorům s vysokou mírou závislosti odpovídající III. a IV. stupni příspěvku na péči (16–18 hodin denně). viz dokument »
A 3: Podpora pobytových sociálních služeb péče, které realizují kroky deinstitucionalizace a humanizace. viz dokument »
B 1: Podpora setrvání osob se zdravotním postižením v domácím prostředí. viz dokument »
B 2: Zajištění přenosu informací a relevantních dat ze zdrojů (odborné skupiny, podpůrné skupiny, organizace, jednotlivci) z oblasti řešení potřeb osob se specifickými onemocněními a osob s poruchou autistického spektra do procesu plánování sociálních služeb. viz dokument »
B 3: Podpora dostupnosti sociálních služeb zejména pro osoby s chronickým duševním onemocněním, osoby s poruchou autistického spektra, osoby se specifickými onemocněními. viz dokument »
B 4: Podpora služeb v oblasti duševního zdraví.
Celá oblast péče o duševní zdraví je obsažena v samostatném dokumentu Krajský plán péče o duševní zdraví pro Ústecký kraj.
viz dokument »
B 5: Pobytová zařízení sociálních služeb péče poskytují podporu osob se zdravotním postižením s vysokou mírou závislosti odpovídající III. a IV. stupni příspěvku na péči (16–18 hodin denně). viz dokument »
B 6: Podpora pobytových sociálních služeb péče, které realizují kroky deinstitucionalizace a humanizace. viz dokument »
C 1: Podpora opatření vedoucích ke snižování prahu služeb sociální prevence (zejména zmírňování podmínek pro uživatele). viz dokument »
C 2: Rozvoj stávajících služeb pro cílovou skupinu osob žijících rizikovým způsobem života. viz dokument »
C 3: Podpora rodičovských kompetencí a podpora dětí či mladistvých do 26 let věku. viz dokument »
C 4: Nastavení spolupráce s jednotlivými odbory krajského úřadu Ústeckého kraje viz dokument »
D 1: Metodická podpora služeb.
Kvalita sociálních služeb je v současné době pojímána jako schopnost služby efektivně řešit nepříznivou sociální situaci uživatelů, a zabránit tak vzniku sociálního vyloučení, a dále schopnost podporovat setrvání člověka co nejdéle v jeho přirozeném prostředí.
viz dokument »
D 2: Hodnocení efektivity služeb. viz dokument »
D 3: Zapojení studentů a absolventů do sociální oblasti. viz dokument »
D 4: Prohloubení spolupráce s obcemi. viz dokument »
D 5: Zmapování a analýza potřeb cílových sociálních skupin, kvantifikace potřebnosti sociálních služeb (druh, forma, kapacita) pro jednotlivé cílové skupiny na území obcí s rozšířenou působností ÚK (i služeb s přesahem na území kraje). viz dokument »
D 6: Podpora vytváření, testování, ověřování a poskytování služeb inteligentní péče,
podpora inovativních aktivit ve službách.
viz dokument »
D 7: Revize stávajících administrativních požadavků na služby, snížení administrativní zátěže v sociálních službách viz dokument »
D 8: Prohloubení spolupráce s materiálními bankami (nábytkové, potravinové atp.) viz dokument »
D 9: Podpora rozvoje sociálních služeb zaměřujících se na péči o válečné veterány viz dokument »
D 10: Podpora rozvoje dobrovolnictví viz dokument »
D 11: Podpora rozvoje aktivit v prorodinné oblasti viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝStrategie podpory rozvoje dobrovolnictví v Ústeckém kraji 2025-2026
Cíl 2: Dobrovolnictví u osob se specifickým onemocněním viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝStrategie prevence závislostí Ústeckého kraje 2024-2028 [akt. 2020]
Cílem je předcházení vzniku a rozvoje závislostního chování, zejména mladými lidmi. viz dokument »
Cílem je snížení potenciálních rizik a minimalizace nepříznivých důsledků závislostního chování pro jednotlivce a společnost. viz dokument »
Cílem je snížení míry závislostního chování a podpora úzdravy a sociální integrace osob trpících závislostním chováním. viz dokument »
Cílem je stabilizovat a zkvalitnit stávající systém koordinace protidrogové politiky. viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝKoncepce rodinné politiky Ústeckého kraje 2023-2027
3.1.1 Ukotvení agendy regionální rodinné politiky v systému Ústeckého kraje a Krajského úřadu Ústeckého kraje viz dokument »
3.1.2 Prorodinný přístup je uplatňován v rámci koncepcí a strategií Ústeckého kraje viz dokument »
3.1.3 Regionální podpora viz dokument »
3.2.1 Podpora činnosti aktérů rodinné politiky viz dokument »
3.3.1 Podpora aktivit vhodně doplňujících systém sociálních a zdravotních služeb viz dokument »
3.4.1 Podpora aktivit v oblasti komunikace viz dokument »
3.5.1 Podpora života v seniorském věku viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝStrategie prevence kriminality na území Ústeckého kraje 2023-2028
1.1 Zajištění informovanosti o systému prevence a preventivních aktivitách při využití všech dostupných prostředků viz dokument »
1.2 Posilování zájmu veřejnosti o preventivní aktivity a její participace viz dokument »
2.1 Podpora systému prevence kriminality, prohlubování spolupráce a zvyšování odbornosti viz dokument »
2.2 Technická podpora institucí a pracovníků viz dokument »
3.2 Aktualizace Bezpečnostní analýzy kraje viz dokument »
4.1 Podpora a realizace preventivních aktivit sociální prevence viz dokument »
4.2 Podpora a realizace aktivit situační prevence viz dokument »
4.3 Zajištění stabilního financování preventivních aktivit viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝStrategie rozvoje kultury a kulturního dědictví Ústeckého kraje 2021-2030
3.4 Zlepšení dostupnosti organizací pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝÚstecký krajský plán vyrovnání příležitostí 2021-2025
1.1 Nediskriminující prostředí pro osoby se zdravotním postižením viz dokument »
1.2 V rámci krajské samosprávy dodržovat princip rovnosti a nediskriminace lidí se zdravotním postižením. viz dokument »
2.1 Vyšší počet bezbariérových veřejných budov a komunikací viz dokument »
2.2 Prevence proti vzniku bariérových budov viz dokument »
2.3 Veřejná doprava přístupná pro všechny skupiny lidí se zdravotním postižením. viz dokument »
2.4 Vyšší počet bezbariérových dopravních staveb viz dokument »
3.1 Přístupné dokumenty veřejné správy. viz dokument »
3.3 Lepší komunikace veřejné správy s lidmi se zdravotním postižením viz dokument »
3.4 Zaměstnanci veřejné správy vzdělaní v tématech týkajících se zdravotního postižení. viz dokument »
4.1 Zajištění informovanosti osob se zdravotním postižením o mimořádných událostech a krizových situacích. viz dokument »
5.1 Vyšší podíl péče o osoby se zdravotním postižením v domácím prostředí. viz dokument »
6.1 Zajistit osobám se zdravotním postižením takovou asistenci, aby mohly uplatnit svá práva ve všech oblastech života. viz dokument »
7.1 Podpora neformálních pečujících viz dokument »
7.2 Podpora vzniku služeb pro specifické cílové skupiny jako například osoby s poruchou autistického spektra, kombinované diagnózy aj. viz dokument »
7.3 Podpora volnočasových aktivit a aktivit navazujících na sociální služby pro odlehčení
pečujících členů rodiny
viz dokument »
8.1 Kvalitní práce školských poradenských zařízení, včetně zkrácení dodržování zákonné
lhůty na provedení vyšetření.
viz dokument »
8.2 Kvalitní příprava a podpora všech pedagogických profesí
při výuce dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením.
viz dokument »
8.3 Kvalitní vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením s respektem vůči
individuálním potřebám
viz dokument »
9.1 Pokračovat v naplňování databáze bezbariérových zdravotnických zařízení viz dokument »
10.1 Vyšší počet zaměstnaných osob se zdravotním postižením ve veřejném sektoru. viz dokument »
11.1 Pokračovat v organizování pravidelných konferencí pro OZP a seniory na aktuálnítéma pod záštitou hejtmana kraje 2 x do roka viz dokument »
12.1 Lidé se zdravotním postižením se podílejí na správě věcí veřejných viz dokument »
13.1 Vyšší podíl přístupných památek, divadel, muzeí, kin, knihoven a dalších kulturních zařízení, včetně jejich služeb. viz dokument »
13.2 Podporovat tvůrčí a umělecký potenciál osob se zdravotním postižením. viz dokument »
13.3 Podpora zapojení osob se zdravotním postižením do sportovních aktivit. viz dokument »
14.1 Každoroční kontrola plnění opatření viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝDlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji 2020-2024
1 Snižovat nerovnosti a podporovat rovné příležitosti v předškolním vzdělávání viz dokument »
2 Snižovat nerovnosti a podporovat rovné příležitosti v základním vzdělávání viz dokument »
1 Snížit podíl žáků základních škol, kteří předčasně ukončí vzdělávání viz dokument »
2 Snížit podíl žáků středních škol, kteří předčasně ukončí vzdělávání viz dokument »
3 Zvýšení podílu žáků vzdělávajících se v podporovaných oborech středního vzdělání, zejména pak - oborech kategorie dosaženého vzdělání L/0 a M skupiny oborů 23 Strojírenství a strojírenská výroba, 26 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika, 28 Technická chemie a chemie silikátů a 53 Zdravotnictví - oborech kategorie dosaženého vzdělání H, L/0 a M skupiny oborů 36Stavebnictví, geodézie a
kartografie
viz dokument »
Znak KRAJ ÚSTECKÝStrategie protidrogové politiky Ústeckého kraje 2015-2018
1.1 Zajištění realizace kvalitních programů primární prevence v Ústeckém kraji viz dokument »
1.2 Efektivnější koordinace a spolupráce v oblasti primární prevence v Ústeckém kraji viz dokument »
2.1 Zajištění dostupných a kvalitních nízkoprahových programů pro osoby závislé viz dokument »
2.2 Zvýšení podílu odpovědnosti obcí na protidrogové politice viz dokument »
2.3 Zvýšení informovanosti veřejnosti o významu nízkoprahových služeb viz dokument »
3.1 Zajištění kvalitních a dostupných programů léčby a resocializace závislých osob a osob ohrožených závislostí v Ústeckém kraji se stabilní finanční podporou viz dokument »
3.2 Zajištění provázanosti programů léčby a resocializace závislých osob a osob ohrožených závislostí se zdravotní péčí viz dokument »
4.1 Zajištění dostupné a kvalitní péče o osoby závislé a závislostí ohrožené v Ústeckém kraji ve všech oblastech protidrogové prevence a udržení potřebné finanční podpory viz dokument »
4.2 Podpora a rozvoj systému koordinace na místní i krajské úrovni viz dokument »
4.3 Motivace obcí k spoluúčasti na financování protidrogové politiky viz dokument »
4.4 Zvýšení informovanosti veřejnosti o protidrogové politice v kraji a o síti protidrogových služeb viz dokument »
TISK
i