KRAJ LIBERECKÝ
Znak KRAJ LIBERECKÝ

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

KRAJ LIBERECKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Specifický cíl"
1 "Aktivity"

Koncepce BESIP v Libereckém kraji (2003) [akt. 2015]

GesceSpolugesceSpolupráce
Oblast obecná
Vznik řídícího výboru.
Formou grantů podporovat aktivity vedoucí ke zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikací.
Využít možností spolufinancování projektů ze SF EU prostřednictvím OP 2007-2013 a programů SFDI ČR.
Realizovat spolupráci s uznávanou osobností LK (kulturní, sportovní), která by svou osobou zaštítila aktivity vedoucí ke zvýšení BESIP v LK.
Pravidelně dle ročního plánu BESIP prezentovat problematiku BESIP na akcích pro širokou veřejnost.
Zabezpečit účinný státní odborný dozor nad stanicemi technické kontroly a nad dopravci.
Oblast lidský činitel
Využít zpravodaj OŠMTS k pravidelnému zveřejňování informací o nehodách dětí, o aktivitách v oblasti BESIP pro děti. Zveřejňovat informace k problematice BESIP pravidelně v Měsíčníku LK, na internetových stránkách bezpecne-na-silnicich.cz a deti.bezpecne-na-silnicich.cz, v bulletinu Bezpečně na silnicích a postupovat je ostatním médiím.
Zapojit základní školy v LK do evropské postupové dopravní soutěže mladých cyklistů, organizovat krajské kolo této soutěže, podporovat kola oblastní.
Organizovat soutěže pro děti základních škol s tematikou BESIP (znalostní, výtvarné), které budou uveřejněny v regionálním tisku, na deti.bezpecne-na-silnicich.cz a na internetových stránkách LK – výtvarná soutěž "O pohár hejtmana LK", znalostní soutěž "O kolo" a další.
Pravidelné poskytování informací autoškolám - statistických údajů na úseku dopravy, dat o nehodovosti a seznamování s aktuálními problémy dané oblasti.
Podporovat dopravní výchovu. Vyřešit majetkové a provozní problémy DDH v LK. Zavést systém ve výuce dopravní výchovy a využívání DDH se stejnými podmínkami pro všechny děti v kraji. Podporovat i dopravní výchovu předškolních dětí a mládeže. Zpřístupnit DDH široké veřejnosti (akce pro děti s rodiči i o víkendech, prázdninách).
Zabezpečit informovanost ředitelů základních škol ve věci začlenění dopravní výchovy jako nutnou součást zpracovaného školního vzdělávacího programu.
Oblast pozemní komunikace
Monitorovat místa a úseky častých dopravních nehod a analyzování příčin častého výskytu dopravních nehod, v případě nutnosti analyzovat dopravní situaci podrobnou metodou zpracování tzv. kolizních diagramů (monitorování existujících i potencionálních střetů), pravidelné projednávání po oblastech na silničních aktivech.
Vyhodnocování vlivu stavebního či dopravně technického stavu pozemní komunikace, případně i přilehlých úseků drah v okolí železničních přejezdů, navrhování odpovídajícího technického anebo organizačního opatření, spoluúčast na jeho realizaci a vyhodnocení účinnosti realizovaných opatření.
Zavedení „Bezpečnostního auditu“ jako spolehlivého nástroje přijímání odpovídajících nápravných opatření a hodnocení jejich účinnosti v souladu s legislativou EU, v počáteční etapě úzce spolupracovat s Centrem dopravního výzkumu Brno.
Komplexní zadávání oprav a souvislé údržby krajských silnic (zpracování projektové dokumentace a veřejné obchodní soutěže), zahrnující i bezpečnostní záchytná a vodící zařízení podle příslušných technických norem a resortních předpisů.
Trvale prosazovat moderní způsoby výsadby silniční doprovodné zeleně v souladu se schválenými resortními technickými předpisy.
Zavádění Inteligentních dopravních systémů (ITS) ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR i na krajských silnicích II. a III. třídy, zejména při zimní údržbě silnic.
Trvale prosazovat uplatnění prvků zklidňujících dopravu v obcích.
Postupné snižování reklamních zařízení umístěných na silnicích I. třídy a v ochranných pásmech silnic I. třídy.
Podporovat cyklodopravu zejména ve městech, jako alternativu automobilové dopravy, v souvislosti s projednáváním územních plánů, navrhováním nových pozemních komunikací a stanovováním dopravního značení. Podporu realizovat i prostřednictvím grantového programu LK.
Každoročně zprovoznit stanoviště u silnice I. třídy, kde bude možné realizovat vážení vozidel a kontroly dodržování příslušných právních předpisů provozovateli nákladní dopravy.
TISK
i