
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
KRAJ JIHOMORAVSKÝ
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu
Správa věcí veřejných a územní rozvoj
Životní prostředí
Udržitelná spotřeba a výroba
Doprava
Zdraví
Místní ekonomika
Vzdělávání a výchova
Kultura a místní tradice, sport
Sociální prostředí
Zemědělství a venkov
Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Zastřešující strategický dokument
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2021+
| 1.1 | Podpora maximalizace potenciálu každého obyvatele | viz dokument » |
| 1.2 | Rozvoj vzdělávání překonávající bariéry a nerovnosti | viz dokument » |
| 1.3 | Zajištění dostatečného početního stavu a rozvoj kvalitních personálních kapacit pedagogického personálu | viz dokument » |
| 1.4 | Odpovídající stav vzdělávací infrastruktury | viz dokument » |
| 4.1 | Zvýšení stability ekosystémů a adaptace území na změnu klimatu | viz dokument » |
| 5.1 | Excelentní výzkum a odborné know-how | viz dokument » |
Strategický dokument
Krajský plán péče o duševní zdraví v Jihomoravském kraji 2024–2028
| 1.6 | Podpora spolupráce s univerzitami, výzkumnými institucemi, statistickými institucemi a dalšími odbornými partnery pro zajištění relevantních výzkumů, evaluací, hodnocení politik a služeb, získávání dat v oblasti duševního zdraví | viz dokument » |
| 3.3 | Podpora role poskytovatelů zdravotních, sociálních i školských služeb v oblasti duševního zdraví – zvyšovat odbornost a podporovat osvětovou činnost. | viz dokument » |
| 3.5 | Vzdělávání a zvyšování kompetencí pracovníků ve zdravotních a sociálních službách. | viz dokument » |
| 4.2 | Spolupráce s vysokými školami s cílem podpory vzdělávání lékařského i nelékařského zdravotnického personálu v příslušné odbornosti (lékaři-psychiatři, včetně specializace dětský a dorostový psychiatr, sestry pro péči v psychiatrii), spolupráce s Ministerstvem zdravotnictví při podpoře vzniku nových rezidenčních míst pro příslušné specializace včetně podpory specializačního vzdělávání. | viz dokument » |
| 5.4 | Zajištění a rozvoj vzdělávání všech poskytovatelů služeb pro děti v tématu duševního zdraví, zajištění informovanosti o systému péče pro duševní zdraví dětí a dospívajících. | viz dokument » |
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Jihomoravského kraje 2024-2028
| Podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti práce s individuálními potřebami každého žáka a podpora komplexního rozvoje potenciálu žáka | viz dokument » | |
| Metodická podpora pedagogů běžných škol v oblasti poskytování podpory pro specifické skupiny žáků s využitím potenciálu speciálních pedagogů škol zřizovaných podle § 16 odst. 9 školského zákona a odborných pracovníků ŠPZ za účelem využití potenciálu každého žáka | viz dokument » | |
| Podpora škol v budování podpůrného prostředí s ohledem na potřeby každého žáka | viz dokument » | |
| Podpora škol zřízených pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami jako odborných a metodických center pro školy hlavního vzdělávacího proudu a pro vzdělávání žáků se závažným postižením | viz dokument » | |
| Vzdělávání dětí, žáků a studentů ohrožených sociálním vyloučením | viz dokument » | |
| Ústavní výchova ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy | viz dokument » | |
| Všestranná podpora školských poradenských zařízení (dále ŠPZ) a školních poradenských pracovišť (dále ŠPP) a podpora jejich spolupráce s pedagogickými pracovníky škol za účelem podpory rozvoje potenciálu každého žáka | viz dokument » | |
| Podpora volby oboru vzdělání a zájmu o něj, podpora talentovaných žáků SŠ | viz dokument » | |
| Zkvalitňování odborného vzdělávání, rozvoj center odborného vzdělávání a jejich koordinace | viz dokument » | |
| Podpora systémové spolupráce mezi školami a zaměstnavateli | viz dokument » | |
| Prospěchová stipendia pro žáky ve vybraných oborech s výučním listem | viz dokument » | |
| Zkvalitňování obsahu a forem vzdělávání v oborech STEAM | viz dokument » | |
| Podpora a rozvoj kompetencí v oblasti gramotností | viz dokument » | |
| Podpora aktivit pro motivované, talentované a nadané žáky v oborech STEAM | viz dokument » | |
| Podpora spolupráce a síťování aktérů ve vzdělávání | viz dokument » | |
| Podpora rozvoje základních kompetencí v nematuritních oborech vzdělání středního odborného vzdělávání | viz dokument » | |
| Dostupnost kariérového poradenství na celém území JMK | viz dokument » | |
| Výběr střední školy v JMK | viz dokument » | |
| Žákovská portfolia | viz dokument » | |
| Snížení počtu žáků nematuritních oborů vzdělání středních škol předčasně opouštějících systém vzdělávání | viz dokument » | |
| Podnikavá mysl – zázemí a metodická podpora | viz dokument » | |
| Přímá podpora pedagogů | viz dokument » | |
| Přímá podpora žáků | viz dokument » | |
| Vzdělávání pro udržitelný rozvoj – cíle a obsah strategických dokumentů ve vzdělávání | viz dokument » | |
| Vzdělávání pro udržitelný rozvoj – podpora profesního rozvoje pedagogických a nepedagogických pracovníků | viz dokument » | |
| Vzdělávání pro udržitelný rozvoj – vzdělávání dětí, žáků a studentů | viz dokument » | |
| Vzdělávání pro udržitelný rozvoj – vzdělávací aktivity zaměřené na mládež, propojování formálního a neformálního vzdělávání | viz dokument » | |
| Podpora poskytovatelů zájmového a neformálního vzdělávání | viz dokument » | |
| Podpora spolupráce škol s poskytovateli zájmového a neformálního vzdělávání, podpora zahraniční spolupráce | viz dokument » | |
| Vytváření podmínek pro další vzdělávání občanů | viz dokument » | |
| Podpora specifické primární prevence ve školách Jihomoravského kraje | viz dokument » | |
| Rozvoj kompetencí vedoucích pracovníků škol a školských zařízení | viz dokument » | |
| Rozvoj kompetencí pedagogických i nepedagogických pracovníků škol a školských zařízení | viz dokument » | |
| Platformy spolupráce v území | viz dokument » | |
| Předškolní vzdělávání | viz dokument » | |
| Základní vzdělávání | viz dokument » | |
| Střední vzdělávání | viz dokument » | |
| Vyšší odborné vzdělávání | viz dokument » | |
| Konzervatoře | viz dokument » | |
| Jazykové vzdělávání | viz dokument » | |
| Základní umělecké vzdělávání | viz dokument » | |
| Školská zařízení pro zájmové vzdělávání | viz dokument » | |
| Školská poradenská zařízení | viz dokument » | |
| Střediska výchovné péče | viz dokument » | |
| Ostatní školská zařízení | viz dokument » |
Koncepce rozvoje regionálních funkcí knihoven v Jihomoravském kraji 2021-2027
| Podpora kvality a rozvoje knihovnických a informačních služeb v obsluhovaných knihovnách | viz dokument » | |
| Podpora celoživotního profesního vzdělávání knihovníků | viz dokument » | |
| S podporou doporučené hodnoty standardu transformace knihoven na informační, vzdělávací, kulturní a komunitní centra obcí, rozvoj společenského a kulturního života napříč všemi věkovými kategoriemi, posílení spolupráce a solidarity | viz dokument » |
Hospodářská strategie se zaměřením na vybraná území Jihomoravského kraje (2023)
| 3.1 | Rozvoj a modernizace infrastruktury a vybavenosti středních škol | viz dokument » |
| 3.2 | Podpora podnikavosti a technického vzdělávání na školách | viz dokument » |
| 3.3 | Podpora spolupráce a propojení škol a místních zaměstnavatelů | viz dokument » |
| 3.4 | Podpora a propagace celoživotního vzdělávání | viz dokument » |
| 5.1 | Podpora inovací ve firmách | viz dokument » |
Koncepce Projektu Zdravý kraj a místní Agendy 21
| 1.3 | Aktivní a vzdělaný koordinátor PZK | viz dokument » |
Koncepce rozvoje kulturních institucí zřizovaných Jihomoravským krajem 2020-2025
| Kvalitní, rozmanitá a atraktivní nabídka veřejných kulturních a vzdělávacích služeb pro všechny skupiny obyvatel | viz dokument » |
Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje 2021-2027
| 1 | Domov globálně úspěšných podnikatelů | viz dokument » |
| 3 | Mladí lidé připravení měnit svět | viz dokument » |
| 4 | Dostatek odborníků pro znalostní ekonomiku | viz dokument » |
| 5 | Výzkum s dopadem na byznys a společnost | viz dokument » |
| 6 | Otevřený a atraktivní inovační ekosystém | viz dokument » |
| 7 | brnoregion jako laboratoř budoucnosti | viz dokument » |
Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2016-2025
| 1.1 | Kvalita a struktura školství | viz dokument » |
| 1.2 | Propojení školství a praxe | viz dokument » |
| 1.3 | Zlepšení podmínek pro výzkum, vývoj, inovace | viz dokument » |
| 1.4 | Rozvoj vzdělávání dospělých | viz dokument » |
| 1.5 | Podpora zaměstnanosti a adaptability pracovních sil | viz dokument » |
Strategický prováděcí dokument
Akční plán Koncepce environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty Jihomoravského kraje na roky 2024-2025
| Propojovat EVVO s dalšími oblastmi vzdělávání | viz dokument » | |
| Poskytovat školám všech stupňů a školským zařízením odborně-metodickou, mentorskou podporu; Podporovat bezprostřední kontakt žáků a studentů všech stupňů škol s přírodou a praxí | viz dokument » | |
| Tvorba, zpracování a šíření vzdělávacích, odborných a metodických materiálů | viz dokument » | |
| Změny vzdělávání spojené se Strategií 2030+ a velkou revizí RVP | viz dokument » | |
| Rovný přístup ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání a odborné přípravě; Podpořit SEV v realizaci environmentálního vzdělávání na univerzitách | viz dokument » | |
| Podpora konkrétních akcí vedoucích k odbornému profesnímu rozvoji v environmentálních oblastech | viz dokument » | |
| Podporovat systém vzdělávání mladých. Realizovat přehlídky a soutěže pro žáky a studenty všech stupňů škol zaměřených na EVVO, případně i na podnikavost. Motivovat k místní spolupráci aktérů ochrany přírody s žáky a studenty | viz dokument » | |
| Zajistit specializační studia Koordinátor EV | viz dokument » | |
| Podporovat učitele při naplňování vzdělávacích cílů a relevantních témat EVVO | viz dokument » | |
| Vzdělávat vedoucí zájmových oddílů a kroužků; Podporovat vzdělávání pracovníků a dobrovolníků v neformálním vzdělávání ve spolupráci s organizacemi dětí a mládeže s celorepublikovou působností | viz dokument » | |
| Propagovat environmentálně šetrné postupy, služby, komodity a výrobky mezi spotřebiteli i uživateli služeb; Realizovat akce/kampaně zaměřené na popularizaci environmentálních značení výrobků a služeb; Komunikovat vizi uhlíkově neutrální budoucnosti JMK | viz dokument » | |
| Podporovat praktickou zahradní terapii a terapeutické zahrady pro veřejnost, klimatické zahrady ve veřejném prostoru | viz dokument » | |
| Podporovat osvětu a vzdělávání, které reaguje na kvalitu života obyvatel a dopady změny klimatu na území kraje | viz dokument » | |
| Pořádat krajské a národní konference zaměřené na environmetální oblasti | viz dokument » | |
| Podpořit pořádání osvětových akcí s tematikou životního prostředí | viz dokument » | |
| Vytvořit systém vzdělávání pracovníků úřadů veřejné správy; Školit jednotlivá oddělení Odboru životního prostředí; Podporovat vzdělávání a poradenství v oblasti environmentálně šetrného provozu veřejných institucí | viz dokument » |
Krátkodobý realizační plán Strategie rozvoje lidských zdrojů Jihomoravského kraje 2024-2025
| Kvalita a struktura školství | viz dokument » | |
| Propojení školství a praxe | viz dokument » | |
| Zlepšení podmínek pro výzkum, vývoj a inovace | viz dokument » | |
| Rozvoj vzdělávání dospělých | viz dokument » |
Akční plán Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2021+ na roky 2024-2025
| Podpora maximalizace potenciálu každého obyvatele | viz dokument » | |
| Rozvoj vzdělávání překonávající bariéry a nerovnosti | viz dokument » | |
| Zajištění dostatečných personálních kapacit a rozvoj kvalifikace pedagogického personálu | viz dokument » | |
| Odpovídající stav vzdělávací infrastruktury | viz dokument » | |
| Zvýšení zájmu o pohyb a sport | viz dokument » | |
| Dostatečná kvalita a kapacita sportovní infrastruktury | viz dokument » | |
| Podpora mimoškolních zájmových aktivit dětí a mládeže | viz dokument » | |
| Excelentní výzkum a odborné know-how | viz dokument » |


