Vimperk
Znak Vimperk

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

Vimperk

Názvy hierarchických úrovní
1. "Tématické oblasti"
1.1 "Opatření"

Rozbalit detaily

Program rozvoje města Vimperk 2016-2022

1. Komfort života ve městě

1.1 Zlepšit dopravní situaci ve městě

Deskriptory:
XI.a silniční doprava

1.2 VYTVOŘIT Z VIMPERKA PO VŠECH STRÁNKÁCH BEZPEČNÉ MĚSTO A PŘÍJEMNÉ MÍSTO PRO ŽIVOT

Deskriptory:
XX.b kriminalita a prevence kriminality

1.3 VŠESTRANNĚ A EFEKTIVNĚ ROZVÍJET ČINNOST MĚSTSKÉ POLICIE, JAKO ÚČINNÉHO NÁSTROJE MĚSTA MĚSTA VIMPERK PŘI DOHLEDU NA MÍSTNÍ ZÁLEŽITOSTI VEŘEJNÉHO POŘÁDKU A PŘI OCHRANĚ ŽIVOTA A ZDRAVÍ OSOB I MAJETKU

Deskriptory:
XX.b kriminalita a prevence kriminality

1.4 ZVÝŠIT KOMFORT MHD S DŮRAZEM NA JEJÍ EKOLOGIČNOST A ZVÝŠIT KOMFORT POHYBŮ PĚŠÍCH A CYKLISTŮ

Deskriptory:
XI.h veřejná doprava
XI.i mobilita
XI.k nemotorová doprava
XI. Doprava
II.e obnovitelné zdroje energie

1.5 UDRŽET NA SOUČASNÉ VYSOKÉ ÚROVNI DODÁVKY VODY, ENERGIÍ A TEPLA

Deskriptory:
XVII.f komunální služby a občanská vybavenost (např. veřejné osvětlení, pohřebnictví, výstavba a údržba místních sítí, lokální zásobování teplem)

2. Zdravotnictví a sociální péče

2.1 Zlepšit stávající infrastrukturu veřejných budov a zdravotních zařízení

Deskriptory:
XII. Životní prostředí
XIII. Zdravotnictví

2.2 Reflektovat demografickou strukturu obyvatelstva a připravit důstojné podmínky pro seniory

Deskriptory:
XIII. Zdravotnictví

2.3 Realizovat opatření navržená Komunitním plánem sociálních služeb

Deskriptory:
XIII. Zdravotnictví

3. Kultura, volný čas a sport

3.1 ROZVOJ KULTURNÍHO ŽIVOTA A PODPORA TRADIČNÍCH KULTURNÍCH A SPOLEČENSKÝCH AKCÍ ZA ÚČELEM POSÍLENÍ SOUNÁLEŽITOSTI A PATRIOTISMU U OBYVATEL MĚSTA I JAKO DŮLEŽITOU OBLAST ZÁJMU PRO NÁVŠTĚVNÍKY MĚSTA A TURISTY

Deskriptory:
XV. Kultura

3.2 VYBUDOVAT Z VIMPERKA REKREAČNÍ ZÓNU NA PŘEDPOLÍ NÁRODNÍHO PARKU ŠUMAVA A SVÝMI ATRAKTIVITAMI PŘITÁHNOUT NÁVŠTĚVNÍKY

Deskriptory:
XIV. Cestovní ruch
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

3.3 VYTVOŘIT PŘÍJEMNÉ MÍSTO PRO ŽIVOT MÍSTNÍCH OBYVATEL PODPOROU ROZVOJE SPORTOVNÍCH A VOLNOČASOVÝCH AKTIVIT, AKCENTOVAT PŘÍTOMNOST ŘADY SPORTOVNÍCH KLUBŮ A VEŘEJNÝCH SPORTOVIŠŤ JAKO MAGNETU PRO MÍSTNÍ OBYVATELE I PRO NÁVŠTĚVNÍKY

Deskriptory:
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika
XV. Kultura

3.4 Dbát na spolupráci mezi městem a místními neziskovými organizacemi na poli kultury i sportu a vytvářet pro ně vhodná zázemí a podmínky pro jejich činnost zaměřenou na veřejnost

Deskriptory:
XV. Kultura
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

4. Cestovní ruch, prezentace a propagace města

4.1 Systémově pracovat na zlepšení image města a zvýšení informovanosti o městě a jeho atraktivitách

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

4.2 Budovat taková zařízení, která přilákají do města širokou návštěvnickou veřejnost

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

4.3 Dbát na dobrý vzhled města, na jeho čistý a racionálně využívaný veřejný prostor

Deskriptory:
XII. Životní prostředí
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

4.4 Posilovat jedinečnou architektonickou identitu města a městský mobiliář

Deskriptory:
XII. Životní prostředí
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

5. Školství a vzdělávání

5.1 Rozvíjet lidské zdroje ve městě ve vazbě na žádoucí změnu sociální struktury města

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
VI.i celoživotní učení

5.2 Rozvoj vzdělávací struktury ve městě zejména v oblasti středního školství a nástavbové výuky

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

5.3 Rozšířit a zintenzivnit partnerství s bavorským zahraničím a realizovat společné projekty

Deskriptory:
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce

5.4 Pečovat o školská zařízení, kde je město zřizovatelem

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

5.5 Podporovat soukromé aktivity ve školství, které mohou přinést nejenom péči a mládež, ale také pracovní místa a v konečném důsledku zvednout kupní sílu ve městě

Deskriptory:
VI. Vzdělávání

6. Veřejný prostor a infrastruktura

6.1 Zkvalitnit dopravní a technickou infrastrukturu

Deskriptory:
XVII.f komunální služby a občanská vybavenost (např. veřejné osvětlení, pohřebnictví, výstavba a údržba místních sítí, lokální zásobování teplem)
XI.a silniční doprava

6.2 Vybudovat dostatek parkovacích ploch s návazností na infrastrukturu města

Deskriptory:
XI.a silniční doprava

6.3 Akceptovat trendy moderního měta ve vazbě na urbanistiku a sídlení zástavbu nejenom ve městě, ale také v jeho bezprostředním okolí

Deskriptory:
XII.g omezování hluku a vibrací

6.4 Logisticky vyřešit průjezdnost a průchodnost mětem s důrazem na soužití chodců a automobilů

Deskriptory:
XI.a silniční doprava

6.5 V urbanistickém rozvoji města se zaměřit na rozvoj zeleně a obytné funkce – profilovat Vimperk jako zdravé a zelené město

Deskriptory:
XII. Životní prostředí
XII.g omezování hluku a vibrací

6.6 Podporou rozvoje bydlení a obytné funkce města zvýšit atraktivitu Vimperka jako dobré adresy pro život

Deskriptory:
XII.g omezování hluku a vibrací
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

7. Podpora a rozvoj podnikání

7.1 Podporovat rozvoj malého podnikání ve městě

Deskriptory:
III. Podnikání a zahraniční obchod

7.2 Systematicky vytvářet podmínky pro vznik nových pracovních míst

Deskriptory:
VII. Zaměstnanost a trh práce

7.3 Vybudovat systém komunikace mezi radnicí a podnikateli

Deskriptory:
III. Podnikání a zahraniční obchod

7.4 Podpořit vznik mezinárodní sportovní školy

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

8. Efektivní řízení a hospodaření města

8.1 V maximální možné míře využívat dotačních programů

Deskriptory:
XVII. Veřejná správa
XIX.b rozpočtování a makroekonomika

8.2 Efektivně využívat budovy a nemovitosti v majetku města s ohledem na provozní náklady

Deskriptory:
XII. Životní prostředí

8.3 Zlepšit systém administrativní komunikace mezi radnicí a občany

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě
TISK
i