
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka › KRAJ ÚSTECKÝ ›Rozvojové záměry ›Strategické dokumenty ›Strategické dokumenty ›Strategické dokumenty › Přehled cílů v dokumentech dle témat
KRAJ ÚSTECKÝ
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu

Správa věcí veřejných a územní rozvoj

Životní prostředí

Udržitelná spotřeba a výroba

Doprava

Zdraví

Místní ekonomika

Vzdělávání a výchova

Kultura a místní tradice, sport

Sociální prostředí

Zemědělství a venkov

Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Aktualizovaná Strategie udržitelného rozvoje Ústeckého kraje (2010)
1.4 | Snižovat nezaměstnanost s cílem dosáhnout v období 2010 – 2020 rovnovážného stavu mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce | viz dokument » |
2.2 | Zlepšit stav měst a obcí | viz dokument » |
3.2 | Snížit výskyt rizikového chování v populaci a snížit kriminalitu na území Ústeckého kraje | viz dokument » |
3.3 | Zajištění rovných příležitostí pro občany kraje při vstupu do vzdělávání a na trh práce | viz dokument » |
Strategie rozvoje Ústeckého kraje do roku 2027
J.1 | Zvýšit sociální status obyvatel a eliminovat sociální nestabilitu | viz dokument » |
R.3 | Zvýšit sounáležitost obyvatel s územím a sladit zájmy jednotlivých aktérů v území | viz dokument » |
S.2 | Zvýšit sociální vitalitu a stabilitu území | viz dokument » |
Program rozvoje Ústeckého kraje 2014-2020
2.1 | Eliminace a prevence sociálního vyloučení | viz dokument » |
2.3 | Sociální a zdravotnické služby | viz dokument » |
Strategický dokument
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji 2025-2027
A | 1: Podpora setrvání seniorů v domácím prostředí | viz dokument » |
A | 2: Pobytová zařízení sociálních služeb péče poskytují podporu seniorům s vysokou mírou závislosti odpovídající III. a IV. stupni příspěvku na péči (16–18 hodin denně). | viz dokument » |
A | 3: Podpora pobytových sociálních služeb péče, které realizují kroky deinstitucionalizace a humanizace. | viz dokument » |
B | 1: Podpora setrvání osob se zdravotním postižením v domácím prostředí. | viz dokument » |
B | 2: Zajištění přenosu informací a relevantních dat ze zdrojů (odborné skupiny, podpůrné skupiny, organizace, jednotlivci) z oblasti řešení potřeb osob se specifickými onemocněními a osob s poruchou autistického spektra do procesu plánování sociálních služeb. | viz dokument » |
B | 3: Podpora dostupnosti sociálních služeb zejména pro osoby s chronickým duševním onemocněním, osoby s poruchou autistického spektra, osoby se specifickými onemocněními. | viz dokument » |
B | 4: Podpora služeb v oblasti duševního zdraví. Celá oblast péče o duševní zdraví je obsažena v samostatném dokumentu Krajský plán péče o duševní zdraví pro Ústecký kraj. | viz dokument » |
B | 5: Pobytová zařízení sociálních služeb péče poskytují podporu osob se zdravotním postižením s vysokou mírou závislosti odpovídající III. a IV. stupni příspěvku na péči (16–18 hodin denně). | viz dokument » |
B | 6: Podpora pobytových sociálních služeb péče, které realizují kroky deinstitucionalizace a humanizace. | viz dokument » |
C | 1: Podpora opatření vedoucích ke snižování prahu služeb sociální prevence (zejména zmírňování podmínek pro uživatele). | viz dokument » |
C | 2: Rozvoj stávajících služeb pro cílovou skupinu osob žijících rizikovým způsobem života. | viz dokument » |
C | 3: Podpora rodičovských kompetencí a podpora dětí či mladistvých do 26 let věku. | viz dokument » |
C | 4: Nastavení spolupráce s jednotlivými odbory krajského úřadu Ústeckého kraje | viz dokument » |
D | 1: Metodická podpora služeb. Kvalita sociálních služeb je v současné době pojímána jako schopnost služby efektivně řešit nepříznivou sociální situaci uživatelů, a zabránit tak vzniku sociálního vyloučení, a dále schopnost podporovat setrvání člověka co nejdéle v jeho přirozeném prostředí. | viz dokument » |
D | 2: Hodnocení efektivity služeb. | viz dokument » |
D | 3: Zapojení studentů a absolventů do sociální oblasti. | viz dokument » |
D | 4: Prohloubení spolupráce s obcemi. | viz dokument » |
D | 5: Zmapování a analýza potřeb cílových sociálních skupin, kvantifikace potřebnosti sociálních služeb (druh, forma, kapacita) pro jednotlivé cílové skupiny na území obcí s rozšířenou působností ÚK (i služeb s přesahem na území kraje). | viz dokument » |
D | 6: Podpora vytváření, testování, ověřování a poskytování služeb inteligentní péče, podpora inovativních aktivit ve službách. | viz dokument » |
D | 7: Revize stávajících administrativních požadavků na služby, snížení administrativní zátěže v sociálních službách | viz dokument » |
D | 8: Prohloubení spolupráce s materiálními bankami (nábytkové, potravinové atp.) | viz dokument » |
D | 9: Podpora rozvoje sociálních služeb zaměřujících se na péči o válečné veterány | viz dokument » |
D | 10: Podpora rozvoje dobrovolnictví | viz dokument » |
D | 11: Podpora rozvoje aktivit v prorodinné oblasti | viz dokument » |
Strategie podpory rozvoje dobrovolnictví v Ústeckém kraji 2025-2026
Cíl | 2: Dobrovolnictví u osob se specifickým onemocněním | viz dokument » |
Strategie prevence závislostí Ústeckého kraje 2024-2028 [akt. 2020]
Cílem je předcházení vzniku a rozvoje závislostního chování, zejména mladými lidmi. | viz dokument » | |
Cílem je snížení potenciálních rizik a minimalizace nepříznivých důsledků závislostního chování pro jednotlivce a společnost. | viz dokument » | |
Cílem je snížení míry závislostního chování a podpora úzdravy a sociální integrace osob trpících závislostním chováním. | viz dokument » | |
Cílem je stabilizovat a zkvalitnit stávající systém koordinace protidrogové politiky. | viz dokument » |
Koncepce rodinné politiky Ústeckého kraje 2023-2027
3.1.1 | Ukotvení agendy regionální rodinné politiky v systému Ústeckého kraje a Krajského úřadu Ústeckého kraje | viz dokument » |
3.1.2 | Prorodinný přístup je uplatňován v rámci koncepcí a strategií Ústeckého kraje | viz dokument » |
3.1.3 | Regionální podpora | viz dokument » |
3.2.1 | Podpora činnosti aktérů rodinné politiky | viz dokument » |
3.3.1 | Podpora aktivit vhodně doplňujících systém sociálních a zdravotních služeb | viz dokument » |
3.4.1 | Podpora aktivit v oblasti komunikace | viz dokument » |
3.5.1 | Podpora života v seniorském věku | viz dokument » |
Strategie prevence kriminality na území Ústeckého kraje 2023-2028
1.1 | Zajištění informovanosti o systému prevence a preventivních aktivitách při využití všech dostupných prostředků | viz dokument » |
1.2 | Posilování zájmu veřejnosti o preventivní aktivity a její participace | viz dokument » |
2.1 | Podpora systému prevence kriminality, prohlubování spolupráce a zvyšování odbornosti | viz dokument » |
2.2 | Technická podpora institucí a pracovníků | viz dokument » |
3.2 | Aktualizace Bezpečnostní analýzy kraje | viz dokument » |
4.1 | Podpora a realizace preventivních aktivit sociální prevence | viz dokument » |
4.2 | Podpora a realizace aktivit situační prevence | viz dokument » |
4.3 | Zajištění stabilního financování preventivních aktivit | viz dokument » |
Strategie rozvoje kultury a kulturního dědictví Ústeckého kraje 2021-2030
3.4 | Zlepšení dostupnosti organizací pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace | viz dokument » |
Ústecký krajský plán vyrovnání příležitostí 2021-2025
1.1 | Nediskriminující prostředí pro osoby se zdravotním postižením | viz dokument » |
1.2 | V rámci krajské samosprávy dodržovat princip rovnosti a nediskriminace lidí se zdravotním postižením. | viz dokument » |
2.1 | Vyšší počet bezbariérových veřejných budov a komunikací | viz dokument » |
2.2 | Prevence proti vzniku bariérových budov | viz dokument » |
2.3 | Veřejná doprava přístupná pro všechny skupiny lidí se zdravotním postižením. | viz dokument » |
2.4 | Vyšší počet bezbariérových dopravních staveb | viz dokument » |
3.1 | Přístupné dokumenty veřejné správy. | viz dokument » |
3.3 | Lepší komunikace veřejné správy s lidmi se zdravotním postižením | viz dokument » |
3.4 | Zaměstnanci veřejné správy vzdělaní v tématech týkajících se zdravotního postižení. | viz dokument » |
4.1 | Zajištění informovanosti osob se zdravotním postižením o mimořádných událostech a krizových situacích. | viz dokument » |
5.1 | Vyšší podíl péče o osoby se zdravotním postižením v domácím prostředí. | viz dokument » |
6.1 | Zajistit osobám se zdravotním postižením takovou asistenci, aby mohly uplatnit svá práva ve všech oblastech života. | viz dokument » |
7.1 | Podpora neformálních pečujících | viz dokument » |
7.2 | Podpora vzniku služeb pro specifické cílové skupiny jako například osoby s poruchou autistického spektra, kombinované diagnózy aj. | viz dokument » |
7.3 | Podpora volnočasových aktivit a aktivit navazujících na sociální služby pro odlehčení pečujících členů rodiny | viz dokument » |
8.1 | Kvalitní práce školských poradenských zařízení, včetně zkrácení dodržování zákonné lhůty na provedení vyšetření. | viz dokument » |
8.2 | Kvalitní příprava a podpora všech pedagogických profesí při výuce dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. | viz dokument » |
8.3 | Kvalitní vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením s respektem vůči individuálním potřebám | viz dokument » |
9.1 | Pokračovat v naplňování databáze bezbariérových zdravotnických zařízení | viz dokument » |
10.1 | Vyšší počet zaměstnaných osob se zdravotním postižením ve veřejném sektoru. | viz dokument » |
11.1 | Pokračovat v organizování pravidelných konferencí pro OZP a seniory na aktuálnítéma pod záštitou hejtmana kraje 2 x do roka | viz dokument » |
12.1 | Lidé se zdravotním postižením se podílejí na správě věcí veřejných | viz dokument » |
13.1 | Vyšší podíl přístupných památek, divadel, muzeí, kin, knihoven a dalších kulturních zařízení, včetně jejich služeb. | viz dokument » |
13.2 | Podporovat tvůrčí a umělecký potenciál osob se zdravotním postižením. | viz dokument » |
13.3 | Podpora zapojení osob se zdravotním postižením do sportovních aktivit. | viz dokument » |
14.1 | Každoroční kontrola plnění opatření | viz dokument » |
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji 2020-2024
1 | Snižovat nerovnosti a podporovat rovné příležitosti v předškolním vzdělávání | viz dokument » |
2 | Snižovat nerovnosti a podporovat rovné příležitosti v základním vzdělávání | viz dokument » |
1 | Snížit podíl žáků základních škol, kteří předčasně ukončí vzdělávání | viz dokument » |
2 | Snížit podíl žáků středních škol, kteří předčasně ukončí vzdělávání | viz dokument » |
3 | Zvýšení podílu žáků vzdělávajících se v podporovaných oborech středního vzdělání, zejména pak - oborech kategorie dosaženého vzdělání L/0 a M skupiny oborů 23 Strojírenství a strojírenská výroba, 26 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika, 28 Technická chemie a chemie silikátů a 53 Zdravotnictví - oborech kategorie dosaženého vzdělání H, L/0 a M skupiny oborů 36Stavebnictví, geodézie a kartografie | viz dokument » |
Strategie protidrogové politiky Ústeckého kraje 2015-2018
1.1 | Zajištění realizace kvalitních programů primární prevence v Ústeckém kraji | viz dokument » |
1.2 | Efektivnější koordinace a spolupráce v oblasti primární prevence v Ústeckém kraji | viz dokument » |
2.1 | Zajištění dostupných a kvalitních nízkoprahových programů pro osoby závislé | viz dokument » |
2.2 | Zvýšení podílu odpovědnosti obcí na protidrogové politice | viz dokument » |
2.3 | Zvýšení informovanosti veřejnosti o významu nízkoprahových služeb | viz dokument » |
3.1 | Zajištění kvalitních a dostupných programů léčby a resocializace závislých osob a osob ohrožených závislostí v Ústeckém kraji se stabilní finanční podporou | viz dokument » |
3.2 | Zajištění provázanosti programů léčby a resocializace závislých osob a osob ohrožených závislostí se zdravotní péčí | viz dokument » |
4.1 | Zajištění dostupné a kvalitní péče o osoby závislé a závislostí ohrožené v Ústeckém kraji ve všech oblastech protidrogové prevence a udržení potřebné finanční podpory | viz dokument » |
4.2 | Podpora a rozvoj systému koordinace na místní i krajské úrovni | viz dokument » |
4.3 | Motivace obcí k spoluúčasti na financování protidrogové politiky | viz dokument » |
4.4 | Zvýšení informovanosti veřejnosti o protidrogové politice v kraji a o síti protidrogových služeb | viz dokument » |