
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka › Prostějov ›Rozvojové záměry ›Strategické dokumenty ›Strategické dokumenty ›Strategické dokumenty › Přehled cílů v dokumentech dle témat
Prostějov
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu

Správa věcí veřejných a územní rozvoj

Životní prostředí

Udržitelná spotřeba a výroba

Doprava

Zdraví

Místní ekonomika

Vzdělávání a výchova

Kultura a místní tradice, sport

Sociální prostředí

Zemědělství a venkov

Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Strategický plán Prostějov 2022-2035
2.2 | Udržitelná energetika a efektivní odpadové hospodářství | viz dokument » |
Koncepce
Plán odpadového hospodářství Statutárního města Prostějov 2017-2023
1.1 | Koordinovaným a jednotným přístupem vytvořit podmínky k nižší spotřebě primárních zdrojů a postupnému snižování produkce odpadů. | viz dokument » |
2.1 | Udržovat a rozvíjet zavedený tříděný sběr minimálně pro odpady z papíru, plastů, skla a kovů. | viz dokument » |
2.2 | Do roku 2020 zvýšit nejméně na 50 % hmotnosti celkovou úroveň přípravy k opětovnému použití a recyklaci alespoň u odpadů z materiálů jako je papír, plast, kov, sklo, pocházejících z domácností, a případně odpady jiného původu, pokud jsou tyto toky odpadů podobné odpadům z domácností. | viz dokument » |
2.3 | Zvyšování informovanosti o obecním systému pro nakládání s komunálními odpady. | viz dokument » |
3.1 | Směsný komunální odpad (po vytřídění materiálově využitelných složek, nebezpečných složek a biologicky rozložitelných odpadů) zejména energeticky využívat v zařízeních k tomu určených v souladu s platnou legislativou. | viz dokument » |
3.2 | Snížení produkce směsných komunálních odpadů | viz dokument » |
4.1 | Podpora zavedení systému společného nakládání s komunálními a živnostenskými odpady v obcích. | viz dokument » |
5.1 | Zavedení a/nebo rozšíření odděleného sběru biologicky rozložitelných odpadů v obcích. | viz dokument » |
5.2 | Rozvoj infrastruktury k zajištění využití biologicky rozložitelných odpadů. | viz dokument » |
5.3 | Snížit maximální množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů ukládaných na skládky tak, aby podíl této složky činil v roce 2020 nejvíce 35 % hmotnostních z celkového množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů vyprodukovaných v roce 1995. | viz dokument » |
6.1 | Zvýšit do roku 2020 nejméně na 70 % hmotnosti míru přípravy k opětovnému použití a míru recyklace stavebních a demoličních odpadů a jiných druhů jejich materiálového využití, včetně zásypů, při nichž jsou materiály nahrazeny v souladu s platnou legislativou stavebním a demoličním odpadem kategorie ostatní s výjimkou v přírodě se vyskytujících materiálů uvedených v Katalogu odpadů pod katalogovým číslem 17 05 04 (zemina a kamení). | viz dokument » |
7.1 | Snižovat měrnou produkci nebezpečných odpadů. | viz dokument » |
7.2 | Zvyšovat podíl materiálově využitých nebezpečných odpadů. | viz dokument » |
7.3 | Minimalizovat negativní účinky při nakládání s nebezpečnými odpady na lidské zdraví a životní prostředí. | viz dokument » |
7.4 | Odstranit staré zátěže, kde se nacházejí nebezpečné odpady. | viz dokument » |
8.1 | Podpora dosažení požadované míry recyklace a využití obalových odpadů. | viz dokument » |
8.2 | Podpora zvyšování úrovně tříděného sběru odpadních elektrických a elektronických zařízení. | viz dokument » |
8.3 | Podpora zvyšování úrovně tříděného sběru odpadních baterií akumulátorů. | viz dokument » |
8.4 | Dosahovat vysoké míry využití při zpracování vozidel s ukončenou životností (autovraků). | viz dokument » |
8.5 | Podpora zvýšení úrovně tříděného sběru odpadních pneumatik. | viz dokument » |
Podpora zlepšení nakládání a minimalizace nepříznivých účinků na lidské zdraví a životní prostředí ve vazbě na specifické skupiny nebezpečných odpadů (odpady a zařízení s obsahem polychlorovaných bifenylů; odpady s obsahem perzistentních organických znečišťujících látek; odpady s obsahem azbestu) v intencích celorepublikového cíle. | viz dokument » | |
10.1 | Snižovat množství biologicky rozložitelných odpadů z kuchyní a stravoven a vedlejších produktů živočišného původu ve směsném komunálním odpadu, které jsou původem z veřejných stravovacích zařízení (restaurace, občerstvení) a centrálních kuchyní (nemocnice, školy a další obdobná zařízení). Správně nakládat s biologicky rozložitelnými odpady z kuchyní a stravoven a vedlejšími produkty živočišného původu a snižovat tak negativní účinky spojené s nakládáním s nimi na lidské zdraví a životní prostředí. | viz dokument » |
10.2 | Zpracovávat kovové odpady a výrobky s ukončenou životností na materiály za účelem náhrady primárních surovin. | viz dokument » |
11.1 | Vytvořit a udržovat komplexní, přiměřenou a efektivní síť zařízení k nakládání s odpady | viz dokument » |
12.1 | Omezení odkládání odpadů mimo míst k tomu určených. | viz dokument » |
12.2 | Zajistit správné nakládání s odpady odloženými mimo místa k tomu určená a s odpady, jejichž vlastník není znám nebo zanikl. | viz dokument » |
Smart Prostějov - manuál chytrého města (2018)
6.2 | využití pocitových map při tvorbě nového regulačního plánu, projektů regenerací případně studií problémových lokalit | viz dokument » |
10.1 | separace odpadu a odměňování občanů za třídění odpadu | viz dokument » |
10.2 | systém svozu odpadů efektivní a pohodlný pro občany | viz dokument » |
10.3 | opatření pro zamezování vzniku černých skládek | viz dokument » |
10.4 | vybudování moderního ZEVO | viz dokument » |
11.1 | větší motivace vedení příspěvkových organizací k realizování EÚO. | viz dokument » |
11.2 | spolupráce ORI s energetikem při rozhodování o realizaci EÚO na budovách v majetku města | viz dokument » |
11.3 | hledání dotačních příležitostí pro možné realizace EÚO | viz dokument » |
11.4 | pravidla energeticky úsporného chování zaměstnanců v budovách MMPv | viz dokument » |
11.5 | využívání nových moderních technologií – venkovní žaluzie k odstínění slunečního záření v nových i ve stávajících objektech | viz dokument » |
11.6 | regulace | viz dokument » |
11.9 | v historických částech města instalovat kabelové šachty a kolektory | viz dokument » |
11.10 | realizace FVE na stávajících objektech města | viz dokument » |
11.11 | FVE na VO + signalizační systémy + hybridní model | viz dokument » |
Územní energetická koncepce Prostějov (2013)
1.1 | optimální dodávky energií pro stávající odběratele i pro rozvoj území v návaznosti na ÚPD | viz dokument » |
1.3 | snižování energetické náročnosti odběrných zařízení realizací úsporných opatření a postupným zaváděním energetického managementu v objektech občanské vybavenosti v majetku města | viz dokument » |
1.4 | zvážit zavedení Programu snižování energetické náročnosti, objekty občanské vybavenosti v majetku města zařadit do tohoto programu | viz dokument » |
1.5 | zvážit zavedení realizace úsporných opatření formou EPC (Energy Performance Contracting) | viz dokument » |
1.6 | postupné dosažení maximální efektivnosti při výrobě a rozvodu energií (zejména tepelné energie a teplé vody) | viz dokument » |
1.8 | realizovat a maximálně využívat kombinované výroby tepla a elektrické energie modernizací stávajících zdrojů a podporovat budování nových kogeneračních zdrojů | viz dokument » |
1.11 | v případech objektivního odpojení od soustavy CZT nebo v případech náhrady stávajících dosluhujících plynových kotelen zvážit, s ohledem na technické podmínky, v závislosti na využití veškerého vyrobeného tepla a na míře podpory, možnost realizace mikrokogenerace, která zajišťuje díky vysokým výkupním cenám elektřiny zajímavou návratnost investice | viz dokument » |
1.12 | úsilí o zavádění a rozvoj obnovitelných zdrojů energie | viz dokument » |
1.13 | kritérium nízké spotřeby energie tj. zvyšování energetické účinnosti budov zohlednit při zadávání veřejných zakázek – zvážit nastavení přísnějších kritérií oproti požadavkům vyhlášky č. 78/2013 Sb | viz dokument » |
1.14 | v maximální možné míře využívat místní zdroje energie | viz dokument » |
1.15 | provést analýzu a zmapování subjektů kritické infrastruktury a připravit model pro řízení krizových ostrovních provozů | viz dokument » |
1.16 | ve spolupráci s provozovatelem špičkového zdroje a provozovatelem distribuční soustavy elektrické energie zmapovat možnost uplatnění zdroje v systému krizové energetiky | viz dokument » |
1.17 | zmapovat možnost vybudování řídicích systémů a propojení zajišťující ostrovní napájení elektřinou | viz dokument » |
1.18 | zmapovat schopnost distribuční soustavy, v případě rozpadu přenosové sítě, pracovat střednědobě v ostrovních provozech a zajistit minimální úroveň dodávek elektřiny nezbytnou pro obyvatelstvo a kritickou infrastrukturu | viz dokument » |