
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka › KRAJ LIBERECKÝ ›Strategické dokumenty ›Strategické dokumenty › Přehled cílů v dokumentech dle témat
KRAJ LIBERECKÝ
Přehled cílů v dokumentech dle témat
.. zobrazit cíle dokumentů dle tématu

Správa věcí veřejných a územní rozvoj

Životní prostředí

Udržitelná spotřeba a výroba

Doprava

Zdraví

Místní ekonomika

Vzdělávání a výchova

Kultura a místní tradice, sport

Sociální prostředí

Zemědělství a venkov

Globální odpovědnost
.. téma - podrobnější členění
Strategický dokument
Plán dopravní obslužnosti Libereckého kraje 2012-2018 [akt. 2015]
Podpora rozvoje železniční infrastruktury | viz dokument » | |
Podpora rozvoje dopravních terminálů | viz dokument » | |
Projednání standardů dopravní obslužnosti | viz dokument » | |
Implementace standardů dopravní obslužnosti | viz dokument » | |
Revize standardů dopravní obslužnosti a jejich potvrzení/upřesnění pomocí matematického modelu | viz dokument » | |
Projednání opatření reagujících na neplnění standardů dopravní obslužnosti s dotčenými městy a obcemi – návrh dalšího postupu | viz dokument » | |
Projednání opatření reagujících na identifikaci nadstandardů dopravní obslužnosti s dotčenými městy a obcemi – návrh dalšího postupu | viz dokument » | |
Cíle v oblasti dopravní koncepce v rámci regionální dopravní obslužnosti | viz dokument » | |
Spolupráce s významnými zaměstnavateli | viz dokument » | |
Minimalizace (eliminace) redundantních souběhů mezi spoji | viz dokument » | |
Koordinace MHD a PAD | viz dokument » | |
Územní rozvoj IDS | viz dokument » | |
Propagace veřejné dopravy | viz dokument » | |
Zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti | viz dokument » |
Koncepce BESIP v Libereckém kraji (2003) [akt. 2015]
Vznik řídícího výboru. | viz dokument » | |
Formou grantů podporovat aktivity vedoucí ke zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikací. | viz dokument » | |
Využít možností spolufinancování projektů ze SF EU prostřednictvím OP 2007-2013 a programů SFDI ČR. | viz dokument » | |
Realizovat spolupráci s uznávanou osobností LK (kulturní, sportovní), která by svou osobou zaštítila aktivity vedoucí ke zvýšení BESIP v LK. | viz dokument » | |
Pravidelně dle ročního plánu BESIP prezentovat problematiku BESIP na akcích pro širokou veřejnost. | viz dokument » | |
Zabezpečit účinný státní odborný dozor nad stanicemi technické kontroly a nad dopravci. | viz dokument » | |
Využít zpravodaj OŠMTS k pravidelnému zveřejňování informací o nehodách dětí, o aktivitách v oblasti BESIP pro děti. Zveřejňovat informace k problematice BESIP pravidelně v Měsíčníku LK, na internetových stránkách bezpecne-na-silnicich.cz a deti.bezpecne-na-silnicich.cz, v bulletinu Bezpečně na silnicích a postupovat je ostatním médiím. | viz dokument » | |
Zapojit základní školy v LK do evropské postupové dopravní soutěže mladých cyklistů, organizovat krajské kolo této soutěže, podporovat kola oblastní. | viz dokument » | |
Organizovat soutěže pro děti základních škol s tematikou BESIP (znalostní, výtvarné), které budou uveřejněny v regionálním tisku, na deti.bezpecne-na-silnicich.cz a na internetových stránkách LK – výtvarná soutěž "O pohár hejtmana LK", znalostní soutěž "O kolo" a další. | viz dokument » | |
Pravidelné poskytování informací autoškolám - statistických údajů na úseku dopravy, dat o nehodovosti a seznamování s aktuálními problémy dané oblasti. | viz dokument » | |
Podporovat dopravní výchovu. Vyřešit majetkové a provozní problémy DDH v LK. Zavést systém ve výuce dopravní výchovy a využívání DDH se stejnými podmínkami pro všechny děti v kraji. Podporovat i dopravní výchovu předškolních dětí a mládeže. Zpřístupnit DDH široké veřejnosti (akce pro děti s rodiči i o víkendech, prázdninách). | viz dokument » | |
Zabezpečit informovanost ředitelů základních škol ve věci začlenění dopravní výchovy jako nutnou součást zpracovaného školního vzdělávacího programu. | viz dokument » | |
Monitorovat místa a úseky častých dopravních nehod a analyzování příčin častého výskytu dopravních nehod, v případě nutnosti analyzovat dopravní situaci podrobnou metodou zpracování tzv. kolizních diagramů (monitorování existujících i potencionálních střetů), pravidelné projednávání po oblastech na silničních aktivech. | viz dokument » | |
Vyhodnocování vlivu stavebního či dopravně technického stavu pozemní komunikace, případně i přilehlých úseků drah v okolí železničních přejezdů, navrhování odpovídajícího technického anebo organizačního opatření, spoluúčast na jeho realizaci a vyhodnocení účinnosti realizovaných opatření. | viz dokument » | |
Zavedení „Bezpečnostního auditu“ jako spolehlivého nástroje přijímání odpovídajících nápravných opatření a hodnocení jejich účinnosti v souladu s legislativou EU, v počáteční etapě úzce spolupracovat s Centrem dopravního výzkumu Brno. | viz dokument » | |
Komplexní zadávání oprav a souvislé údržby krajských silnic (zpracování projektové dokumentace a veřejné obchodní soutěže), zahrnující i bezpečnostní záchytná a vodící zařízení podle příslušných technických norem a resortních předpisů. | viz dokument » | |
Zavádění Inteligentních dopravních systémů (ITS) ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR i na krajských silnicích II. a III. třídy, zejména při zimní údržbě silnic. | viz dokument » | |
Trvale prosazovat uplatnění prvků zklidňujících dopravu v obcích. | viz dokument » | |
Postupné snižování reklamních zařízení umístěných na silnicích I. třídy a v ochranných pásmech silnic I. třídy. | viz dokument » | |
Podporovat cyklodopravu zejména ve městech, jako alternativu automobilové dopravy, v souvislosti s projednáváním územních plánů, navrhováním nových pozemních komunikací a stanovováním dopravního značení. Podporu realizovat i prostřednictvím grantového programu LK. | viz dokument » | |
Každoročně zprovoznit stanoviště u silnice I. třídy, kde bude možné realizovat vážení vozidel a kontroly dodržování příslušných právních předpisů provozovateli nákladní dopravy. | viz dokument » |